Cevap: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
Alıntı:
fatihk34 Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba,
Aracım 2006 model 1.3 Multijet 16v 90 Hp 6 vites Dynamic Grande Punto. Lastiklerim fabrika çıkışı ebatları ile aynı. Dynamic pakette gelen standart ebatlar yani 185/65 R 15 Dunlop lastik kullanıyorum.Araçta herhangi bir modifiye yok.Tüm parçalar orjinal. Araç 60000 Kmde. Son olarak bir kaç ay önce motor kurum temizliği yaptığımıda not olarak eklemek istiyorum.
Sorun şu ki dik yokuşlarda durduğum zaman, ne yaptıysam kesinlikle aracı kaldıramıyorum. Her türlü yolu denedim ama nafile. Sırf bu yüzden sinirlenip, yokuşta aracı haddinden fazla zorlayıp, debriyaj balatamı yakarak kullanılmaz hale getirdim. Debriyaj baskı balatasını yetkili serviste değiştirdim. Ancak halen dik yokuşlarda kalkamıyorum. Daha önce 1.3 multijet 70 beygir Palio aracım vardı ve en dik yokuşlarda bile kalkışta en ufak bir sorun yaşamıyordum ve çok memnundum. Ayrıca kullandığım başka dizel araçlarda var ve dik yokuşlarda kalkışta en ufak bir sorun yaşamamaktayım.
Grande Punto 1.3 Multijet aracım ile dik yokuşta durup, kalkarken denediğim yöntemleri aşağıda sıralıyorum..
1-) Aracın geri kaymaması için; debriyajı kavrama seviyesine getirdikten sonra freni bırakıp, bir anda gaza yüklenmeyi deniyorum ancak işe yaramıyor. Freni bıraktığım anda araç geri geri kayıyor, aracı debriyaj kavrama noktası ile yokuşta sabit tutamıyorum ve kaçınılmaz son motor stop ediyor.
2-) Debriyajı hızlı bir şekilde bırakarak, aniden gazı kökleyip deviri yükseltmeye çalışıyorum, ancak yine araç gaz yemiyor ve motoru stop ettiriyorum.
3-) Aracın geri geri kaymasına aldırmadan debriyajı kavrama noktasının başlangıcına getiriyorum ve freni bırakıp debriyajdan ayağımı yavaş yavaş çekerek gazı iyice yediriyorum. Araç kalkacak gibi oluyor zorlanıyor tekliyor ve sonunda yine stop ediyor.
4-) El frenini çekiyorum. Kavrama noktasına getirip gaza yükleniyorum. Devir kadranında 2500 ü gördükten sonra el frenini indiriyorum. Bu şekilde zar zor da olsa kalkabiliyorum ancak araç pati çekiyor ve debriyaj balatasından koku geliyor. Dik yokuşlarda ancak bu şekilde bir yol izleyerek kalkabiliyorum, ancak yeni taktırdığım balatamı her geçen gün böyle aşırı derecede yıpratıyorum. Balatayı değiştireli 1 ay oldu ama şimdiden kavrama seviyesi yukarı çıktı buda balatanın yıprandığına, ömrünün şimdiden kısaldığına bir işaret.
İş sebebiyle servise pek gidemiyorum, ancak aracı iki yetkili fiat servisine gösterdim. Debriyaj balatasını kontrol edip, herhangi bir sorun olmadığını, dizel araçlarda yokuşta kalkışın zor olduğunu, benzinli araçta ki performansı beklememen gerektiğini söyleyerek beni geçiştiriyorlar. Zaten debriyaj balatasının yeni değiştini sorunun balatadan kaynaklanmayacağını belirtiyorum ama nafile. Sorunun benim aracımdan mı yoksa benim kalkışta ki beceriksizliğimden mi kaynaklandığını kesin olarak emin olabilmek için, başka bir 1.3 multijet grande punto kiralamayı v yokuşta kalkış denemesi yapmayı düşünür hale geldim. Bu sebepten dolayı araçtan acayip soğudum ve aracı satma noktasına geldim. Forumda bu konuda epey araştırma yaptım, bazı topicler mevcut ama benim işime yarayacak bir bilgiye rastlayamadım. Teknik bilgisi olan arkadaşlardan bu konuda yardım rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.
Merhaba Arkadaşlar
Aynı puntodan bende de var Bu arızayı srvisler pek bilmez bigilerinze Geçen Ankara da hani o hitit heykeli geçince Kızılay a doğru ışıklar yanınca tam hafif dik ı Hiç bir arıza lambası yanmadığı halderampada araç yığıldı kald 4lü leri yaktım zor küçükesat dalçıkına girdim . ve başıma gün içersinde bir kaç kere geldi. Çüzüm olarak tüm muljetçilere tavsiyem izoprfilalkol eczanden alıyorsınız. bir tane boş spey kutusu içi temizlenmiş olacak izoprofilalkolu koyuyorsunuz. Aracın hava fiitresi ile motor arasında buluan DEBİMETRE yani hava basınç senserünü bir güzel izoprfilalkolle speyle temizliyorsunuz .sonra hava tuttup yerine takın .Yada Bosch multijet debimetre takın . Motorun nasıl düzeldiğni fark edeceksiniz.
Cevap: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
Alıntı:
fatihk34 Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba,
Aracım 2006 model 1.3 Multijet 16v 90 Hp 6 vites Dynamic Grande Punto. Lastiklerim fabrika çıkışı ebatları ile aynı. Dynamic pakette gelen standart ebatlar yani 185/65 R 15 Dunlop lastik kullanıyorum.Araçta herhangi bir modifiye yok.Tüm parçalar orjinal. Araç 60000 Kmde. Son olarak bir kaç ay önce motor kurum temizliği yaptığımıda not olarak eklemek istiyorum.
Sorun şu ki dik yokuşlarda durduğum zaman, ne yaptıysam kesinlikle aracı kaldıramıyorum. Her türlü yolu denedim ama nafile. Sırf bu yüzden sinirlenip, yokuşta aracı haddinden fazla zorlayıp, debriyaj balatamı yakarak kullanılmaz hale getirdim. Debriyaj baskı balatasını yetkili serviste değiştirdim. Ancak halen dik yokuşlarda kalkamıyorum. Daha önce 1.3 multijet 70 beygir Palio aracım vardı ve en dik yokuşlarda bile kalkışta en ufak bir sorun yaşamıyordum ve çok memnundum. Ayrıca kullandığım başka dizel araçlarda var ve dik yokuşlarda kalkışta en ufak bir sorun yaşamamaktayım.
Grande Punto 1.3 Multijet aracım ile dik yokuşta durup, kalkarken denediğim yöntemleri aşağıda sıralıyorum..
1-) Aracın geri kaymaması için; debriyajı kavrama seviyesine getirdikten sonra freni bırakıp, bir anda gaza yüklenmeyi deniyorum ancak işe yaramıyor. Freni bıraktığım anda araç geri geri kayıyor, aracı debriyaj kavrama noktası ile yokuşta sabit tutamıyorum ve kaçınılmaz son motor stop ediyor.
2-) Debriyajı hızlı bir şekilde bırakarak, aniden gazı kökleyip deviri yükseltmeye çalışıyorum, ancak yine araç gaz yemiyor ve motoru stop ettiriyorum.
3-) Aracın geri geri kaymasına aldırmadan debriyajı kavrama noktasının başlangıcına getiriyorum ve freni bırakıp debriyajdan ayağımı yavaş yavaş çekerek gazı iyice yediriyorum. Araç kalkacak gibi oluyor zorlanıyor tekliyor ve sonunda yine stop ediyor.
4-) El frenini çekiyorum. Kavrama noktasına getirip gaza yükleniyorum. Devir kadranında 2500 ü gördükten sonra el frenini indiriyorum. Bu şekilde zar zor da olsa kalkabiliyorum ancak araç pati çekiyor ve debriyaj balatasından koku geliyor. Dik yokuşlarda ancak bu şekilde bir yol izleyerek kalkabiliyorum, ancak yeni taktırdığım balatamı her geçen gün böyle aşırı derecede yıpratıyorum. Balatayı değiştireli 1 ay oldu ama şimdiden kavrama seviyesi yukarı çıktı buda balatanın yıprandığına, ömrünün şimdiden kısaldığına bir işaret.
İş sebebiyle servise pek gidemiyorum, ancak aracı iki yetkili fiat servisine gösterdim. Debriyaj balatasını kontrol edip, herhangi bir sorun olmadığını, dizel araçlarda yokuşta kalkışın zor olduğunu, benzinli araçta ki performansı beklememen gerektiğini söyleyerek beni geçiştiriyorlar. Zaten debriyaj balatasının yeni değiştini sorunun balatadan kaynaklanmayacağını belirtiyorum ama nafile. Sorunun benim aracımdan mı yoksa benim kalkışta ki beceriksizliğimden mi kaynaklandığını kesin olarak emin olabilmek için, başka bir 1.3 multijet grande punto kiralamayı v yokuşta kalkış denemesi yapmayı düşünür hale geldim. Bu sebepten dolayı araçtan acayip soğudum ve aracı satma noktasına geldim. Forumda bu konuda epey araştırma yaptım, bazı topicler mevcut ama benim işime yarayacak bir bilgiye rastlayamadım. Teknik bilgisi olan arkadaşlardan bu konuda yardım rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.
Merhaba
Sorun çok basit ama bunu servisler bilmiyor. araç yokuş te tork için turbo ya hava akışını gösteren DEBİMETRE (hava akış sensörü) tıkalı yada zamanla bozuluyor.
1. debimetreyi yi BOSCH muljet debimetre değiştirmek.
2. ucuz yöntem: Boş ve temiz cam sprey plastik içersine, eczanden izoprfil alkol alıyorsunuz. hava filitresinden sonra olan debimetreyi söküp ,bir güzel spreyli yorsunuz.
benimde başıma geldi ve düzeldi hemde multjet jet oldu .
Cevap: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
Alıntı:
edip34 Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba
Sorun çok basit ama bunu servisler bilmiyor. araç yokuş te tork için turbo ya hava akışını gösteren DEBİMETRE (hava akış sensörü) tıkalı yada zamanla bozuluyor.
1. debimetreyi yi BOSCH muljet debimetre değiştirmek.
2. ucuz yöntem: Boş ve temiz cam sprey plastik içersine, eczanden izoprfil alkol alıyorsunuz. hava filitresinden sonra olan debimetreyi söküp ,bir güzel spreyli yorsunuz.
benimde başıma geldi ve düzeldi hemde multjet jet oldu .
Hocam konu 2011 de acilmis acan kisi coktan satmistir arabayi hortun kralini yapmissiniz:D
Cevap: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
bendede aynı sorun vardı evin önündeki hafif yokuşu çıkamıyordu ilk çalışmada, ama benim mazot pompam mazot kaçırıyordu 300 tl verdik yaptırdık şimdi çok şükür deli kaçıyor, önce kalkışlarda bile çok zayıftı şuan benzinli araç sürer gibi gidiyorum yakıtımda shell den alıyorum iyi oluyor gerçekten
Cevap: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
merhaba arkadaslar forumda yeniyim konuyuda uzun zaman sonra yeniden hortlattım kusuruma bakmayın.
beni buralara kadar getiren yeni aldıgım 2005 1.3 multijet e4 palio aracım.
konuyu acan arkadasla aynı sorundan müzdaribiz. aracımda duman atma gec calısma vs hiç biri yok.
bursada 3 usta gezdim hiç biri cözüm bulamadı. hava akış metre map sensörü değişti. egr sensörü kontrol edildi debriyajda yeni ama yine sorun devam ediyor.
araba sabahları calıstıgında hafif yokusta 4 kişi olsun hareket etmiyor. tek kişide bile zorla 3000 devirde debriyaj kavrama noktasına getiriyorum ayagımı debriyajdan tam cekince bayılıyor.
kafayı yemek üzereyim. yeni hevesle aldıgım aracımdan sogudum. bursada tavsiye edeceğiniz usta yada öneriniz var mı?