Vites geçişlerini 1.vites dahil max devirde yapın bakın neler yapıyor aracınız. Şunu göz ardı etmemek gerekiyor eğimli yolda her aracın hızı düşer.Örnek: 3000 devirle tırmanmaya başladınız, eğim oranına göre hızlanmanız ve motor devriniz düşücek siz gaza yüklensenizde araba hızlanmıyacaktır(aracın sahip olduğu tork eğrisine göre) sonuç downshifting . fakat tırmanmaya 5000 devir gibi bir devirle başlarsanız, atıyorum yokuşa göre 4000-3500'edüşücek, araç çekişinden kayıp vermiyecek,düz yolda yaptığı kadar olmasada gaz pedalına tepki vericek, yığılma hissi vermiyecek ve vites düşürmek gerekmiyecektir.Uzun lafın kısası yokuşlarda aracın tork verilerini göre devrini yakalamak ve korumak tırmanmada en efektif çözümdür diye düşünüyorum ki Siz büyük ihtimal 6. viteste eğim için nispeten düşük bir devirde seyir ediyordunuz, era'nın kullanıcısı 5.vitesinde (belkide 4 deydi) daha devirliydi (çünkü onda altı yok ) ve sizi geçti....