max tork devri 1750 bu devrin altına düşmeyin,genellikle 2000 üstünde tutun![]()
arkadaslar bu devir meselesini çözemedim hala, anladığım kadarıyla dizel devirli kullanılacak, boğulur gibi olunca motorda aşınma fazla oluyor, yani deviri kaçın altina dusurmemeye çalışalım, özellikle vitesleri düşünerek, ve 90 hp ile 75 hp nin ilk bes vitesinin oranlarını karsilastirabilecek biri varmi her ikisinide kullanan?
max tork devri 1750 bu devrin altına düşmeyin,genellikle 2000 üstünde tutun![]()
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Dizel araçlarda 2000 devirin altına fazla düşürmemeye özen göstermelisin.. Hatta benim aracım benzinli olduğundan ve dizel araç hakkında fazla bir bilgim olmadığından arkadaşın arabasındaki ilginçlik için ben danışma mahiyetinde bir konu açmıştım..
Konunun linkini vereyim bir bakın faydası dokunur belki.....
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...e-yardimi.html
arkadaşlar böyle birşey yok şu devirde kullanacaksınız yada bu devirde kullanacaksınız diye bu motorlar tamamıyla yeni teknoloji motorlar 2000 devirin üstünde kullanırsanız yakıtınız hep daha fazla olucaktır özeliklede uzun yolda
çok alt devirlerden kullanıp motora zarar vereceğime basmayı tercih ederim..basmakdan kasıtda 2000 devir altında seyir izlemek bence doğru değil..motorun boğulmaması açısından ve öyle bir durumda yakıt pompasını zorlarsınız ve zarar verirsiniz bu durumdada daha fazla yakıt harcarsınız ama bunun frkında olmazsınız..kullanım şeklim şudur. vites geçişlerim 2600-2700 devir 4 den 5 atarken en az 3000 deviri gördükden sonra geçiş yaparımki araba kendine gelsin 5.vitesde de 2000 devirle genelde 90km hızla giderim buradada ekonomi tavan yapar
----------CaptainCrax ------------
gün gelecek benimde puntom olacak
Konu EvoKoray tarafından (16/08/2010 Saat 12:53 ) değiştirilmiştir.
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
6 yıl mjet motor kullandım aşırı hız yüksek devir kullandım çok düşük devir kullandım bakımların hiçbirini düzenli yaptırmadım.. köyler vs gittim araba çıkmaz yerlere girdim beş altı kilometre birinci vites gittim motoru olabilecegine zorladım.. 143 bin deydi vede hiç birşey olmadı. mjet kadar saglam bir motor görmedim görüşüm.. fiat bir yana üstünde ki bu motor bir yana diyebilirim...
Belirli bir yıla kadar General motor üretti diye bliyorum mjet motorları.Gezdiğim tüm tamircilerinde ortak görüşü yağının ve suyunun kontrol edilmesi koşulu ile bu motorun uzun yıllar sorunsuz çalışacağı konusundaydı.Devir konusuna gelince 3000 e yaklaşınca vitesi değişiyorum.80 km hızı geçtiğinde ise 5 e atıyorum.Arada bir 3 ve 4.viteste biraz sürat yaparak turbonun açılmasını ve kurumların atılmasını sağlıyorum.
1500 rpm in altına düşmeyin, ötesi gerektiğinde tam gaz gidin...
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...-okunmali.html
linkte 5000 devir için hazırlanmış 90hp 6 vites ile 75 hp 5 vites karşılaştırması var..
devir ile ilgili de şunu söyleyebilirim..
motoru titretmeyecek, laka laka yaptırmayacak ve
yakuşta atıl bırakmayacak şekilde istediğin devirde kullanabilirsin..
sabit hızlarda ve düzde aşağıdaki devirlerde kullanıyorum sorun yok..
2. vites 1200dvr/dk, 3. vites 1300dvr/dk
4. vites 1400dvr/dk, 5. vites 1500dvr/dk, 6. vites 1750dvr/dk
hızlanma geretiğinde kick down yaparsın..
Konu makeles tarafından (16/08/2010 Saat 19:46 ) değiştirilmiştir.
Dizel-benzinli, turbo-atmosferik ne olursa olsun gaz pedalına uygulanan basınca parelel olarak motor devri artmıyorsa motor zorlanıyor demektir.Bu durumda vites küçültmek zorlanan motoru rahatlatır.Dolayısıyla eğer gaz pedalına bastığımız halde motor devirlenmiyorsa olması gereken devirden daha düşükte gidiyoruz demektir.Bu sınır dizel için bence 1500d/d-1750d/dır.Yokuş aşağı bunu düşürmek yokuş yukarı da arttırmak mümkündür tabi,
Mjtd nin üreticisi ya da tasarımcısı FPT olmuştur.GM in adının geçmesinin tek nedeni ise mjtd nin üretildiği yılda Fiatla ortak olmalarıdırSonrasında ise bu evlilik bitti zaten...
Bence de 1500-2000 arası devirler ideal devirler dizel motor için. 3000 devirde vites değiştirmen tüketimini biraz olsun arttıracaktır, 2500 daha makul bir değer kanımca. Benzinli araçlar sakin kullanımda en geç 3000dd'de vites büyültüyor (otomatik olanlar), dizelde çok daha az olmalı.
Arkadaşlar 1.5 yıl 90 hp 6 ileri punto kullandım, 1 viteste araç çok ağır kalıyordu, devir yükseliyor araç fazla hızlanmıyordu. Arkadaşımda 75 hp doblo vardı onu kullandım 1 ve 2 viteste araç boşken bana hızlanması ve atikliği daha iyi geldi. Sizlere sorum 90 hp 5 ileri puntoların vites oranları 75 hp 5 ileri ile aynımıdır, 90 hp 5 ileri kullanan arkadaşlar ilk 2 vitesten memnunmudur. Herkeze iyi forumlar.
Yılmaz, devir yükseldiği halde araç hızlanmıyorsa ya balatada sorun vardır ya da 1. vites kısa oranlıdır.Ben de 2 yıl mjtd 90bg 6 vites kullandım.Bence bahsi geçen hantallık mjtd nin turbo ve küçük hacimli olmasından kaynaklanmakta.5 ve 6 ileri vites kutuları farklı yapıda...
motor ister dizel ister benzinli olsun
düşük devirle kullanmak her zaman motorun ömründen yiyecektir
ideal devir 2000 devirin altına düşmemek diyebiliriz
aslında arda kardeşimde söylemiş gaza basınç uyguladığınızda araç ivmelenmiyorsa zorlanıyor demektir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
dualogic şanzımanlarda sabit hızda devam ettikçe vitesi yükseltip devri düşürüyor..
1.3 mj de maximum tork 1750 olduğuna göre en vermli devir sabit hızda 1750 diyebiliriz..
uzun süre sabit hızda düz veya hafif inişlerde dualogic 1500dvr/dk altına indiğini gördüm..
bu mantıkla motorun zorlanmadan ilerlediği viteste ve devirde kullanılabilir..
"""
sabit hızlarda ve düzde aşağıdaki devirlerde kullanıyorum sorun yok..
2. vites 1200dvr/dk, 3. vites 1300dvr/dk
4. vites 1400dvr/dk, 5. vites 1500dvr/dk, 6. vites 1750dvr/dk
hızlanma geretiğinde kick down yaparsın.."""
ben 2000 devir altında genelde 3.vites itibari ile inmiyorum pek..Ama yol durumunada baglı..Yokus asagı iken 1500 de bile gaza ufak dokununca ivmeleniyo..Anlıyorum ki motor zorlanmıyo..Ama yokus yukarı ona göre devirlendiriyorum aracı..1. ci viteste duz yolda 2000 deviri gecince atıyorum 2.ci vitese....1750 max tork devri dizel için 4000 de benzinli için..Bu şekilde benzinli aracıda 4000 devirin altında kullanmamak lazım bu mantıga göre..Bence gaza tepkisi vasat olmadıgı sürece istenilen devir normaldir..
This is not personel, just business..
peki rampaya gelince hemen vites kucultuyormusunuz yoksa biraz kendi haline mi bırakıyorsunuz?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri