Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Dizelde devir kaçın altına inmemeli?

  1. #1
    mustafa yılmaz
    aeron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2010
    Mesajlar
    207
    Nereden
    Iğdır
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AYH 97
    Edilen teşekkür: 90

    Standart Dizelde devir kaçın altına inmemeli?

    arkadaslar bu devir meselesini çözemedim hala, anladığım kadarıyla dizel devirli kullanılacak, boğulur gibi olunca motorda aşınma fazla oluyor, yani deviri kaçın altina dusurmemeye çalışalım, özellikle vitesleri düşünerek, ve 90 hp ile 75 hp nin ilk bes vitesinin oranlarını karsilastirabilecek biri varmi her ikisinide kullanan?

  2. #2
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    31
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    max tork devri 1750 bu devrin altına düşmeyin,genellikle 2000 üstünde tutun
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  3. #3
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Dizel araçlarda 2000 devirin altına fazla düşürmemeye özen göstermelisin.. Hatta benim aracım benzinli olduğundan ve dizel araç hakkında fazla bir bilgim olmadığından arkadaşın arabasındaki ilginçlik için ben danışma mahiyetinde bir konu açmıştım..
    Konunun linkini vereyim bir bakın faydası dokunur belki.....

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...e-yardimi.html

  4. #4
    Ayhan Güler
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. ayhan1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/08/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.523
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    16 L 1377
    Edilen teşekkür: 414

    Standart

    arkadaşlar böyle birşey yok şu devirde kullanacaksınız yada bu devirde kullanacaksınız diye bu motorlar tamamıyla yeni teknoloji motorlar 2000 devirin üstünde kullanırsanız yakıtınız hep daha fazla olucaktır özeliklede uzun yolda

  5. #5
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Alıntı ayhan1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar böyle birşey yok şu devirde kullanacaksınız yada bu devirde kullanacaksınız diye bu motorlar tamamıyla yeni teknoloji motorlar 2000 devirin üstünde kullanırsanız yakıtınız hep daha fazla olucaktır özeliklede uzun yolda
    +10000
    I ' m c a p u l i n g . . .

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    c®ax .........
    krakercocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    4.299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Standart

    Alıntı ayhan1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar böyle birşey yok şu devirde kullanacaksınız yada bu devirde kullanacaksınız diye bu motorlar tamamıyla yeni teknoloji motorlar 2000 devirin üstünde kullanırsanız yakıtınız hep daha fazla olucaktır özeliklede uzun yolda
    çok alt devirlerden kullanıp motora zarar vereceğime basmayı tercih ederim..basmakdan kasıtda 2000 devir altında seyir izlemek bence doğru değil..motorun boğulmaması açısından ve öyle bir durumda yakıt pompasını zorlarsınız ve zarar verirsiniz bu durumdada daha fazla yakıt harcarsınız ama bunun frkında olmazsınız..kullanım şeklim şudur. vites geçişlerim 2600-2700 devir 4 den 5 atarken en az 3000 deviri gördükden sonra geçiş yaparımki araba kendine gelsin 5.vitesde de 2000 devirle genelde 90km hızla giderim buradada ekonomi tavan yapar
    ----------Captain Crax ------------
    gün gelecek benimde puntom olacak

  8. #7
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    31
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    Alıntı krakercocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok alt devirlerden kullanıp motora zarar vereceğime basmayı tercih ederim..basmakdan kasıtda 2000 devir altında seyir izlemek bence doğru değil..motorun boğulmaması açısından ve öyle bir durumda yakıt pompasını zorlarsınız ve zarar verirsiniz bu durumdada daha fazla yakıt harcarsınız ama bunun frkında olmazsınız..kullanım şeklim şudur. vites geçişlerim 2600-2700 devir 4 den 5 atarken en az 3000 deviri gördükden sonra geçiş yaparımki araba kendine gelsin 5.vitesde de 2000 devirle genelde 90km hızla giderim buradada ekonomi tavan yapar
    +1

    Alıntı ayhan1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar böyle birşey yok şu devirde kullanacaksınız yada bu devirde kullanacaksınız diye bu motorlar tamamıyla yeni teknoloji motorlar 2000 devirin üstünde kullanırsanız yakıtınız hep daha fazla olucaktır özeliklede uzun yolda
    2000 altında motor daha çok zorlanır daha çok yakarsınız,vitesleri 2500-2600 civarı atarsanız Fırat ın dediği gibi ekonomi tavan yapar
    Konu EvoKoray tarafından (16/08/2010 Saat 11:53 ) değiştirilmiştir.
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  9. #8
    ZAFER MUTLU
    zafermutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2010
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.777
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    6 yıl mjet motor kullandım aşırı hız yüksek devir kullandım çok düşük devir kullandım bakımların hiçbirini düzenli yaptırmadım.. köyler vs gittim araba çıkmaz yerlere girdim beş altı kilometre birinci vites gittim motoru olabilecegine zorladım.. 143 bin deydi vede hiç birşey olmadı. mjet kadar saglam bir motor görmedim görüşüm.. fiat bir yana üstünde ki bu motor bir yana diyebilirim...

  10. #9
    İrfan Demirer
    kaptan_ahab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    954
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 378

    Standart

    Belirli bir yıla kadar General motor üretti diye bliyorum mjet motorları.Gezdiğim tüm tamircilerinde ortak görüşü yağının ve suyunun kontrol edilmesi koşulu ile bu motorun uzun yıllar sorunsuz çalışacağı konusundaydı.Devir konusuna gelince 3000 e yaklaşınca vitesi değişiyorum.80 km hızı geçtiğinde ise 5 e atıyorum.Arada bir 3 ve 4.viteste biraz sürat yaparak turbonun açılmasını ve kurumların atılmasını sağlıyorum.

  11. #10
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    49
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    1500 rpm in altına düşmeyin, ötesi gerektiğinde tam gaz gidin...
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  12. #11
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı aeron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90 hp ile 75 hp nin ilk bes vitesinin oranlarını karsilastirabilecek biri varmi her ikisinide kullanan?
    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...-okunmali.html

    linkte 5000 devir için hazırlanmış 90hp 6 vites ile 75 hp 5 vites karşılaştırması var..

    devir ile ilgili de şunu söyleyebilirim..
    motoru titretmeyecek, laka laka yaptırmayacak ve
    yakuşta atıl bırakmayacak şekilde istediğin devirde kullanabilirsin..

    sabit hızlarda ve düzde aşağıdaki devirlerde kullanıyorum sorun yok..
    2. vites 1200dvr/dk, 3. vites 1300dvr/dk
    4. vites 1400dvr/dk, 5. vites 1500dvr/dk, 6. vites 1750dvr/dk

    hızlanma geretiğinde kick down yaparsın..
    Konu makeles tarafından (16/08/2010 Saat 18:46 ) değiştirilmiştir.

  13. #12
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Dizel-benzinli, turbo-atmosferik ne olursa olsun gaz pedalına uygulanan basınca parelel olarak motor devri artmıyorsa motor zorlanıyor demektir.Bu durumda vites küçültmek zorlanan motoru rahatlatır.Dolayısıyla eğer gaz pedalına bastığımız halde motor devirlenmiyorsa olması gereken devirden daha düşükte gidiyoruz demektir.Bu sınır dizel için bence 1500d/d-1750d/dır.Yokuş aşağı bunu düşürmek yokuş yukarı da arttırmak mümkündür tabi,

    Mjtd nin üreticisi ya da tasarımcısı FPT olmuştur.GM in adının geçmesinin tek nedeni ise mjtd nin üretildiği yılda Fiatla ortak olmalarıdır Sonrasında ise bu evlilik bitti zaten...

  14. Bu mesajı için 3 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  15. #13
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Bence de 1500-2000 arası devirler ideal devirler dizel motor için. 3000 devirde vites değiştirmen tüketimini biraz olsun arttıracaktır, 2500 daha makul bir değer kanımca. Benzinli araçlar sakin kullanımda en geç 3000dd'de vites büyültüyor (otomatik olanlar), dizelde çok daha az olmalı.

  16. #14
    yılmaz arda
    almaguest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/06/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    54
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Arkadaşlar 1.5 yıl 90 hp 6 ileri punto kullandım, 1 viteste araç çok ağır kalıyordu, devir yükseliyor araç fazla hızlanmıyordu. Arkadaşımda 75 hp doblo vardı onu kullandım 1 ve 2 viteste araç boşken bana hızlanması ve atikliği daha iyi geldi. Sizlere sorum 90 hp 5 ileri puntoların vites oranları 75 hp 5 ileri ile aynımıdır, 90 hp 5 ileri kullanan arkadaşlar ilk 2 vitesten memnunmudur. Herkeze iyi forumlar.

  17. #15
    BAKİ BAKİ
    2000 corsa gls 1,4 16v ov onderbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/07/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    326
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    06 ** 4
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    Alıntı aeron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bu devir meselesini çözemedim hala, anladığım kadarıyla dizel devirli kullanılacak, boğulur gibi olunca motorda aşınma fazla oluyor, yani deviri kaçın altina dusurmemeye çalışalım, özellikle vitesleri düşünerek, ve 90 hp ile 75 hp nin ilk bes vitesinin oranlarını karsilastirabilecek biri varmi her ikisinide kullanan?
    düz yolda en dşük 2000 devir normaldir. yokuşta inişte tabiiki bu durum değişiyor. ancak rampa çıkarken yada araba çok düşük devirdeyken hızlanmak için çok yüklenmemek gerekiyor. turboya zarar vermemek adına uygun vitese düşürüp hızlanmak en mantıklısı diye biliyorum.

  18. #16
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı almaguest Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1.5 yıl 90 hp 6 ileri punto kullandım, 1 viteste araç çok ağır kalıyordu, devir yükseliyor araç fazla hızlanmıyordu. Arkadaşımda 75 hp doblo vardı onu kullandım 1 ve 2 viteste araç boşken bana hızlanması ve atikliği daha iyi geldi. Sizlere sorum 90 hp 5 ileri puntoların vites oranları 75 hp 5 ileri ile aynımıdır, 90 hp 5 ileri kullanan arkadaşlar ilk 2 vitesten memnunmudur. Herkeze iyi forumlar.
    Yılmaz, devir yükseldiği halde araç hızlanmıyorsa ya balatada sorun vardır ya da 1. vites kısa oranlıdır.Ben de 2 yıl mjtd 90bg 6 vites kullandım.Bence bahsi geçen hantallık mjtd nin turbo ve küçük hacimli olmasından kaynaklanmakta.5 ve 6 ileri vites kutuları farklı yapıda...

  19. #17
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    motor ister dizel ister benzinli olsun
    düşük devirle kullanmak her zaman motorun ömründen yiyecektir
    ideal devir 2000 devirin altına düşmemek diyebiliriz
    aslında arda kardeşimde söylemiş gaza basınç uyguladığınızda araç ivmelenmiyorsa zorlanıyor demektir


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  20. #18
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    dualogic şanzımanlarda sabit hızda devam ettikçe vitesi yükseltip devri düşürüyor..
    1.3 mj de maximum tork 1750 olduğuna göre en vermli devir sabit hızda 1750 diyebiliriz..
    uzun süre sabit hızda düz veya hafif inişlerde dualogic 1500dvr/dk altına indiğini gördüm..
    bu mantıkla motorun zorlanmadan ilerlediği viteste ve devirde kullanılabilir..

    """
    sabit hızlarda ve düzde aşağıdaki devirlerde kullanıyorum sorun yok..
    2. vites 1200dvr/dk, 3. vites 1300dvr/dk
    4. vites 1400dvr/dk, 5. vites 1500dvr/dk, 6. vites 1750dvr/dk

    hızlanma geretiğinde kick down yaparsın.."""

  21. #19
    Emre Emre
    Human Rogue (WoW) bvulgari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2010
    Mesajlar
    755
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 186

    Standart

    ben 2000 devir altında genelde 3.vites itibari ile inmiyorum pek..Ama yol durumunada baglı..Yokus asagı iken 1500 de bile gaza ufak dokununca ivmeleniyo..Anlıyorum ki motor zorlanmıyo..Ama yokus yukarı ona göre devirlendiriyorum aracı..1. ci viteste duz yolda 2000 deviri gecince atıyorum 2.ci vitese....1750 max tork devri dizel için 4000 de benzinli için..Bu şekilde benzinli aracıda 4000 devirin altında kullanmamak lazım bu mantıga göre..Bence gaza tepkisi vasat olmadıgı sürece istenilen devir normaldir..
    This is not personel, just business..

  22. #20
    mustafa yılmaz
    aeron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2010
    Mesajlar
    207
    Nereden
    Iğdır
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AYH 97
    Edilen teşekkür: 90

    Standart Dizelde devir kaçın altına inmemeli?

    peki rampaya gelince hemen vites kucultuyormusunuz yoksa biraz kendi haline mi bırakıyorsunuz?

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Temiz 3,5 hr benzinli yayi fakat ben dizelde kullandim :))
    ESH tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 58
    Son Mesaj: 14/02/2013, 22:44
  2. Yüksek devir^^Alçak devir????
    rmzn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 30/05/2012, 22:50
  3. Mesajların altına resimli imza atma
    m3rt_06 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 14/03/2012, 01:26
  4. Koltuk altına sub - space saving amplified sub..
    ArcA tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 21/02/2009, 10:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com