1. si için cevap veremiyorum marş alır almaz sönüyor bende..
2. sorun için lastiklerin eski yada zemin kaygansa normal onun dışında bir iki tık tık vurup durur.. inişte ve hafif dönüşte oluyorsa o da normal..![]()
1.
1.3 75 HP multijet aracımda yağ lambası biraz geç sönüyor. etrafımda dizelini kullanan hiç kimse yok benzinlide de geç sönüyor biraz. video ekledim, multijet kullananlar bir kıyas yaparsalar mutlu olurum. lamba sönene kadar vuruntulu çalışıyor sesi duyabilirsiniz. yağ olarak en kaliteli sentetik yağ olan 0-30 castrol var.
YouTube - 1.3 Multijet 75 HP Yağ Lambası
2.
birde düşük hızlarda mesela 30 km gibi ani fren yapınca abs çok şiddetli çalışıyor. fren pedalı resmen ayağıma vuruyormuş gibi bir his veriyor ve gürültülü çalışıyor. araba lönk diye duruyor gerçi. sizde de böyle mi?
1. si için cevap veremiyorum marş alır almaz sönüyor bende..
2. sorun için lastiklerin eski yada zemin kaygansa normal onun dışında bir iki tık tık vurup durur.. inişte ve hafif dönüşte oluyorsa o da normal..![]()
1. sorun için benimkisi normal hemen sönüyor, ama ben yağ değiştirirken baya bi araşırma yapıp öyle değişitmiştim 10w 40 costrol magnetik koymuştum şimdiki araştırmalarıma göre bir dahaki yağ değişminde mobil1 5w 30 koyacağım ( 3500 km kaldı değişime) mobil firmasının test ettiği yağa dikkat ettim mobil1 5w 30 du. birde şunu eklemek istiyorum yağ konusunda yağ aralığı ne kadar kısa olursa ( ör: 5-30 = 25, 0-50= 50 demek istedğim bu arallık) ne kadr kısa olursa içindeki katkı o kadar az olacağı için motorumuza bol miktarda katkı değilde yağ koymuş oluruz
2.sorun için bendede aynı sorun var 30 km den aşağı düşünce hafif bi vuruntu hissediyorum bunun için servise gideceğim hatta,
1.Sorunuz için kullanım kitapcığında da yazıyor bir kaç sn sonra sönmesi normaldir diye sorun yok bende 1,3 mj kullanıyorum oradan biliyorum
1. Gayet normal benim multijette öyle. Eski baravamda da böyle idi. Hangi araba olursa olsun en son yağ lambasının sönmesi normaldir. Bir arkadaşımın 2007 model dizel Meganı var. Bizden daha fazla bekliyor. Ekranda yağlama yapıyor türünden yazı çıkanan dek bekliyor. Kısacası normal. Yalnız yağlambanız söndükten sonra sanırım ekranda ısıtma bujisi lambası yanıp sönüyor.. o niye yanıyor merak etmiyormusunuz
ısıtma bujilerinden bir ya da iki tanesi patlakYalnız yağlambanız söndükten sonra sanırım ekranda ısıtma bujisi lambası yanıp sönüyor.. o niye yanıyor merak etmiyormusunuz![]()
zaten hafif soğuklarda bu yüzden biraz nazlı çalışıyor. vakit bulursam değiştireceğim inş.
--
fren konusunda deneyimi olan varmı? ya da birisi benim için 30 km hızda giderken frene yüklenip deneyimini paylaşırsa sevinirim
Konu Du Hast tarafından (09/05/2010 Saat 13:36 ) değiştirilmiştir.
1. yağ sensörü yağ pompasında sorun olabileceği gibi yağdan da kaynaklanabilir
2. balatalar azaldıysa vuruntu daha şiddetli hissedilir. yeni balatalarda ses yada vuruntu pek olmaz yada daha az olur
2 gün önce 2010 model fiat bravo mjet çalıştırdım onda bu tarz bir sorun yoktu
Ziyaretçi
yağ filtresi ve yağ 200 km önce değişti..
başkasında da aynı durum varsa normal karşılanacak bir durum olarak görüyorum artık.
2 konuyu ben de test edip aksam yazarim size
1. Konuda bir yorum yapmak istiyorum. Araci yeni 2.el aldim Strajet benzinli. 10W-40 Castrol Magnatec kullandim. Eski aracim alfa 156`da da bu yagi kullaniyordum cok arastirmistim. 156 da bile 0-30 u pek onermediler en cok 5-30 koy demislerdi. Ben de senin boyle arastirmani tavsiye ederim. bence 10-40 en uygunu daha iyi olsun dersen 5-30 kullan derim
bende 1,3 multijet kullanıyorum, bende de özellikle motor soğukken aracı çalıştırdığımda yağ lambası aynı seninki gibi geç sönüyor, servise gösterdim normal dediler. eğer sönüyorsa sıkıntı yok, sözmezse o zaman bakarız bi çaresinekafan rahat olsun...
@ brabus
0-30 u baya baya araştırdım. Donanımhaber forumda da kullananları dinledim. ustam 5-30 koyuyorum dedi bende 0-30 koyalım dedim, oda "sen yağın iyisinden anlıyorsun ancak fiyatı tuzlu olur" dedi. dizel için 0-30 u sizede öneririm. 5-30 dan her zaman daha iyidir. bir sakıncası olmaz.
ek olarakda eniştemede 156 aldık geçen hafta şu anda puntoyla kardeş kardeş yan yana duruyorlar
fren olayı hakkındaki yorumunuzu merakla bekliyorum
@Punto_can
adaşım sana ve diğer arkadaşlara teşekkür ederm yorum için![]()
Can, araştırdıysan hiç sorun yok ben 2004'te sıfır aldım 1.6 TS motorlu, 5 sene kullandım. Çok iyi ustalarına da danıştım. 0-30 vs 2.5 lt veya 3.2 li çok daha performans serisi kullanırsan daha iyi olur dediler Senin araçta 10-40 ve 5-30 daha iyi sonuç verir kitapta da kullanım aralığında bu aralık yazıyordu. Ama üst motorlarda 0-30 u da yazıyordu
ama kesinlikle 0-30 kullandın diye bir eksisi olmaz sonuçta daha kaliteli yağ. ben dün walla gönül rahatlığıyla Magnatec 10W-40 koydurdum. 20 binde 1 yağ değişimi dese de ben her 10binde 1 değiştiririm. Eskiden beri bu şekilde alışkanlık![]()
can sıkıntı yaratack bir durum yok
marş basıp motoru çalıştırdıktan sonra karterdeki yağın yağ pompası tarafından basılması için geçen zamandan dolayı 1-2 saniyelik gecikme ile sönüyor yağ lamban
eğer sönmez ise sıkıntı başlar
şöyle bir testte yapabilirsin marşa basarken biraz gaz vererek çalıştır daha çabuk yağ devri başlayacağından lamba daha çabuk sönecektir rölantide çalıştığı için 1-2 saniyelik gecikme normaldir keyifli sürüşler
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
yağ filtresinden ya da yağ filtresinin kütüğünden yapar ortadaki sipop kaçırıyorsa ilk sesli çalışır sonra yağ lambası söndüğünü motor sesinden azalmasından anlarsınız diğer nedenlerde olabilir ama bu iki multijetde ağır basar filtreyi ruflex Gm opel yağ orjinal filtresini kullanırsanız daha iyi olur fil veya retaya göre yağ tutması daha fazla
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri