Sayfa 2/2 İlkİlk 12
39 sonuçtan 21 ile 39 arası

Konu: LPG hakkında

  1. #21
    bbrh kkk
    burhankutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.026
    Nereden
    Malatya
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    46***60
    Edilen teşekkür: 306

    Standart

    Alıntı 61TS61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olan vatandaşa oluyor her zamanki gibi.
    aynen abi. düşün mesela ucuz die gidiyoruz lpg alıyoruz aldığın zamanda ya içinde bulunsun azda benzin alayım bunu hepimiz deriz yine kar satıcıların

  2. #22
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    2006 puntom var 10 binde lpg taktırdım 60 bin kmdeyim . 50 bin kmdir yaklasık 3 senedir pg kullanmaktayım. lpgnin donem donem sıkıntıları olaibliyor. buda almıs oldguun yakıtla alaklı olsun yahutta enjektorerde n kaynaklı olsun oalbiliyor. yada basınc artısı b gibi bişeyler tabi bunlar 3 sene icerisinde birer defa oldu. totalde baktıgımızda cok sorun varmıs gibi algılanabilir. ama yeni aldıgmız araclarda bile birsuru garantiden işlem yaptırdık bunlarıda unutmamak gerek. bu lpg sisteminin kotulugunden degil her zaman olabilecek genel gecer arıza sorun diyebilriz. eger biraz titizseniz bazen lpg sorunlarından dolayı canınız sıkılabilr. ben ufak tefek yasadıgım sorun bile olmasın diye bundan sonra dizele yönelecem. ama dizel alamazsam yine lpgli kullanırım. motora verdgi zarar forum sitelerinde cok tartısılıyor vardı yoktu bilmiyorum ama aracımıda 500 bin km yada 300 bin km kullanacagımı sanmıyorum. ustelik yapmıs oldugum kar bi motoru 3 defa yenlemekten daha fazla olacaktır diye dusnunuyorum. eger aracnız benzinli ve benzine verdigniz para zorluyorsa satın dizel alın yok eger satamıyorsanız lpg taktırın emin olun taktırmadıgnıza pişman olursunuz az yakma konsuunda. tabi su var aracın orjinal tıkır tıkır calsııyor lpg takılınca ustanda kotuyse ufak tefek sorun yasayacak ve forumda niye tatkrıdım memnun degilim gibi topic ler acabilrisin) ilk defa takılan bir ssitem uyumda bazı problemler gecic problemler cıkartabilir bundan endsie duymanıza gerek yok bi müddet sonra sstem alsıtgında yılda bi kez lpg bakımına gidersin sorunsuz kulalnırsın.
    karar sizin

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #23
    BARIS ATABEY
    predator_ant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2008
    Mesajlar
    355
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 BHA 87
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    Benim de kafama takılıp duruyor arkadaşlar bu mesele. Arabanın yakıtı şehiriçi 35 kuruşu geçiyor neredeyse. Sanki jip kullanıyoruz. Turbo dan dolayı çekiniyorum lpg taktırmaya. Randıman alabilirmiyim bilmiyorum ve kararsızım yani. Tasarrufu cok cezbediyo ama sıkıntı yaratıp moral bozar mı diye düşünüyoorum.

  5. #24
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinli motorların hepsine kuru yakıtların zararı vardır
    bunun aksini iddaa eden arkadaş varsa biri benzinle çalışıp 100,000 çevirmiş
    diğeri lpg ile çalışıp 100,000 çevirmiş iki motoru açıp incelesin
    farkı kesilikle görecektir
    Bence göreceğiniz fark; birisi tornadan yeni çıkmış gibi pırıl pırıl digeri carbon bağlamış olacaktır. Lpg benzine göre çok daha temiz ve kaliteli bir yakıttır. Kuru derken neyi kastediyorsunuz bu kuru yakıt ıslak yakıt olayını anlayamıyorum ben bir türlü halk arasında.

    Eğerki yakıtın içindeki yağ oranını kastediyorsanız benzin lpg ye oranla daha yağlı bir yakıttır, diesel ise benzine oranla daha yağlı bir yakıttır, yakıttaki yağ oranı motordaki carbon bağlama miktarını artırır günümüzdeki motorların yağlama sistemi ve yağ teknolojisi, yakıttaki yağ miktarına ihtiyaç duymamaktadır. Biz uzun seneler taksicilik yaptık, eski sistem lpgler çalışma anında dahi lpg ile çalışıyordu zorlada olsa, bu şekilde dahi lpg ile kullanılan şahin motorlarının benzinle kullanılan motorlara göre çok daha uzun ömürlü olduğunu tecrubeyle sabitledik.

  6. #25
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    kuru yakıtın ne anlama geldiğini sende benim kadar biliyormuşsun demek uğur
    yeni teknolojiden bahsetmişsin aracın yağlama sistemiyle yanma odasını yağlayan sistemi kim geliştirdi acaba benim haberim yok
    kaldiki böyle bir sistem olması demek motorun direk yağ yakıyor olarak imal edilmesi demek
    ama
    lpg yi savunmanı anlıyorum senelerce onun sayesinde ekmek parası kazandı taksiciler
    lpg olmasaydı halleri perişan olurdu
    tıpkı bizim kamyoncular gibi bizimkilerde 10 numara yağ koyup yakarlar ondan sonrada
    hiç bi zararı yok diye atıp tutarlar toz kondurmazlar aslında hepsi bilir zararlı olduğunu
    ama menfaati olduğu için savunma isteği duyarlar
    kendimizi kandırmayalım


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  7. #26
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    bencede kendimizi kandırmayalım coşkun bak sende soyluyorsun yağlı yakıtın motora faydası olsa 10 numara yağ kullananların araçları 100binde bitmez 3 milyon km yol yapardı. yanma odasının içi yağ gerektirmez en verimli yakıt gerektirir motor omru için.

  8. #27
    Murat D
    IVAA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Mesajlar
    379
    Nereden
    Karaman
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 FL
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    peki LPG mi daha temizdir doğal gazmı? ne yazıkki sanılanın aksine lgp li motorlarda zamanla sübablarda ve piston üzerinde karbon oluşumu olmaktadır. benzinde ise daha az olmaktadır. ekteki resimlerde doğal gaz ile çalışan bir motorun piston ve sübab resimleri var. karbon oluşumunu açıkca görebilirsiniz.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #28
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    olay sadece silindirin icine giren yakıt la alakalı ve benzini savunan arkadaşlar emme ve sıkıstırmada benzin yaglıyor diyor. benzinin icinde yag var mı? eger sorun yaglama ise neden 10 numara yag kullananların motoru uzun ömürlü olmuyor burada bir tezat söz konusu. yağ belki enjektorlere zarar verebilir ama piston ve silindirleri tertemiz yapması gerekmesmi

  11. #29
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede kendimizi kandırmayalım coşkun bak sende soyluyorsun yağlı yakıtın motora faydası olsa 10 numara yağ kullananların araçları 100binde bitmez 3 milyon km yol yapardı. yanma odasının içi yağ gerektirmez en verimli yakıt gerektirir motor omru için.


    ama sadece 10 numara yakıyoruz yağlı yakıt yakmıyoruz sırf yağ yakıyoruz
    uğur atlama yapma
    e biraz önce kendin dedin yeni nesil tenoloji çıktı felan dedin
    allah allah sende ne söylediğini unutmaya başladın
    sen şimdi sanayiye ustana git
    usta bana de biri benzinle çalışmış biri lpg yle çalışmış 2 piston gösterde
    aralarındaki kalipaj ve aşınma farklarını bir inceleyim de gözlerinle farkı gör sonra konuşalım
    böyle kulaktan dolma taksici ağzıyla olmaz bu işler canım kardeşim


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  12. Bu mesajı için 2 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  13. #30
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olay sadece silindirin icine giren yakıt la alakalı ve benzini savunan arkadaşlar emme ve sıkıstırmada benzin yaglıyor diyor. benzinin icinde yag var mı? eger sorun yaglama ise neden 10 numara yag kullananların motoru uzun ömürlü olmuyor burada bir tezat söz konusu. yağ belki enjektorlere zarar verebilir ama piston ve silindirleri tertemiz yapması gerekmesmi


    evet tabiki benzinin içinde yağ var mazotun içinde olduğu gibi ne sanmıştınız
    ayrıca 210 numara yakanlar sadece yağ koyuyor bu farkı ayırt edin artık sadece yağ ile çalıştırıyorlar motoru anlatabiliyormuyum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  14. #31
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    coşkuncum ben kulaktan dolma taksici ağzı ile konuşmuyorum ben makine mühendisliği okudum biz bunları inceledik edindiğimiz teorik bilginin teyidini sanayilerde, kullanılmış araçlarda hatta kendi kullandığımız araçlarda da bizzat gördük. Bana soylediklerini sen yapsan senin için daha faydalı olacaktır. Lpg kullanan bir aracın yağ çubuğunu çektiğin anda gördüğün temizlik dahi bunun kanıtıdır. Benzinde kullandığın 1500 devirde vuruntu yapmaya başlayan bir aracın 1000 lere inildiğinde dahi vuruntu yapmaması söylediklerimin kanıtıdır. Ben söylediklerimi unutmuyorumda sen sanırım bazı fikirleri kafanda sabitlemişsin yeni bilgilere açık değilsin. Yanma odasındaki yağ miktarı motora fayda sağlamaz zarar verir. çift zamanlı motorlardan bahsetmiyorsak

  15. #32
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    çift zamanlı motorlarda çoğunda karter olmadığı için motor yağlamasını tamamen yakıtına ilave edilen yağ ile yapar
    elma ile armutları karıştırma uğurum
    sen okulunu okumuş olabilirsin ancak ben hayatımı motorların içinde geçiriyorum
    neyin ne olduğunu bilirim yani sen kafana takma
    lpg motorun ömrünü uzatır diyenin motor bilgisinden şüphe ederim
    ayrıca konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum
    özetle söylersek
    sen lpg nin motor ömrünü uzattığını savunuyorsun
    bende tam tersini
    zaten bu servisler de gerizekalı lpg li motoru garanti dışı bıakıyor aptal herifler
    Konu GP COSKUN tarafından (13/04/2010 Saat 13:54 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. 13/04/2010, 13:52


  18. 13/04/2010, 13:53


  19. 13/04/2010, 13:53


  20. #33
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Coşkun tabiki garanti dışı bırakacaklar, kendi markaları dahi uretse başka biryerde kendi kontrolleri dışında motora bir müdahele söz konusu. Bunu kendilerinden iyi bir muhendismi taktı yoksa merdiven alrtında mı takıldı nereden bilecekler. Evet özetle dediğin gibi ayrı fikirleri savunuyoruz.

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #34
    Murat D
    IVAA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Mesajlar
    379
    Nereden
    Karaman
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 FL
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    coşkuncum ben kulaktan dolma taksici ağzı ile konuşmuyorum ben makine mühendisliği okudum biz bunları inceledik edindiğimiz teorik bilginin teyidini sanayilerde, kullanılmış araçlarda hatta kendi kullandığımız araçlarda da bizzat gördük. Bana soylediklerini sen yapsan senin için daha faydalı olacaktır. Lpg kullanan bir aracın yağ çubuğunu çektiğin anda gördüğün temizlik dahi bunun kanıtıdır. Benzinde kullandığın 1500 devirde vuruntu yapmaya başlayan bir aracın 1000 lere inildiğinde dahi vuruntu yapmaması söylediklerimin kanıtıdır. Ben söylediklerimi unutmuyorumda sen sanırım bazı fikirleri kafanda sabitlemişsin yeni bilgilere açık değilsin. Yanma odasındaki yağ miktarı motora fayda sağlamaz zarar verir. çift zamanlı motorlardan bahsetmiyorsak
    burada tamamen yanlış olan bir nokta var yağın temiz olması (uzun süre çalışmış yağ) iyi bir şey değildir tam aksine kötü bir şeydir (bunu söyleyen mobil firmasındaki makine mühensidir). motor yağı kirli ise demekki yağ görevini yapıp motor üzerinde pislik, kurum ve carbon tutturmamış ve temizlemiştir. yakıttaki yağın ne işe yaradığı burada meydana çıkar piston kafasında kurumun tutunmaması sağlar.
    bu arada LPG li araçlar benzinli araçlara göre daha fazla yağ yakmaktadırlar. motorda yağ eksiltmede iyi bir şey değildir.

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #35
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Alıntı IVAA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada tamamen yanlış olan bir nokta var yağın temiz olması (uzun süre çalışmış yağ) iyi bir şey değildir tam aksine kötü bir şeydir (bunu söyleyen mobil firmasındaki makine mühensidir). motor yağı kirli ise demekki yağ görevini yapıp motor üzerinde pislik, kurum ve carbon tutturmamış ve temizlemiştir. yakıttaki yağın ne işe yaradığı burada meydana çıkar piston kafasında kurumun tutunmaması sağlar.
    bu arada LPG li araçlar benzinli araçlara göre daha fazla yağ yakmaktadırlar. motorda yağ eksiltmede iyi bir şey değildir.
    Yağlar arası kıyaslama yapıldığında söz konusudur sizin bahsettiğiniz durum. Kullanılan yağ aynı olduğunda yağın temiz olması motor için kötü değil iyi birşeydir.

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #36
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    arkadaşlar
    10 numara yağ yakan bir dizel motor illahaki pompa, enjektör zamanlada segman dolayısıyla motoru yiyecektir.
    dizel motorun enjektör, pompa ayarları, genişlikleri töloransları motorine göre ayarlanmıştır. dolayısıyla mazottan daha kalın ya da daha farklı bir yakıt yanmaya başlayınca zamanla bu parçaları elinize alacağınız aşikardır bunun bir savunması ya da açıklaması olamaz.

    aynı şey lpg içinde geçerlidir
    asla benzinle çalışan bir motor ile lpg ile çalışan motorun ömürleri aynı olmaz.
    çünkü o motor benzin ile çalışmak için yapılmıştır. hiç bir makine mühendiside bunun aksini savunmamalı bence.
    nitekim motorun lpg de yağ yakmasının nedenide yukarıda yazdığım sebebtendir.
    eğer birazcık sanayi de dolaşırsanız motor ustaları ile sohbet edin. onlar size az çok istatistik yapacaklardır.
    hiç bir motor mekanik parçası orijinal çalışma sistemi dışındaki olaylarda tam verimli çalışmaz, teorik ömrü kadar iş göremez.
    lpg li motor yağının temiz olma olayına gelirsek;
    bir dizel motorun yağ çubuğunu çekin kurumlanmış , elinize deydiğinizde en az 1 2 gün boyunca izi kalacaktır, tinerle yıkasanız bile
    keza benzinle çalışan motor daha temizdir. elinizi yıkadığınızda iz falan kalmaz,
    lpg ile çalışan motor ise çok daha temizdir.

    bunun tek açıklaması vardır.
    lpg, benzin ve dizel e göre kurumsuz yanar. bunun nedeni kurumdur.
    bir yakıtın kurumsuz yanması, onun çalıştığı motora sorun yaratmayacağı anlamına gelmez.
    google de kurum oluşumu hakkında arama yaparsanız nedenlerini daha iyi anlarsınız.

  27. Bu mesajı için 2 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


  28. #37
    ÖMER EREN
    Ceday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2010
    Mesajlar
    137
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    Şimdi bu konuda Uğurun da Coşkunun da haklı noktaları var. Lpg motor ömrünü kısaltır evet doğrudur, bununda yegane nedeni yanma odası sıcaklığının daha yüksek olmasıdır. (110 lara ulaşan oktan sayısı yüzünden) Bu durumda silindir kapak contası yıpranacak ve motor ömrü kısalacaktır. Benzin içine özellikle yanma odasını yağlaması için konan maddeler vardır ama lpg de bu olmaz bunun sonucu olarak pistonlar silindir içerisinde daha fazla sürtünür sıcaklık artar motor yağ yakar buda yağı eksiltmesine neden olur (bence bu sorun değildir lpg için üretilen dayanıklı motor yağları kullanıldığında böyle bir olguyla karşılaşılmaz) ama bu olumsuzluklar aşşağı yukarı %10 daha erken tüketse ömrü bir benzinli motor 300,000 km yapsa lpg ile 270,000 yapar kimin umrunda ki benimlemi ölecek bu demirden lastikten plastikten yapılan şey ettiğim kara bakar geçer giderim Forza punto :=)

  29. Bu mesajı için 2 kişi Ceday'ye teşekkür etti:


  30. #38
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Standart

    Walla arkadaşlar bütün yazılanları okudum benim aracımda lpg li hatta 46.000 km.dir de sorunsuzca kullanıyorum maşallah..Şiddetli bir lpg savunucusu değilim ekonomik koşullar sebebiyle zorunluluktan bu olaya yöneldim , benim öyle çok fazla motor - yakıt vs bilgim de yok sizlerin ki kadar , sadece lpg nin kuru fakat oktanı yüksek bir yakıt olduğunu , montajı düzgün yapıldığı , kaliteli kitler kullanıldığı , temiz yakıt harcandığı ve motorun bakımlarıda aksatılmadığı taktirde lpg nin hiçbir sorun yaratmayacağını biliyorum ve karşılaştığım örneklerden de görüyorum..(çok uzun vade de ne olabilir onu bilemiyorum)

    Fakat burada 160.000 km.dir Siena aracında lpg kullanan taksici bir abim var gözümle birebir şahidim aracın motoru sorunsuz çalışıyor ve kedi gibi tırmanıyor hiçbir problemi vs.yok...Hatta multijet motorlardan illallah diyenleri de gördüm..

    Buna ilaveten Almanya seyahatimde amcamların bir çok komşusunun Ford , Volvo vs. gibi araçlarına kendi evlerinin özel garajlarından lpg veya doğalgaz pompasıyla depolarını doldurduklarına hayretle şahit oldum onlarda da hiçbir problem yoktu hatta duyduğuma göre fabrika çıkışı lpg ile gelen birçok araç da mevcutmuş isteğe bağlı olarak..

    Hyundai'nin de fabrika çıkışlı lpg li araç satıp bir de üstüne 5 yıl garanti vermesi sanırım yadsınacak bir durum değil..

  31. Bu mesajı için 2 kişi tempesty'ye teşekkür etti:


  32. #39
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    arkadaşlar oktan sayısı demek bir yakıtın yanma sıcaklığı şeklinde kullanılır fakat yanma sıcaklığı demek ne demek bunu açıklayacak olursak Yakıtın yanmaya geçmesi için gerekli sıcaklıktır, yani sıkışma ile yanmaz bujinin ateşlemesinden önce yanmaz daha fazla sıkıştırılabilir daha verimli yanabilir daha kalıntısız yanabilir demektir. Boyle bir yakıt (benzinin 100 oktanı) pahalı bir yakıttır ancak motora ilaçtır. Temizler vuruntu yapmaz avans ayarları daha fazla sıkıştırmaya yönelik ayarlandığında performansı hissedilir derecede artırır. 100 oktan benzinin 95 oktana gore zararlı olduğunu savunamayız bu halde. Çok daha kaliteli bir yakıt olan lpg ninde ucuza alıyoruz diye zararlı olduğunu savunmamalıyız...

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com