öcelikle çok geçmiş olsun kerem!
bildiğim kadarıyla, manyetik bir aletle yapılan bir çeşit çekme yöntemi vardı!!
garip, ucu düz bir asfalt delgisi gibi bir aleti kaportaya dayayarak..bir şekilde göçüğü geri çeken bir şeydi!
Arkadaşlar bu gün Genel kısmında açmış olduğum topic üzerine aklıma bir kaç soru takıldı. Şimdi benim GP 3Kapı. sürücü kapısının azıcık arkasında bir göçük meydana geldi kazada. İyice dikkatli baktım ve boya veya çizilme gibi birşey sözkonusu değil. Göçük orta direğin azıcık arkasında yani direkte de bir hasar yok. Şimdi buna ne gibi bir işlem yapacakları konusunda bir bilgisi olan deneyimi olan var mı? Yani boya yermi orası? Yoksa vakum vs. gibi bir yöntemle mi düzeltirler. Ne dersiniz?
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
öcelikle çok geçmiş olsun kerem!
bildiğim kadarıyla, manyetik bir aletle yapılan bir çeşit çekme yöntemi vardı!!
garip, ucu düz bir asfalt delgisi gibi bir aleti kaportaya dayayarak..bir şekilde göçüğü geri çeken bir şeydi!
Çok fazla göze batmıyorsa hiç uğraşma derim..Bırak kalsın
Geçmiş olsun
Saol abi,
Sence bu yöntemle mi yaparlar serviste. Boya yesin istemiyorum ondan soruyorum, Boyanmış lafı bi irite edici.
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
Konu padawantr tarafından (12/02/2007 Saat 18:05 ) değiştirilmiştir. Sebep: resim koydum....
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
İç kısımdan müdahale edilemiyorsa o zaman ne yapılacak.
Yaklaşık olarak resimdeki yer işte ..
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
gecmiş olsun... kardeş vakumda sanırım boyayı mahvediyo yani orası boya yer ama ankada bi usta duydum boyayı kavlarmadan yapabiliyomus gölbaşı sanayinde yolun düşerse ugra derim
melesa benim kaskomda 30 cmye kadar göçükler indirim bozulmadan wakumla tamir ediyelibio. sende de böle bişi olabililr. gerçi sen tutanak tutturdun
içerideki döşeme-panel' in sökülmesi halinde müdahale edilip edilmeyeceği belli olur,bu bilgide servislerde olabilir,eğer müdahale zor bir bölgeyse o zaman çektirme yapılması gerekir ki, benim bildiğim kadarı ile de çektirme yapılabilmesi için sistem gereği boyanın kazınması gerekiyor.
Geçmiş olsun,içerden düzeltilebilir belki çok derin değilse (boyayı dökmeden)...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
Isıyla da düzeltiyolar. Bizim toyotanın ön kaputu öyle düzelttirdik. 20-30ytl gibi bişey tutmuştu.
Arkadaşlar öncelikle vakum diye bir şey yok, herkes vakum söyle vakum böyle diyor ama henüz vakumu göre bir çıkmadı.
Böyle bir göçük için öncelikle boya yapılması istenmiyorsa arkadan ulaşılıp ulaşılamayacağına bakılır. Eğer ulaşılabiliyorsa, yani çift sacın olmadığı bölgede ise ya da koruyucu çelik bar yoksa eski ustaların yağlı çekiç tabir ettikleri yöntemle düzeltme yapılabilir. Yağlı çekiç denmesinin sebebi hakikaten çekicin ucunun yağlanması ve böylece darbenin kayarak içeriden verilmesidir. Bu yapıldığı takdirde düzelme olabilir önemli olan boyanın çatlatılmadan yapılmasıdır ki eğer boya çatlarsa boyamaktan başka çözüm kalmaz.
Çektirme dediğiniz yöntem ise punto çektirme makinesidir ve boya kazınmadan yapılamaz normal kaporta düzeltme işlemi sırasında kullanılır. boya kazındıktan sonra elektrik verilerek göçük olan bölgeye aparatın ucu yapışır ve çekilir fakat bir kere yapıştır ve çek ile düzelmez göçüğün boyuna bağlı olarak noktasal bir çok çekme yapılır, en sonunda da macun astar ve boya yapılması gerekir.
Üçüncü yöntem ise würth tarafından kullanılan mum ile dışarıdan çekme yöntemidir ısınınca yapışan bir malzeme ile göçüğü merkezlersiniz ve dışarıdan çekersiniz fakat çok etkili bir yöntem değildir. genellikle göçüğü azaltmak için kullanılır fakat boyasız uygulanan yöntemlerin hepsinde boyanın çatlama riskini göze almalısınız. Tavsiyem çok rahatsız etmiyorsa bırakın öyle kalsın.
Bir servise götüreyim bakayım. Ama her gördüğümde kafayı yemektense içimden küfür etmektense gidip boyanmasını da göze alarak yaptıracağım sanırım.
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
abi kesinlikle autokinge uğra.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
bende brava varken aynı boyle bir ezik olmuştu kapı uzerinde vakumla halledildi boya istemen ama bildiğim kadarıyla her yerdeki ezikleri vakumla duzeltemiyolar ama boya kazınması diye bişey ben duymadım çekiçlenmesinden iyidir hiç deyilse döşemeyi sökmemiş olurlar sonradan yerine tam oturta bileceklerini zannetmiyorum
AutoKing'e gittim ve benim göçüğün boyasız halledilemeyeceğini söylediler araba boya yiyecek yani. Sizce ne yapayım ? yani boyatmadan dursun mu? yoksa boyatayım mı? bu halde bırakırsam her seferinde bakıp bakıp üzülecem. ama yaptırınca da satışta üzülecem. yok efendim boyandı olacak. ben de onu anlamıyorum, sanki başka renge boyattık... :icon_surprised:
Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com
rahatsız olmayacaksan boyatma, rahatsız olman halinde,aracının rengi kırmızı olduğuna göre opak renk, opak renklerde lokal boyama daha randımanlı olur,iyi bir boyacıyla bu işi nerdeyse belli olmayacak şekilde halledersin,boyanacak bölge fazla önemli bir yer değil,birde aşağıda olduğu için dikkat çekmez,boyadan ziyade parça değişikliği olmaması daha önemli,buda tesbit edilebilen bir durum, o nedenle bence gönül rahatlığı ile iyi bir boyacıya boyatabilirsin.8O
padawantr, aracın opak renk olduğu için göçüğün olduğu kısma parça boya yaptırabilirsin. yani komple arka tarafın boyanması gerekmez. Böylece 2. elde sıkıntı olmaz.
edit: uzman, msjını görmedim. aynı şeyleri sölemişiz
Konu etial tarafından (06/02/2007 Saat 17:09 ) değiştirilmiştir.
BARIŞ
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri