ya merak ettiğim bir konu var. bu city arıza muhabbeti hepsinde var mı? şimdi eşime gp evo almayı planlıyorum ama bu city olayı dusunduruyor. yeni serilerde de var mı aynı sıkıntı?
Printable View
ya merak ettiğim bir konu var. bu city arıza muhabbeti hepsinde var mı? şimdi eşime gp evo almayı planlıyorum ama bu city olayı dusunduruyor. yeni serilerde de var mı aynı sıkıntı?
bu konu neden hala yapışkan olmuyor.her gün ayrı ayrı city konuları açılıyor herkese aynı şeyi yazıyoruz yapışkan yapılsa daha kolay olmazmı
arkadaşlar bu yaptıran arkadaşlardan bi fatura alsak sanırım iyi olacak.size zahmet bi faturayı taratıpta atıverin.böyle şifahi olmuyor.
Arkadaşlar bu ses dediğiniz nasıl bi ses tarif etme imkanınız varmı acaba
Arkadaşlar aracımı 2 gün öce direksiyon arızası nedeni ile servise götürdüm. 1935 tl masraf çıkardılar ve iyi niyet adı altında %40 indirim yaptılar. Aracı yaptırmadım ve müşteri hizmetlerini aradım, ilgili departmanın beni arayacağın söylediler ve bugün arandım. Telefondaki yetkili aracımın garantisinin bittiğini, gerekli indirimin yapıldığını ve daha fazla bir indirim yapılmayacağını söyledi. Ben de grandepuntoforum da birçok kişinin bu tamiratı ücret ödemeksizin yaptırdığını söyledim, o da intternetteki her yazılana inanmamamı zaten yeni model araçlarda bu sıkıntının giderildiğini söyledi. Peki yeni araçlarda bu sıkıntının giderildiğini kabul etmeniz eski araçlarda da var olduğunu kabul etmek demek olmuyor mu? Diye sorduğumda, yine garantisi bitmiş aracımdan bahsetti. şimdi soruyorum bu araca böyle binecek miyiz şimdi?
Bu sorunu yaşayan bir sürü arkadaş var ve hepsi dağınık, başka başka yerlerde bir örgüttlenelim bence bir arada hareket edelim eğer %40 ını kabul ediyorsa aracın fabrikasyon arızalı olduğunu kabul ediyorlar demektir yoksa hiç kimse kendi hatası yoksa cebinden para çıksın istemez hele de ekonomik politikasını ince ince belirleyen fiat gibi dünyaca büyük şirketler!
Garantisi bitmiş aracın İstanbul Kartal Medos Otomotivden city motorunu değiştirttim. Tamamen yerseniz modu. Aracın bütün bakımları yetkili serviste yapılmıştı ve uzatılmış garantiside biteli 1 sene kadar olmuştu ve hiç zorluk çıkarmadan direk parçayı getirtip değiştirdiler. Şimdi bu olayları gördükçe bir kez daha Medos Otomotive teşekkür ediyorum hiç uğraştırmadılar. Ancak fatura vs vermediler yani elimde bi belge yok. Ama aracın plakasından bulunur değişip değişmediği.
facebokktan '' FIAT Türkiye '' yı begen orada durumunu anlat ve sureklı olarak bastır forumdan arkadasımızın bırısı oraya yazmıstı .Fıat Tr olumsuz yazıyı kaldırmasını ıstemıstı sonuc ucretsız cıty degısımı oldu
Sevgili arkadaşım bak böyle bir sorunu çözmüşsün. Buraya onlarca arkadaşımız aynı sorunları olduğuna dair bilgi paylaşımı yapmışlar. Neden faturanı ve yapılan işi belirten belegeleri tarayıp buraya eklemiyorsun.
Lütfen benim işim oldu gerisinden banane mantığıyla yaklaşmayalım. Biz burada bir forum içerisindeysek gelip övünmek ben şunu yaptım bunu başardım demek yerine arkadaşlarımızla paylaşım içinde olalım. Bakın kaç tane arkadaşımız zor durumda kalmış.
Sevgili PLaTiNuN'un bu konuda hassas davranıp gerekli belgeleri en kısa sürede paylaşması dileğiyle...
Sevgiler.
Sonunda aynı arızayla ben de karşılaştım. Hemen Kavaklıdere Servis'e gittim. Sağolsun Müslüm Bey çok yardımcı oldu. Aracımın bilgilerini sisteme girildiği zaman %50 parça indirimi otomatik olarak çıkıyor. Ancak %50 indirimli hali bile 900 TL olduğu için müşteri hizmetlerini aradım. Ücretsiz değişimini talep ediyorum dedim. Pek tartışma olmadan talebimi ilettiğini en kısa sürede dönüş yapılacağını söyledi. Dönüş yapıldığı zaman eğer olumsuz bir sonuçla karşılaşırsam bulduğum her siteye Fiat'ın city motoru üretim hatası, ücretsiz değişim yapmadıkları ve parça fiyatının uçukluğu ile ilgili propaganda yapmaya başlayacağım :) Müşteri hizmetlerinden arayan arkadaşa da Cuma günü tatil için yola çıkacağımı, eğer herhangi bir şekilde direksiyon kilitlenirse bunun sorumluluğunun tamamiyle fiyata ait olduğunu ileteceğim. Umarım fazla uğraştırmazlar. Koskoca Fiat için kendine maliyeti 100 TL'yi geçmeyecek bu parçanın ücretini almamak zor olmasa gerek.
Bir de küçük bir soru sorayım. Direksiyon kilitlenme olayı tam olarak nedir? Yani bütün gücümle çevirmeye çalışsam bile hiçbir şekilde dönmüyor mu? Yoksa araç çalışmazken ki sertliğine mi dönüyor?
deniz o kadar iyimser olma %25 alırlar senden de meraklanma
ben yarın değiştiriyorum 475 benden cıkacak işimi halledeyi hemen fatura ile mahkemeye vereceğim ama fiattın hatası yoksa hatalı üretim değilse neden %75 karsılıyor
madem hatalı uretimse ben neden %25 oduyorum
tüketici hakkarındaki hakem heyeti ile görüştüm faturayı al gel dediler hallederiz dediler bakalım ne olacak su arabayı yaptırayım sonra paramı kurtaracağım
mehmet kimse evrak felan vermiyor ilgilenmiyor ben hallettim gerisi ne yaparsa yapsın mantığı var forumda hassas 1 2 arkadaş cevap yazdılar onlarda değişim sonunda belge alamayan kişiler anlıyacağın
tırnağın varsa başını kaşı
Valla %25'e bile razıyım. Asıl derdim yola bu şekilde çıkmamak.
o zaman 475 ok halledersin
arkadaşlar iyi okuyalım fıat resmenkeriz zannediyor bizi
bugun city mod için gittim ilk önce expertiz için gittimde city arzalı dendi sisteme giriş yapılıyor ama bu fiattın servisine burdan ise fabrıkanın ve size düşen oran belirleniyor tamamen ordakı operatörün eline kalmıs
sonra parca istenıyor montaj yapılırken city mod iş kartı acılıyor ama orda city felan yazılmıyor cağrı yazılıyor city tükenmez kalemle yazılıp size bırsey verilmiyor ne olduğu belli değil yanı ödeme yapıyorsun hanı diyoruz ya evrakla basvuru paramı alırım fatura servis tarafından fıat fabrikasına kesiliyor sizin adınız aracınız ödemenız hiçbirsey kayıt altına alınmıyor rutin bakım gibi ödeme yaptı gösteriliyor sanırım itiraz edecek birsey kalmıyor bende facebook fiatta devamli duvar yazısı yazacağım yaptıklarını
yanı evrak vermiyorlar hanikızıyordukya kımse evrak felan vermiyor diye servisler evrak vermiyor en azından bana vermediler direksiyon tamır parasına city değiştirdik 400 tl odedim
benım tek takıldığım sey kimi ücretsiz kimi ücretli değişiyor bune tutarsızlık bırde yukarda anlattıklarımdanda anlasılaca üzere üçkagıda getirerek bizlerden biraz para kırpıp değişim yapıyor neden üçkağıtla bu parayı alıyor deseki parca benden işcilik sizden dese ok iş kağıtlarına arıza yazılmıyor fatura fabrikaya kesiliyor bizlerehiçbir evrak verilmiyor bozuk parca verilmiyor herhalde tamir edip kullanacaklar 2013 karsımıza cıkar bu cityler tamır edilip yenı araçlara takarlar herhalde
Denız ben senın yerınde olsam Kızılaydakı Çankaya ilçe kaymakamlıgı t.h sıkayet dılekcesı yazardım gızlı ayıplı mal olduguna daır bu sorum kullanıcı hatası degıl 2006-2011 yılına kadar sure gelen bır sıkıntı üretim hatası forumdanda arastırma yaparım 2006 yılından bugune kadra kımler ucretsız degıstırmıs kımlerden %10-25-50 ucret ıstenmıs hepsının adını sıyadını ve telefonlarını dılekceye yazar ve bu ınsanlar ıle goruserek dılekceye ısımlerını yazmak ıstedıgımın ıznını alırıdım.
Daha sonra bu cıty motoru hangı üretıcı fırmalar kullanmıs hangılerı uretımden kaldırmıs veya hangılerı omurboyu garntı vermıs onları bularak,t.h dakı gızlı ayplı mal satısından dolayı tuketıcının madur edılmesındekı yasal olarak haklarımıda ogrenerekten sıkayetımı eder ,internettede bunu duyururdum facebookta sayfaları var ve osayfalarında olumsuz bır yazı yazılmasına sıcak bakmıyorlar.Servıslerde bellı yere kadar yardımcı olabılıyor sonra top tofas-fıat ta artık elımızde yasal belge ve hakkımızı arayabılecegımız bırseyler olmalıkı su cıty olayından kurtulalım .arabada yatsın garajda bir ay olay sonuclanana dek gerekıyorsa mahkeme sonucta bu foırumdan bu ısı ucretlı ve ucretsız yaptıran ınsanlar var onlarıda sahıt gosterdınmı kendı ıllerındekı savcılıklara ıfade verdılermı cıtyı ucretsız yapıldıgına daır sende bende fıata ısınıze gelınce ucret ıstıyorsunuz ısınıze gelmeyınce almıyorsunuz anayasanın esıtlık ılkesıne aykırı bu.önce fıat para ıstemıyordu sonra %10 ıstedıler odendı sonra %20 oldu bazı arkadaslar odedı sonra %50 oldu yıne odedık bız odeye odeye fıattakılerde nasılsa oduyorlar ne kopartırsak dıyor galıba
Teşekkür ediyorum hocam gayet güzel özetlemişsiniz...
Bu konuyu açarak birçok kişiye fikir verebildiğimi düşünüyorum o yüzden pişman olduğumu söyleyemicem çünkü bir arkadaş fazla fevri davranıp meydanı boş bulmuş sallamış (ben yaptım siz başınızın çaresine bakın gibi) kibirli değilim aklımın ucundan geçmezdi demek ki böyleleri de varmış :)
Umarım artık bu sorun hakkında nasıl hareket edip ne yapabileceğinizi yada elinizden ne kadarının gelebileceğini anlayabilirsiniz...Tekrar belirtmek istiyorum elimde herhangi bir belge yoktur olan belgede de direksiyon kontrolü yazmaktaydı ve aracı sattığım kişiye bunu teslim ettim..Hepinize bol şans...
Ayrıca bu konuyla alakalı atılan tüm özel msjları memnuniyetle cevaplıyorum kimseyi cevapsız bırakmıyorum bilginize...
Valla abi tek derdim Cuma'ya kadar bu işin hallolması. Tatilden döndükten sonra seve seve uğraşırım. Yaz okuluna da kaldığım için felaket daralmış durumdayım. 1.5 aydır Ankara sıcağında sabahtan akşama kadar ders gördüğüm için tatil artık burnumda tütüyor. Direksiyon kilitlenmesi olayı olmasaydı zaten yola yaptırmadan çıkacaktım.
Bir de yavaş yavaş bozulan bir şey değil, hızla bozuluyor meret. Dün garajdan çıkarken sadece sağa zor dönüyordu. Akşam garaja koyduğum zaman direksiyon kendi kendine tamamen sola kırıyor öyle kalıyor, kendi kendine titriyor falan... 1 saat içerisinde daha kötü oldu. Yani hiç olmadı paşa paşa 900'ü vereceğim. Ha döndükten sonra tüketici haklarına tabii ki başvuracağım. Kimse parayı kolay kazanmıyor. Eğer müşteri hizmetlerinden olumsuz bir cevap çıkarsa verdiğim 900 TL'nin farkını da yasal faiziyle beraber aslanlar gibi alırım. Çok şükür 'kanun adamı' tanıdıklarım çok fazla.
Lancia firmasını eskiden batıran olay pas sorunuydu. Lancia Fiat'a ait bir firma. Fiat'ı da batıracak olan bu olabilir. Ki sadece Türkiye'deki Fiat'larda da yok bu sorun. Yurtdışı forumlarında da bu şikayet çok fazla. Fiat, Lancia olayından nasıl ders almamış olabilir anlamıyorum. Artı olarak pas adamı öldürmez. Adamların görmezden gelmeye çalıştıkları sorun direksiyon. Ben 120 km/h hızla giderken direksiyon kilitlenirse kim verecek bunun hesabını? 99 model Subaru'mda direksiyonu geçtim herhangi bir yerde en ufak bir problem bile yoktu. 12 yıllık araç hala beton gibi hayatına devam ederken 2006 model bir araç nasıl böyle bir problem çıkartabilir anlamıyorum. 2006'yı geçtim 2010 modellerde bile varmış gördüğüm kadarıyla...
Artı olarak bir aracın en kritik bölümlerinden olan direksiyonu herhangi bir hidrolik destek koymadan tamamen elektrik motoruyla çalışacak şekilde yapmak nasıl bir mühendislik hatasıdır? 20 km/h hızın altında hidrolik sistem elektrik motoruyla desteklense, 20 km/h hızın üzerinde de elektrik motoru devreden çıksa ve sadece hidrolik sistem işine devam etse bu sıkıntıların hiçbiri olmayacak. Elektrik motoru bozulsa bile direksiyon hala hidrolik bir direksiyon olacak. E komple elektrik motoruna görevi yüklersen o bozulduğu zaman da mal gibi kalır direksiyon doğal olarak. Yani bunu ben görebiliyorum, Fiat mühendisleri nasıl göremiyor?
Denız 2006-2009 model gpler 2009 sonunda veya 2010 ortasında 50 bın arac servıslere cagrıldı bu cıty arızasından dolayı haberlerdede cıktı demekkı arıza var cagırıyorlar resmen fıatın hatası ama ulkemde kımse hakkını aramaya yeltenmedıgı ıcın Allahından bulsunlar gıbı Alalhın sana verdıgı aklı kullanıp hakkını aramak yerıne butur bır bed dua ıle savsakladıgı ıcın oluyor bırısı cıkıp mahkemeye verıp kazansa kımse sıkıntı yasamaz.Fıat muhendıslerı goruyrda fabrıkada 700 bın tane kalmıs bu cıtyden onları erıtsınler arge ıle ya duzeltılır yada uretıme baslanmaz.Hafta ıcı tuketıcı derneklerı ıle gıt konus cevap gelene kadar
zaten kanımca yenı takılanlarda cıty felan değil pamuk gibi direksiyon gitti bıraz agırı geldi cıty düğmesine bas basma aynı sertlıte gibi ya ben alısamadım yada kullandıkca yumusayacak :)
ama cıty arzalanınca araba değişiyor belki doğru belki yanlış emin değilim ama benım arabada bı cıty ses yapmaya başlayınca frenlerde balata bıtınce fren mesafen uzarya aynı onun gibi oldu hatta sanayıye gittim dısk ve balataları değişecektim usta daha 20 bin yapar değişme dedi bu cıty takılınca fren hassasiyetı duzeldı bastımı cakılıyor araba:) cıty esp bir cok seyi etkiliyr bence ama emınde değilim
Valla haklısınız. Tatil dönüşü gelecek muhtemel olumsuz cevaba hazırlık olması açısından şimdiden izlemem gereken yöntemi araştırmakta fayda var. Bu hafta araştıracağım.
ESP ile ilgisi olabilir. Serviste aracımda ESP olup olmadığı 2 kere soruldu çünkü...
Denız faceden bastırmak gerek mıllete bu aracı almayın cunkı cıty motor sureklı bozuluyor sonra uretım hatası degıl dıye musterıden ucret ıstıyorlar dıye sayfada yazılar yazılmalıkı Muratın cıty gıbı ucretsız yapılsın.Aydınınkını yazdım faceye
City arızasını ceplerinden ücret ödeyerek yaptıran arkadaslar forumdan chichko nickli arkadasımız citye 1473.30 tl odeyerek servısten ücretli olarak yaptırmıs .Fakat daha sonra bulundugu ildeki Tüketici hakem heyetinin verdiği karar ile ödemiş oldugu 1473.30 tl sini FİATtan geri almış.Bu arkadaşımızın Tüketici h.h.h ne yazdığı şikayet dilekçesinin ve tüketici h.h.h verdiği kararın bir örneğini arkadaşımızdan alarak sizlerde Kendiniz adına Tüketici h.h. basvurarak ve verılen kararı (emsal) olarak sunarak paranızı fiattan geri alabilirsiniz diye düşünüyorum.Fakat su sorun olabılır t.h.h mahkeme kararı olmadıgı ıcın kesın bır emsal degerı tasımaya bılır tam emın degılım bu konuda.Bırde bu parayı ıstemek ıcın buyuk bır ıhtımal yasak bır zaman vardır 30 gun veya 6 ay bu zamanı ta olarak bılmmıyorum beyler
arkadaşlar facebook fiatta city arzası için duvar yazısı yazdım problem yasayan arkadaşlardan destek bekliyoruz
şubat 2009 da aracımın garantısı bıtmesıne ragmen ucretsız cıty degıstırıldı (teknomak bursa)
temmuz 2011 city yıne arızalandı bu sefer bır servıs %50 sıne yaparız dedı. yıne teknomak bursa da şansımı deneyim dedim. %25 malıyetle yaptılar aynen fiat musteri hizmetlerinide aradım biz indirimimizi yaptık iyi niyetimizi görün. tüm bakımları serviste yatırmama rağmen %25 ödedim arkadasları okudum yarın ilk işim tüketici hakları hakem heyetine başvurup ödediğim ücreti geri isteyeceğim.sonuçlandığı gibi burada yayınlayacağım
Tüketici hakem heyetıne gıder ıken dılekcenın,faturanın ve dıger belgelerın 2 adet fotokopısını cektır öyle git birsi sende kalacak ve chichko nickli arkadasımızda eger sana yardımcı olursa onun dılekcesını ve onun karar kagıdını alırsan (onun kararkagıdını kendısıne vermemıs olabılırler belkı ) fakat bir nüsnasını ona vermiş olmaları lazım o nusnada da kayıt tarıhı ,kayıt numarası gıbı numaralar bulunur dılekçenede Aynı soruna su x ısımlı kısı su tarıhte ,su ilçe hakem heyetı tarafından su sonuca baglanarak tuketı lehıne karar verılmıstır dıye bır ekleme yaparsan emsal teskıl edecegınden senın yaptıgın basvuru daha cabuk sonuca ulasır normalde 30 gunu buluyor.
En son olarak sanayı ve tıcaret bakanlıgının web sayfasından onlıne ıslemlerden de sıkayetını bakanlıga bıldır onlarda ılgılenıyor 3 haftada yazılı cevap verıyorlar
lınk:
https://www.sanayi.gov.tr/Online/Default.aspx
bugun tüketici haklarına bas vurdum verdiğim evrakların fotokopısınıde aldım neticeye göre foruma eklerim 15 günne sonuçlanır
dostum dört gözle sonucunu bekleyeceğim;bizi de haberdar edip sonuç evraklarını paylaşırsan çok makbule geçer..Bugün 15 gündür uğraşmama rağmen 860 tl yi bayıla bayıla vermek zorunda kaldım konya koyuncu servisinde...güya yüzde 50 indirim yapıyoz diye hava yapıyorlar;inşallah biz son oluruz da başkalarıda mağdur olmasın.Saygılar...
Arkadaşlar öncelikler merhabalar... Malum form sitemizin en fazla konuşulan konularından biri city direksiyon arızası bende bu konuyla ilgili yaşadıklarımı yazmak istedim:) YAKLAŞIK 2 AYDIR BU ARIZAYLA YAŞIYORUM VE SERVİS HERZAMANKİ GİBİ BENİ TAVUK GİBİ YOLMANIN PEŞİNDEYDİ.SİTEDEN BAZI ARKADAŞLARIN YAZDIKLARINDAN YOLA ÇIKARAK FİAT MÜŞTERİ HİZMETLERİNİ ARADIM SIKINTIMI DİLE GETİRDİM VE GAYETTE SERT Bİ ŞEKİLDE:))EN KISA ZAMANDADA BANA DÖNÜLECEĞİNE DAİR BİR SMS GÖNDERDİLER 3 GÜN OLDU SONUNDA BUGÜN ARADILAR,SALI GÜNÜ İÇİN 9.30'DA FİAT BOZÜYÜK OTOMOTİVDE OLMAMI SÖYLEDİLER ARIZANIN %75 TARAFIMIZDAN KARŞILANACAKTIR DEDİLER TABİ BEN YİNE ÇAMUR YAPTIM %100 OLMASI İÇİN,SALI GÜNÜ ORDAYIM AKŞAMINA SİZLERE DURUM İLE İLGİLİ BİLGİ VERİRİM...DİREKSİYON ARIZASIYLA BOĞUŞAN ARKADAŞLAR İÇİN TAVSİYEM DERSİNİZE İYİ ÇALIŞIN VE ÖYLE MÜŞ.HİZMELERİNİ ARAYIN KESİNLİKLEDE TAVİZ VERMEYİN...YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ÇOK TESEKKÜR EDİYORUM..
Hayırlı olsun halil bey...
bugün servise gittim ve merkezden kendilerine işçilik ve parça için %50 siz ödeyin %50 biz demişler. servis bu teklifin merkezden geldiğini kendilerinin bir şey yapamayacağını müşteri hizmetlerini aramamı söylediler. müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim. ayrıca direksiyonun birgün içinde 4 defa kitlendiğini ve ilgilenilmezse kendilerini mahkemeye vereceğimi söyledim. servis ise bana tüm bakımların serviste yapılmadığı için %100 gibi bir rakam vermezler falan dedi fakat bu işin bakımla ilgili olmadığını kronik bir arıza olduğunu söyleyip servisten ayrıldım. bakalım şimdi müşteri hizmetlerinden cevap bekliyorum. bu arada bu sorunla karşılaşan arkadaşların yorumlarınıda bekliyorum...