Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon
90 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: anlık yakıt

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ertan Kara
    heartfever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    52
    Mesajlar
    107
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    yorumlarınız bana göre doğru da diğer arabalarda arkadaşların dediği gibi neden 0 gösteriyor. arkadaşımın clio 3 ünde de gazdan çekip sabit hızda giderken defalarca gördüm anlık yakıt 0 gösteriyor. eğer bu firmalar yazılımı buna göre yapmışsa bizim ortalama yakıt tüketimimiz hep fazla çıkacaktır diğer araçlara göre.

  2. #2
    usesw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/12/2006
    Yaş
    47
    Mesajlar
    67
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    10
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Ben şahsen fiat'a güvenerek araç belli bir hıza ulaşınca viteste bırakarak, ayağımı gazdan çekiyorum ve 2.0 değerinde kalmaya çalışıyorum. Yani vitesi boşa almıyorum.. Yakıt tüketimi sanırım böyle daha az oluyor... Bilgisayara güvenmek lazım...

  3. #3
    Ozan Şahin
    SANtO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    502
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Bendede 1.4 77bg var. eğer viteste ise ve ayağımı gazdan çekersem 2.0 oluyor aslında benzin gitmiyor ama 2.0 gösteriyo işte. yalnız 1500 devirin altına inince tekrar 2.0 lt. nin üstüne çıkıyor.yani tahminim cut off 1500 devire kadar aktif. ama bazen motor soğukken 2000 devir gibi yeniden yakıt yükselmeye başlıyor. heralde ecu motor stop etmesin veya herhangi bir düzensizlik olmasın diye kendi kendine ayarlıyor heralde.
    Multijet Active 1.3 75 Hp Beyaz

  4. #4
    Ozan Şahin
    SANtO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    502
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Herhalde
    Multijet Active 1.3 75 Hp Beyaz

  5. #5
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    useswe katılıyorum.
    bence de en doğrusu böyle yapmak.
    viteste cutt of yapılması vitesin boşta olmasından çok daha karlı.

  6. #6
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Mısafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Arkadaşlar Bzi okulda İçten Yanmalı Motorlar dersinde hesaplamıştık. Bi güzergah belirledik ve inişler çıkışlar hesaplayarak bi ortalama yakıt tüketimi çıkardık. Yokuş aşağı vitesi boşa almak sanılanın aksine teorik olarak yakıt tüketimini arttırdı. Şu an hesabını kitabını tam hatırlamasamda bu sonuç aklımda kalmış (Soğutma sektöründeçalışıyorum. Motorla en son görüşmem o dersteolmuştu- sonra bi de ehliyet kursunda) Vel hasıl ana mantık aracın boşa alınması ile kaybedilen ivme tekrar çıkacağınız yokuşta size zarar olarak dönüyor. Araç yokuş aşağı giderken tekerleklerin dönüşü motorun yükünü çok hafiflettiğinden zaten viteste de olsa pek benzin yakmıyorsunuz. O sırada gazı aynı oranda tutarsanız hızınız düşmeyeceği için momentumunuz da düşmeyecek. Dediğim gibi valumetrik verim - strok oranı ile ilgili bi iki formülle çözmüştük olayları ama ayrıntı pekde hatırımda kalmadı. Ben o gün bu gündür yokuş aşağı aracı boşa almıyorum. (Bu arada rolantide de aracın düz yola göre fazla yaktığı hatırımdadır. ) Varsa otomotivde çalışan mühendis arkadaş bi bilgilendirsin bizi.

  7. #7
    Muhip Kazım Aksoyer
    Fire Active 1.4 8V 77Bg. mkaksoyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    53
    Mesajlar
    123
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    90 modelden sonra çıkan araçlarda karbüratörlü dahi olsa cut-off vardır.(sanayi ustalarının "elektrikli meme " dediği parça). sistem belli bir devirin üstünde rölanti memesinin kapatılması gibi yorumlanabilir (zaten karbüratörlü araçta böyle) . aklıma gelen yüksek kompresyonda motorun gömleklerinin aşırı ısınmasını önlemek için için az miktarda benzin püskürtülmesi veya hesabın kolay yapılabilmesi yazılımın böyle ayarlanmış olması.
    Fire Active 1.4 8V 77Bg.

  8. #8
    Kerem GÜLTEKİN
    padawantr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    416
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 49

    Standart

    boş vitese geçtiğinizde motor kompresyonundayken gördüğünüz 2.0 değerinden daha fazla değer göstermesi gayet normal. bunun sebebi de bildiğim kadarıyla fren için gerekli kompresyonun ( yani fren için yapılan motor basıncı ) gerekliliğidir. eğer araç boş viteste gitmeye devam ediyor ise frenleme yapıldığında motor basıncı birden emilecek ve motor stop edecektir. fakat vites boştayken elektronik sistem bir miktar da olsa motorun bu gibi bir kompresyon kaybı sonucunda stop etmemesi için yapılan bir önlem olabilir.
    Kerem GÜLTEKİN (Padawan-tr) / kerem@grandepuntotr.com - padawantr@yahoo.com

  9. #9
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    @padavantr
    ya seni bende nerden tanıyorum diyorum.. hiç yabancı gelmiyordu resimlerim..
    en sonunda çıkardım kardeş....
    ))))
    tuna ya selamlar.... ona öğle söyle.. ha bu arada senin arabayıda gördüm birkaçkez...
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  10. #10
    Mehmet Taner Kadak
    mTk's Grande mTk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    39
    Mesajlar
    306
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34AU0915
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Dizellerdede cut-off olması gerek. Babamın dizel C-maxında gaza basmadığınızda ve vitesdeyken araba 0.0lt/100km gösteriyor bilgisayar.

  11. #11
    levent tuncel
    levcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    12
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    01 JR 341
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    tabi ya 0.0 tüketim hiç yakmıyo anlamına gelir... yakmaz olurmuu stop halinde çalışAN Bir araç 3 dakikada 1 km.'lik yakıt harcar.. yani 2.0 göstermesi normal. ya bide anlık tüketime pek güvenmemek lazım dijital anlık tüketimler insanı yanılta biliyoo

  12. #12
    xmann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    26
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Valla arkadaşlar ben daha 6.5 altında gösterdiğini görmedim yol bilgisayarının.Ya bigisayarda bi tuhaflık var yada bende...

  13. #13
    Erdi YILMAZ
    Fiat Türkiye Forum
    FiatTR | PuntoTR
    GrandePuntoTR

    erdiyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    8.454
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5938

    Standart

    Alıntı xmann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla arkadaşlar ben daha 6.5 altında gösterdiğini görmedim yol bilgisayarının.Ya bigisayarda bi tuhaflık var yada bende...
    anLık tüketim (instant constamp) değerine baktığından eminsin degiL mi hocam?
    Averaj'a (Average constamp) bakıyorsan degerin sabit kaLması normaLdir.




    FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
    Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com

  14. #14
    Mustafa SEZGİN
    Sezgintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    436
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    16 LP 418
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Bilgisayar fazla gösteriyo. Kaç kere depoyu fulleyip ölçtüm. İlk zamanlar doruyduda bu son zamanlarda yakıtın düşmesine rağmen bilgisayar hala aynı yakıt değerlerini gösteriyo.

  15. #15
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    arkadaşlar bu sorunun cevabını o arabayı üreten mühendis bilir. araç viteste gazsızken yakıt kesiyorsa yakmayacaktır. yok bir miktar yakıtı ne olur ne olmaz diye gönderiyorsa yakacatır. skoda vw seat bu durumlarda 0.0 diyor. vitesi boşa alınca 0.5 felan diyor ki mantıklı. o esnada motor 800 devirle dönüyor. ama fiat ların tamamında 2 durumda da 2.0 yazıyor. araba dururken ---- çıkıyor. öteki markalar araba dururken de 0.5 diyerek "ama bu sefer saatte 100km de değil" ne yakacağını gösteriyor. fiat 2.0 ın altını göstermemesini programlamış. yani belki evet 0 yakıyor ama sisteme 2.0 göster demiş. hem böylece ortalama hesabı da yüksek çıkacağından bizi yolda bırakmayacaktır. ya da şöyle söyleyim bilgisayar 100km de 6 lt yakıyorsun derken siz 5 yakmış olabileceksiniz. böyle bir ayar var. ama yine de dediğim gibi en doğrusunu arabayı yapan mühendisler bilir.

  16. #16
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    benim bildiğim kadarıyla ; enjeksiyonlu tüm araçlarda (dizel benzinli) yüksek dewirlerde gazdan çekilince yakıt akışı kesilir. yol bilgisayarının 0 göstermesi lazım ama 2 gösteriyor.
    yokuşaşağı witesi boşa atınca ise anlık tüketimin artması gayet doğal. boş witeste giderkenki hızınızla 100 km giderseniz ; motor ne kadar süre rölantide boş boş çalışcağını hesaplıyor we anlık tüketim yazıyor. dikkat edin : o an ne kadar yakıt gönderdiği değil : o şekilde kullanırsanız 100 kmde kaç L yakacağı yazıyor. boşta giderken hızınız artarsa anlık tüketimde az gözükür, azalırsa çok gözükür. gayet mantıklı 8O

  17. #17
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Tüm modern enjeksiyonlu araçlarda -Cut off- denen sistem var diye biliyorum ben de.Araç yüksek devir ve hızda giderken ayak gaz pedalından çekildiğinde belirli bir hız ve devir değerine düşünceye kadar yakıt tüketimi sıfıra iner.Ancak bu Fiat ta denildiği gibi 2lt olarak gösteriliyor olabilir ya da Fiat ta Cut off yok...

  18. #18
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Onno usta autoshow da bi soruyu cevaplarken motor yükte ve ayak gaz pedalından çekiliyken motor sadece rölanti devrinde yakacağı yakıtı yakar.
    bende katılıyorum sonuçta:
    cut off sistemi sadece karbüratörlü motorda olur. enjeksiyonlu benzinlilerde ve dizellerde zaten işletim sistemi ayarlıyor.
    hiç gaz verilmediği zaman motorun yakıt tüketmemesi bana anlamsız ve imkansız geliyo. öyle olsaydı bu zamanlarda egzos emisyonu da olmaması gerekirdi ama gördüğüm kadarıyla bu esnada dahi egzosdan duman çıkıyo. soruçta yakılan bi yakıt var.

    ayrıca şunu da düşünelim ki gaz verilmezken motora yakıt gitmese krankın hareketini dönen aksdan gelen güçle sağladığını düşünsek daha sonra gaz verip motora yakıt geldiğinda ateşleme zamanı bozulacaktır. yakıt silindire enjekte edildiğinde piston zaten üst ölü noktadaysa ya da stroğun ortasındaysa ateşleme zamanı bozulur.

  19. #19
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Gajiin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cut off sistemi sadece karbüratörlü motorda olur. enjeksiyonlu benzinlilerde ve dizellerde zaten işletim sistemi ayarlıyor.
    Karbüratörlüler de değil enjektörlülerde olur cut-off.Zaten bu sistem modern motorlarda oluyor.Onno Usta da bunu demiştir eminim.Enjeksiyon denen sistem mekaniktir ama kontrolü elektroniktir...

  20. #20
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlüler de değil enjektörlülerde olur cut-off.Zaten bu sistem modern motorlarda oluyor.Onno Usta da bunu demiştir eminim.Enjeksiyon denen sistem mekaniktir ama kontrolü elektroniktir...
    karbürotörlü araçlarada da varmışşş

Sayfa 2/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. anlık yakıt tüketimi
    guverceen tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 08/10/2016, 01:53
  2. kalkıştaki anlık yakıt tüketimi
    vvkaymak tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 06/10/2012, 18:14
  3. Hız - Devir - Anlık Yakıt Tüketimi ???
    avi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 20/01/2010, 17:56
  4. Anlık yakıt göstergesi
    ugungor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 18/11/2008, 10:32
  5. Anlık Yakıt Tüketimi?
    SteinGP tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 12/06/2007, 20:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com