Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Biz 12 yıldır turbo revizyonu yapıyoruz.
Eğer turbocunuz gerçektende orjinal tamir kiti kullanmıyor ise turbonuzun revizyonu randımanlı olamayacaktır. Bazı yan markalar var orjinalleri kadar kaliteli kendimizde gördük taktık denedik. Özellikle ÇİN malı tamir takımlarında turboların gereksiz yere boşluk yaparak turbonun parçalandığnı kendim gördüm. Yukarıda bir yazıda somunun düştüğünü okudum. Fakat yanlış anlaşılmasın turboların somunları %90 ı ters pasodur. Eğer bunda bir gevşeme söz konusu ise bilinki yeterli yağlama araçta olmaması yada yan sanayi bir burç kullanıldıysa burçların yada gövdenin yağ deliklerinin küçük olmasından kaynaklanacaktır.

Ses balansı olayına gelince.
Ses balansını yaptığımızda cihaza girdiğimiz turbo kodu k03 kp39 t3 gibi kodlarda bize maximum kaç binde balans yapmamızı gerektiğini makine otomatik olarak hazırlamaktadır.
Zaten bir çoğumuz standart turbo basıncı ile aracıı kullanmamakta chip yada boost controler gibi ürünlerle basınçlarını yüksek ayarlamakta. Bu yüzden turbolarınızda ötme meydana gelmesi çok normal , özellikle dizel vnt tip turbolarda. Basınç içerde sıkışarak turbonun egzoz palini yavaş yavaş eğmekte ve balans oluşturmakta. Araçlarımızı zaten çok sıkıştırdığımız için bize altından da yapsalar dayanmaz.

Pal büyütme olayına gelince pal büyütmek aslında olduğu kadar kolay değil turbocular eline ilk geçen büyük kanadı taktığını görüyorum. Ben kendimde kanatları v.s büyütüyorum fakat turbonun mili ile emme kanadı arasında ölçümler yaparak. Zaten kendi geliştirdiğimiz kanat büyütme işlemlerini öncelikle turbolara uygulayarak sonra kendi araçlarımızda test ederek satışa sunuyoruz. Eğer ilk defa yapacağım bir araç ise cok büyük kanat kullanmadan tune ediyoruz.

Turbo revizyonu sağlıklı değil diyenler oluyor.
Aslında bu tamir kitlerini fabrika kendi üretiyor. Demekki iyi birşeyki üretiyor. Sonuçta bugün belki sizlerin turbolarınız 450 TL ila 2500 TL arası orjinal turboların fiyatları. Fakat geçenlerde bize gelen bir Mercedes binek aracın turbosu 4500 TL turbocudaki satış fiyatı , yetkili serviste bu fiyatı siz düşünün en az 6000 TL vardır.

Çin malı turbo kullanan arkadaşlar varsa da maddiyatlarını ayarladıktan sonra turbolarının değiştirmesini tavsiye ederim.
Hem orijinali ile aynı basıncı üretememekte ve orjinali kadar kaliteli olmamakta.
Bugün en iyi çin malı turbo bile kesin bir problem çıkartmakta. Garrett Holset gibi turbo fabrikaları bunların testlerini bi ara web sitelerinde paylaştı. Hatta Garrett ülkemiz için bile Türkçe broşür bile hazırlamıştı.

Orjinalini kullanmakta her zaman fayda var



* Bu yazı üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan yayınlandı. Yazı donanımhaberde EGETURBO nickli ARDA arkadaşa ait...Kendisine teşekkür ederiz.






turbo ötmesi neden olur...

geç değişen yağ
ucuz yağ
onaysız yağ
bozuk yada tıkalı yağ pompası
turboyu besleyen tıkalı yağ hortumu
yüksek devir sonrası hemen kontak kapamak turboyu yağsız bırakarak turbo milinin zarar görmesine neden olur
özellikle soğuk günlerde turbo doğru düzgün yağlanmamışken...motor ısıtmak için gaza basmak...

aracın yağını 5 bin de değiştir...turbo kolay kolay bozulmaz...

her parçanın bir ömrü var...bir çok turbo 60 bin km...genelde kullanılan garret k03 turbolar 120 bin km fabrika ömrü var...

iyi bakarsan 300 bin gider...bakmazsan 40 bin de mil bozulur...
bu tamir kiti nedir hocam tam olarak?