en yakın servise götürmeni, götürmeden evvelde telefon ile görüşmeni tavsiye ederim. aracında kasko var ise ondan yararlanmaktada fayda var.
az önce Urla'ya gelirken kırmızı ışıkta durdum. Yeşil ışıkta kalktım, 1. vites ardından 2. vites ve 3.vitese atarken biraz güç kaybı oldu ve düzeldi.
Ekranda sarı renkli motor resmi belirdi, araba çalışmakta istop edip ı çalıştırdığımda tekrar aynı motor resmi geliyor.
Böyle problem yaşıyan varmı Ne yapayım önerilerinizi acilen bekliyorum..
en yakın servise götürmeni, götürmeden evvelde telefon ile görüşmeni tavsiye ederim. aracında kasko var ise ondan yararlanmaktada fayda var.
enjeksiyon sistemi arızası mıydı neydi onun anlamı ( kullanıcı kitabına bakabilirsiniz). acil servise git yoksa motora büyük zararlar verebilirsin.
Aracı fazla çalıştırma ve hemen servisle irtibata geç.Motor arıza ışığı yanıyorsa aracı çalıştırmak araçta daha büyük arızalara sebep olabilir.az işten çok iş çıkar.
arkadaşlar motor ikaz lambası yanıyordu fazla yürütmedim,izmirde poyrazda(yetkili servis)çalışan bir arkadaşı aradım ,oda arabayı dinlendir kutup başını çıkar tekrar tak sonra normale döner dedi. bende öyle yaptım çalıştırdığımda motor resmi kayboldu sadece ekran ayarları kaçtı teybi açtığımda kod ister diye düşündüm ama direk açıldı çok şaşırdım. arabaya binmeye korkar oldum gp m rahmetli93 tempramı aratmıyor.......
Murat, geçmiş olsun.İkaz ışığının enjeksiyon sistem arızası durumunda yanması gerekmekte.Sonuçta yakıt besleme sisteminde problem var.Bu yakıttan bile kaynaklanabilir.Denildiği gibi aracı dikkatli bir şekilde kullanarak -düşük hız ve devirde- servise gitmek gerekmekte, umarım ciddi birşey yoktur...
Murat,akü sonrası ışık sönse bile belki ecu arıza kodu üretmiştir.Bunun için yine servise götür derim ben...
Konu ABNEW tarafından (09/02/2010 Saat 22:16 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme
çok yağmur yağıyor ve suları yara yara 30cm geçiyorum acaba biyerine alttan sumu kaçtı?
Olabilir her yer elektronik. Ateşleme hatasi gibi geldi bana. Islanma en büyük etken.
Gezgin Gp.
Murat kardeşim. Bahsettiğin ışık bizim arabalarda büyük tehlike anlamına gelir. Biz şimdi burda oturduğumuz yerden şu olur bu olur desek de illaki servise götürmek gerekir. Motor ve motora yakıt veren, çalışmasını sağlayan (ecu) tüm sistemlerden herhangi biri oyunbozanlık yapıyor demekki. Akü bağlantılarını kısa süre dahi çıkarmak çok önemli olabilecek arızaları saklamaya neden olabilir.
arkadaşlar birde bu işaretlerin dışında renklerinin de büyük önemi var.
örneğin senin bahsettiğin uyarı ışığının rengi sarı. Bu demek oluyor ki acil ve büyük bir sıkıntı yok, yolculuğuna devam edebilirsin ama en kısa zamanda servise götürüp kontrol ettirmen gerekir. Örn: buji, enjeksiyon, düşük yağ basıncı vs.
kırmızı renkli uyarı ışıkları ise ciddi önem arzeden uyarılarda yanar, bu da demek olur ki, aracını daha fazla hareket ettirme ve yardım iste Örn: yağ, akü lambası vs.
arkadaslar dün servise gittim arıza lambası için araba 2 gün orda kaldı ama hiç birsey anlamadılar turbo arızalı dediler bende baska bir arabadan akısmetreyi degiştirdim aksam kullandım yuksek devirde ısık yanmadı arıza akısmetreden gözüküyor bilginize
murat abicim harikasın bi olay bu kadar anlasılır anlatılamazdı sanırım söylediklerinin aynısını yasadım 1 hafta oldu. yolda giderken müziginde sesi acıktı aracın sesini duymuyordum. 1.vites, 2.vites,3.vites derken araç 80 km ye geldiginde güç kesldi gaz yememeye basladı ve agrıza lambası yandı. araç stop etti. çalıstırdıgımda yol bilgisayarı aynı hatayı verdi ve araç 10 sn sonra tekrar stop etti. gece saat 11 de basıma geldi bu olay. fiat acil servisi aradım. sagolsunlar gelip araca baktılar. aracaın sigorta kısmına bi cihaz baglayıp yol bilgisayarının verdigi arızayı kapattılar. araç gecici olarak düzeldi. en kısa zamanda servise gelmeniz gerekiyo dediler. ertesi sabah ilk işim servise gitmek oldu. ve araştırmalar sonucu fren müşürünün arızalı oldugunu söylediler ve degiştirdiler işçilik dahil 120 tl ye yaptırdım ve şimdilik bi sorun yaşamadım cok şükür. sana tekrar geçmiş olsun abicim. bilgi istedigin için yazdım hepsini çünki daha 1 hafta oldu bu olay başıma geleli.
bu arada basıma gelen bu arızanın çözümü için bana yardımcı olan kavaklıdere oto'ya ve müslüm abime tekrar tesekkürler.
bulut ve sinan kardeş sizede geçmiş olsun yaşadıklarımız hep tecrübe olucak zamanlada iyi bir gp ustası olacaksınız,sonuçta kul yapısı illaki ....
arkadaşlar motor uyarı ışıgı birçok nedenden yanabiliyor. Yazın bende de olmuştu. Benimkisi kutupbaşı gevşemesiydi hemen halloldu.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri