Geçmiş olsun umarım bısey yoktur
dün gece bursa da öyle böyle yağmur yağmıyordu ki silecekler son kademede ancak yetiyordu bu sırada sokak arasında sağa dönerken içi su dolu çukuru fark etmedim ve sağ ön tekerlek çukura girdi çıktı ve bir vurma sesi geldi tak diye indim baktım tekerlek sağlam tampon ve etektede kırılma çatlama çizik yok. hızım 20-30 civarıydı.
içime kurt düştü tamponda bişi yok acaba o vurma nereden geldi bir sorun varmıdır?
ne olmuş olabilir ve önerileriniz nelerdir?![]()
Geçmiş olsun umarım bısey yoktur
I ' m c a p u l i n g . . .
vurma sesi amortisörden gelmiştir
amortisörlerinde belirli bir esneme payı vardır
bundan fazla esneyeceği ve darbeyi emmeyeceği kadar sert çukura girdiğinizde taak diye ses gelir
amortisörün patlayıp patlamadığına bir baktır istersen
eğerki darbe çok çok fazla ise amortisörün üstten bağlandığı amortisör kulesinide patlatabilir
kuleyede baktırırsan iyi olur
Konu GP COSKUN tarafından (02/02/2010 Saat 15:51 ) değiştirilmiştir.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Geçmiş olsun Rüstem,
Bizim araçlarımızda teker derin çukura girdiği zaman zarar gören ilk parça davlumbaz ucu olmakta.Yani, davlumbazın tamponla birleştiği yerde -aracın altında- bir çıkıntı var.Lastik çukura düşünce bu parça da yola değiyor ve kırılıyor.Belki bu parçada bir kırılma olmuştur...
Geçmiş olsun benimde en çok korktuğum şey yağmur sonrası çukurları farkedememek
Amartisörler kolay koaly patlamaz ama istersen ona bi baktır..Tek teker indiği için altına tamamen zarar vermen zor bi olasılık..
Bir ay kadar önceki soğuklarda ön tekerleğin biri asfalttayken diğeri buzun (su birikintisi donmuş) üzerinden geçerken vurma sesi duymuştum, muhtemelen ASR her iki tekerleğin farklı hızda döndüğünü algılayınca devreye girdi diye düşünmüştüm.
Su birikintisinde ASR devreye girermi bilmiyorum, umarım ASR dir, önemli bir şey değildir.
Büyük ihtimal o vurma sesi ya ön de bulunan plastik malzeme olan dil gibi bir parça war ya ondan gelmiştir yada karterin orda sağ dan sola uzanan bir demir var koruma için o sürtmüştür bende sürttüm bir kaç kez aracın altına bakabilirsen anlarsın.
ne davlumbazda nede tampon kırılma yok sanırım arkadaşımızın dediği gibi amortisörden geldi ses.
havalar düzelsin servise uğrayacağım
bende vurdum hem de çok..hatta en sonunda sol tekerdeki davlumbaz kırılmış
sert darbede amortisör enerjiyi absorbe edemez. amortisöre baktırsan iyi olur. belki altıda değmiş olabilir, bir liftte gözle muayene etsen iyi olur.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
bende geçen yol üzerine yapılan kasislere vurdum davlumbazı kırmışım malesef
yollarımız yol değil ki delik deşik hem sen benden vergiyi al hemde yol yapma yapılanada bakma..
yazık yaa içim acıyor resmen..
Geçmiş olsun. Yollarımız maşallah Afganistan'ı aratmıyor!
2020... Fiat 500L
2014... Alfa Romeo MiTo
2012... Lancia Delta
2009... Fiat G.Punto
Eeeee oluyor böyle.Burası türkiye.Kazancınızın %53 ü vergiye gider,sizin ödediğiniz vergilerle yapılan yollardan geçerken yine ödersiniz ve altyapı hatalarından madur olursunuz hatta ölürsünüz ama hesap soramazsınız....
1.4,120hp,tjet,emotion,duolojik,skydome,teknopaket ,GRDEDEpaket,BEYAZ BRAVO
Tehlikeli olan sürat değil ,KONTROLSÜZLÜK tür.
MİLLETİN CEBİNE DADANDILAR AMA HİZMET ÜRETMEYE GELİNCE ORTADA KİMSE YOK. Tümünün Allah belasını versin TEKSAS'A döndü canım ülkem. Atatürk kalksa hepimize şamarı yapıştırır vallahi.
Gezgin Gp.
Bir de kasisleri boyamıyorlar göremiyorsun bazen dalıyosun
eee,yapılan işi bir kerede adam gibi yaparlarsa,sonra birilerine para kazandırmak için nasıl ortam hazırlayacaksın,üzerinden bir kış geçtikten sonra delik deşik olan asfatlar başka nasıl açıklanır,zift kullanmıyorlarki,nerdeyse suyla çakılı karıştırıp öyle yapıyorlar,gerçi fazla şikayet etmeyede gerek yok,layığımız bu ki böyle idarecileri seçiyoruz.sadece kurunun yanında yaş da gidiyor.
İNSAN YAŞADIKÇA DEĞİL,YAŞAMADIKÇA YAŞLANIR..
dostum geçmiş olsun bizim aracının kac model oldugunu bılmedıgım ıcın bisey solemek istemem ama 2008 oncesi puntoların herkezin bildigi üzere B sütununun altından gecen direksiyon müşür kablosu vardır hemen yanındada el freninin tel kablosu vardır ve bunların şaseyle baglantıları cok zayıftır darbede hemen cıkabiliyolar yada zedelenebiliyolar bende aracımı park ederken farketmedigim bi dubaya surttugumde hemen el freni kablosu sarkmıstı asfalta deyiyodu allahtan farkettım de surtunmeden aşındırmadım kaldıkı parkederken 3-4 KM hızlı oldugunuzu düşünürsen komik bi olaydır senin yere altını deydiricek kadar bir pozisyonun yokmuş ama kontrol ettirmende fayda gördügüm için yazdım !!!
coşkun abinin söledigi gibi bende amortisörden gelebilicgini düşünüorm servisinde mutlaka amortisör ve kule yi kontrol ettirmelisin !!
geçmiş olsn tekrardan bi daha bu tip durumlarla karsı karsıya kalmamak dileğiyle !!
saygılar.
bende 5-6 kere öyle çok sert derin çukurlara girdim o tak sesi bendende geldi hatta oyağmurda sağa çekip tekerlek yerinde duruyomu jant eğrilmişmi diye baktım. ama gözle görülür bişey olmadığını farkettim her sefer,nde rotbalansçıda kaldırdım arabayı baktırdım. 1 keresinde balansı bozulmuş onu yaptırdım..
emniyet açısından kaldırt arabayı bi baktır derim.. geçmiş olsun
_NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ben bir Türküm!!!
Ben;
Orta Asyadan Türeyen,
Anadoluda Büyüyen, Avrupa iclerine Yürüyen TÜRK´üm.
Ben;
Atillayi, Yavuzu, Fatihi var eden, krallari, imparatorlari kendisine Yar eden, Düsmanina dünyasini dar eden TÜRKüm.
Ben;
Damarlarinda asil kanin aktigi irkim, Benden bahseder destanim,Agitim,TÜRKüm,ben TÜRKüm,
taa iliklerime kadar MUSTAFA KEMAL ATATÜRK`üm!!!
Ya Siz Kimsiniz ???......____
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri