arabayı alalı 2 ay oldu ben hiç bu kadar park yapmamıştım mükemmel bişey tek sorun alışkanlık yapıyo başka araçlarda zorlanıyorum![]()
@celoo
yumuşak olunca şehir modu (City) , sert olunca köy modumu (Village) deniyormuş ... bunuda öğrenmiş olduk![]()
arabayı alalı 2 ay oldu ben hiç bu kadar park yapmamıştım mükemmel bişey tek sorun alışkanlık yapıyo başka araçlarda zorlanıyorum![]()
arkadaşlar forumda okuduğum ve duyduğum kadarıyla çoğu gp'da city modu arıza veriyormuş.ben aracı sürekli city modunda kullanıyorum.bunun araç için bi sakıncası var mı? yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum.
Sakıncası yoktur die biliyorum ama bundan birkaç ay önce benim başıma geldi o arıza. Servis garanti kapsamına almamak için binbir türlü çamura yattı bunların arasında city modunda çok kullanmuşsınız ondan dediler. Tabiki bende dururmuyum... Fiat çağrı merkezini arayarak dava açacağımı dile getirdim, madem city modunda kullanılmayacak nie o düğmeyi koymuşsunuz diyince, tutuştular tabi, garanti kapsamında yaptılar... Neticede city modunda kullanmanın sakıncası yok olsa zaten koymazlardı o düğmeyi. Ama uzun yolda kullanmamanı tavsiye ederim. Kazasız keyifli şürüşler!!!
bencede sakıncası yok 2 senedir city de kuLLanırım uzun yoLLar hariç bir probLem gormedim (cok sukur)
zaten arac maximum 20 km hız iLe o mod aktif 20 km gectikten sonra otomatik oLarak devre dısı kaLıyor
sunu duydum geneLde servis bu özeLLigi garanti kapsamı dısında sayıyor vede 1,500 tL ücret taLep ediyor biLginize.
Konu imdesign tarafından (31/03/2009 Saat 11:14 ) değiştirilmiştir.
Ben 2006 da aldım aracımı hiç daha city kapamadımMaaşallah tık yok
Servislerinde garanti kapsamında iken böyle bir kelime kullanmaları imkansız hatta garanti bittiken sonra bile yapmış olsa müşteri memnuniyeti kapsamında yapmaları olanak dahilindedir ..
Bana dediler, cityde fazla kullanmışsın ve birde 17 '' jant taktırdığım için garantiye dahil olmuyor dediler.
Bende 2006 yılında aldım aracımı city hep açık. Geçen yaz bozuldu ve garanti kapsamında değiştirildi.
benim aracı aldıktan 1 yıl sonra city arızası verdi hiç bir soru sormadan hatalarını kabul ederek özür dileyerek değiştirdiler
City motoru bozulunca ne oluyor arkadaşlar? Direksion ağırlaşıyormu? dönmüyormu? kendini sağa solamı atıyoryani nasıl bir arıza oluyor?
geçenlerde servis city motorunuzda problem var değiştircez dediler.. sadece sağa sola dönüşte nadiren lok sesi yapıyordu.. amortisör takozları değişti ama city değişimi bence gereksizdi.. madem garanti karşılıyor değişsin mantığı ile değiştirilmesine onay verdim.. sadece direksiyon sertleşmesi, sağa sola çekmelerde problem varsa değiştirilmesi daha uygun olur..
bu arada aldım alalı city hep açık gezdim.. (tek tuşla %10 tasarruf başlığındaki olaydan sonra 2-3 gün kapattım o kadar :]
Peki garantiden parçayı değiştirenlere gerekçe olarak ne diyor servisler üretim hatası mı? (Üretim hatasıysa nasıl bir hatadır ki hala devam ediyor?) Birde bu city motoru aksamıyla ilgili herhangibir periyodik bakım gerekiyormu?
Ben hep city de kullanıyorum.Hiçbir sorun yok şimdilik.
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Burada oldukça açıklayıcı bilgiler buldum arkadaşlar, Grande Puntolarımızdaki sistem birebir aynımıdır bilmiyorum ama oldukça benzer olduğunu düşünüyorum.
Electric Power Steering
Sizin için biraz çevirmeye çalışacağım, her ne kadar titiz davranmaya çalıştıysamda birebir doğruluğunu garanti edemiyorum, ingilizce bilenlerin yinede orijinal sayfayı okumasını tavsiye ederim.
EPS - Electric Power Steering (Elektrik Güçlü Direksiyon)
Günümüzde elektrik güçlü direksiyonlar (EPS) hidrolik direksiyon sistemlerinin yerini almaya başladı. Elektrik güçlü direksiyonların en önemli avantajı hidrolik direksiyon pompasını elimine ederek, en kötü durumlarda 8-10hp 'ye kadar güç tasarrufu sağlaması. (Fiat araçlarında bu 5hp civarında) Bu durum benzin ekonomisi sağlaması yanında ağırlık avantajı getiriyor ve hidrolik direksiyon pompası ve hidrolik borularının karmaşasını ortadan kaldırarak daha sade bir sistem sunmakta. Akışkandan kurtulmak demek aynı zamanda hidrolik kaçağı problemlerini ortadan kaldırıyor. Elektirik destekli direkson aynı zamanda hidrolik sistemden daha sessiz çalışıyor çünkü pompa ve borulardan ve valflerden akan hidrolik sıvı sesi ortadan kalkıyor. Fakat en büyük farklılık diresiyonun davranış şekli ve hissinde oluşuyor.
Elektrik destekli direksiyon, hidrolik sistem ile yapılması güç olan ince ayarlara olanak sağlıyor. Sürücünün direksiyon hareketlerini, araç hızını ve diğer süspansiyon hareketlerini izleyerek sistem tam gerektiği kadar hareket tepkisi verilmesini sağlayabilir. Ve bu tepkileri hızlı değişen dinamik sistem içinde sürekli ayarlayabilir. EPS gerektiğinde direksiyonu ağırlaştırıp, hafifletebilir. Hatta motor kapalıyken bile direksiyon desteğini sürdürebilir.
Daha da güzeli, direksiyon tepki profili gerektiğinde yazılım aracılığı ile güncellenebilir.
SISTEM NASIL ÇALIŞIR?
Bazı eski sistemler aslında elektro-hidrolik olarak çalışıyorlardı. Bu sistemlerde hidrolik pompanın çalışması için elektrik motoru kullanılmakta idi. Fakat güncel sistemler artık tamamen elektrik/elektronik olarak çalışmaktalar. Direksiyon mili üzerine monte edilmiş bir elektrik motoru sürekli olarak destek sağlamakta.
Bir sensör sürekli olarak direksiyonun konumunu ve dönme oranını izler. Başka bir sensör direksiyon şarftına etki eden tork miktarını izler. Bu iki sensörün bilgileri EPS kontrol modülüne gönderilir. Ayrıca aracın hızı, çekiş gücü veya stabilite kontrol sisteminden gelen bilgiler birleştirilerek direksiyonun en ağırlıkta ve ne kadar döndürüleceğine karar verilir.
Toyota Prius electrtic steering system
General Motors'un EPS sistemi bir kaç operasyon moduna sahiptir:
* Normal Mod: Direksiyon konumuna ve araç hızına göre sağ ve sol hareket sağlanır.
* Toplama Modu: Dönüş tamamlandıktan sonra direksiyonun toplanma durumudur. Direksiyon pozisyon alıcısı EPS sisteminin direksiyonun tekrar orta konumu bulmasına yardımcı olur.
* Damper Kontrol Modu: Yol hissinin arttırılmasını ve darbelerin hissedilmesini sağlar. Bu mod araç hızlı seyir halindeyken devreye girer.
* Koruma Modu: Direksiyonun tam çevrili konumda uzun süre durması halinde elektrik motorunun üzerinden çok akım geçmesini ve çok ısınmasını engeller.
Direksiyonun tam çevrili konumda uzun süre tutulması Elektrikli Direksiyon Kontol Modülünün (Power Steering Control Module, PSCM) EPS motoruna tam yükte akım göndermesine neden olur. Eğer direksiyon bu konumda uzun süre tutulursa sistem kendini korumaya alarak motorun aşırı ısınmasını engelleyecektir. Koruma modunda iken PSCM motora giden akımı belli bir değerde sınırlandırarak direksiyon yardımını azaltacaktır.
PSCM 'nin aşırı ısınma tespit etmesi ve koruma haline geçmesi durumunda sistem aşırı ısınma arızası alacaktır. (bu arıza herhangi bir ışığın yanması anlamına gelmiyor olacakir, sadece bir iç arıza sinyalidir büyük ihtimalle) Bu konumda direksiyon daha ağır olacaktır ama işlevini görmeye devam edecektir.
Valla saol abi ama hiçbişey anlayamadım ben.Daha sade yalın sekilde acıkayabilcek olan varmı ? Çünkü bende hep city de kullanıyorum ve telaslandım.
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Oğulcan, kısaca ve yalın olarak şu şekilde belirteyim:
-Eski araçlarda motor gücünü kullanan hidrolik sistem yerine şimdi bağımsız bir elektrik motoru direksiyona yardımcı olmakta.Yani direksiyonu senin ellerin dışında bu elektrik motoru da iki elini kullanıp sana yardımcı oluyorBu şekilde direksiyona sürücünün uygulaması gereken güç oldukça azalmakta.Sistem, elektrik motoru ile çalıştığı için ve modern araçlarda elektronik kontroller olduğundan beyin bu city moduna kolaylıkla müdahale edebiliyor.Yani yukarıda da belirtildiği gibi yüksek hızda direksiyonu sertleştirmek, dönemeçlerde aksine yumuşatmak ya da farklı yazılım yüklenerek farklı modlar yaratmak mümkün, umarım anlatabilmişimdir
![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri