Hüseyin, yuvarlanma uzunluğu biraz büyüyeceği için hissedilmese bile performans ve tüketim olumsuz etkilenir ama yol tutuş iyileşir.Orijinal demir jantlarla bu lastikler kullanılabilir.Bence 185 60 15'' 3. sorunun cevabı
Merhabalar,
aracımın lastiklerini değiştiricem ama aklıma takılan üç soru var ve bilgili arkadaşlardan yardımcı olmalarını istiyorum.
1. 195 60 15 ebatındaki lastiği aracın orjinal olan demir jantlarında kullanabilir miyim? yoksa ebatı fazla mı geniş olur?
2. aracım 1.4 77 bg ve lpg li. bu lastikler kalkış ve çekişi olumsuz etkiler mi? Fazla mı geniş olur?
3. aracın çekişini etkilemeden kullanabileceğim en geniş lastik ebatı hangisidir?
Değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.
Hüseyin, yuvarlanma uzunluğu biraz büyüyeceği için hissedilmese bile performans ve tüketim olumsuz etkilenir ama yol tutuş iyileşir.Orijinal demir jantlarla bu lastikler kullanılabilir.Bence 185 60 15'' 3. sorunun cevabı
değerli bilginiz için teşekkür ederim..
Ben daha önceden kullandım. Hiç bir sorun olmaz gönul rahatlığıyla takabilirsin.
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Bu konuyu çok araştırdım. İşi bilen her sorduğum muhterem bana 185/60/15 önerdi bende aldım taktım. Henüz kar buz yok ama yol tutuşta hissedilir şekilde iyileşme var. Fazla kalınlığa gerek yok tavsiye ederim. Ne kadar geniş yüzey kışın o kadar kayma alanı.
Ziyaretçi
Kar için geniş yüzey belki uygun olabilir ama cam gibi buz tutmuş asfalt yüzeyde hiç tavsiye eden olmadı. Artık büyük şehirlerin çoğunda kar pek kalmıyor hemen temizliyorlar. Ara yollar belki.
Ayrıca önceki arabam palio idi ona da lassa'nın vakumlu lastiğini takmıştım geçen kış hiç zincir ihtiyacım olmamıştı.
300 Hp lik WRC ler bile karda buzda bisiklet tekeri kadar ince taban kullanıyorlar belki yardımcı olur mantık açısından
KARLI BUZLU zeminde her zaman ince taban lastikler daha avantajlıdır
ince taban ile yere basma kuvveti artar geniş taban ile azalır
185/65/15 ten 225/40/18 e kadar lastik denenmiş ve karşılaştırması yapılmış. Kuru zeminde taban genişledikçe yol tutuş artmış, 100km/h den frenajda duruş mesafesi : 185 tabanda: 41 mt / 225 tabanda : 35.8mt, yani 1 araba boyu kadar önce durma kabiliyeti çok güzel birşey.
Islak zemine dikkat: suda kızaklama yani lastiğin yüzmeye başlama hızları: 185 tabanda : 80km/h / 225tabanda : 69 km/h, yani ıslak zeminde kalın ebatlarda hız kesmek şart
Geniş tabanın eksileri:
1. Düşen konfor
2. Yükselen gürültü
3. Yükselen yuvarlanma direnci
4. 300 mm genişleyen tabanda %6 hava direnci artışı var, yani yakıt tüketim değerinin de artması.
umarım yardımcı olur
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Ziyaretçi
sevgili cihan yanal atılımlara karşı geniş taban daha iyidir ama
karlı buzlu zeminde sonu hüsran olur tutunamazsın yola
çünki dar lastikle yere daha çok kuvvet ile baskı uygulayarak
tutunma sağlarsın
buzda bu lastikler kullanılmaz demişsin
ben senelerce kışın uzun yola çalıştım ama hiç çivili lastiğim olmadı
antalyadan jet kalkardık bucak tan sonra kar başlar sandıklıdan bileciğe kadar buz üzerinde gelirdim zincirsiz
sırtımızda 15 ton yükle hiç bir yerde takılmazdım
kar lastikleriyle buzda da rahat rahat araç kullanabilirsin
saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Ziyaretçi
Güzel örnek olmuşş..
Ziyaretçi
tartışamaya gerek yok arkadaşlar
netice olarak
geniş taban lastikler kar ve buz üstünde avantajlı değildir
kubilay sanada teşekkürler resimler her şeyi açıklıyor
zaten cihanda bizimle aynı fikirde sadece normal yol baz alınarak konu karışmış
cihanın dediğide doğru normal kuru zeminde geniş taban daha iyi
saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Kişin olabildigince ince taban ve geniş yanak. Yazin tam tersi olabilir. Ben kisin vakumlu 185 60 15 kullaniyorum. Yazin 205 40 17.
Resimler için teşekkür etmişsin önemli değil abi
Ben sana yol şartları diyorum sen resim koyuyorsun. O lastiklerin markasını, modelini, ve gittikleri zemini de söyler misin?
Ahhh Cihan ahhh,
Olay kar buz üstünde tutunmaya gelmiş ama sen asfalt demişsin m5 demişsin asfalt demişsin zemini iyi kavrar demişsin,benim zaten hiç anlamadığım işler öyle ralli falan marka bilgim fazla yok ama zeminler resimlerde görünüyor sanki ,sabit fikirli olmamak lazım fizik var nizam var.
Saygılar....
Ziyaretçi
Saol saol
bilgiler için teşekkürler 185 60 15 te karar kıldım. Dunlop Sp sport 01 aldım
Hayırlı olsun Hüseyin, kazasız sürüşler...
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri