20 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yol bilgisayarı detaylı rapor

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart Yol bilgisayarı detaylı rapor

    Yol bilgisayarı sürücünün örnek süre, yakıt tüketimi, kat edilen mesafe vb. parametrelerin gözetim etmesine olanak sağlar
    Sistemin özünü bir mikrobilgisayar teşkil etmektedir. Bu bilgisayar giriş ve çıkış birim aracılığı ile bütün sistemi denetlemek üzere programlanmıştır.
    Algılayıcılardan gelen elektrik sinyalleri veya sürücünün kullanmış olduğu kumanda düğmeleri sinyallerini alır. Gelen bu bilgiler yardımıyla mikro-bilgisayar, verileri hesaplayarak o anki durumu veya sürücünün isteğini sayısal ekran üzerinde görüntüler.
    Yol bilgisayarını oluşturan devreler:

    • Dijital ekran ve mikrobilgisayar
    • Araç hız sensörü,
    • Yakıt seviye sensörü,
    • ECU (elektronik kontrol ünitesi),
    • Buzlanma uyarıcı sensör.


    Çeşitli araçlarda farklı versiyonları bulunan yol bilgisayarı genel olarak şu bilgileri içerir.

    • Anlık yakıt tüketimi
    • Ortalama yakıt tüketimi
    • Menzil
    • Saat
    • Tarih
    • Kronometre
    • Dış sıcaklık
    • Yolculuk sayacı
    • Ortalama araç hızı
    • Yolculuk süresi
    • Motor yağı sıcaklığı
    Hız denetim sistemi;
    Hız sensörü, kilometre teli ile kilometre dişlisi arasına yerleştirilmiştir. Bu sensör, kilometre telinin hareketinden faydalanarak “Hall” ilkesine göre dönüş hızını elektrik akımına çevirir.
    Hız sensörünün çalışması için 12 Voltluk bir akım gerekir. Sistemde bulunan üçüncü bir kablo ise yol bilgisayarına sinyal taşır. Hız sensörü, yol bilgisayarına karesel voltaj nabızları şeklinde araç hızı ile bilgileri yollar. Bunların frekansı, kilometre teli hızı ile doğru orantılıdır (yaklaşık her 1metre başına beş nabız).
    Yol bilgisayarı, hız sensöründen aldığı sinyallerle şu beş unsuru hesaplar:
    • Anlık yakıt tüketimi,
    • Ortalama yakıt tüketimi,
    • Menzil (kalan yakıtla varılabilecek mesafe),
    • Katedilen yol,
    • Ortalama araç hızı
    Yakıt seviye sensörü;
    Yakıt göstergesine, yardımcı uyarı sistemi eksik yakıt uyarı lambasına ve yol bilgisayarına akım göndermek üzere iki direnç elemanı vardır.
    Bir şamandıraya bağlı olan ve hareket edebilen sürgü mekanizması, yakıt seviyesini bir ayarlı dirence iletir. Ayarlı direncin ölçtüğü “direnç" değeri, önceden kontrol ünitesi hafızasına kaydedilmiş ve her belli bir W (ohm) değerine karşılık gelen, litre cinsinden yakıt miktarını ifade eder.
    Yol bilgisayarı, menzili hesaplamak için de sensörden gelen bu direnç değerini kullanır.


    Elektronik kontrol ünitesi;
    Gösterge tablosunun altında bulunan dijital beyin yol bilgisayarına bağlıdır.Bu bağlantı sayesinde yol bilgisayarı, motorun çalışma durumu hakkında bilgi alır. Ayrıca, yol bilgisayarı sabit programlanmış motora, özel verilere ve ECU’nin yakıt püskürtme nabızlarına göre yakıt tüketimini hesaplar. Bunlara ilaveten, ortalama yakıt tüketimini, anlık yakıt tüketimini ve menzili hesaplamak için hız sensörü ve yakıt seviye sensöründen gelen verilere ihtiyaç vardır.
    Fonksiyon - anlık yakıt tüketimi
    Bu fonksiyon seçildiği zaman, bilgisayar zaman başına akan yakıtı algılayan yakıt akış sensörlerinden pals frekanslarını okumaya başlar. Bu nicelik bilgisayar tarafından kilometre başına veya mil başına ne kadar yakıt tüketildiğini hesaplamakta ve anlık tüketim ekranında görüntülenmesini sağlar. Yakıt enjeksiyon sistemindeki zaman palsi, bu enjekte edilmiş yakıt miktarıyla orantılı olarak hesaplama için temel teşkil eder. Sadece bir tane enjektör zaman palsi ölçülebilir. Bu, kullanılan yakıtın toplam miktarını bulmak için silindir sayısıyla çarpılır. Bilgisayar saat başına litredeki yakıt akma oranıyla, saat başına mildeki(km 'deki) araç hızını kıyaslayarak yakıt tüketimini hesaplamaktadır. Kıyaslama ise şu şekildedir: Tüketim (mpg) = Hız(mph) / Yakıt akma oranı (gph)
    Anlık yakıt tüketim her saniye olmak üzere sık, sık güncelleştirilir ve çalışma şartlarındaki değişmelere göre sonuç ekranda hızlı bir şekilde değişerek gözükür. İşlem şart çeşitleri hızlandırma pozisyonlarına bağlıdır. Bunlar; aynı hızla uzunca bir süre gitme, tırmanma veya tepelerden aşağıya inmek, veya hızlanma. Verilen her hangi bir anda kullanılan kesin yakıt miktarının bilgisi gösterildikten sonra, yol bilgisayarı ekonomik yakıt için kullanışlı kazançlara adapte olmuş sürüş tekniklerine yardım etmektedir

    Fonksiyon - ortalama yakıt tüketimi
    Ortalama yakıt tüketimini seçtiğimiz zaman', yol bilgisayarı, yolun başlangıcından bu yana kullanılmış olan toplam yakıtı seyahat boyunca gidilen yola böler.
    Ortalama yakıt tüketimi= Gidilen Yol / Toplam Yakıt
    Değerlerin ikisi de bilgisayarın normal fonksiyonlarının parçalan gibi kaydedilir. Değerlerden gidilen yol hız ölçer devresinden, kullanılan yakıt ise yakıt akış oranından elde edilir. Hesaplama başlar ve her hangi bir anda tekrar başlar, eğer kontak kapalı işe bile etki etmez. Ekran mil/galon veya kilometre/litre cinsinden gösterir

    Fonksiyon - ortalama hız
    Bu değer, seyahat zamanının ortalaması alınmış hız palsleri hesaplanır. Yol bilgisayarı yolculuk boyunca her hangi bir zamanda mil/saat (mph) cinsinden aracın ortalama hızını gösterir. Bu fonksiyon yolculuğun özel kısımları veya bütün yolculuk için yardımcı seyahat zaman bilgilerini sağlayarak her zaman başlatılabilir. Kontağın kapalı olduğu seyahatlerdeki aralar bunlara katılmazlar
    Fonksiyon - gidilebilecek mesafe
    Bu program depo içinde kalan yakıt ile arabanın ne kadar gideceğini gösterir. Hesaplama, ortalama yakıt tüketimi ve depodaki yakıtın içerikleri hesaplanmaktadır. Ekran gidilebilecek mesafeyi kilometre veya mil olarak göstermektedir

    Fonksiyon - gidilen uzaklık
    Gidilen uzaklık, en son resetten bu yana araç hızının ölçülmesinden elde edilen hız palslerinin toplamıyla elde edilir.

    UMARIM FAYDALI OLUMUŞTUR
    SAYGILAR

  2. Bu mesajı için 20 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Detaylı 20.000 Bakımı Evo M.jet
    oxite tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 13/07/2012, 20:35
  2. Lpg'liye rapor mecburi değil
    fraust tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 13/03/2012, 21:28
  3. Süper Detaylı temizlik
    synx tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 24/05/2011, 20:35
  4. detaylı iç dış temizlik
    sekolacci tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 27/04/2011, 23:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com