yol tutusun daha stabil olur,,ama kasis ve cukurlar düsmanın..
bende 3,5 luk taktım...
Merhaba arkadaslar benım aracımın 15" jantını 16" jant'a cevırmek ve 3.5cm eibach yay yapmak ıstıyorum.Aracın yol tutusunu nasıl etkıler?Aracın yol tutusu arac 3 kısı ve bagajda doluyken cok guzel ama bosken yuksek hızlarda tedırgın edıcı olabılıyor.(180 ve>)Bu konuda yardımlarınızı ve yorumlarınızı beklıyorum.Iyı forumlar
Konu lionT-JET tarafından (25/09/2009 Saat 12:49 ) değiştirilmiştir. Sebep: harf hatası
yol tutusun daha stabil olur,,ama kasis ve cukurlar düsmanın..
bende 3,5 luk taktım...
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
yol tutuşun hisedilir derecede iyileşir
sırf 16" jant yapmak yeterlımı pekı?
malesef...
16'' takmak sadece arac stabilini bir parca arttırır..
oda taban genişleyecegi için..
yine kasa sallaması cok degişmez...
3,5 cm tavsiyemdir..imkan olsa gel sür ona göre karar ver derdim...
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
Bir araba dizaynı yapılırken ve özellikle yürüyüş takımları, süspansiyon gibi tasarımlar birtakım mühendislik çalışmaları doğrultusunda belirlenir. Arabanın ağırlığı, yüklü ağırlık amortisör ve, veya yay çapı, yayların kaç sarım olacağı, gelebilecek darbelere göre emisyonu bu donelere göre belirlenir. Yay yüksekliği ile oynamak, teker çaplarını ve kalınlıklarını değiştirmek doğrudan arabanın performansını etkiler. Kalın teker yere tutunmayı artırdığı gibi sürtünme katsayısını da artırır. Araç biraz daha fazla yakar.
Benim düşüncem teker çap veya kalınlığından ziyade lastik yapısı uygun olanı seçmektir
serdar abi çok güzel açıklamışsın
bütün yazdıklarının altına imzamı atarım
tebrikler
3.5 H&R kullanıyorum lastikleri değiştirmeden bile gayet süper bir yol tutuş sağlıyor. ancak içi doluyken tedirgin olsan daha iyi olur. aynı virajlara yüklü ve yüksüz bi çok kez girdim. yüklü olan arabayı döndürmek kesinlikle daha zor. dışa doğru açılma eğilimi çok fazla oluyor.
içi boşken yana yattığı için siz tedirgin olmuşsunuzdur. normal yaylar malesef yana fazla yatırıyor.
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
ufuk ımkan olsada gelıp test edebılsem)benım aklıma yatan yay ve orjınal fun jantıdır.yanılmıyorsam ogulcan jantlarını satıyordu veya 17" ıle degıstırmek ıstıyordu.lastıkler turanza er300 ıdı hemde.bunları tavsıye edermısınız?
Konu batuhann80 tarafından (25/09/2009 Saat 18:03 ) değiştirilmiştir.
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
180 ve üzeri yazmışsın su an pıyasadakı çogu araba o suratte zaten güvenli sürüş saglamaz.yaylarsa sana şehir içinde pek bir avantaj saglamaz bilakis çukur ve setlerde seni yorar aracın ergonomisi bozulur ama uzun yolda bence artısı var. birde virajlar için kule gergisi tavsiye ederim çok abartmazsan viraja girdigin gibi çıkarsın
aslında dedigin gibi serdar abi en mantıklısı orjınal olanı degilmi
şimdiye kadar 180km/h hız üstünde hiç tedirgin olmadım.. ölçüler 185/65/15"
zaten o hızları otoban gibi temiz yollarda yapabilirsin.. t-jet 120 hp nin süspansiyonlar daha iyi diye biliyorum.. rot balansı kontrol ettirin yeter bence..
zevkler ve renkler bu yüzden tartısılmıyor zaten
kişiye özel..
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
arkadaşlar benim araba şehir içinde tatlı virajlarda eğer virajın tam keskinleşen yerinde 20- 30 cm lik asfalt altından kablo geçiriyorlar hani , arabanın önü normal geçiyor ama arka taraf geçerken hafif kıç atıyorviraj yönünün tersine doğru tabiki. bilmem anlatabildim mi? lastikler pirelli çinturato 175 65 15 orjinali.lastiklerin sertliğinden olabilirmi? arka süspansiyonların tam bağımsız olmaması olabilir mi? taban genişliği yada yayla alakalı olabilir mi? bilgisi olan arkadaşlardan yardı istiyorum inanın bazı soruları servise sormak dahi istemiyorum forumu 2006 dan beri takip ediyorum daha yararlı bilgileri hep burdan öğrendim saygılar sevgiler
195 55 16'' e (orijinal ölçü) geçilebilir.Yay ve taban genişliği yol tutuşu olumlu etkiler.Ancak kasıt boş aracın virajda arkasını savurmasıysa değişim çok da hissedilmez.Bence serviste t-jet sport ve fundaki amortisör sistemini araştırmakta fayda var...
Merhaba,
ben lastiklerimi yeni değiştirdim. hem kış şartları için hem yol tutuşu için 195/60/15 kumho taktırdım. yol tutuşu hissedilir bir şekilde arttı ancak 1oo km de yakıt sarfiyatı 8 lt den aşağı düşmüyor
katılıyorum.
ekonomi ve kullanım rahatlığı için bişiiler yapılabilir,
daha fazlası teferruattır.
(özellikle hız elde etmek için yapılanlara şiddetle karşıyım,
hız felakettir.
bunca kaza yaralanan ve ölen insanları duyuyoruz,
buna rağmen aşırı hız yapanları kınıyorum.)
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri