yeni modellerde servo motorun iyileştirildiğine dair resmi bir bilgi varmı?
benim araba 2006 model arkadaşlar ama sorun yaşamadım büyük ihtimal aldığım kişiden kaynaklanıyor çünkü arabayı 5300 Km de aldım...
fakat forumu okuduktan sonra arabaya bende korkarak binmeye başladım...
bu arıza daha çok kaç km arasında veriyor arkadaşlar böyle bir istatistikte yapılabilir mi acaba ??
yeni modellerde servo motorun iyileştirildiğine dair resmi bir bilgi varmı?
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Öyle bir istatistik olmaz çünkü 200 km de de 70000 km de de arıza verebilir sizin kullanmanıza ve yolun durumuna da bağlı Türkiyede bozuk yollar çok olduğu için genelde bu sorun %50 yollardan kaynaklanır. Biraz daha sağlam yapılsa belki daha iyi olabilirdi ancak 2009 model olup da city si arızalanan arkadaş ben görmedim umarım revize etmişlerdir yeni modelleri.
Benim araç 2006. Ben bir defa yaşadım. İlk önceleri direksiyonu çevirirken bir sürtme sesi geliyordu. Sonra bir gün direksiyon aşırı sertleşti. O şekilde yaklaşık 5-10 km kadar kullandım. Stop edip tekrar çalıştırınca eski yumuşaklığına döndü. Fakat sürtme sesi geliyordu. Servise götürdüm. Ellerinde parça olmadığını sipariş ettiklerini söylediler. Parça gelince de gidip değiştirttim. Ondan sonra bir sorun çıkarmadı. City tuşu hep açık kullanıyorum. Aracım 32 000 de. Arıza da 10 000'den önce gerçekleşmişti.
benim aracım 2009, 5000km de. henüz erken ama bi sorun yaşamadım. duallogic de bi sorunum olmuştu,onuda cd den program yüklemişler düzeldi.şimdilik arabadan memnunum.
Ya bu konuyu kapatalım arkadaşlar valla kabus görecem uyurken..)
arkadaşlar benim aracım henüz 26.000 de kullandığım yollarda o kadar kötü olamamasına karşı bu sorun oluştu ise bence bütün gp ciler bu soruna adaydır fiatın bu soruna ciddi olarak markanın güvenilirliğine sürdüğü bu lekeyi temizlemesi gerekir.
Ya bazı arkadaşlar katılmıyor ama olay bence sadece city modunu fazla kulanmakla alakalı,aracım 2010 model ilk bin km sırf city de kulandım aracı ve arıza ışıgı yaktı 2 metre sonra düzeldi sonra acmadım hiçç bi daha olmadı 3 binde fln yine acıyım dedim bir gün dolaştım cty modunda yine yaktı ışıgı 4-5 sanıye yandı düzeldi sonra bidaha hiç acmadım arac 8 binde sorun yok..
Şu anket aracın modeline, yaptığı kilometreye veya kullanım durumuna vs. göre tekrar açılsa olmaz mı? Ona göre bir istatistik sahibi oluruz.
Modele göre açılması yeterli olur anketin.Bu sorunun özellikle 2006 modellerde yaşandığını düşünürsek daha yararlı bir bilgi almış oluruz.
aracımı cumartesi servise götürdüm ve servis kayıtlarında geçen sene city değişmiş denildi. sanırım istanbulda bir servise değiştirmişler benden önceki sahibi. aracım 2008 model demekki çok kısa bir sürede arıza olmuş ve değişmiş. umarım bundan sonra yine aynı arıza bende de tekrar etmez.
2007 model gp 1.3 75hp 50.000 de ve hıc yasamadım city sorunu.yanlızca amortisor rulmanlarımın degısmesını soyledıler bıraz ses yapıyor ama sadece kalkıslarda...Birde kalorıferım en alt sevıyedeyken bırden kendılıgınden artıyor bunun sebebı ne olabılır?
I ' m c a p u l i n g . . .
GP nin artılarının daha fazla olduğunu ve City arızasının servisler tarafından parça / iyi niyet garantisi çerçevesinde tamir edildiği sürece çok da önemli olmadığını düşünüyorum.
GP, City arızasına rağmen şu anda kendi sınıfında fiyat - performans olarak en uygun araçlardan biri. Üstüne bir de tasarım güzelliği eklenince uygun bir tercih oluyor.
FIAT isterse bu problemi kökten çözebilir mi? Evet çözebilir aslında, maliyeti biraz daha yüksek olur ama imkansız değil.
Forumdan takip edebildiğim kadarıyla problemin nedeni konum algılama sensörünün aşınabilir bir malzemeden yapılmış ve temas mantığına dayalı olması.
Endüstriyel tip servomotorlarda da konum algılayıcılar var, ancak konum algılama mantığı optik olarak çalışıyor, bir temas - sürtünme aşınma yok. Eski toplu bilgisayar farelerindeki mantığa benzer bir şekilde, döndükçe bir ışığı kesip açan bir tekerlek var. Daha gelişmiş olanlarda ise CD ye benzeyen bir disk üzerine lazer tutarak gerçek açıyı hesaplayan sistemler var.
Kabaca bir hesap yapalım, (oldukça kaba bir hesap olacak, bu nedenle çıkan sonucu ciddiye almayın sadece mantığı anlatmak için örnek veriyorum) bir CD çalar 100 YTL civarında temin edilebiliyor, lazerli bir konum algılayıcı da yaklaşık o kadar bir ek maliyet getirebilir.
City arızasının garanti haricinde kullanıcıya maliyeti 2000 YTL, muhtemelen bunun FIAT a olan parça maliyeti çok daha azdır. Tahminen 1500 YTL diyelim.
1500 / 100 = 15
Eğer üretilen her 15 GP de 1 den fazla araç City arızası vermeye başlarsa FIAT City sisteminde değişiklik yapabilir, ama 15 değilde 20 - 25 araçta bir bu hata çıkıyor ise muhtemelen garanti kapsamında çözmeye devam eder.
Ama şu ana kadar ana mantık değişmediyse, yani yeni modellerde de hala temas mantığına dayalı bir konum algılama varsa FIAT 'ın City için geliştirdiği tek şey temas eden yüzeydeki metal alaşımları demektir, City arızasının çıkma sıklığını azaltabilir ama tamamen ortadan kaldıracağını tahmin etmiyorum.
şu yüzde otuzluk arıza oranını yüzde 10 a dahi düşürseler süper olurdu
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Bendede 30000 km iken direksiyon durduğu yerde titremeye başlamıştı garanti kapsamında tüm sistemi değiştirmişlerdi, şu an 60000 kmdeyim ve direksiyon milinden (sanki arabanın içinden) bir sürtme sesi geliyor, bunun ne olduğunu bilen varmı? arabam artık garanti kapsamında değil(2006 model lansman araçlarından)
daha önceki 2004 model arabamda ben de cıty arızası yaşamıştım. öyle durumlarda yapılması gereken hemen müsait bir yere aracı çekip stop etmek ve tekrar çalıştırıp yol'a devam etmek. benim aracım cıty fonksiyonu açıkken diroksiyonu hızlı bir şekilde tam sol yaparken ilk arızayı vermişti.
şimdi 2009 gp var ama benim aracımdan şikayetim biraz daha farklı. acil bi durumda korna'ya basmak imkansız, çünkü çok sert olduğu için bir türlü öttüremiyorsunuzevet gerçekten de abartmıyorum ...
![]()
Evet katılıyorum, bu şikayet yabancı bir forumda da bilinen hatalar arasında, ben de şikayetçiyim. Alışana kadar arabadan korna sesi olarak 'gık' diye bir şey çıkartabiliyordum artık korna çalmak gerektiğinde direksiyona yumruk atıyorum
Çözüm için korna bağlantılarının yağlanması önerilmiş ancak hava yastığı nedeniyle sadece serviste yapılması öneriliyor:
Bu da linki:Fault - Horn - requires a firm press to operate.
Cure - lubrication of horn contacts DANGER airbag - dealer only!
Status - Rarely reported.
https://www.fiatforum.com/grande-pun...lt-issues.html
Konu Moosty tarafından (27/01/2010 Saat 00:10 ) değiştirilmiştir.
benim aracımdan şikayetim biraz daha farklı. acil bi durumda korna'ya basmak imkansız, çünkü çok sert olduğu için bir türlü öttüremiyorsunuzevet gerçekten de abartmıyorum ...
[/QUOTE]
Bence de puntonun en kötü özelliklerinden biri, sırf bunun için konu açmak lazım. Bir de kapıları kilitleyince camlar otomatik kapanmıyor.
direksiyonda sıkıntı var. ciddi sekilde ses geliyor.
2100 tl istediler tamir icin. 2006 model garantisi yok.
degistirmezsem ne olur dedim agırlasır dedi direksiyon.
hala yaptırmadan kullanıyorum.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri