Aracımda h4 8000k sentinel marka uzun kısa xenon kit takılı ilk zamanlar uzunları yaktığımda bozuk zeminde biraz ışıkta titreme yapıyordu zamanla kısadada titreme yapmaya başladı ve aldığım yere gittim ve şikayetimi anlattım on dakika içinde yanılmıyorsam diyot diye bir parça taktı ve titremeler %70 -%80 gibi azaldı şu an için memnunum bu şekilde şikayeti olanlar varsa deneyebilir ayrıca ücretde talep etmediler.
diyotla titremenin ne alakası var anlayamadım.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
arkadaşlar bende h4 xenon kullanıyorum. aynı şekilde bendede çkurlu veya stablize yolda gittiğimde ışıkta titreme yapıyor. bunun sebebinin diyot takarak vs ile düzeleceğini zannetmiyorum. Orginal ampuller yuvasına tam otururken xenon ampulleri tam oturmuyor ve çukurlarda vs titreme yapabiliyor. bana sorarsanız bu titreme payı bence çok normal ve çok rahatsız etmiyorsa sabitlemeyin derim. çünkü ampulde azda olsa esneme payı olduğundan ampulun zarar görmesi,patlaması daha zor. ancak hiç titreme olmasın diye bazı yollarla ampulün yuvaya tam oturmasını sağlarsanız bu ampulün daha kolay ve kısa vadede patlamasına veya zarar görmesine sebep olacaktır.
bir yanlışım varsa düzeltin lütfen...
Yanlışın yok doğrusun ek olarak ben de birşey söyleyeyim geçen hafta biren sağ far yanmamaya başladı göstermediğim elektrikçi kalmadı herkes ampul patlamıştır dedi hatta deneme faan da yaptılar ben de bir şeyi iyi araştırmadan değiştirme yoluna gitmem ancak arabayı parkedip akşam kullanmak için garaja indiğimde xenonların çalışır durumda oldugunu gördüm patlamış ampüller tam fonksiyon çalıştı her nasılsa kulaktan dolma bilgilere inanmayın benim tahminim bir çukura girince aşırı bir sarsıntı oldu ve temassızlık sonucu böyle bir sorun oldu şu anda ampul yanıyor (AKP ampülü değil)![]()
Ben de bağlantılara dikkat edin derim. Büyük soketler var. Onların içinde bir sürü kablo. Bir tanesi hafif aşınsa veya su alsa böyle oluyor.
Konu Ziyaretçi047 tarafından (27/03/2009 Saat 00:31 ) değiştirilmiştir.
Xenon ampullerin sönmesinin bir sebebi de, çok ilginçtir, kablolamanın usulüne aykırı yapılmasıymış. Benin Mtec xenon kitin sağ ampülü birkaç ay önce böyle arada sırada çalışmamaya başladı. Bazen sabah arabayı çalıştırınca yanmıyordu, stop edip tekrar çalıştırınca yanıyordu. Bir kaç hafta böyle gitti, temassızlık vardır diye düşündüm. Sonra tamamen söndü, ne yaptıysam ampul yanmadı.
Daha sonra Mtec dist.gittim, kaputu açtı ve hiçbir şeyi kontrol etmeden, kablolama hatalı dedi. Hatalı dediği şuymuş; Xenon ampullere ilk açılış esnasında yüksek bir voltaj geldiği için, kabloların balasttan ampule kadar rahat bir şekilde gelmesi gerekiyormuş. Oysa benim sağ ampulun kablosu böyle rulo gibi yapılmıştı. Bu şekilde kullana kullana, yüksek voltaj zamanla kabloyu çatlatıyormuş.
Kesinlikle ampulde sorun yok dedi ve içeriden yeni balast getirdi. Takar takmaz ampul yanmaya başladı. Sol ampulun sorun çıkarmamasının sebebi ise, kablosunun rahat bir durumda olması imiş. Gerçekten de öyle idi. Soldaki kablo öyle sağdaki gibi 5-6 tur çevrilmemiş, geniş bir alanda sadece birkaç tur çevrilmişti.
Sağolsunlar, ücretsiz değişim yaptılar.
Ayrı bir husus; o titremeyi yaratanın ampulun ışığının değil, kendisinin oynaması sonucuda oluşturduğu bir titreme olduğu hususuna ben de katılıyorum. Elektriksel bir durum değil yani.
Ahmet ciğim diyot tek taraflı geçirgen bir elemandır akımın tek tarafa gidiş ama geri dönüş yapmamasını sağlayan bir elemandır titreme yada lambaların biri yanarken biri sönmemesi gibi bir şeyi nasıl yapsın
Ampul titremelrinin büyük oranı motorlu h4 lerin zamanla mıknastıs bölgesinin aşınıp boşluk yapmasından kaynaklanır ,yada balastların titrreşimli sinyal gönderip ışığın kırışmasına bu da yolda titreme gibi gözükmesine neden olur ..
Basın-Yayın Sorumlusu
Diyot böyle bir işi yapabilir evet, dalgalanan akım varsa filtre edebilir. bobin ya da balast üzerinde ters emk denilen titresime yol acan akimlar oluşabilir, tek bir diyot ile bu dalgalar kirpilabiliyor. bkz. ac akımın dc'ye çevrilmesi ve köprü diyotlar : )
Ancak ben de ampulun tam oturmamasından kaynaklandıgını dusunuyorum.
İşin bir diger yönü de, bizim eski orjinal ampullerde titriyor ancak xenon daha keskin hatlarla ışığı gönderdigi için bu titreşim daha net belli oluyor.
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
Bende daha önce boşluk var herhalde ampul sallanıyor ve titreme yapıyor diye düşünüyordum ama ampullere hiç dokunmadan sadece balast'tan geçen kabloya diyotu bağlayıp bantladıktan sonra titreme kesilince ampullerin sallanma fikrinden tamamen vazgeçtim ayrıca sellektör yaparken ve ilk açtığımızdaki ısınmanın daha çabuk olacağını söyledi, tabi hemen benim aklıma farlar çokmu ısınacak acaba diye bir düşünce geldi uzunca bir süre kullandıktan sonra farları kontrol ettim buz gibiydi.
Normal standart bir diottan bahsediyorsak kesinlikle akım dengeleme işinde tek başına kullanılamazlar
Bu titreme normal ampullerdede biraz olur ama erdinin deği gibi xenonun keskin hatlarında daha fazla belli oluyor... ama büyük ölcüde balastın dalgalanmasından meydana gelir.. Ve hemen hemen her xenonda vardır ...
Benim H4 xenonlarımdaki dağıtıcı arızalanınca H1 ampüllerle sislere monte ettik ve önceden yaşadığım titreme olayı burada da devam ediyor. Bana temassızlık yada titreşimden çok balastlardan kaynaklandığını düşünüyorum.
GP in mirror is faster than they appear !
diyotlar alternatif akımı doğru akıma çevirebilirler fakat araçlarımızda zaten doğru akım var eğer titreşimler sabit akım gelmemesinden kaynaklanıyorsa sorununuzu çözmek için bişey takmaları gerekiyorsa kondansatör takmalılar kondansatör saniyelik yetecek kadar akım depolayan küçük tüplerdir yani akım azaldığı anda saniyelik olarak akımı devam ettirebilir ve kırpmaları yok edebilirler![]()
Arkadaşlar takılan parçanın resmini koyuyorum
![]()
Bu kondansatör yaw![]()
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Kutuplu elektrolitik kondansator25v 4700 mikrofarad
Anfilere bağladığımız kapasitor ile aynıdır. tabi kapasite olarak bu daha minik : )
Aman ters bağlamayın, tabanca mermisi gibi patlar : )
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
bende patlatması zevklidir yazıcaktımda vazgeçmiştim![]()
Ne Mutlu Türküm Diyene!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri