o ses bendede var süper bişeybendeki yağmurdan sonra oldu o şekilde..2000 yada 2500 devirden sonra gelıyor o ses bende..
Son birkaç gündür arabamda gaza basınca
turbo sesi değişti, sanki ıslık çalıyor gibi.
bu neden kaynaklanıyor olabilir.
o ses bendede var süper bişeybendeki yağmurdan sonra oldu o şekilde..2000 yada 2500 devirden sonra gelıyor o ses bende..
Süper değil de işaret diyelim. Muhtemelen turbo milinde sapma meydana geldi. Herhangi bir sorun çıkarmaz genelde ama torna işi var turbonun. Eğer performans da gitmeye başlarsa, turboyu tamamen yemeden servise veya bir turbocuya görün derim. Yağsız da kalıyorsa sonuç çok ağır olabilir...
Turbo hortumları veya manifold vidalarında gevşeme olabilir servisinize götürerek kontrol ettiriniz..
Denildiği gibi basit bir hava kaçağı da olabilir, turbo arızası da olabilir.Hatta belki de tamamen yanlış algılamadır.Özellikle kapalı mekanlardan geçerken tünel gibi, bu ses şiddetini artırmakta.Bu esnada ıslık sesi fazlaca duyulabilir...
aynı dert bendede var peki değişme aşamasına gelirse büyük turbo uygulamanın maliyeti ne kadar olur sizce.cihan arkadaşım senin aracında vardı galiba büyük turbo uğraştırır mı ??
Aracıma ses ayarlaması yaptık ve toparlandık marşa bastım ve kaldım ilk akümve içindeki su azalmış biraz denedik bir türlü çalıştıramadık daha sonra başka bi araçdan kablo ile çalıştırdık. Biraz yol aldıkdan sonra sesi fark ettim bütün gün yoktu araba marş basmayınca biraz denedik acaba birşeyemi zarar verdik gaza bastıkca çoğalıyor.![]()
Valla uğraşmak istemiyorsan büyük turbo pek tavsiye etmem zira 1,5 barın üstüne çıkman için çok uğraşman lazım. Ben hala buna çalışıyorum. O yüzden orjinal turboyla takıl derim![]()
ben servise sormustum sorunu ve arabaya baktılar bir sorun olmadıgını solediler..bizim araclarımızda egzostan ses alamayınca bu tarz seylerle ıdare etmek zorunda kalıyoruz o yüzden bence güzel birşey..
aynı sorun bendede vardı turbo hortumu gevşemiş yaptırdım servise göstermekte fayda var!
ıslık gibi biraz tırıl tırıl öten bi ses bendede vardı
sesin klima borularından geldiğini farkettik ve onları plastikle bağladık..
tabii sizinki farklı
motor dışında heryerden enstrümantel sesler bulabiliriz..![]()
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
bende evden cıkar cıkmaz yokuş cıkmak zorunda kalıyorum ,düşük devirde de gidemıyorum trafık hızlı akıyor, 100 metre kadar bu ıslık sesı oluyor bır daha da olmuyor. eskıden yoktu yeni yeni ses başladı , arac 59bınde bakımını yaptırtmadım henuz. yazdıklarınızdan anladıgım kadarıyla turbo hortumu gevşemiş olsun diye umut edıyorum.
bilgiler için tesekkurler.
Turbolarınız balans yapıyor zamanla sebebi budur. Yavaş yavaş gidecek sorun yok basmaya devam. Şu an benim arabada geçici bir turbo takılı balanssız çıkan sesi görseniz uçak kalkıyor sanarsınız.
Sebepleri turboya verdiğiniz hasarlardan kaynaklı: Yüksek basınç, uzun süre zorlama, sıcak havada gaz verme çok zorlama, turbo soğumadan kontak kapatma.
Bunlar birike birike böyle oluyor. En son da turbo pof luyor.
Tabi bu dediklerim hortumlarda vs. kaçak yoksa geçerlidir. O da ıslık sesi yapar.
Arkadaslar, bu sorunu 3-5 gun once hallettim..Arabanin on kisminda, altta, turbo hortumu var. Bir ucu kelepceyle bagli digeri turboya kagit conta ile montajli. Montajlanan ucta hafif bir egilme oldugundan hava kacagi yapiyormus. zaten sokunce siyah iz seklinde gordum bunu. Mekanikci, bu ucu ege ile duzeltti ki tas ile yapilsa daha muntazam olurdu. Tekrar montaj yaptiginda ses ortadan kayboldu. Ciddi bir sey degil ancak performansi etkiliyor. Arabanin ivmelenmesi hissedilir derecede degisti.
Önceki Palio arabamda bu dert vardı. Manifold cıvatalarını sıkıştırdıktan sonra (para ödemedim) kesildi. Sonrasında tekrar yaptı Eskişehir-Kırka'dan Ankara'ya gelene kadar conta yaktı. Bu durum ortaya çıktığında araba çekişten düştü, fazla yakıt harcadı sonuçta araya 350 TL sıkışmış servis alınca araba rahatladı.
Konu batuhann80 tarafından (11/09/2009 Saat 19:08 ) değiştirilmiştir.
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
sorun kesinlikle turbu hortumunun veya manifoldun hava almasından kaynaklanıyor
o duyduğun ses ise turbo tribün kanatlarının türbülans sesi
genelde çoğu kişinin hoşuna gider ancak ilk zamanlarda fazla etkilemez ama kaçak büyüdükçe aracın turbo ya bağlı performansı düşecektir
yahu benim turbo falan değil dynamic 1.4 fire ve 3. vitese geçince ıslık sesi çıkıp kayboluyor.baştan beri vardı bu ses.sorun olurmu
1.4 fıre motorun özelliğde değişken trübülanslı bir motor olması ıslık sesi geliyorsa muhtemelen manifoldda bir kaçak var senin duyduğun ses emiş sesi gibi gözüküyor ama bir yerde kaçak olduğu kesin saygılar
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri