......
Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.
- Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
- Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
- Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
- Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
- Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
- Çevreye hiçbir zararı yok.
..........
muş....
prellinin sayfasından alınmış bi bilgi...
Yer imleri