Nasıl ustaymış arka kampana ve balataları sökerek bitip bilmediğini kontrol ettimi. Kontrolü yapıldı ise sorunun çözülmesi için gerekli değişimleri yapmış olmalı. Bence başka bir ustaya baktırınız.
Merhaba arkadaslar foruma yeni uye oldum benim 2011 model active plus bir linea var. arac gayet guzel fakat el freni cok gevsek yani 11-12 inci kademede anca kavriyor. Sanayide usta otomatik ayar circirlari pas tutmus dedi temizlendi tekrar ayni sorun bilgisi olanlar paylasirsa sevinirim
Nasıl ustaymış arka kampana ve balataları sökerek bitip bilmediğini kontrol ettimi. Kontrolü yapıldı ise sorunun çözülmesi için gerekli değişimleri yapmış olmalı. Bence başka bir ustaya baktırınız.
Usta söktu temizledi takti cok az fark etti fren bunlar otomatik kendi ayar yapar dedi. Arabanin frenleri gayet saglam fakat el freni cok dik yokuslarda ne kadar cekersen cek tutmuyo diyebilirim viteste birakiyorum. Acaba el freninin telinden olabilirmi?
Kadir bey,kendi aracımın el freninden örnek vereyim, benim eve dönüş keskin bir sokak ve sadece 2-3 defa yaptığım el frenini çekerek ve aracın arkasını hooop kaydırmışlığım var. Şimdi sizin usta elle çekilen ve manuel olarak çalışan arka frene ''otomatik kendinden ayarlı mı'' diyor. İyi bir arka fren durmak için yavaşladığınızda aniden çektiğinizde arka tekerleri kilitlemesi lazım.
Tekrar söyleyeyim ustanızı değiştiriniz.
Ben daha önceki aracımın arka frenlerini kendim temizlemiştim , arka kampanaları söktüm, kampananın iç kısmında bulunan,balataların sürttüğü alanı güzelce zımparaladım, araka fren balatalarını aracın üzerinde zımparaladım, daha sonra hava tuttum temizledim. Daha sonra w40 ile temizledim sildim bazı kısımlarını gres ile yağladım. Puntolarda ayar yeri yok diye hatırlıyorum otomatik ayarlıyor. Sadece el freni kolunda teli sıkarak biraz mauel ayar yapa bilirsiniz. Sonra topladım , bir iki fren bastım el freni süper olmuştubu arada el freninin, kaçırması aracın genel fren mesafesini de uzatır ve fren kalitesini de düşürür.
Ustanız el frenine müdahale edip düzelmediyse ,zafer beyin dediği gibi ustanızı değiştirin.
Konu ORS15 tarafından (02/06/2016 Saat 16:20 ) değiştirilmiştir.
bendede aynı sey var viteste bırakmazsam kayıyor . serviste ayar yapmıslardı yine aynıydı balataların bittigini zannetmiyorum cok cekersem elimde kalıcak diye korkuyorum
Aracınızın km'sine ve kullanımına bağlı olarak balatalar aşınmış olabilir. Servis balataların değişimi yapılsın diye size bilgi verdi ise kesinlikle değiştiriniz . Ayrıca serviste yapılan her eksikliği yanlışlığı anlarım da, fren bakımı yapılan aracın nasıl olurda frenleri halen düzen tutmaz.
arac 80bin km de balataları değiştirsemde tutmaz biliyorum balatadan değil bu sorun
Serdar bey sizin araba kacinci kademede kavriyor el freni ben bugun el freninin etraaki plastigi söktum germe somununu sıktım biraz ama fark ettimki sol tarafa giden tel daha fazla uzuyor el frenini cekince acaba tekerlerdeki ayarlarda dengesizlikmi var ?
Valla arkadaşlar bence hep sıkıntıların kaynağı fıat'ın maliyetten kısma adına 2016 yılında ürettiği punto gibi bir araca hala kampana fren koymasından kaynaklanıyor.3 tane punto kullandım ve tüm araçlarımda da bu kampana problemlerini yaşadım.Kampanalı araçlarımın hiçbirisinde de el freni istediğim hassaslıkta olmadı.Bir seferinde el freni çekerek aracım kendi kendine gidip bir yere çarpıyordu.Ayarı sıkarsan el freni kalkmayacak derecede sertleşiyor.Gevşek yapsan bu sefer de el freni tutmuyor.En son sattığım puntomda aracımın arka frenleri dengesiz tutuyordu.Bir taraf diğer taraftan daha fazla tutuyordu.Ben cırcırları kendim ayarlayım derken hepten kampananın ayarını kaçırmıştım.Yani velhasıl kelam kampana fren ayarını kaçırdın mı tam bir baş belası.Şu an bravomda 4 teker disk fren.El freni milim kaçırmıyor.Ayar sıkıntısı falan derdi yok.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Arkadaşlar daha önce ki yorumumda cözümü anlatmıştım, kampanayı ve fren balatalarını değiştirsenizde 20.000 km sonra aynı durumun olma ihtimali çok yüksek. tek cözüm belirli aralıklarda, söktürün kampanaları, İç kısmındaki aynalı kısmına zımpara yapın ve arka fren balatalarını da zımparalayın sonra hava tutup temizleyin takın yerine, bir iki freni pompalayın sonra tekrar bakın el frenine , hiç kacırmaz.
Konu ORS15 tarafından (02/06/2016 Saat 21:35 ) değiştirilmiştir.
El freni ayarı için önce pedal freninde düzgün çalışması gerek. Pedal yani servis freni düzgün değilse el freni zaten düzgün çalışmaz. Kampanaları söküp balataları temizledikten sonra cırcırlarla balataları kampanaya tatlı sıkı olacak şekilde yarlayın. Burda dikkat etmeniz gereken en önemli şey cırcırların sağlıklı çalışıp çalışmadığıdır. Sağlıklı çalışan bir mekanizmada kampana sökükken frene bastığınızda kendini kurması gerekiyor. Kampana sökükken çok aşırı frene basmayın, boştaki balatadan dolayı fren merkezi yağı dışarı atıyor. Arka balatalar elden geçip ayar yapıldıktan sonra el freni hala yukarıda tutuyorsa, el fren kolu altından o da yeterli gelmiyorsa aracın altına girip orta gergiden ayar yapılır. Burda da dikkat edilmesi gereken nokta el freni halatlarının düzgün çalışıp çalışmadığıdır. Halat pas tutmuşsa fren dengesini bozar. Halatlar komple sökülüp temizlenip yağlanır, olmazsa değiştirilir. Parça konusunda orjinalden şaşmayın derim.
sen ustanı değiştir benımde elfreni senin gibiydi adam bi ayar yaptı sımdı daha ılk tıklamalarda kilitliyor uzun uzun ayarını anlatmayım
iyi bir usta once kampana temızler ayarlar ardından el frenı altından sıkılık ayarını ayarlar vs vs kaliteli bi ustada ayar tutmayan fren görmedim ben
Yorum yapan arkakaşla katılıyorum, yapılan her yorum bir cözüm yolu.bence ustanızı degiştirin , usta baksın kendisi bir yolu seçer ve yapar.
konuyla alakasız ama merak ettiğim bi konu var..bu linea ile punto iç hacim olarak aynı mı? ön konsolları aynı zira?
Konu Ezeldenberi tarafından (19/08/2016 Saat 23:48 ) değiştirilmiştir.
Sorunum cozuldu kampanalar tornaya girdi balatalarim %50 imis su anda cok iyi 5-6. Tikda tutuyo
Bence 100000 km lerden sonra kampanaları tornada temizlik yaptırmak mantıklı .zaten bir kere torna yaptırıp kullandıktan sonra yine aynı sorunlar baş gösterdiği zaman degişim yapmak en mantıklısı.arada zımpara yapıp bakımıda yaptıktan sonra uzun süre el fireni gayet iyi durumda kalır.
Ali bey, sizi yakalamışken sorayım, söyleyeyim dün arka tekeri söktüm , ancak kampanayı sökmek için 32 mm derin lokma gerekiyormuşbirde kampana üzerindeki küçük vidayı sökerken yalama ettim, neyse tornavidanin ucuyla keski gibi kullanarak çıkardım. O vida neymiş öyle çok kaliteli bir şekilde bildiginiz alüminyum dan yapmışlar
Asıl soruya gelelim 1/2" lik 32mm derin lokma mı? normal 32mm lokma ile mi? sökülebilir. Yoksa ustaya mi mı, bırakalım. Lokma başlığını da 4 kollu bir ucu 1/2" olan istavroz almayı düşünüyorum.
İzeltaş Adaptörlü İstavroz Bijon Anahtar 1/2" Fiyatı
Konu Ezeldenberi tarafından (21/08/2016 Saat 14:51 ) değiştirilmiştir.
Zafer bey ,şimdi lastik söküldükten sonra kampana ortaya cıkar , üzerinde iki tane aliminyumdan yıldız civata vardır biraz hasastır, başka anahtar ile sökerseniz genelde torna vida ile sökülmeye calışılır civatalar hemen bozulur.O civataları söktükten sonra , torna vida ila kampana ile kasa arasına sokun biraz kanıttırın kampana biraz ayrılır , sonra aynısını diger taraftan yapın aslın kampana cıkar. Lokmaya gerek yok. Benim bildiğim.
Konu ORS15 tarafından (21/08/2016 Saat 22:07 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri