13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Vites ve Devir

  1. #1
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Vites ve Devir

    Arkadaşlar Merhaba

    Birkaç soru sormak istiyorum,

    2008 Model GP MJ 1.3 75BG araç kullanıyorum.
    İlk aracım ve bazen acemiliğini çekiyorum. Bu yüzden mazur görünüz

    Öncelikli sorum kalkışla ilgili;
    vitesi 1'den 2'ye atarken ayağımı debriajdan yavaş çektiğimde araba çok ağır kalkıyor, biraz daha normal hızda çektiğim zaman sendeleyerek kalkıyor. Normal bir kalkış için ayağın debriaj ve gaz pedallarına nasıl basmalıyım?

    Bir de malum Alibeyköy'ü bilenler bilir; dik yokuşlar var sürekli.
    Yokuştan çıkarken 2. vitese aldığımda 3.ü vitesi istiyor, 3'e aldığımda bu sefer araç bayılıyor. Bunun ortasını bulamadığım için yüksek devirde (3 bini geçmeyecek şekilde) çıkıyorum. Bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim?

    Aşağı inerken de, 2. vitese alıp sadece freni kullanarak yavaşlatarak iniyorum. Fakat araç hızlandığında devir yükseliyor. 3'ü vitesi istiyor. 3'e aldığım zaman da freni kullanıp yavaşladığımda hafif tekleyip debriaj istiyor.

    Anlayacağınız bu tarz acemilikler çekiyorum.

    Bu durumlara karşı tecrübeli kişilerden, engin bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.

    Teşekkürler

  2. #2
    SALDIRAY A
    Trabzonspor SaLDo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2012
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.225
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 300

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Kalkışta gaz yüklen biraz hakkını ver arabanın. Yokuşlarda eğer 3 istiyorsa ve 3. Viteste rahat çıkılmıyorsa o yokuşu 2 de çık. 2500 devirde ayarla çık. Kimse sana hızlan demez yokuşlarda. İnişlerde ise eğer yol cadde ise üç ile aal git araba baymaz frenlemeyi 3 bin devire geldikçe bas 2 ye fln düşünce freni bırak. Sürekli frenle gitmek olmaz. Balata ömrünü azaltır. Zamanla zaten hepsini kaparsın akışına bırak.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Önerilerini dikkate alacağım.

    Teşekkürler)

  5. #4
    mehmet birdahamehmet
    mehmetheleloy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/06/2015
    Mesajlar
    167
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 28

    Standart Ce: Vites ve Devir

    1. Vites yükseltirken aracın yavaşlamasına izin verme(özellikle yokuş çıkarken) hızlı bir şekilde vites değiştirip yola devam edersen bir sıkıntı olmaz. Tabi ayağını küt diye debriyajdan çekersen araç silkeler.
    2. 2000-3000 devir arasında yolun hız durumuna göre hangi vites uygunsa onunla git.
    3. Yolun durumuna göre 4'e de alırsın 5'e de. Ara sokaklardan ve aniden durmanı gerektirecek bir yoldan gidiyorsan 2'ye al hızlanınca frene hafif hafif dokun.

    Vites olayı tamamen yolun durumuyla alakalı(yokuş, uygunluk, boşluk, bozukluklar vs vs)
    2000-3000 devir arasında yolun durumuna göre hangi vites uygunsa onunla git.
    Ayağını debriyajdan çekerken silkelenmeyi önlemek için hafif gaza baz.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #5
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Teşekkür ederim

  8. #6
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Yokuş aşağı giderken sürekli frenle bir üst viteste gideceğine, bir düşük viteste gitmen daha doğru, araç 3000-3500 görsün kompresyonda bir sıkınıntı olmaz.

    **Yani yukardaki örneğinde, yokuş giderken 3'e almıcan, 2 de salcan arabayı.

    Yokuş çıkarken motor hacmi ve BG küçük olduğu için, dik yokuşlarda yüksek devirde vites attırmazsan bir üst viteste araç bayılır.

    **Özellikle 1 den 2ye atarken 3000'ü devirmen gerekiyor. (Bahsettiğin sokaklarda )

  9. #7
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Yokuş aşağı 2'de gidiyorum deviri kontrol ederek şuan iyi gibi görünüyor.
    Yokuş yukarı da 3bin deviri gördürüyorum artık Ona göre hızlı vites yükseltiyorum.

    Normal düz yol kalkışında ve diğer vites geçişlerinde 2bin deviri gördüğü an vites değiştiriyorum. Bu normal olandır değil mi?

    Teşekkürler

  10. #8
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Alıntı rbtaskiran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal düz yol kalkışında ve diğer vites geçişlerinde 2bin deviri gördüğü an vites değiştiriyorum. Bu normal olandır değil mi?
    Bu ekonomik olandır demek daha doğru Bir zararı yok.

    Ama insanı çileden çıkartıyor bazen, arkan doluysa arkadan gelenleri düşünmeye başlıyorsun bir süre sonra...

    Ben LPG'ye geçtim geçeli, ECO'yu kapattım. Ve devre bakmaz oldum
    9.6lt lpg hiç değişmedi. Ben de birdaha nasıl süreyim diye hiç düşünmedim.

    En güzeli en başından LPG takıp keyfince binmek Diğer türlüsü çok kasıyor insanı.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #9
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Re: Ce: Vites ve Devir

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu ekonomik olandır demek daha doğru Bir zararı yok.

    Ama insanı çileden çıkartıyor bazen, arkan doluysa arkadan gelenleri düşünmeye başlıyorsun bir süre sonra...

    Ben LPG'ye geçtim geçeli, ECO'yu kapattım. Ve devre bakmaz oldum
    9.6lt lpg hiç değişmedi. Ben de birdaha nasıl süreyim diye hiç düşünmedim.

    En güzeli en başından LPG takıp keyfince binmek Diğer türlüsü çok kasıyor insanı.

    Bu ilk aracım olduğu için Dizel tercih etmek istedim.
    Ama bir sonraki aracımda mutlaka LPG tercih etmeyi düşünüyorum.

    Bilgileriniz için teşekkürler

  13. #10
    yasar palio 1.4 fire
    yasar01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/08/2015
    Yaş
    34
    Mesajlar
    73
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart Ce: Re: Ce: Vites ve Devir

    Alıntı rbtaskiran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu ilk aracım olduğu için Dizel tercih etmek istedim.
    Ama bir sonraki aracımda mutlaka LPG tercih etmeyi düşünüyorum.

    Bilgileriniz için teşekkürler
    Neden benzin lpg hocam benim de ilk aracim benzin lpg li aldım

    Lpg yi kendim taktirdim

    3 ay dizel baktım pat diye gittim benzinli aldım

    Bir sıkıntı gördüğümden değil ama neden benzinli aldım diye pişmanım

    Hatta yaptığım masraflari ekleyip aldığım fiyata satilirsa dizel alayım diye düşünüyorum

  14. #11
    cenk cenk
    acemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2015
    Mesajlar
    218
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 22

    Standart Ce: Vites ve Devir

    Yokuşu çıktığın vitesle ineceksin, yoksa frenlerin şişer yokuşun sonunda duvara girersin.

    tabi dik yokuşları 1'le 2'yle inerken devir 5bine falan geliyor insanı korkutuyor, aşırı yükselirse biraz bas frene insin sonra tekrar bırak.

  15. #12
    Silinmiş Kullanıcı
    Ziyaretçi Silinmiş Kullanıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Re: Ce: Re: Ce: Vites ve Devir

    Alıntı yasar01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden benzin lpg hocam benim de ilk aracim benzin lpg li aldım

    Lpg yi kendim taktirdim

    3 ay dizel baktım pat diye gittim benzinli aldım

    Bir sıkıntı gördüğümden değil ama neden benzinli aldım diye pişmanım

    Hatta yaptığım masraflari ekleyip aldığım fiyata satilirsa dizel alayım diye düşünüyorum
    Bakım masrafları, çekişi ve uzun yolda rahat etmek için daha iyi olabilir diye düşünüyorum.

  16. #13
    HALİL h@lil
    halilimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2015
    Mesajlar
    1.219
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 310

    Standart Ce: Re: Ce: Re: Ce: Vites ve Devir

    Alıntı rbtaskiran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bakım masrafları, çekişi ve uzun yolda rahat etmek için daha iyi olabilir diye düşünüyorum.
    Hocam lpg nin hangi cekisinden bahsediyorsunuz basarsin gitmez sicakta siser klimayi acarsin ceset olur arac dizel almakla en iyisini yapmissiniz yokus yukari vites degistirip gaza basinca koltuga yapismanin keyfini yasayin

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Devir hız vites vs ile ilgili yardım
    Mreee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 25/08/2015, 12:17
  2. Devir ve vites hakkında
    ervem tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 19/08/2015, 22:09
  3. GP dualogıc!!! vites değişirken devir problemi
    smmdrnby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2012, 17:55
  4. 1.3 multijet Dynamic 6 vites devir aralıkları
    maddogjr75 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19/10/2011, 01:48
  5. Tasaruf için devir hız ve vites
    yolcu27 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 03/03/2010, 23:43

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Vites ve Devir Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com