17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Bakım Aralığımız Neden 10 bin km ?

  1. #1
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart Bakım Aralığımız Neden 10 bin km ?

    Merhaba arkadaşlar,

    Araçlarımızın bakım aralığı neden 10 bin km?
    Arkadaşta opel astra dizel classic var, bakımları 15 bin km de bir.
    Bizimki neden bu şekilde bilen var mı?
    evo evo..

  2. #2
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    benzinliler 20bin ama ingilizce kitapta 30bin yazıyor. sorsan işte türkiye şartları şöyle böyle derler. tamamen duygusal.
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    A. Çağ
    ametist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2011
    Mesajlar
    464
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 159

    Standart

    e bende bravo var, diesel, 20binde bir....

    demek istediğim şu ki her motorun kendine göre özelliği ve ona göre de bakım aralığı var... ülke şartlarını da göz önüne aldığınızda da bakım aralığı değişiyor.

    ayrıca, düzenli bakım, düzgün kullanılan araçlar için geçerli.. eğer sürekli yol yapıyor, ekseri kötü ve tozlu yollarda araç kullanıyorsanız ve dağlık yörelerde sürekli yokuşlarla mücadele eden bir aracınız varsa, periyodik bakımınızı öne çekmeniz gerekiyor ki aracınız size uzun yllar ağlıkla hizmet edebilsin. aracınızın kitapçığında da aynı mealde uyarılar mevcut zaten, okumanızı tavsiye ederim.

  5. #4
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    opel astra da aynı ülkenin şartlarında
    evo evo..

  6. #5
    volkan kolur
    zoomes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    167
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    Renault dci larda bile 20.000 km de bir (yağ değişimi vs)

  7. #6
    Kaan Karabin
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/07/2011
    Yaş
    44
    Mesajlar
    518
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 143

    Standart

    Punto dısarda 20bin TRde10bin Lancia delta dısarda 35binde TRde 20binde. dediğiniz gibi neden böyle dediğinizde Tr şartları diyip geçiştiriyolar
    Bravo HGTurbo
    Kaan

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Punto dısarda 20bin TRde10bin Lancia delta dısarda 35binde TRde 20binde. dediğiniz gibi neden böyle dediğinizde Tr şartları diyip geçiştiriyolar
    Benim takıldığım nokta yurtdışı-yurtiçi farkı değil aslında. Aynı ülkede aynı motor(opel astra dizel multijet kullanıyor) biri 15 binde biri 10 binde bakım yapıyor
    evo evo..

  10. #8
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim takıldığım nokta yurtdışı-yurtiçi farkı değil aslında. Aynı ülkede aynı motor(opel astra dizel multijet kullanıyor) biri 15 binde biri 10 binde bakım yapıyor
    Çok güzel bi tespit.Bunu firma yetkililerine sormak lazım.
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

  11. #9
    Güray BALABAN
    gmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2011
    Mesajlar
    181
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Kullanılan yağlar farklı olabilir, bizim servisler yarı sentetik kullanıyorlar, opel servisleri tam sentetik kullanıyor olabilirler, bu da fazla maliyet ve yanında uzun ömür anlamına gelir
    Düşmanın yoksa, hayatta hiç başarılı olamadın demektir.

  12. #10
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Araçlarımızın bakım aralığı neden 10 bin km?
    Arkadaşta opel astra dizel classic var, bakımları 15 bin km de bir.
    Bizimki neden bu şekilde bilen var mı?
    Selçuk, puntolarda bakım aralığı 10000km değil 20000km dir ya da yıllıktır.Sadece dizellerde 10000km lik yağ değişimi mevcut.Bu durum sürekli periyodik bakımlarla karıştırılıyor.Opeldeki 15000 lik bakımın bizdeki karşılığı 20000.Sen 10000km de 1 servise gidip yağ+yağ filtresi değişimi yapmalısın.Bunun dışında aracını ya yıllık ya da 20000km de bir (Hangisi önce gerçekleşirse) servise götürmek durumundasın...

  13. #11
    Birkan GENÇ
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.765
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 TS
    Edilen teşekkür: 799

    Standart

    Alıntı lektonstar17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bi tespit.Bunu firma yetkililerine sormak lazım.
    Güzel tespit eyvallah hocam birde bence şöyle bir durum var..

    Yurt dışında ( tamamı demiyorum genel anlamda ) türkiyedeki gibi örneğin istanbul ve ankaradaki gibi bir trafik sorunu yok.

    Amcam almanyada yaşıyor. 2 yıl önce davetleri üzerine ilk yurt dışı deneyimimi yaşadım

    Orada gördüğüm insanların gerçekten anlattığı gibi düzenli bir trafik ve kurallara uyan şöförler.

    Mesela ben çıkayım şimdi dışarı motoru 1 saat içinde motoru bağırtan devir çeviren 5 kişiyi rahat bulurum

    Orada böyle bir durum hiç görmedim. 28 gün boyunca 1 kere mi yoğun trafik yaşanmaz dedim ya isyan ettim

    Herkes ip gibi gidiyor solu işgal eden yok sollamasını bitiren hemen şeridine giriyor herşey olması gerektiği gibi.

    Almanya otobanlarının asfalt kalınlığı 70 cm, Türkiyede ise 10 cm. Bozuk yol görmedim gittiğim yerde.

    Münihe 55 km uzaklıktaki Augsburga gitmiştim.. Diğer yerler nasıldır bilemiyorum.

    Özellikle Türkiyede dizel araç kullanımını iyi bilmeyen şöför çok buda farklı bir etkendir.. Misalen adam ışıkların sönmesini beklemeden çalıştırıyor ve hemen yola koyuluyor motor soğukken 4000 devir ve üstünü çeviriyorlar.
    ╗ ╔╗
    ║║
    ╗ ║║
    ╔═══╗ ║║
    ║╚═══╝║ ║║
    ╚╝


  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #12
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    Alıntı Birkan61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel tespit eyvallah hocam birde bence şöyle bir durum var..

    Yurt dışında ( tamamı demiyorum genel anlamda ) türkiyedeki gibi örneğin istanbul ve ankaradaki gibi bir trafik sorunu yok.

    Amcam almanyada yaşıyor. 2 yıl önce davetleri üzerine ilk yurt dışı deneyimimi yaşadım

    Orada gördüğüm insanların gerçekten anlattığı gibi düzenli bir trafik ve kurallara uyan şöförler.

    Mesela ben çıkayım şimdi dışarı motoru 1 saat içinde motoru bağırtan devir çeviren 5 kişiyi rahat bulurum

    Orada böyle bir durum hiç görmedim. 28 gün boyunca 1 kere mi yoğun trafik yaşanmaz dedim ya isyan ettim

    Herkes ip gibi gidiyor solu işgal eden yok sollamasını bitiren hemen şeridine giriyor herşey olması gerektiği gibi.

    Almanya otobanlarının asfalt kalınlığı 70 cm, Türkiyede ise 10 cm. Bozuk yol görmedim gittiğim yerde.

    Münihe 55 km uzaklıktaki Augsburga gitmiştim.. Diğer yerler nasıldır bilemiyorum.

    Özellikle Türkiyede dizel araç kullanımını iyi bilmeyen şöför çok buda farklı bir etkendir.. Misalen adam ışıkların sönmesini beklemeden çalıştırıyor ve hemen yola koyuluyor motor soğukken 4000 devir ve üstünü çeviriyorlar.
    bir ülkeyi tahlil etmek istiyorsanız en kolay olarak trafiğine çıkın.
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  16. #13
    onur bakır
    Honor COOPER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    2.344
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 596

    Standart

    7000 km deki Puntonun yıllık bakımına 600 Tl isteyen zihniyetin 5000de bir çağırmadığına şükretmek lazım
    *****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
    ***MATT MAGNESIO GRIGIO***
    *****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****


  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #14
    Misafir047
    Ziyaretçi Misafir047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    harbiden bu konuya el atmamız lazım servis çalışanlarıda bigilendirirse çok iyi olur bende kıllanıyorum açıkçası yahu her 10000 km de bakımmı olur ya hiç arabada yurt dışında her 10000 bakımı yok bizde var bunu iyice araştıracağım

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #15
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selçuk, puntolarda bakım aralığı 10000km değil 20000km dir ya da yıllıktır.Sadece dizellerde 10000km lik yağ değişimi mevcut.Bu durum sürekli periyodik bakımlarla karıştırılıyor.Opeldeki 15000 lik bakımın bizdeki karşılığı 20000.Sen 10000km de 1 servise gidip yağ+yağ filtresi değişimi yapmalısın.Bunun dışında aracını ya yıllık ya da 20000km de bir (Hangisi önce gerçekleşirse) servise götürmek durumundasın...
    Hocam adına periyodik bakım de yağ değişimi de farketmez, sonuçta opelci adam 15 binde bir gidiyor, ben 10 binde gidiyorum. Aynı motor, aynı ülke. Punto yağı daha çabuk mu eskitiyor, filtreyi daha çabuk mu kirletiyor nedir yani
    evo evo..

  21. #16
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam adına periyodik bakım de yağ değişimi de farketmez, sonuçta opelci adam 15 binde bir gidiyor, ben 10 binde gidiyorum. Aynı motor, aynı ülke. Punto yağı daha çabuk mu eskitiyor, filtreyi daha çabuk mu kirletiyor nedir yani
    Selçuk, yağ değişimi daha çok ticari odaklı ele alındığından böyle olmakta, haklısın. Ancak biz kullanıcılar da bu bakımlar konusunda çok bilinçli değiliz.Yağ değişimi, yıllık bakım, 20000lik periyodik bakım birbirinden farklı şeyler,

    Önceden de dediğim gibi Opelin 15000lik bakımı ile bizim 20000lik bakımımız aynı.10000de arkadaşlar (dizel sahipleri) bakıma girdik çok fazla para verdik diyorlar ama neticede yapılması gereken iki işlem var yağ+yağ filtresi ama 200TL..300TL...400TL gibi tutar ödeyen bile vardı.Çünkü periyodik bakım gibi algılıyoruz bu basit işlemi...

  22. #17
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    iki sene kadar önce ben de bu konuyu gündeme getirmiştim.

    örneğin avrupa da punto dizel yakıt filtresi 30.000'de bir değişiyorken türkiye de 15 bin de bir.

    Hadi yakıt kalitesiz, onu anladık ta, ben tam sentetik yağ alıyorum paraya kıyıp, 10.000 kilometre sonunda hala son derece koyu. yine de içim rahatlasın diye değiştiriyorum.

Benzer Konular

  1. Bujiler neden yanar, neden değişir ?
    kmrn35 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 08/11/2011, 14:48
  2. Neden GP ya da daha doğru anlatımla neden Fiat?
    jakabo_ank tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 16/05/2010, 22:35
  3. Neden ???
    mustafaf tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 27/06/2008, 20:42
  4. Neden Gp
    mustyy tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 14/09/2007, 17:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com