uzun yolda basmanız açar motoru ama basmak içinde tehlikeye atmayın kendinizi.Ya da devirli kullanın.Ama yakıtınız çok fazla artacaktır ve sakın sert kullanışlara kendinizi alıştırmayın.Çokta detayını bilmiyorum ama böyle yaptım.
Arkadaşlar aracım 2900 km oldu. Bu ana kadar çok sakin kullandım 7.00 lt yaktırdım benzınlı araca. Artık motoru açma zamanı geldı mı veya motor zaten açık mı geliyor? Uzun yolda basarak motoru acma ımkanım var mı kullanısa gore degısır mı? yardımcı olursanız cok sevınırım
2009 Grande Punto/2011 Linea/2012 Yenilenmiş Punto
uzun yolda basmanız açar motoru ama basmak içinde tehlikeye atmayın kendinizi.Ya da devirli kullanın.Ama yakıtınız çok fazla artacaktır ve sakın sert kullanışlara kendinizi alıştırmayın.Çokta detayını bilmiyorum ama böyle yaptım.
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
Bence ara sıra devirli kullanben her zaman kullanıyorum orası ayrıda.Motor devirsiz kullansanda sağır kalacağını zannetmiyorum tabi açılmış motorla arasında fark olur ama sağırda kalmaz.Mesela arkadaşın arabası benimki ile aynı motor ve daha iyi gidiyor gibime geldi. Sırf bu yüzden bende ne kadar yakıta önem versemde zorluyorum ara sıra özellikle uzun yolda
![]()
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
ustacım şahinmi kullanıyosunda motoru açacaksın acaba![]()
![]()
o eskide kaldı artık motoru istesende sağır edemezsin![]()
o yüzden sağırmı olcak korkusu olmasın içinde , motor zaten açık olarak geliyor , her aracı bursa Tofaş fabrikası d kapısının güneyinde yer alan mini parkurda test ediyor (test edenlerin biride babam) buarada sadece fiat değil lancia ve alfayıda test edip oşekilde veriyorlar , kısacası fabrikadan geçmeden hiç bir araç galeriye gitmiyor
fabrikada test olmayan arabayıda alamayacağınıza göre
![]()
her devirde devir kesiciye kadar çevirsin motor bir kaç kez sonra alışır zaten.
Motor açma diye bir olay yok sadece ilk 1000km tam devir ve 120-130 km hızın üstüne çıkma yeter
Madem araç 3 bin kmye gelmiş çık boş sakin bir yola çık bütün vitesleri devrin sonuna kadar döndürüp bi üst vitese geçerek max hız denemesi yap içinde rahatlamış olur![]()
Konu Ayberk0616 tarafından (27/11/2012 Saat 02:38 ) değiştirilmiştir.
Türkiye'de çok yakan araba yoktur kol gibi vergi geçirilmiş pahalı benzin vardır
motoru açayım derken elinde kalmasın!..
Araçlar rodajlanıp öı geliyor test edilip mi geliyor ? Rodaj piston özellikle segmanların bloğa alışması şeklinde biliyorum. Bu da en az 1000km lik bir süreç.... Motor sağır kalır mı ? Kalır... Devamlı düşük devirlerde arabayı sürersen motor sağırlaşır. Yüksek devirlere çıkmak istediğinde motor tepki vermez yakıtın az-biraz fazla olur.... Şehiriçinde kullandıkça aracın motoru açılacaktır, fırsatın varsa bi ara uzun yola çıkartıp 15-20 km kadar da uzun yol yaparsan zaten aracın sesinin değiştiğini duyarsın...
testte minimum 120km yapmak zorunda araç ve 1. viteste devir kesiciye en az 5 defa girmesi gerekli.. (babam o şekilde yapıyoruz diyor) ; ayrıca motor sağır kalması diye bişey yok.. maksimum olacağı şey şanzumanın yağı eksilir motor ve manifold kurum kaplar , onuda temizletiyoruz zaten her 4 senede bir.. (karbon clean adı altında) kısacası sürekli araç düşük devirle yol alırsa o araç bozulmaz tam tersine daha fazla devir yapmış araca göre daha iyi bi motor konumuna gelir..
şunuda hatırlatmakta fayda var düşük devirle seyir halinde olan bi aracın motoruda zorlanır , yüksek devir çeviren motorda zorlanır ; bunun ortalaması en idealidir.. tekrar söyleyeyim motor sağır olması gibi bi durum söz konusu değil.. motor sağır olması demek piston başlarının kurumla dolması ve hareket çapının azalmasından kaynaklı bi sorundur , günümüz motorlarının içindeki piston yatak krank vs şekil ve şemali ile motor sağır olması durumu söz konusu değil..
NOT : "diye biliyorum ben" tartışma yaşanmasında![]()
Konu dicaser tarafından (28/11/2012 Saat 00:07 ) değiştirilmiştir.
motorcu olduğum için ve motoru iki bacağımın arasında uzun bir süre kullandığım için affına sığınarak sorucam; peki neden o zaman devirsin kullanılan araçlar yüksek hızlara ulaşılamıyor ? 2010 senesinde arkaşıma aldığımız motor çok temizdi sahibi az binmekten ve az devirli kullandığını açıkca söylemişti. ( 2003 gsxr 600 - motordan korkmuş vs.vs. ) normalde 5. vites sonunda 270 + görmesi gereken alet 250-255 arasında takılıyordu. gazladıkça açıldı... hatta 5 in sounda 2,82 bile gördüm. bizzat ben açtım.
bunu nasıl açıklarsın ?
kardesım oncelıkle hız yapacam dıye kendını tehlıkeye atma ıkıncısı artık motor acmak dıye bıse yok sımdıkı modellerde kım dıyosa eskı kalıntı agızla konusuyo 10bın km den sonra zaten arac kendını toparlamaya baslıyo motorların ya dolasımı bıttıkten sonra arac yavas yavas oturuyoo hem yakıttan hep performanstan acıkcası soyle dıyım aracı gerektı yerler gerektıgı zaman kullanırsan aracından memnun kalırsın devırlı kullan oz kullan bunlar sana ytrlı olacaktr.... Goreceksın sana kolay gelsın sımdıden once kendı emnıyetın bunuda unutma
Motorun nefesi gibi bir benzetme yapıyorum ben bu motor sağırlığına..Aracı uzun yolda yüksek hızlarda kullandıktan sonra motor rahatlıyıp daha fazla yumuşak tepkiler veriyor..Motorun soğuk halindeki çalışma ile ısınınca çalışan hali gibi fark ediyor..İllaki rodajlanıp geliyor ama sınırları biraz zorlamadanda maximum performansa ulaşılmıyor..Gibi geliyor bana diyim..Şahsi fikrim oldugu için..
kesinlikle o olaylara inanmıyorum kardeşimalınmaca darılma yok ama motoru ister yavaş kullan ister hızlı kullan , ister devirli kullan ister devirsiz kullan ; günümüz motorları (2000 yılı ve sonrası motorlar) pancar motor olmaktan çıkmış durumdalar ,her pistonun görevi ve yapısı , şekli şemali bile birbirinden az buz farklı ; bak şimdi neden sağır olmayacağını nasıl anlatacağım sana
eğer o bindiğin motor sağır olsaidi sen ona istediğin kadar yüklen o motoru açamazdınsizden önceki adam korkmuş yavaş ve devirsiz kullanmış , muhtelemen manifoldun içi ve motorun boğaz kelebeği küçük küçük is gibi kurumlar kaplamış e neoldu sen aldın baktın gitmiyor neyaptın gazladınki açılsın , senin yaptığın o kurumları temizlemek oldu , o bindiğin motor eğer gerçekten sağır olsa idi piston ve yatak aşırı pis ve kurum kaplardı pistonun hareket çapı azalacağı için sen istediğin kadar bas o bildiğini okuyacaktı
umarım anlatabilmişimdir..
NOT : Kendi fikrim bir aracı ilk 1000 km alışsın diye yavaş kullanmayada karşıyımvur dibine kardeş evladiyelikmi alıyosun sanki aldığımız araçlar rolssroyce
![]()
evet benim evo 9300 km'de sırf zevk diye otobanda bastım gaza 160 km gördüm ama daha sonrası biraz yusufladım yani bir boş yolda dene ama kurallara uyarak
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri