Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Multijet hakkında (ekşi sözlük'ten)

  1. #1
    Sean Penn
    tortuga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Kütahya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart Multijet hakkında (ekşi sözlük'ten)

    Ekşi sözlük'te yazan bir şahsın bizim fiat multijet motorlar hakkında yazdığı berbat yorum aşağıda. Yorumlarınızı bekliyorum:

    "umarım tasarlayan über yüksek zekalı tofaş mühendislerinin şu aşağıdaki gerçek hayat deneyimlerinden toparladığım multijet saçmalıklarını bir kenara yazıp düzeltirler. doğrusu 10 yıldır devam eden bu sorunlarda en ufak bir düzeltme yapmadılar ama neyse..

    hava filtresinin takıldığı pimler kendi kendine gevşemesi ve titreşimden dolayı pimin dipten kırılması yada içinin yalama olması. üstelik hiçbir servisin kırılan bu pimi çıkartmaması bu şekilde çalışan motorun üst kısmındaki borulara plastik filtre kutusunun zarar vermesi..

    pompa ve vakum bağlantısının inanılmaz derecede zayıf ve hatalı alüminyumdan dökülmesi. özellikle vakumun altındaki civata kısa tuttuğundan ya alüminyumku kökünden kırıyor yada dişleri yalama oluyor. maalesefki et payıda çok düşük. pompadada aynı sorun mevzuu bahis.

    motorun arkasındaki akis bağlantı civatalarının burçlar nedeniyle normalden kısa tutması bu yüzden 1-2 kez akis sök taktan sonra burçlu olanların yuvasının dişleri bozuluyor.

    ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

    manifolt civatalarının kendi kendine kesilmesi. bu pek çok motorda çok uzun zamanda olsada multijetler de anormal fazla oluyor. evet evet ya en soldaki yada en sağdaki civata kendi kendine gevşiyor ve kesiliyor. sonra manifolt sıcak havayı dışarı kaçırmaya başlıyor. zamanla diğer civatalarda devamlı sıcak soğuk havadan kesilme yapıyor. ve işin kötü tarafı sıcak hava kaçakdan dolayı turbo basıncını düşüyor. yani çekiş feci düşüyor.

    bu arabada turbo sökecende turbo civatası kopmayacak. imkanı yok. kesin ama kesin turbonun üstündeki hani o 3 civatadan biri kesinlikle kopar. neyseki onu çıkartmak oksijenle bir nebze daha basit.

    enjektörleri tutan civatalar tam bir mongol icadı. birtek multijerlerde böyle bir saçmalık var. bir adet m8 saplama iki enjektörü ve üst kapağı orta kapağa sıkıyor. bir m8 civataya 3 iş. allah akıl fikir versin. artı bu saplamadada sökerken sarma yapma olayı çok fazla oluyor. zaten allahlık m8 civata sarmadan dolayı kopuyor. bunuda her babayiğit üstünde çıkaramaz.

    saç karteri motora bağlayan 13 civata yuvasının 1-2 sıkmadan sonra yalama olması. ki berbat bir durum. hele bide katalizörün ayağının altınındaki yalama olduysa ayvayı yedin.

    konik karter tapasının kafasındaki alyen yuva 7-9 sıkmadan sonra bozuluyor. bu araçlarda tapa değiştirme gibi birşey olmadığından keski çekiç allah ne verdiyse tapayı sökmeye çalışılıyor ki hiç hoşbirşey değil.

    hava filtresinin takıldığı 3 civata 2-3 kereden sonra yerleri bozuluyor. saç vidası takmak lazım. bu çok komik bir durum.

    ilginç olan bunların hiçbirinin opelin multijetinde olmaması. ama tofaşlarda gırlan. nasıl bu motor yılın motoru falan seçiliyor anlamak güç."

  2. #2
    Kaan Karabin
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/07/2011
    Yaş
    44
    Mesajlar
    518
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 143

    Standart

    bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım
    Bravo HGTurbo
    Kaan

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Sean Penn
    tortuga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Kütahya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    aracım çok yeni, motordan da pek anlamam ama belli ki bunu yazan kişi motor parçalarını tanıyan birisi

    muhtemelen saçmalamış, ayrıca sanırım fiat (tofaş) düşmanı
    zira manisa salihlide 500bin km üzerinde sapasağlam motorlu multijet doblo taksiler var

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    ilk cümleden çuvallamış, tofaş'ın multijet'le alakası yok.

  7. #5
    Sean Penn
    tortuga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Kütahya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı tonymontana Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk cümleden çuvallamış, tofaş'ın multijet'le alakası yok.

    evet Fiat ile GM'nin birlikte geliştirdiği motor, Tofaş sadece dağıtıcı, ayrıca keşke Tofaş üretmiş olsa, o zaman belki adam gibi kendi arabamız da olurdu

  8. #6
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım
    multijet ile cdti motor blok olarak aynı ama diğer pek çok parça farklı diye biliyorum. biri bi parçasını delphi kullanırken diğeri bosch kullanıyor v.s. tam detaylı aklımda değil ama bulabilirsem paylaşırım.

    Alıntı tortuga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracım çok yeni, motordan da pek anlamam ama belli ki bunu yazan kişi motor parçalarını tanıyan birisi

    muhtemelen saçmalamış, ayrıca sanırım fiat (tofaş) düşmanı
    zira manisa salihlide 500bin km üzerinde sapasağlam motorlu multijet doblo taksiler var
    bende senin gibi bu işle profesyonel olarak uğraşan biri diye düşündüm. zira ufak tefek ama gerçekten zorlayıcı eksilerinden bahsetmiş, usta gözüyle bakarsak haklıdır belkide. benimde sıfır aracımın 11 binde turbosu değişti mesela, benim multijet motor beş para etmez dememle o arkadaşın yazdıkları farklı şeyler

  9. #7
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp
    dogus618 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.843
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34js2557
    Edilen teşekkür: 355

    Standart

    ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

    BU ÇOK SAÇMA YA ALBEAM 138 BİNDE İLK DEFA KIZDIRMA BUJİLERİ DEĞİŞTİ ORJİNAL ALDIM TAKTIRDIM KOÇ GİBİ DE ESKİLER CIKTI BİŞİ OLMADI HİÇ BUNLAR DÜŞMAN BU MOTORA BU KADAR KÖTÜ Bİ MOTORDA NİYE TAKSİLERDE 500 600 BİN YAPIORLAR

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #8
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı dogus618 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

    BU ÇOK SAÇMA YA ALBEAM 138 BİNDE İLK DEFA KIZDIRMA BUJİLERİ DEĞİŞTİ ORJİNAL ALDIM TAKTIRDIM KOÇ GİBİ DE ESKİLER CIKTI BİŞİ OLMADI HİÇ BUNLAR DÜŞMAN BU MOTORA BU KADAR KÖTÜ Bİ MOTORDA NİYE TAKSİLERDE 500 600 BİN YAPIORLAR
    seninki kırılmamıştır ama başkasınınki kırılabilir,

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...tml#post687811

    böyle bir başlık var, bile sorunla ilgili yorumda bulunmuş. hemen infaz etmeyin yazanı, bu başlığa bence en objektif yorumu ustalarımız yapar bence

  12. #9
    Sean Penn
    tortuga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2012
    Yaş
    45
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Kütahya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı Hutne Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seninki kırılmamıştır ama başkasınınki kırılabilir,

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...tml#post687811

    böyle bir başlık var, bile sorunla ilgili yorumda bulunmuş. hemen infaz etmeyin yazanı, bu başlığa bence en objektif yorumu ustalarımız yapar bence

    katılıyorum,
    eğer bilmemiz ya da dikkat etmemiz gereken bir husus varsa önlem alalım

  13. #10
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    kötü bir tecrübesi olmuş maalesef...
    Keyif BMW'Dir...



  14. #11
    Baran --
    Yagmuradam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/09/2011
    Mesajlar
    328
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    Bence tamirci. Çünkü yazdıklarında hep motorun açılıp kapatılmasından bahsediyor. Haklı da olabilir yazdıklarında.

    Yada bu aracın motoru pek bozulmuyor ya fazla ekmek çıkmadığı için insanları başka motora teşvik ediyor da olabilir..

  15. #12
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Bu adam bence saçmalamış.Multijet motor sadece fıat kulanan kişiler tarafından değil birçok farklı marka araç kullanan kişiler tarafından da takdir edilen bir motor.Bizim burda sanayideki ustalar genelde fıat sevmiyorlar ama konu multijet motor olunca onlar bile takdir ediyor.Tabi bu motoru vw yapmış olsaydı yatıp kalkıp yere göğe sığdıramazlardı orası ayrı konu.

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #13
    mehmet yilmaz
    iskmehmet1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/04/2012
    Yaş
    49
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Ordu
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 AR 675
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    yinede forumun ustaları bir okusa ve bizi bilgilendirse hoş olur.ben şahsen fiat'a güven duymam.evo yu 2 yılda bitiren herşeyi yapar millet aveo classic diye hala sitesinde bulunduruyor bizimki siteden bile kaldırdı.

  18. #14
    M.OğuzhaN ÇELİK
    eexelanss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/11/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.329
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06BY8509
    Edilen teşekkür: 460

    Standart

    Bence haklılık payı olabilir arkadaşlar.. Daha çok usta gözüyle yazılmış bir yazıya benziyor yoksa kaçımız elimizle vidasını söküp takıyoruz yada ısıtma bujisini değiştiriyoruz.
    BY Turbo SPORT 150 HP

  19. #15
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    yazayım ben birşeyler.
    kartel tapası konusunda haklı. ben zaten o saçma alyan tapayı değiştirdim normal anahtarlı tapa taktım.

    hava filtre kazanının saplamalarının kırılmasının nedeni usta diye geçinen andavalların afedersiniz hayvan gibi asılıp çekmelerinden oluyor. benimkide ses yapıyordu arkadaki lastiğini değiştirdim mis gibi oldu.

    ısıtma bujilerinin en azından 50 bin kmde söküp değiştirmek gerek sağlam olsa bile.

    turbo vidasının kaynaması - kırılması normal. yüzlerce derecede aralıksız saatlarce muhattab oluyor ekzost manifoltu - turbo - katalizör.

    kartel vidalarının yalama yapması yine ustanın andavallığı

    enjektör vidasıda aynı şekilde. zaten turbo ve enjektörler fiat üretimi değildir.

  20. Bu mesajı için 4 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


  21. #16
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    ben neden böyle yazdıgına pek anlam veremedim dedikleri şeylerin bir kısmı doğruda o kadar sık olan şeyler değil ona bakarsak dci tdci hdi jtd motorlarda devamlı tamir ve bakımını yapıyoruz onlar daha problemli mesela 1.4 tdci fiestalar enjektör pulu bozuyor krank pulesi hastalığı bazıları kayış koparma makinası gibi..

  22. #17
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    belkide bahsettiği sorunlar (birazda ustasının beceriksizliği ile) arkadaşın başına gelmiştir, ustada bunlar kronik sorun oluyor hep ağzında keklediyse arkadaşta içini böyle dökmüştür...

  23. #18
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    ve Can bilgiler için sağolun beyler
    TSİ Jetta.

  24. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  25. #19
    erk ııııı
    motor delisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/10/2011
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.195
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 152

    Standart

    Bu yuzdenmi multijet odul aldi ))) arkadas bilmiyorki chevrolet opel vs de fiatin motoru kullaniyor buna fordda dahil

  26. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  27. #20
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Ben hiç anlamam motordan fakat o kadar sıcaklıkta ve uzun km ler boyunca çalışan bir motorun yıpranması ve parçalarının eskimesi bana normal geliyor. Multijet 1.3 motorda da çok çok kaliteli parçalar ve hatasız işçilik kullanacak değiller sonuçta ekonomi sınıfı ve gördüğüm kadarıyla da uzun yıllar sorunsuz biniyor arkadaşlar... Mercedes motoru kalitesi beklenemez...

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Linea multijet yakıt tüketimi hakkında
    twona tarafından Diğer Fiat Binek Modelleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 21/01/2014, 16:25
  2. Grande Punto 1.3 Multijet Hakkında Yardım
    baris_gfb tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 13/08/2013, 15:36
  3. Satılık Ekşi Fest 2012 Davetiyesi
    takres tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 20/06/2012, 16:19
  4. Bravo Multijet Sport Style 105BG Hakkında
    CesSpOoL tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 46
    Son Mesaj: 26/04/2012, 09:59
  5. Punto Evo 1.3 Multijet Hakkında
    dRag1o tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 14/02/2012, 12:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com