bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım
Ekşi sözlük'te yazan bir şahsın bizim fiat multijet motorlar hakkında yazdığı berbat yorum aşağıda. Yorumlarınızı bekliyorum:
"umarım tasarlayan über yüksek zekalı tofaş mühendislerinin şu aşağıdaki gerçek hayat deneyimlerinden toparladığım multijet saçmalıklarını bir kenara yazıp düzeltirler. doğrusu 10 yıldır devam eden bu sorunlarda en ufak bir düzeltme yapmadılar ama neyse..
hava filtresinin takıldığı pimler kendi kendine gevşemesi ve titreşimden dolayı pimin dipten kırılması yada içinin yalama olması. üstelik hiçbir servisin kırılan bu pimi çıkartmaması bu şekilde çalışan motorun üst kısmındaki borulara plastik filtre kutusunun zarar vermesi..
pompa ve vakum bağlantısının inanılmaz derecede zayıf ve hatalı alüminyumdan dökülmesi. özellikle vakumun altındaki civata kısa tuttuğundan ya alüminyumku kökünden kırıyor yada dişleri yalama oluyor. maalesefki et payıda çok düşük. pompadada aynı sorun mevzuu bahis.
motorun arkasındaki akis bağlantı civatalarının burçlar nedeniyle normalden kısa tutması bu yüzden 1-2 kez akis sök taktan sonra burçlu olanların yuvasının dişleri bozuluyor.
ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.
manifolt civatalarının kendi kendine kesilmesi. bu pek çok motorda çok uzun zamanda olsada multijetler de anormal fazla oluyor. evet evet ya en soldaki yada en sağdaki civata kendi kendine gevşiyor ve kesiliyor. sonra manifolt sıcak havayı dışarı kaçırmaya başlıyor. zamanla diğer civatalarda devamlı sıcak soğuk havadan kesilme yapıyor. ve işin kötü tarafı sıcak hava kaçakdan dolayı turbo basıncını düşüyor. yani çekiş feci düşüyor.
bu arabada turbo sökecende turbo civatası kopmayacak. imkanı yok. kesin ama kesin turbonun üstündeki hani o 3 civatadan biri kesinlikle kopar. neyseki onu çıkartmak oksijenle bir nebze daha basit.
enjektörleri tutan civatalar tam bir mongol icadı. birtek multijerlerde böyle bir saçmalık var. bir adet m8 saplama iki enjektörü ve üst kapağı orta kapağa sıkıyor. bir m8 civataya 3 iş. allah akıl fikir versin. artı bu saplamadada sökerken sarma yapma olayı çok fazla oluyor. zaten allahlık m8 civata sarmadan dolayı kopuyor. bunuda her babayiğit üstünde çıkaramaz.
saç karteri motora bağlayan 13 civata yuvasının 1-2 sıkmadan sonra yalama olması. ki berbat bir durum. hele bide katalizörün ayağının altınındaki yalama olduysa ayvayı yedin.
konik karter tapasının kafasındaki alyen yuva 7-9 sıkmadan sonra bozuluyor. bu araçlarda tapa değiştirme gibi birşey olmadığından keski çekiç allah ne verdiyse tapayı sökmeye çalışılıyor ki hiç hoşbirşey değil.
hava filtresinin takıldığı 3 civata 2-3 kereden sonra yerleri bozuluyor. saç vidası takmak lazım. bu çok komik bir durum.
ilginç olan bunların hiçbirinin opelin multijetinde olmaması. ama tofaşlarda gırlan. nasıl bu motor yılın motoru falan seçiliyor anlamak güç."
bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım
Bravo HGTurbo
Kaan
aracım çok yeni, motordan da pek anlamam ama belli ki bunu yazan kişi motor parçalarını tanıyan birisi
muhtemelen saçmalamış, ayrıca sanırım fiat (tofaş) düşmanı
zira manisa salihlide 500bin km üzerinde sapasağlam motorlu multijet doblo taksiler var
ilk cümleden çuvallamış, tofaş'ın multijet'le alakası yok.
multijet ile cdti motor blok olarak aynı ama diğer pek çok parça farklı diye biliyorum. biri bi parçasını delphi kullanırken diğeri bosch kullanıyor v.s. tam detaylı aklımda değil ama bulabilirsem paylaşırım.
bende senin gibi bu işle profesyonel olarak uğraşan biri diye düşündüm. zira ufak tefek ama gerçekten zorlayıcı eksilerinden bahsetmiş, usta gözüyle bakarsak haklıdır belkide. benimde sıfır aracımın 11 binde turbosu değişti mesela, benim multijet motor beş para etmez dememle o arkadaşın yazdıkları farklı şeyler
ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.
BU ÇOK SAÇMA YA ALBEAM 138 BİNDE İLK DEFA KIZDIRMA BUJİLERİ DEĞİŞTİ ORJİNAL ALDIM TAKTIRDIM KOÇ GİBİ DE ESKİLER CIKTI BİŞİ OLMADI HİÇ BUNLAR DÜŞMAN BU MOTORA BU KADAR KÖTÜ Bİ MOTORDA NİYE TAKSİLERDE 500 600 BİN YAPIORLAR
seninki kırılmamıştır ama başkasınınki kırılabilir,
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...tml#post687811
böyle bir başlık var, bile sorunla ilgili yorumda bulunmuş. hemen infaz etmeyin yazanı, bu başlığa bence en objektif yorumu ustalarımız yapar bence
kötü bir tecrübesi olmuş maalesef...
Keyif BMW'Dir...
Bence tamirci. Çünkü yazdıklarında hep motorun açılıp kapatılmasından bahsediyor. Haklı da olabilir yazdıklarında.
Yada bu aracın motoru pek bozulmuyor ya fazla ekmek çıkmadığı için insanları başka motora teşvik ediyor da olabilir..
Bu adam bence saçmalamış.Multijet motor sadece fıat kulanan kişiler tarafından değil birçok farklı marka araç kullanan kişiler tarafından da takdir edilen bir motor.Bizim burda sanayideki ustalar genelde fıat sevmiyorlar ama konu multijet motor olunca onlar bile takdir ediyor.Tabi bu motoru vw yapmış olsaydı yatıp kalkıp yere göğe sığdıramazlardı orası ayrı konu.
yinede forumun ustaları bir okusa ve bizi bilgilendirse hoş olur.ben şahsen fiat'a güven duymam.evo yu 2 yılda bitiren herşeyi yaparmillet aveo classic diye hala sitesinde bulunduruyor bizimki siteden bile kaldırdı.
Bence haklılık payı olabilir arkadaşlar.. Daha çok usta gözüyle yazılmış bir yazıya benziyor yoksa kaçımız elimizle vidasını söküp takıyoruz yada ısıtma bujisini değiştiriyoruz.
BY Turbo SPORT 150 HP
yazayım ben birşeyler.
kartel tapası konusunda haklı. ben zaten o saçma alyan tapayı değiştirdim normal anahtarlı tapa taktım.
hava filtre kazanının saplamalarının kırılmasının nedeni usta diye geçinen andavalların afedersiniz hayvan gibi asılıp çekmelerinden oluyor. benimkide ses yapıyordu arkadaki lastiğini değiştirdim mis gibi oldu.
ısıtma bujilerinin en azından 50 bin kmde söküp değiştirmek gerek sağlam olsa bile.
turbo vidasının kaynaması - kırılması normal. yüzlerce derecede aralıksız saatlarce muhattab oluyor ekzost manifoltu - turbo - katalizör.
kartel vidalarının yalama yapması yine ustanın andavallığı
enjektör vidasıda aynı şekilde. zaten turbo ve enjektörler fiat üretimi değildir.
ben neden böyle yazdıgına pek anlam veremedim dedikleri şeylerin bir kısmı doğruda o kadar sık olan şeyler değil ona bakarsak dci tdci hdi jtd motorlarda devamlı tamir ve bakımını yapıyoruz onlar daha problemli mesela 1.4 tdci fiestalar enjektör pulu bozuyor krank pulesi hastalığı bazıları kayış koparma makinası gibi..![]()
belkide bahsettiği sorunlar (birazda ustasının beceriksizliği ile) arkadaşın başına gelmiştir, ustada bunlar kronik sorun oluyor hep ağzında keklediyse arkadaşta içini böyle dökmüştür...
ve Can bilgiler için sağolun beyler![]()
TSİ Jetta.
Bu yuzdenmi multijet odul aldi))) arkadas bilmiyorki chevrolet opel vs de fiatin motoru kullaniyor buna fordda dahil
![]()
Ben hiç anlamam motordan fakat o kadar sıcaklıkta ve uzun km ler boyunca çalışan bir motorun yıpranması ve parçalarının eskimesi bana normal geliyor. Multijet 1.3 motorda da çok çok kaliteli parçalar ve hatasız işçilik kullanacak değiller sonuçta ekonomi sınıfı ve gördüğüm kadarıyla da uzun yıllar sorunsuz biniyor arkadaşlar... Mercedes motoru kalitesi beklenemez...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri