Ben tecrübesizliğin nerede olduğunu pek anlayamadım. Biraz daha açabilir misiniz?
Babamın ustası vardı oraya bir soralım yapıyorsa illa oraya yaptıralım dedi bende peki dedim. gittik görüştük parçaları siz alın getirin takalım dediler.
zincir seti : 120tl
v kayışı : 20tl
zincir kapak contası : 35tl
fiyat çekti parçacı aldım götürdüm ustaya.
uzun bir zaman sonra aracı almaya gittiğimizde ordaki
çalışan :siz zinciri niye değiştirtdiniz zinciriniz sağlammış.
ben : arabam 95 bin oldu ben 2.el aldım içim rahat etsin istedim.
çalışan : Triger zincirleri 200-300 bin gider 500 bin bile gider siz boşuna bunu değiştirdiniz. Zinciriniz sağlammış. Servise gittiğinizde triger zincirinin üsteki kapağı ve yağ pompasınıda değiştirirlerdi. zincir kapağı servisde 400-500tl fiyat çekerleri. Yağınızda biraz eksilme var 10-40 yağ getirin 1 litre ekliyelim birde yağ filtresi alın.
ben : bakımlarını 500km önce yaptırdım yağ filtrem yeni değişti. castrol edge 5-40 yağ koyuldu.
çalışan : ozaman 5-40 alın. Bu arada aracınız 95 bin olduysa 120bine yaklaşınca turbo biter. Aracınızı satın bence. 90bg'lik puntoların turboları 1500-2000 tl civarı.
Şimdi okadar çok pişmanımki oraya götürdüğüme. Morelimi iyice bozdu arabadan soğudum bir an satsammı diye düşündüm. 150tl işçilik parası aldılar. Parasında değilim ama benim bu konuşmalardan sonra çalışanın tecrübesiz olduğunu farkettim. İnşallah zinciri değiştirirken motorun içine etmemiştir
Siz siz olun tecrübeli işi bilen araştırarak yaptırın.
Konu yavuzselim tarafından (09/03/2012 Saat 01:52 ) değiştirilmiştir.
Ben tecrübesizliğin nerede olduğunu pek anlayamadım. Biraz daha açabilir misiniz?
Siz siz olun tecrübeli işi bilen araştırarak yaptırın.
bak bu son cümlene katılıyorum
ama senin elinin altında forum var burada birsürü insan varken neden danışmadan etmeden tanıdık sormadan böyle bir şeye kalkıştın
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
başka birisinin konusu altından yazmıştım cevap veren olmamıştı. ben beylikdüzünde oturuyorum bu taraflarda pek üye yok sanırım. Peder oraya güveniyor diye götürdük bide yakındı. Zinciri değiştirdiğime pişman oldum. Keşke kopana kadar binseydim canım bukadar sıkılmazdı.
zinciri neden değiştirdin gerek yoktu değiştirmene dedi. Bu zincir 500bin kilometre gider dedi. Triger zinciri kapağını ve yağ pompasıda değişmesi gerekir zincir setini değiştirirken dedi. Zinciri takıp parçaları toplayınca marşa korkarak bastım dedi. 500km önce bakım yaptırdım. Bana yağ ve yağ filtreside değiştirmen gerekiyor dedi. Benimde içime kurt düştü.
Can skacak birsey yok 5 yil yada 120bin km ortalama omru evet 300-500kmde gider ama metal hareketli bir parca oldugu icin degistirmekle iyi yapmissiniz.. Araba sorunsuz vuruntusuz calisiyorsa bir problem olucagini sanmiyorum yaginida fiatin servislerinden tam 3.2 litre araciniz icin ozel yagi var onu almanizi oneririm..
90 bindeki gp nin trigier zinciri sapasağlamdır çalışan orda haklı fakat turbo bitme olayına anlam veremedim????? 120 binde düzgün bakımlı bir puntonun turbosu hayatta bitmez..ben 2 puntomu da 120 binde sattım ve turbolarında hiçbir sıkıntı yoktu..
benim aslnda v kayışım ses yapıyordu en başta sadece onu değiştircektim. Sonradan kanıma girdiler zincirde değiş dediler. Ordaki ustada en başta zincirin vakti gelmiş dedi. Zincir değişince 360 derece döndüler. aracım 2006 model 95binde. 2.el aldm daha önce nasıl kullanıldı onuda bilmiyorum. Puntodan soğutmayı başardılar beni![]()
Yavuz moralini neden bozuyorsun anlamadım, ağzı olan konuşur sen her konuşana bakacak olursan işin var. Trigerin değişmese de olurmuş ama değiştirmişsin iyi de olmuş işte kafan rahat rahat binersin arabana boşver daha iyi olmuş, turbo ömrü de daha çok kullanımla ve bakımların düzenli yapılmasıyla alakalı bir durum öyle sallama 120 km de turbo biter diye birşey yok merak etme, arabana gönül rahatlığı ile bin yeni arabanın keyfini çıkarbirdaha ki bakımda ya servise gidersin yada işin ehli başka biryere büyütülecek birşey yok, araban hayırlı olsun bu arada.
Walla hocam aracına ne kadar iyi bakarsan o kadar iyi olur bak bende önceden multijet albea wardı önceki sahibi zinciri kopartmış ondan sonra ilerki zamanda ise radyatör hortumunu delinmiş hararet yapmış motor 169 binde üflemeye basladı o yüzden bakım önemli abi kafan rahat olmuş ve en azından sen biliorsun ne zaman değiştin ne yaptın o yüzden dert etme derim sen cocuğu üzücek bişi yapmamışın bende onu rahatlatıcak bişi yapmışın her parçayı dibine kadar kullanmannın veya parçalamanın anlamı yok zaten paşa paşa kullan abi için rahat olsunbence dert edilecek bi durum yok benim görüşüm birde iyi bir ussta bul cok usta gezersen kafan cok karışır
Anlaşılan yarım yamalak bir iş yapmışlar. En iyisi sağlam bir servise ya da özel servise düzenli periyotlarda götürmek ve a 'dan z'ye tüm bakımlarını orada yaptırmak. Son kullanıcı olarak kulaktan dolma laflarla ya da arkadaş tavsiyeleriyle hareket edersek kafamız karışır.Neyse kafaya takılacak bişe yok bundan sonra daha dikkatli olun yeter...
Hocam adam konuşmuş işte. Boşver takma kafanı. Bende 2. el aldım aracı ilk yaptığım iş aracı direk bakıma sokmak ve trigeri değiştimek oldu. Bakım zamanı gelmemişti ama en azından içimiz rahat olsun dostum. Sıkma canını ve o servisten uzak dur benceTurbo konusu ise bence tamamen şans. Bir arkadaşımın puntosu ilki 50 binde, 2. si 120 binde olmak üzere 2 kere turbo değiştirdi. Ancak bu tamamen kullanıcı hatası.
Rahat ol hocam aracında sıkıntı yok.
Bakımını forumda tavsiye edilen yerlere yaptır.
Ha bir de aracını park ettikten bi 30 saniye daha çalıştır öyle stop et![]()
biz gp'yi çok sevdik
Bakım yaptırdıktan sonra pişmanlık yapmayın. Forumda punto için ardığınız zaman her şeyi bulursunuz. triger zinciri+conta+ sıvı conta+yağ+yağ filtresi ve işçilik çok uygun
linea 1.3 90 lık aracım tırıgeri koparttı turboyu beklerken zincir koparttı 190000 bin km de yazdan enjektorleri komple bozulmustu 500 tlye yaptırdık tiriger ne cıkacak belli degil
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri