Bildiğiniz gibi 11.09.2011 Pazar Maşukiye buluşmasına giderken kaza yaptım ve hasar sadece arka tamponda idi.... Hiç bir arıza durumu olmaksızın aynı gün aracı kullandık, İstanbul' a döndük vs...
Ertesi gün Kozyatağı Fiat Arma Oto yetkili servisine aracı teslim ettim ve ekspertiz yapıldı ve hasarın arka tampon değişimi ile çamurluğun boyanması şeklinde olduğu bildirildi. En geç 17.09.2011 cumartesi ya da 19.09.2011 Pazartesi teslim edeceklerini bildirdiler...
Gelin görün ki aracımı malesef hala teslim alamadım. 17.09.2011 cumartesi hasar işlemlerinin tamamlandığı ancak araç da elektronik bir arıza tespit edildiği, nedeninin araştırıldığı, tespit sonrası geri dönecekleri bildirildi...
22.09.2011 çarşamba günü elektronik beyin de arıza olduğu ve nedenini bile bilmedikleri "VALLA İÇİ BİLİNMEYEN BİR KUTU" diye tabir ettikleri 1.580 TL. lik parçanın değişmesi gerektiğini ve bedelin bana ait olduğu bildirildi. Aracın parça değişimi yapılmadan çalışmadığı, marş basmadığı gibi büyüüük büyüük cümleler kuruldu...
Sağolsun Coşkun arkadaşımızın da tavsiyeleriyle servis ile girdiğim mücadelenin detayını aşağıda dün Fiat Genel Merkeze yazılı olarak bildirdiğim şikayet mesajımda görebilirsiniz... Aynı zamanda çağrı merkezine telefon ile de bildirdik, ticket açtılar ve yetkililerin bize en kısa süre de geri dönüş yapacağını bildirdiler...
Ayrıca yine Coşkun' un yönlendirmesiyle kaskoya Anadolu Sigorta Hasar Bölümüne ve ekspertiz yapanlara da durumu yazılı olarak anlattım...
Kadosan da daha önce fiat yetkili servis de yıllarca çalışmış, tanıdık bir usta ile de görüştük. O' da durup dururken hiç bir şekilde bozulmayacağını ve Fiat Merkeze bildirip, hiç bir ödemeyi kabul etmememizi söyledi...
Çalışır durumda bıraktığım ve bugüne kadar hiç bir sıkıntı yaşamadığım aracım şu an serviste çalışmaz durumda yatıyor...
Siz olsaydınız ne yapardınız??? Çıldırmamak gerçekten içten değil...
__________________________________________________ __________________________________________________ ___
Fiat genel merkeze yazılan mesaj:
Sayın yetkili,
11.09.2011 - Pazar günü izmit körfez de aracım kaza nedeniyle sol arka tampondan hasar aldı ve gün içinde hiç bir sorun yaşamadan aracımı kullanmaya devam ederek İstanbul' a dönüş yaptım.
12.09.2011 Pazartesi günü aracımı sadece sol arka tampon hasarı ile çalışır durumda olarak
Kozyatağı Fiat Arma Oto Yetkili servisine teslim ettim.
İlgili günün akşamında ekspertiz gelerek hasar tespiti yapıldı ve Arma Oto' dan hasar ile ilgili olarak hasarın sadece tampon değişimi, çamurluk boyası şeklinde olduğu, hiç bir mekanik aksam problemi olmadığı ve 17.09.2011 Cumartesi ya da 19.09.2011 pazartesi günü tarafıma teslim edileceği bilgisini aldım.
17.09.2011 Cumartesi günü Arma Oto'yu arayarak, aracımın işlemlerinin ne aşamada olduğunu ve ne
zaman teslim alacağımı sorduğumda tüm hasar işlemlerinin tamamlandığı ancak aynı gün (17.09.2011 cumartesi günü) elektronik bir arıza tespit edildiği ve sorunun kaynağının araştırıldığı bilgisini öğrendim.
Nedenini sorduğumda servis yetkilileri bilemediklerini bildirdiler ve 19.09.2011 pazartesiye kadar sorunu çözeceklerini söylediler.
19.09.2011 pazartesi günü tekrar Arma Oto'yu aradım ve sorunun kaynağını hala bulamadıklarını ve haber beklememi rica ettiler.
20.09.2011 Salı günü tekrar Arma Oto yu aradığım da hala üzerinde çalıştıklarını, bir türlü bulamadıklarını, test ettiklerini, sorunu bulabilseler zaten hemen yapıp, teslim edeceklerini söylediler. Ardında da ısrarla ve sürekli daha sorunun kaynağını bulmadan, hiç bir bilgiye sahip değilken "bu durumun zaten başıma gelebileceğini, beni yolda bırakabileceğini, olacağı varmış" gibi cümleler kurarak sorunun zaten varolduğunu iddia ettiler.
21.09.2011 Çarşamba günü tekrar durumu sormak için aradığımda; "biz de zaten sizin arayacaktık, aracınızdaki sorun maliyetli birşey, gelin yüzyüze konuşalım" dediler. Sorunun ne olduğunu sorduğumda elektronik beyin arızası olduğunu ve parçanın değişmesi gerektiğini bunun 1.580 TL. maliyetinde olduğunu söylediler.
Ben de aracımı çalışır durumda bıraktığımı ve aracımda kaza sonrası tampon hasarından başka hiç bir problem olmadığını, hiç bir arıza uyarısı almadığımı bildirmeme rağmen 1.580 TL. maliyetin bana ait olduğu bildirildi.Hiç birşekilde kabul etmediğimi söyleyince yüz yüze görüşmek istediler ve bu sabah Arma Oto'ya eşim ile beraber gittik, sorunun neden olabileceğini sorduk. Kazadan mı yoksa başka bir sebebi var mıdır diye sorunca servis ustaları "sonuçta elektronik bir parça ve içi bilinmeyen bir kutu" şeklinde oldukça amatör, hiç profesyonel olmayan komik bir bildirimde bulundu. Ayrıca, yazıktır ki sorunun bu parça değişimi ile çözüleceğinden nasıl emin oldunuz, başka bir parçayla denediniz mi sorusuna başka bir aracın arızalı ama arızasının nedenini bildiğimiz bir parça ile kontrol ettik gibi bir cevap aldık. Böylesine ciddi maliyeti olan bir arızayı sıfır parça ile denemek yerine başka bir arızalı parça ile test etmek de ayrı bir komedi.
Hasar sonrası İzmit'ten İstanbul' a kadar kullanıp, ertesi gün aracı çalışır vaziyette hiç bir arıza uyarısı vermeden teslim ettiğim aracım şu an da Arma Oto' da çalışmaz durumda bekliyor, marş basmıyor ve hala aracımı teslim alamadım ayrıca tarafıma nedenini bilemedikleri bir arıza için 1.580 TL. gibi ciddi bir masraf çıkartılıyor...
Bu parçanın hiç bir şekilde durup dururken bozulma ihtimali olan bir parça olduğunu düşünmüyorum... Ya servis görevlilerinin hatası ile ya da kaza nedeniyle arızalanmıştır. Hiç bir şekilde ekstra bir maliyeti kabul etmiyorum ve çalışır durumda bıraktığım aracımı aynı şekilde çalışır durumda, sorunsuz olarak teslim edilmesini talep ediyorum...
Ayrıca aracım yaklaşık 2 haftadır serviste olduğundan, taksi vs kullanarak ekstra maliyetlere katlanmak durumunda kalıyorum...
En kısa sürede geri dönüşünüzü ve durumun düzeltilmesi konusunda yardımlarınızı rica ederim...
Teşekkürler,
Özlem Çufaoğlu
Yer imleri