Hayır.
Arkadaşlar araçlarımız elbette performans aracı değil fakat aklıma takılan bir soru var benim aracım duologic ve tabi şanzımandan dolayı ara hızlanmaları çok yavaş örneğin 2000 model bir astra cd yada hatcbec bir araç benim araca göre çok daha performanslı oda 1,6 olmasından kaynaklanıyor fakat ara hızlanmaları astranın da o derece iyi benim kısa ca sormak isteğim 77 beygir olupta düz vites kullanan arkadaşlarda aynı benim gibi ara hızlanmaları yavaşmı yani 90 km hızla giderken bir aracı sollamaya kalktığınızda araç bir den atik olarak sizin gaza basma anınızda aniden eski bir astra yada eski bir ford focus gibi cevap verebiliyormu bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler.
Hayır.
aracın 8v olmasından kaynaklanıyor çok fazla torkuda yok , fire devirlenmeden gitmiyor malesef
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Tork meselesi arkadaşım tamamen bugün Astra cd ile gezdim şehir içi ve kalkışlarda hayal kırıklığı yaşattı bana bizim araçlar şehir içinde çok daha atak.. Fakat şöyle bir E-5 e çıkayım dedim devrini aldıktan sonra güzel uzuyorlar ona lafım yok. Bizim aracımızdan 90 ile giderken birden hızlanmasını bekleyemeyiz malesef...
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
90 la giderken birden hızlanmasını sağlamanın yolu 4. vitese çekmektir.Bu araçla sıkışık yol durumunda 5. vitesle araç sollanmaz ama 4. vitese çekince bayağı canlanıyor.
ben en uce cekerdım eskıden oyle yurumek zorunda kalıyo dınsızın hakkından ımansız gelır de.....
duologic lerde chip tuning in sakıncalı olduğunu duydum .
turbosuz araçta....motor hacmine bağlı olarak %8-12 arasında güç artışı olur
genelde %10 alırız...ama bazı motorlarda %12 de aldığımız oluyor.
1400cc 77hp den alacağımız güç ise...83-85hp dir....
yakıt tüketimi artmaz...ancak ekonomi yapar mı ...orası sürüceye bağlı...olarak değişir...
sollarken zaten bütün araçlarda en sağlıklısı , olması gereken , vites düşürüp dip gaz yapmak...otomatik araçlar bile vites düşürüp kick down yaparlar...
diğer türlü aracınız 500hp üzeri bir şey olması lazım....
bunda zaten hem fikiriz...
bu arada....forumdan ormancı...nickli arkadaşımızın aracına yazılım yapıldı...1400 cc 77hp...dileyen arkadaşımızdan doğrudan birinci ağızdan bilgi alsın...
işlemden sonra ne olmuş nasıl olmuş neler değişmiş....
o zaman ormancı arkadaşımız anlatsın. forumda baya bi 77 hp aracı olup da chip düşünen arkadaş var. anlat bize ormancı![]()
ormancı05 arkadaşımız foruma girerse sanırım aradaki farkı anlatacaktır...
can kardeşim...
denemediğin test etmediğin tecrübe etmediğin bir konuda sadece varsayım düşünce ve belli yargılarla karar vermek ne kadar doğru ???
isteyen ormancı05 özelden yazar...ve bizzat kendisinden uygulama sonrasını öğrenir...
yada kendi aracına yaptırır...ve ona göre karar verir...
evet ben yaptırdım ...değmez....diyebiliyor...
bugüne kadar bir kaç kişi yanıma geldi...ben chip tuning yaptırmayacağım...sadece merak ediyorum bana ücretsiz olarak 1 hafta denemem için uygulama yaparmısın...diyenleri geri çevirmedim....
yada arkadaşıyla gelmiş...arkadaşı chip tuning yaptırıyor...kendisi şiddetle karşı...gelin sizin aracınıza ücretsiz yapalım 1 hafta sürün sonra gelin iptal edelim dediklerimde oldu...amacım kafalarındaki yanlış bilgileri yok edebilmekti....
atmosferik 77hp bir araç için 7-8hp....oldukça ciddi bir rakam...
233hp bmw bile geldi yaptırdı...aldığı değer ise 25hp...
başkalarının yaptığı yazılımları bilemem beni ilgilendirmez de....ancak benim yaptığım atmosferik araçlarda asla bir memnuniyetsizlik yaşamadım...
başka tuningcilerin bilgisizlikleri kopya kaçak yazılımları beceriksizlikleri...herkesi aynı kefeye koymak için bir neden değildir...
daha 1 ay olmadı....bmw 520i...orijinali 149 hp....dyno da 100 hp...çıktı.....kimse kusura bakmasın ama bu dynoların allah belasını versin...
ankarada ki arkadaşlara sesleniyorum...1400 cc 77hp aracınız varsa...buyurun gelin....1 hafta deneyin...beğenmezseniz iptal ederiz....beğenirseniz ödeme yaparsınız...
bırakın onun bunun dediklerini...kendiniz test edin kendiniz karar verin...
ben kendime güveniyorum...sizde kendinize güveniyorsanız buyurun gelin...
daha ne diyeyim....
Konu cemal arslan tarafından (04/09/2011 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.
Allah işinizi rast getirsin ne deyim
yalnız test etmediğim ve ya tecrübe etmediğim bir konu yok ortada. neyin ne olduğunu emin olun sizin kadar belki sizden daha fazla biliyorum. dyno diyorum computest ediyorum yüzlerce araç diyorum. umarım demek istedilerimi anlamışsınızdır. müsait olursanız iskitlere gelin çayımızı için sohbet ederiz, denemeler yaparız... lpg de iyi çekmiyor diyen honda sürücüsüne 2 kere test yaptık. birisi lpg diğeri benzinde. arada 1,2 Kw - 3 nm tork vardı. 1.36 beygirlik farka iyi çekmiyor diyen var düşünün artık%10 verim alıp 7 beygir alınan araç ile uçağa biniyorum diyende olur.. kaldıki kullanılmış hiç bir motor (turbo dizel ve turbo benzinli dışında) fabrika verisi olan beygir gücünüde vermez..
iyi akşamlar.
Konu Du Hast tarafından (05/09/2011 Saat 14:37 ) değiştirilmiştir.
arkadaşımda da 1.4 fire dualogic evo var gazı ne kadar köklersen kökle araba şöyle bi arkana yaslatmıyor arkadaş.. gidiş gelişli yollarda korkarak sollamaya çıktığını söylüyor. ara sıra sahilde birlikte kalkıyoruz benim multijet çok rahatlıkla 2-3 boy fark atıyor. son hızları aynı gözüküyor acaba fire motor arap atı gibi sonradan açılıp geçebilirmi?
Bende az önce bodrum - istanbul arası uzun yoldan geldim. Sollamalarda gerçekten çok yavaş kalıyor dualogic evo. Düz ve aşağı eğimli yollarda da hızlandıkça uçuşa geçebiliyor![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri