18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Punto Vites Geçişlerine Alışamadım

  1. #1
    mert demircan
    puntoevo_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/06/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Punto Vites Geçişlerine Alışamadım

    Arkadaşlar,

    punto evo aracım daha yeni, ilk kez dizel araba kullanıyorum bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama, vites geçişlerine bir türlü alışamadım. arabada mı bir gariplik var ben de mi anlamadım. 5 yıldır aktif araba kullanıyorum. Debriyaj-gaz ayarını yapamıyor olduğumu sanmıyorum, ama bu aracın gazı/debriyajı vb sistemlerinde yeni teknoloji birşeyler mi var. özellikle 1-2-3 vites geçişlerinde, vitesi bir üst vitese taktıktan sonra debriyajdan ayağımı kaldırıp sonrasında gaz verdiğim esnada, arabada bir sarsıntı-kasılma oluyor. Sanki yeni araba kullanmayı öğrenenler gibi, vites geçişlerini ayarlıyamıyormuşum gibi oluyor. Bu arabada vites geçişlerini akıcı bir şekilde yapmanın bir püf noktası var mı arkadaşlar, lütfen paylaşın. Nerdeyse arabadan soğuyucam.

    Teşekkürler.

  2. #2
    gökhan azır
    herzaman buyuk PUNTO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2011
    Mesajlar
    11
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Merhabalar bende gpunto aldıktan sonra 1-2 gün aynı sıkıntıyı yaşadım arac dizel olması sebebi ile benzinli araclardan kullanımı bir nebze fark diyor.Puntolar çok seriler fakat seriliklerini biraz geç kazanıyorlar bu sebeple ayağını tam debriyajdan kaldırmadan biraz daha fazla gaza yüklen ayrıca pedal mesafeside biraz daha uzun bu yüzden gaza yüklenmekten korkma debriyajı tam bırakmadan biraz daha fazla gaz oluşan boşluğu kapatacaktır.Şuan aracımı benzinli gibi seri kalkışlarla kullanabiliyorum ışıklarda alayına gider aracta en ufak bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

  3. #3
    ARMAĞAN ÖZMEN
    armi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2011
    Mesajlar
    121
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 22

    Standart

    Yolun durumuna göre vitesi doğru devirde değiştirmen lazım ve ayağını debriyajdan yavaş çekmen lazım. Biraz uğraşınca alışıyorsun ama hiç beklemediğin anda yine de aracı sarsabiliyorsun bazen arabadan soğutacak bir sorun değil bence onun yerine arabaya alışmayı dene.

  4. #4
    volkan kolur
    zoomes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    167
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    Valla aynı problem bendede var aracı benzinli gibi kullanmak buna sebeiyet veriyor,benimde ilk dizel tecrübem vites değişiminde ki sarsıntı aracın tork un dan kaynaklanıyor,ya debriyajı yavaş bırakıcaz yada gaza basıcaz.

  5. #5
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    alışana kadar 3000 devir de vites değiştirin altında değiştirmeyin.. dizel araçlarda aracın silkeleme yapması için devirin çok alt seviyede tutuluyo olması lazım bunun dışında dizel aracı stop ettiremessiniz zaten

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  6. #6
    Emre Emre
    Human Rogue (WoW) bvulgari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2010
    Mesajlar
    755
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 186

    Standart

    Seri araç kullanmak istiyorsan 3000 devire geldimi değiştir vitesi normal kullanımdada 2000-2500 devir aralıgında vites yükselttiysen biraz daha yavas cek ayagını debriyajdan.
    ayak debriyajdayken gaz verme ve gazdan ayagını cekmeden debriyaja basma böylece baskı balatan da gayet uzun ömürlü olur..
    This is not personel, just business..

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #7
    ismail can
    bbsaaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/06/2011
    Mesajlar
    27
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    aracı ilk aldığımda geçişler yavaştı seri değildi ama titreme yapmadı hiç (1.3 multijet için)ancak 1000 km yi geçince araın biraz serileştiğini farkettim hoşuma gitti

  9. #8
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    debriyaj uzun olduğu için ilk etapta biraz hızlı çekmeniz gerekiyor...
    TSİ Jetta.

  10. #9
    Erdem Eralp
    dunesea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/04/2011
    Yaş
    48
    Mesajlar
    61
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    Alıntı puntoevo_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    punto evo aracım daha yeni, ilk kez dizel araba kullanıyorum bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama, vites geçişlerine bir türlü alışamadım. arabada mı bir gariplik var ben de mi anlamadım. 5 yıldır aktif araba kullanıyorum. Debriyaj-gaz ayarını yapamıyor olduğumu sanmıyorum, ama bu aracın gazı/debriyajı vb sistemlerinde yeni teknoloji birşeyler mi var. özellikle 1-2-3 vites geçişlerinde, vitesi bir üst vitese taktıktan sonra debriyajdan ayağımı kaldırıp sonrasında gaz verdiğim esnada, arabada bir sarsıntı-kasılma oluyor. Sanki yeni araba kullanmayı öğrenenler gibi, vites geçişlerini ayarlıyamıyormuşum gibi oluyor. Bu arabada vites geçişlerini akıcı bir şekilde yapmanın bir püf noktası var mı arkadaşlar, lütfen paylaşın. Nerdeyse arabadan soğuyucam.

    Teşekkürler.
    Sorun sizde değil. ne yaparsanız yapın araç bir miktar silkeleme yapıyor. bunu benim aracımda yapıyor. benden bir hafta önce evo alan bir arkadaşımın da aracı aynısını yapıyor. küçükyalı birmot servisine bunu sordum. hatta ustayla tur bile attık birlikte. debriyaj sistemi hidrolik olduğu için; pedalı yukarı çekerken sistem debriyajı bir yerden sonra lak diye kapıyor ve ani bir silkeleme oluyor. bunun bir diğer sebebide dizel motorlarda ki yüksek tork. araç bir anda kendini ileri atıyor. yapabileceğiniz tek şey olabildikçe debriyajı yavaş ve kontrollü çekmek. oda bazen can sıkabiliyor. seri ve ani kalkışlarda araç 1. vitesten 2. vitese geçerken sallıyor. servis'in yalancısıyım "bir süre sonra balata aşındıkça silkeleme azalacaktır" dedi...4700 km oldu aracım. sorun hala devam ediyor. ne zaman aşınacak bende merak ediyorum

  11. #10
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı dunesea Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun sizde değil. ne yaparsanız yapın araç bir miktar silkeleme yapıyor. bunu benim aracımda yapıyor. benden bir hafta önce evo alan bir arkadaşımın da aracı aynısını yapıyor. küçükyalı birmot servisine bunu sordum. hatta ustayla tur bile attık birlikte. debriyaj sistemi hidrolik olduğu için; pedalı yukarı çekerken sistem debriyajı bir yerden sonra lak diye kapıyor ve ani bir silkeleme oluyor. bunun bir diğer sebebide dizel motorlarda ki yüksek tork. araç bir anda kendini ileri atıyor. yapabileceğiniz tek şey olabildikçe debriyajı yavaş ve kontrollü çekmek. oda bazen can sıkabiliyor. seri ve ani kalkışlarda araç 1. vitesten 2. vitese geçerken sallıyor. servis'in yalancısıyım "bir süre sonra balata aşındıkça silkeleme azalacaktır" dedi...4700 km oldu aracım. sorun hala devam ediyor. ne zaman aşınacak bende merak ediyorum
    15 - 20 binden sonra pamuk gibi vites değiştirirsiniz
    dikkat edersem ne vites yükseltirken nede düşürürken hiç silkeleme olmuyor

  12. #11
    Osman D
    ecosi26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 151

    Standart

    okuduğum kadarıyla herkes hem fikir dizellerde vites değişimini 3000 devirin altında yapmayın benzinli gibi olmaz gaz pedalına çok fazla basmayın turboyu devreye alabilir hele şehir içinde dur kalklar fazla olunca turbo devreden çıkmak için siz kontağı kapatsanızda 1-2 dakika daha çalışmayı sürdürür aracınızı uzun soluklu kullanmak istiyorsanız buna dikkat edin dizel daha yumuşaktır benzinli gibi olmaz saygılarımla...

  13. #12
    Erhan Aslan
    aslanerh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    173
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    amerikalıların bir lafı var; "welcome to the "

  14. #13
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Klima açık olduğunda sanki vites geçişlerine biraz daha dikkat etmek gerekiyor, gazı daha çok vermek gerekiyor.
    evo evo..

  15. #14
    Tahsin .
    Mugen_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/06/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    611
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Bende ilk aldığım gün dualojikte oto. modda kullandım vites geçişleri sarsıntılı vede yüksek vites düşük hız 60 km hızla giderken 6. viteste hemen sola doğru bir tokat attım vitese kontrolü ele aldım vites geçişlerini hisssetmemek için vites değiştirme esnasında gazdan ayağımı çekip vitesi yükseltip yada alçaltıp kısa zamanda gaza basıyorum sanki düz vites hissi veriyor. tavsiye ederim..

  16. #15
    Hakan Güner
    Kendimin Patronu hakguner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    390
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34 GT 3613
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Bende de bu sorun var. Benim araç benzinli gerçi.
    Vites değişim aralıklarını kısa tutarak silkelettirmiyorum.

  17. #16
    Ercan Bym
    Leoapricorn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    13
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Aynen

    arkadaşlar bende de starjet var. aynı sorunu ben de yaşıyorum. 1. vitesten 2 ye geçerken sarsılıyorum. ayrıca 1. vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde araba birden kösülüyo yavaşlıyo. bi yerden sonra alışılıyo ama her an aynı şeyi yaşamamak için kendini kasmaya başlıyosun. hele şehiriçi trafikte dur kalk yapıyosan bu sarsıntı inanılmaz huzursuz ediyor. bir de yanınızda yolcular varsa onlar bile fark ediyor dur kalktaki problemi. fiat araçların hepsinde aynı problem var herhalde. allah kolaylık versin.

  18. #17
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    ara gazı tüm sıkıntınızı alır arkadaşlar

  19. #18
    MURAT CÖRÜT
    tenocka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/07/2011
    Mesajlar
    2
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    arkadaşlar bende de var aynı sorun hatta subap problemimi var diye düşündüm benim araç benzinli 95 hb 6 ileri vites dur kalklarda özellikle 1.viteste iken yürür halde leyla oluyor ikiden üçe geçerkende ses geliyor ayağını biraz geç cekince debriyajdan sorun kalkıyor ama bu seferde baskı balatadan gidiyor

Benzer Konular

  1. 90 bg 1,3 6 vites dynamic grande punto
    husnupasa tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 21/11/2012, 21:03
  2. Punto evo 1.3 dualogic vites N de takıldı :(((
    karal tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 18/11/2012, 20:32
  3. Orjinal 90 hp 6 ileri vites g. Punto
    policemil tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 25/02/2012, 03:03
  4. Punto Evo 95 hp (düz vites)
    hartomat tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 18/04/2011, 23:15
  5. Punto vites sorunu
    GPKaptaN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 08/08/2010, 16:18

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com