ses yapan triger zincirini bugun değiştirme şeree bulundum
değişimi ankara şaşmaz oto sanayinde genç emek oto da yaptırdım.
haydar usta gerçekten işini bilen ve ekibide eğitimli (eğitim almak için kursa gitmiş bilal kardeşim) insanlar.
kendim iskitlerdeki oto ünlüden aldığım malzeme fiyatlarını yazayım (yağı,filtreyi, antifirizi ve spreyi sanayiden aldım)
* 135 lira zincir seti
* 12 lira siyah olanından sıvı conta
* 10 lira triger zincir kapak contası
* 10 lira balata spreyi
* 95 lira mobil1 tam sentetik 0-30 (karter falan açılıyor eski yağı koymayı gönlüm el vermedi)
* 7 lira yağ filtresi
* 3 lt orj kırımızı renk antifiriz (40 lira olması lazım iyisi olduğu için 1.5 lt den 2 kutu)
* işçiliği yazmayım ama 200 lirayı geçmez diyim
* 10 TL Bahşiş
zinciri değştirmek için motorun yarısı iniyor nerdeyse
sağ motor kulağı, karter, şanjuman muhafazası, devirdaim pompası, sağ lastik, kayış koruma v.s. v.s.
üsttten görünüş:
Alttan krank kasnağı tarafından görünüş (arkadan volan sırıtmış):
sökülen parçalar ve çıkan zincir seti:
----------------
bu iş uzmanlık gerektiren mevzu.
egzantirik ve krank aparatlar ile kilitleniyor aksi halde senteyi tutturamayıp sibobları mahveder.
Ankarada zincir değiştirecek üyere genç emek otoyu tavsiye ederim motor ile ilgili her türlü ağır - hafif bakımı gerçekten cüzi ücrete yapıyorlar. ve zincir değiştirme işi gerçekten verilen paranın çok üzerinde ve zahmetli iş.
Konu Du Hast tarafından (15/02/2011 Saat 15:01 ) değiştirilmiştir.
geçmiş olsun kazasız belasız kullan biz karteri sökmeden de değiştiriyoruz biraz daha kısalıyo
Konu Du Hast tarafından (12/02/2011 Saat 00:20 ) değiştirilmiştir.
Hayırlı olsun
Hayırlı olsun.
Can bu kacbın bakımı goremedım ustan cokmu ıyı pekı gozum kapalı guvenebılırmısın
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
benim zincir erken ses yaptı 80 binde benim puntik zorunlu bir değişim oldu. aslında zinciri sökünce daha gideceği belliydi ama bollaşma vardı hidrolik iticinin max seviyesinde bile bolluk vardı.
-
usta konusuna gelince
bence elemanlar çok iyi ben tanıdığım bir abinin vasıtası ile (fren ustamın vasıtası ile zaten aynı sokaktalar) bu arkadaşlarla tanıştım. işini biliyorlar neyin nereye takıldığını ve özellikle "usta ne kadar yağ koyacaksın" diye sordum 3.2 lt deyince tamam biliyor işi dedim. sanayideki çoğu usta 1.3 mutijete 3.5 ya da 4 lt yağ koyarlar
yaptıkları işin arkasında duruyorlar yanda multijet palio vardı, silindir kapak tadilatı yapmışlar, 2 hafta sonra contadan yağ kaçmaya başlamış tekrar söküyorlardı. şu anda çoğu yetkili servis böyle bir durumda yaptıklarının arkasında durmuyorlar, pm den yaşadığım bir iki örn verebilirm sana
sen ne hangi bakımı yaptıracaksın abi?
Can ben daha 13900 deyım kardesım sadece merak ettım nedenı ıse sasmazda oncekı aracımı baska balataya soktum sıfır baskı balata takacaklardı ama benım verıdgımı tornada elden gecırıp tekrar taktılar 3 ay sonra kırmızı ısıkta durdum 1 vıtese taktım dıslılerden bır ses bır ses dedım dıs kalmadı sonrada sattık zaten ondan dolayı sanayıdekı ustaya guvenemıyorum
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
keske resim bıyutu birazdaha buyuk olsaydı
resmin üzerini tıklarsan ayrı bir sayfada büyük olarak açılır abicim
malesef öyle şrfzler çıkıyor zeynel hocamCan ben daha 13900 deyım kardesım sadece merak ettım nedenı ıse sasmazda oncekı aracımı baska balataya soktum sıfır baskı balata takacaklardı ama benım verıdgımı tornada elden gecırıp tekrar taktılar 3 ay sonra kırmızı ısıkta durdum 1 vıtese taktım dıslılerden bır ses bır ses dedım dıs kalmadı sonrada sattık zaten ondan dolayı sanayıdekı ustaya guvenemıyorum
ama benim şaşmazda gittiğim her usta (zaten 1 kaportacım bir motor birde fren ustam var) mert insandır böyle ucuz numaralar ile şrfzlk yapacak insan değiller![]()
Arkadaşlar bu triger değişimi multijetlerle benzinli fire motorlarda farklı yapılıyor değil mi?Benzinli fire motorun triger değişimi için motor kulağı şanzıman muhafazası ve karter gibi parçaları sökmeye gerek yok sanırım.Çünkü fire motorun trigeri altta değil motorun yan tarafında plastik kapak içerisinde.Bu yüzden fire motorda triger değişimi daha kolay ve daha ucuz olur diye düşünüyorum.Sizce doğrumu biliyorum?
hayırlı olsun abi ya rahatlamışsındır![]()
can tıklıyorum ayrı sayfada acılanda aynı boyut neden se
sırayla linklerini vereyim abi:
https://img28.imageshack.us/img28/2701/110220111292.jpg
https://img11.imageshack.us/img11/1824/110220111293.jpg
https://img37.imageshack.us/img37/8907/110220111295.jpg
https://img838.imageshack.us/img838/...0220111296.jpg
https://img824.imageshack.us/img824/...0220111297.jpg
güle güle kullan can ucuza halletmişin![]()
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Evet biraz üst taraftan parça sökülmüş.Fakat multijet motorun yanında yine de bayağı az parça sökülmüş.Bu da işçilik ücretlerinde avantaj demek.Zaten bence fire motor çok sade.Kaputu açtığına birsürü boş yer var.Ve gözönünde kafa karıştıracak fazla bir parça da yok.Onun için işçiliinin diğer motor seçeneklerine göre çok daha kolay ve ucuz olcağını düşünüyorum.
aslında atmosferik motorların işçiliği daha kolaydır.
iş birazda motor havuzunun genişliğinde de bitiyor. usta ne kadar rahat çalışırsa o kadar kolay biter işi
bu arada bakım anlamında işçiliği en kolay motorlar genelde düz - turbosuz dizel motorlardır.
motor dışında pompa, enjektör ve yardımcı üniteler haricinde pek birşey yoktur![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri