emre bu soruna pek az kişi yanıtlayabilir.çünkü skydome olan ve 220+ üstüne çıkan nadir kişilere sesleniyorsun.Ama sana tafsiyem bi yetkili servise danış.150 bg bi araca skydome konmuşsa bazı şeyleride düşünmüşlerdir diye düşünüyorum.
Merhabalar...
Bugün ilk defa deneme ve merak amaçlı arabamı ciddi hızlara çıkardım. (220 + ) Özellikle 220 civarına ulaşınca skydome'un ön tarafından inanılmaz bir uğultu gelmeye başladı. (Skydome tamamen kapalıydı) Bir daha böyle hızlara çıkacağımı pek sanmıyorum, sadece meraktan soruyorum: Skydome'u olan arkadaşlar böyle bir durumla karşılaştılar mı ?
Teşekkürler...
emre bu soruna pek az kişi yanıtlayabilir.çünkü skydome olan ve 220+ üstüne çıkan nadir kişilere sesleniyorsun.Ama sana tafsiyem bi yetkili servise danış.150 bg bi araca skydome konmuşsa bazı şeyleride düşünmüşlerdir diye düşünüyorum.
Bu durumu cidi bir problem olarak görmüyorum, bu yüzden servise gitmeye şimdilik gerek yok. Sonuçta çok ciddi bir hız ve bir daha o hızlara çıkacağıma ihtimal vermiyorum, dediğim gibi sadece deneme ve merak amaçlı yapılmış bir tecrübeydi...
Belki buna benzer bir durum yaşamış arkadaşlar tecrübelerini anlatırlar...
bravo ile değil ama puntomla 220yi bir kaç defa geçtim.. kapılardan gelen rüzgar ve yol sesinden skydome sesini hiç farketmedim..o hızda ses de gelsin artık mercedes bmw kullanmıyoruz..
220 km hızla giderken aracın dışında hatırı sayılır derecede yüksek bir sürtünme kuvveti ve hava direnci oluşuyor
skydome dan bu sesin gelmesinin sebebide skydome un ön tarafında 2cmlik bir çıkıntı var
yukarıya doğru bir nevi spolier görevi gören muhtemelen duyduğun ses buraya çarparak yukarı doğru yönlenen havanın sesi
sıkıntı yaratacak bir durum değil
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Arkadaşlar 220 km hızın tehlikeli bir hız olduğunun farkındayım, tekrar söylüyorum; deneme amaçlı yapılan bir tecrübeydi ve muhtemelen tekrarı olmayacak...
O hızlarda Mercedeslerden Bmwlerden bile ses gelir ki zaten sadece skydome'den değil doğal olarak arabanın birçok yerinden rüzgar sesi geliyordu, ama benim dikkatimi çeken özellikle skydomenin ön tarafından gelen uğultu sesi oldu...
Bende böyle tahmin ediyorum ve problem olarak görmüyorum. Esas merak ettiğim bunu deneyen başka birileri oldu ise onların tecrübeleri...
Teşekkürler.
Kardeş ben CLS 350 ile yaptım o hızı (hatta daha fazlasını) arabanın hiçbi yerinden rahatsız edici ses gelmiyordu![]()
Ama bence Bravo segmentinde bir araç için o hızlarda elbette skydome gibi yalıtımı kuvvetli sayılmayacak bir parçadan uğultu gelmesi çok normaldir kafana takma dewamm![]()
Skydome üzerinde çoşkun abininde belirttiği üzere yaklaşık 1.5 -2 cmlik bir çıkıntı var skydome kapalı konumda iken gelen sesin tek nedeni o. Neden diceksiniz; grande punto skydomeları iki yonlu kızak ve içlerinden de geçen kayış mantığıyla çalışır siz düğmeye basıp kapattıgınızda kızaklarınız ileri geri moduluyle camınızı içeri çekerken aynı zamanda kayışlarınız adeta vakumlama yapar gibi camınızı tavanınızla bir konumuna getirir bölelikle hava kaçağı sıfıra iner. o sürettaki sesin tek nedeni o çıkıntıdır arkadaşım. benimde skydome lu puntom vardı coskun abi bilir) herkeze iyi forumlar
ben sunroof lu omega ile 255 e çıktım ses varmıydı yok muydu nerden geliyordu hiç farkettemdim sadece bi sessizlik hakimdi, ak sakallı bir dede karşıdan geel daha bas geel daha bas diyordu)
200 + ses istemiyosanız honda accorda binin abiler mercedes bmw bilmem yok öle bi araç yahu.
Sonuçta malzeme kaliteside önemli ama bence daha önemli bir etken var, aerodinami. Aerodinamik olarak baktığımızda Punto olsun bravo olsun gerçekten aerodinamik araçlar hatta eskiden bu değerleri yayınlıyorlardı bir dönem tempra, tipo çok güzel değerler yakalamıştı. Şuan artık yayınlamıyorlar heralde. Düşününce en çok kaç km hız yaptınız konusunda da açıklanan rakamlarda bunun ispatı, sonuçta yazılan rakamlar yokuş aşağıda giderken saptanmış olsa bile düşük beygirli motorlarımızın gücü bir sürate kadar ordan sonra aerodinami giriyor işin içine.
Bence sese çok takılmaya gerek yok kıbrısta okurken e39 m5, e46 3.30 ile 250km/h gibi süratleri gördüm 2 sindede yanındakinin sesini duymakta zorlanıyorsun o süratlerde.
puntoda 0,26 katsayı.
Gezgin Gp.
Arkadaşlar öncelikle punto ile bravonun sky ları farklı bizde çıkıntı yok...Ses olayına gelirsek bende de önce 170 de geliyordu sonra 160 ta gelmeye başladı sonra 140 da ve en son 120 de gelmeye başlamıştı...Artarak gevşeme gösteriyor sky bilginiz olsun...sadece bende de değil diğer forumda da bu şekilde sıkıntı yaşamış olan arkadaşlar vardı...
Bravoo Multijet Emoo+lavv+skyy
sky Türkiye şartlarında olumsuz bir özellik. esnemeler ve darbeler sistemi zorlayıp deforme ediyor. sızıntılar baş gösterecektir ileride.
Gezgin Gp.
Bravo forumundan bir arkadasimin cevabi bu sekilde oldu ve ben de bunu uyguladim :öncekli işlem skyı tam açarak,camın bastığı fitile slikon spreyi sıktır, fitiller nihayetinde 2 yaz ve 2 kış gördüğünden sertleşme yapmış olabilir,bunu serviste yaptıktan sonra teste çık sorun hala devam ediyorsa,2. adıma geç skyın camının ön taraf bağlantı yeri ayarlıdır, o civataları gevşettir ve skyı fitile sert basması için aşağı doğru bastırt...Sorun düzelecektir
Dip not : Eğer o ses 220'de geliyorsa daha alt hızlarda gelene kadar( zaman içinde olabilir 180 gibi) 2. bahsettiğim işlemi yaptırtma uzun vadede fitil fazla baskıdan çatlama yapabilir...![]()
Once nemli bir bezle fitillerin uzerindeki tozu temizledim, sonrasinda Wurth silikon spreyi bir sunger yardimi ile fitillere uyguladim. Hatta elim degmisken bu uygulamayi arabanin butun fitillerinde (bagaj ve kapilar) yaptim.Henuz ciddi hizlara cikmadim sonucunu tam test edemedim, belki de psikolojiktir ama arabanin sagindan solundan gelen sesler azaldi gibi. bir tek araba arkasindan gelen bir plastik ses kaldi onu da cozersem gayet sessiz bir bravom olacak demektir...
Tesekkurler...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri