dün aksam bir arkadas toplantısındaydım...iş,güç aile yasamı,spor,..vs...vs... derken erkek arasında otomobil muhabbeti olmadan olmaz...bir arkadasım audı 1.9 tdı a4 sahibi...ki bu aracları bende çok begenirim ama maddi olanaklarım 1.4 t-jet grande punto'ya olanak veriyor ve 20.000-25.000 tl'lik orta degerde bir aracım olmasına ragmen severek ver begenerek kullanıyorum....bu a4'ü olan arkadas 1.4 bir motorun en ufak kasa bir aracı bile cekemeyecegini (ki bu nasıl bir tabirse ''ÇEKMEZ ABİ KALDIRMAZ''...)....ona ne kadar anlatsamda normal bir 1.4 olmadıgını turbosunun oldugunu (ki bu arada da ikide bir dizelmi dizelmi diye sormaya basladı kavrayamadı 1.4 turbo benzinli aracların revacta oldugunu ekonomi ve performansı bir arada sundugunu...
....)...ne kadar anlatmaya çalışsamda anlamadı...kalkmış bana ''annemde 1.6 corolla var o çekmiyor(!) 1.4 nasıl çeker arkadas'' filan demeye basladı...anladımki audi markasının prestijinin arkadasına biraz saklanmaya çalışmaya basladı....neyse sohbet degişti...makara kukara derken aksamın sonunda herkes evine dagılacak...a4'lü arkadas,ben ve birde volvo S40 T4 1.9 turbo benzinli 210 bg'lik bir aracı olan arkadasım aynı istikamatten evlerimize dönecektik....a4'lü arkadas birazda bana tas atarak volvosu olan arkadasa ''biz gazlıcaz dicem ama ilker arkada kalır pasa pasa dönelim'' dedi biraz pis sırıtarak....volvolu arkadasımda hem beni iyi tanır hemde aracımı..''dikkat ette o güzel a4'ünle ilker bizi arkada bırakmasın...ilkerin arac hiçte yabana atılacak bir makine degil'' dedi....bende ses çıkarmadım...kumkapıdan sahilden ataköye evime kadar birazcıkta kendimi hırs içinde buldum anlamadıgım sekilde ama hiç kıçlarından ayrılmadım...gececegimde yerler oldu konu farklı yerlere gelmesin diye 2 aracında tamponunda 1-2 mt. aramı açmadım....benim ayrılacagım ısıklarda durdugumuzda a4'lü arkadasın ''ya sen desene turbo modifiyesi yaptıgını ben böle bişey görmedim'' demesi beni yerlere yatırdı...bende ''hadi abicim hadi iyi aksamlar daha sizin arkanızda pinekliyemicem'' dememle ayrıldık.......
simdi bunları neden anlattım...amacım hiç bir markayı kücümsemek yada küçkük düsürmek degil...sunu böyle geçtim şöyle ettim demekte degil........
audı çok iyi bir marka hele 1.9 dizelleri fişek gibi kimse inkar edemez...marka prestijide cabası...volvo s40 t4 keza öyle....maddi imkanlarım olsa bende edinmek isterim bu araclardan......fakat benim fiatımın olması 1.4 olması söylesi böylesi hiç mühim degil...bilip bilmeden kimseyi kücümsememek atıp tutmamak lasım hiç hos olmuyor....neme lazım......
UMMADIK TAŞ BAŞ YARAR!!!!
NOT:ŞU UMMADIK TAŞTA ŞAKA Bİ YANA ''KOPUK UÇURTMA'' GİBİ MÜBAREK.......seviyorum keratayı yaaa.........
Konu darkT-JET tarafından (26/11/2009 Saat 16:47 ) değiştirilmiştir. Sebep: imla hatası
Bizler, yani Türk İnsanı bilime ya da bilimselliğe gereken önemi vermiyoruz, kulaktan dolma bilgilerle markaları kötülüyoruz ya da göklere çıkarıyoruz haksız yere.Otomobil firmalarının ürettikleri teknolojilere, teknik verilere bakmadan havadan konuşuyoruz sıklıkla.Halbuki otomobil konusunda bg-tork, vites oranı, ağırlık gibi bilimsel kriterlere dikkat etsek doğru-bilimsel sonuçlara çabucak varırız markaya bakmadan,
İlker, fazla hız kötüdür aman dikkat![]()
Ellerine sağlık ilker böyle böyle deneyim kazanacak artık bu tip arkadaşlar
Yalnız arkadaş hala turbonun aracın standart donanımında olduğunu farketmemiş![]()
bilene anlatmak kolaydır
bilmeyene anlatmak işkenceden beter
ama sen pratiktede anlatınca aklı başına gelmiş
bakarsın yarın gelir abi senin makinayla benim a4 ü değişelim der
o şimdi her yerde senin arabayı anlatır
abi bi 1.4 punto var arkadaşta roket roket ......
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Hiç zorlanmadan otobanda 200 ü gördüm üstelik daha dayansam giderim diyor aynı motorun ağır kasalı bravo versiyonu ile. çok çok hızlı aman dikkatli kullanın t-jet in yanına bence GT de yazmalıylarmışAtalarımız ne demişler boyu değil işlevi önemli miydi işte onun gibi bişi
![]()
bende toplama esseesse vargerek yok GT ye
aynen bende aracı küçümseyipte sonra şaşıran çok gördüm mishal 207gt-clk200komp.-c220cdi-320ci fln filan bunlar birkaç tanesi =)
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
Bazen ağzın kurusa anlatamıyorsun...yaw yapma etme...şöyledir böyledir...yok yok yok...trafikte tehlike yaratmayacak şekilde bu tür arkadaşlara ders verilebilir tabii...benim başıma gelen peugeot 206 1,4 hdi sahibi iş arkadaşıma istemeyerek de biraz mazot dumanı yutturmam gibi...yani size bir ford fiesta pejo 206 1,4 hdi citroen 1,4 hdi (70hp) cinsinden araç sahipleri 1,3 75 hp mjt inize yan bakarsa hadi len diyebilirsiniz arkadaşlar...![]()
valla anlamısmıdır...cözebilmişmidir bilemiorum ama ben elimden geleni yaptım...gerisi ona kalmış....benden baska t-jet kullanıcılarına raslayıp üzülmesindeallah muhafaza yaktırırlar adama arabasını......
Ziyaretçi
bende arkadaşıma anlatamıyorum clk200 kompresörü geçeceğiniama deneme fırsatmız olmadı
Ne Mutlu Türküm Diyene!
ben denedim
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
bakalım multıaır 135HP nasıl olacak![]()
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
sen şu a4'lü arkadaşı bide bana yolla 162bg t-jet ne yapıyor görsün
0-100km/h 7,7 saniye![]()
bende bundan önce honda vtec ondan öncede audi a3 vardı şunu söyleyeyim şekil olaran şu anki aracım fabrikadan çıkma kırmızı şeritler deri 6ileri vites en güzeli atiklik olaraksa honda (zaten evlenecen yakında tek kapı olmaz dediler punto aldım 5 kapı diye ama ruhumuda satmamış oldum) sadete gelince kullandığım en ağır araç ve en çok yakan araç audi oldu zamanla bizim araçların değeri anlaşılacak galiba...
yalnız t-jet lerin fiyatlarına bakmaya başladımneymiş bu t-jet..
fiat ın bu tip olayları eskiden beri vardır ama tipo 2.0,bravo-marea hgt gibi..bizde bi tipo yapmıştık oda 2.0 175hp di inanılmazdı..
şimdi onun tahtını t-jet ler almış..
+fabrikadan modifiyeli
+pipercross açık hava filtresi
+superchips
+daha ufak son susturucu
motora daha yapılacaklar listesi
-HKS blow off
-daha büyük ve güçlü garret turbo
-daha büyük intercooler
-daha hafif krank mili
-titanyum piston başları
-enjeksiyon modifiyesi
-egzoz borusu çapı büyütümü ve orta egzoz iptali
-performans son susturucu
-vs vs...
görüntüde modifiyeler
+17" SSW light concept jant
+205/45/17 Kumho Ecsta Q31 (bidahakiler en az 215 olacak çünkü şu halde 2. viteste normal giderken gaza asılınca patiye kalıyor)
+voghland 3,5cm yay
+Spider spoiler
+spor kapı şeritleri (canım sıkıldıkça söktürüyorum tekrar yaptırıyorum)
+ledli stoplar
+angel far ve zenon ışıklar (kaza sonrası kırıldı yeniden yapılacak)
+vs vs...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri