Kabloları kesip direk teybe mi çekeceksiniz?
Arkadaşlar arabama navitech nx145 r navigasyon sistemini taktırcam .Fakat aracın direksiyon kumandasının uymaması canımı sıkmaktaydı.Bir elektrikci abiyle tanıştım o anlattı nasıl yaparsam araca tanıtırım.Söylediklerine göre maliyeti 3 tl gibi birşey kendimiz yaparsak.Öyle aparat falan alıp takarak para harcamıyoruz.Şimdi bunu kendim deniyeceğim söylediği yöntemi.Eğer olur ve yaparsam sizlerle paylaşacağım resimli olarak.Fakat bana direksiyon kumandasından gelen kabloların renkleri lazım bunu nasıl öğrenirim.Bilen veya elinde resimi olan biri varsa sevinirim.Aracım 2012 model punto pop
Konu kadir07 tarafından (06/02/2014 Saat 00:18 ) değiştirilmiştir. Sebep: başlıklarda ilk harf büyük olmalı
Kabloları kesip direk teybe mi çekeceksiniz?
sagdan ve soldan ıkı adet kablo gelıyormus bunların arasına dırenc baglayıp tek kablo halıne getırecegım sonrasında da teybin direksiyon kumandaları ıcın ayrılmıs kabloya baglıyacagım sonrasında ıse tusları teybe tanıtacakmısım.Fakat önemli olan konu şu yanlış kabloları kesersem airbag lambası yanarmıs o yuzden buraya soruyorum.resımde gosterebılecek olan varmı dıye farklı bı yerede gıtsem en azından ön bilgim olsun.
Şu an evde değilim eve gidince fotograf paylaşayım fakat kesmek ne kadar mantıklı bilmiyorum. Kesmeyende direksiyonun etrafındaki iki kapağı çıkarıp sokerken kablolara paralel almak daha mantıklı olur. Gece fotograf paylaşırım genede
Şimdi benim düşüncem şu orijinal teybe zaten bu kablolar giriyo diye tahmin ediyorum.Bu giren iki kabloyu kesip birleştirip bağlasam mantıklı değilmidir yani konsolu açmayla hiç uğraşmam böylece yanlış kablo kesme ihtimalimde olmaz olsa bile ya hoparlör kablosudur yada sesle ilgili başka bi kablo dolayısıyla arıza lambası yakma ihtimalim olmaz.Düşüncesindeyim.
yani demek istediğiniz tuşları yerinden çıkartıp yeni bi hat çekmekmi yeni teybe.Eğer dediğiniz oysa mantıklı fakat eskisini nasıl iptal edecem kesmeden açıkcası o kesmeden yeni hat çekmek benim daha işime gider eskiye dönmek istediğimde direk kabloyu iptal ederim.Ama onu nasıl yaparım onuda bilmiyorum.Birde o kumandaları nasıl çıkartırım zarar vermeden.
Arkadaşımızın demek istediği body computer üstündeki D soketinde bulunan 50 ve 52 nolu kabloları kesmeniz. Kablolar zaten direksiyondan, sargıdan geçip body e geliyor. Bunları keserseniz veya paralel olarak ek yaparsanız direksiyonu sökmekten daha az uğraşacağınızdır.
Ozmn bide bana body computer ne d soketi hangisi ve 50 -52 nolu kablo hangisi onun resmini göndermeniz mümkünmü?
Teybe giren kablolar işinizi görmeyecektir zira teyp body computer ile can-bus denen hattan haberleşiyor ve bu haberleşme direnç değeri gibi bir durum değil o yüzden siz d soketinden direk kumandalardan çıkan kabloları kesmelisiniz o da verdiğim resimdeki 2 kablodur bu sizin için en kolay yol olur.
peki bu body computer aracın neresınde be d soketı hangısı ayrıca 50 ve 52. pın diye üzerinde yazıomu nasıl bulcam.Bulduktan sonra o ıkı kabloyu bırlestırıp teybın cıkısına baglasam dedıgım olayı gerceklestırebılırmıyım.Onuda gectım hıc ugrasma 30 tl yada 40 tl ye aparat var surda gıt al tak bıtsın dersenız o daha cok ısıme gelır.Fakat bı aparat gosterdıler 140 tl ye oyle bıseyse kescem mecburen.
D soketi bodynin arka tarafında kalan alt alta olan iki soketten alttakidir. Yani sol taraftaki kapağı açtığınızda elinizi alttan aracın döşemesine doğru uzatıp alttaki soketi çıkartmanız gerek soket üzerinde numaralar mevcut 15 erli olarak 4 sıra var. Resim olarak ekleyemeyeceğim için böyle anlatmak durumunda kaldım
Ali her teyp bu şekilde haberleşiyor mu tuşlarla öyleyse uğraşmayım güzel bir teyp alayım kendime de ondan sordum
Abi can hattını kullanan teypler böyle yani bizim araçlar can-bus hattından haberleşiyor teybin arkasına haberleşme için giren can high ve can low diye iki kablo vardır ve ses açma-kısma-mute... hepsini bu iki kablo üzerinden sağlıyor o yüzden teybe giren kısımdan yapmak için o komtları okuyup değerlendiren bir devre yapılması gerek hani şu pic programlama falan. Değerleri okuyacak ve ona göre komutları çalıştıracak ki bunu yapabilmek için o değerleri okumak sonra ona göre devre yapıp pic programlamak gerek ki bu benim için çok zor bende şu usb sd kart takılabilen devrelere (xkarlink gibi) sardım bu ara bu gün biraz araştırdım dairede hatta ama değerleri okumak şimdilik benim için çok zor değerleri okuyabilirsem gerisi kolay ama şimdilik sadece araştırma aşamasında bu.
O yüzden yukarda da dediğim gibi D soketindeki kabloları kesip yeni teybe hat çekmek daha kolay. Bazı teyplerin kumanda düğmelerini öğrendiğini biliyorum arkadaşda bu tarz bir teyp almış sanırım ve bu kabloları teybin kumanda kablolarına bağlayıp direksiyondaki tuşları öğretebilir.
Sende bu tarz bir teyp alabilirsin ya da pioneer tarzı bir teyp alıp kumandadaki boardları çıkarıp yeni kumanda boardı yaparsan ve teyp için gerekli direnç değerlerini sağlayan direnç değerlerini board üzerine dizersen kumandan çalışacaktır. Bu çok zor bir iş değil aslında yapılabilir sadece biraz zaman ve sabır yani zaman dediysemde öyle günlerce değil bunun için 1-2 gün yeter de artar bile. Yapmak istersen her zaman elimden gelen yardımı yaparım bilirsin abi![]()
Peki bu body computer d soketindeki 50 ve 52. kabloları kesitik diyelim.Bu iki kabloyu tek kablo yapmamız gerekecek.Çünkü teypte tek kablo var.bu iki kabloyu tek kablo olarak yaparken araya direnç koyup birleştirip tek kabloyamı düşürmeliyim.
Arkadaşlar merhaba Alfa Romeo direksiyon kumandaları ile ilgili bilgisi olan varmı nasıl bağlanır hangi renk kablolar sonuçta aynı sistem Fiat ile alfa Romeo aynı fabrıkadan çıkış teşekkürler
Arkadaşlar merhaba Alfa Romeo direksiyon kumandaları ile ilgili bilgisi olan varmı nasıl bağlanır hangi renk kablolar sonuçta aynı sistem Fiat ile alfa Romeo aynı fabrıkadan çıkış teşekkürler
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri