66 litre mi?![]()
İyi geceler herkeze bugün başımdan geçen olayı sizlerede sormak istiyorum.geçenlerde yazmıştım arabamın zor çalıştığını bunun üzerine bugün babam servise götürdü(afyon otogül fiat)sorun ne diye.ilk önce deneme sürüşü yapılmış arısanın bujilerden kaynaklanabileceği söylenmiş bir buji değiştirilmiş tekrar deneme sürüşü yapılmş sorun dewam edince sorunun krank milinden kaynaklandığı kırılmş olabileceği söylenmiş bakılmş oda sağlam en son aracın motor yağına bakılmış motor yağı boşaltılmış 4.5 lt yağ çıkmış sorunun yağda olduğunu yağın fazla olduğu benzin karşmış olduğu söylenerek 66 lt ye yeni yağ koyulmş böyle birşey mümkünmüdür acaba bunu çok merak ettim?aracımda ısıtma problemi wardı onun için hawa filtresi deiştirlmiş toplamda 120küsür lira ödenmiş acaba kazık mı yedik![]()
66 litre mi?![]()
66 tl olacaktı büyük ihtimal. motor yağına benzin araç çalıştırmak için uzun süre uğraşılıp çalıştırılamaması durumunda her kontak çevriminde yanma odasına gönderilen benzinin dışarı atılamaması sonucu (boğulma dediğimiz şey) bir miktarıda motor yağına karışır. Karışan benzin motor yağını incelttiği için yağlama işlemi yapılmaz ve bu karışım oranı arttığında yağ lambanız yanarHemen yağ değiştirmeniz çok iyi olmuş.
GP in mirror is faster than they appear !
Benzini nerden alıyorsunuz?
Yaklaşık 2lt kadar benzin olması bence mantıklı değil.Belki yağ değişiminde fazla-yanlış yağ konmuştur.Yoksa araç çalıştırma esnasında bu kadar benzin birikmez bence, geçmiş olsun...
Bu motor eski karbüratörlü motor değil ki habire boğulsun kalsın. Bir de ne kadar boğulsa o kadar benzin kartere inmez yaaa. Benzinli araçlar kısa mesafede ve soğuk havalarda sürekli kullanıldıklarında, yanma odasına giren hava olsun benzin olsun, yoğunlaşarak kartere iner. Motor normal sıcaklık değerine gelince de yağ içerisinden buharlaşarak karter havalandırmasıyla dışarı atılır. Sürekli kısa mesafe ve soğukta binilirse bu dışarı atma olayı azalır ve benzin birikmesi artarak yağı da bozabilir. Yani her zaman çok az da olsa benzin olabilir karterde ama bu durum ilginç yaa..
Konu ekorkut tarafından (09/01/2009 Saat 19:30 ) değiştirilmiştir.
Yanma odasına gönderilen fazla/yanmayan yakıt egzost valfi yoluyla atılmaz mı?Yanmadan atılan çiğ benzinin motor yağına karışması için segmanlarda problem olması gerekmez mi?
İş gereği 2 zamanlı dizel gemi makinaları ile haşır neşirim..Uzmanlığım benzinli araçlar üzerine değil ama işin zihniyetini kafam almadı...
66 tl olcaktı
araba hemen hemen hergün çalışıyor.tam aksine hiçbir uyarıcı ışık yanmadı.tşkler cwp için
Benzini %90 lukoilden alıyorum 95 oktan...
banada mantıklı gelmedi işte.yaklaşk 3 ay önce yıllık bakımda yağ deişti ondan sonra en küçük işlem yapılmadı![]()
karburatörlü bir arac olmadığı için benzin kartere inmez kaldıkı karburatör dahi olsa yine olmaz.eski araclarda benzin otomatiği vardı otomatik içindeki diyafram asar veya aşınmadan dolayı kartere benzini verirdi.otomatik değiştimi sorun biterdi.
yeni nesil araclarda kesinlikle böyle bir olay olmaz tamamen yağ değiminde fazla koyulmuş olabilir veya daha sonraki kontrollerde yağ ilave edilmiştir olabilir
Ben 1.6 16V palio aracımda yaşadım bu problemi ve araç karbüratörlü falanda değil yani. Araba çalışmadığı için her marşa basma sonrasındaki yanmayan benzin kartere inmişti, yağ çubuğunu çekip yağı kontrol edince inanılmaz benzin kokuyordu. Başıma gelen bir olay, tecrübeyle sabittir
Segmanlarda sorun varsa buda başka bir sebeb olabilir.
GP in mirror is faster than they appear !
abi eminmisin??
yanlıs anlasılmasın ama ama benzinle yagın yerleri farklıdır.birisi pistonun bir tarafında,digeri diger tarafta ve sekmanla ayrılır.
depodan gelen hortumla enjektöre ordanda subaba havayla karısık basılır.
piston hareketini alınca piston yukarı cıkarken yanan benzin hava karısımını dısarı atarken diger taraftan yag arkayı doldurur ve gömlekle sekmanı yaglar.bunu herkes bilir(ukalalık olarak algılanmasın).
bir tek bulusma yeri benzinle yağın gömlegin içidir onuda sekmanlar ayırır.
egerki cok yıpranmıssa sekmanlar karsılıklı kaçırmalar olur.ve eger yagınızda benzin varsa bunun tek sebebi sekmandır.hatta yag daha cok gecer karsı tarafa(halk dilinde araba yag yakıyor derler.)
benim bilgim bu yönde.varsa yanlısım düzeltin.
Batuhan ben arabada ateşleme var demiyorum ki. marşa basıp basıp çalışmayınca olan olay bu diyorum. Egzoz valen falan dışarıda atılmıyor malesef. isterseniz bujileriniz söküp marşa birkaç defa basın bakalım neler olacakyanma odasındaki benzin bu kış gününde kaç günde kuruyacak
![]()
GP in mirror is faster than they appear !
yanlış anlaşılmasın ben bogulmadan degil,yağ ve yakıt karısması olayını anlatmak istedim.diger konuda haklısınız...pistonun ordan o kadar cok benzinin taşıp yağa karışması bir hayli zor....o zaman bizim arabalar yanma odasından sıvı birsey kacırıyorsa basıncında asırı derecedede kaçırıyor olması lazım(buda tork ve beygir düşüşüne sebep olmaz mı?)...motorda ozaman ufleme yapmalı...motor üflüyorsa zaten rektefiye girmesi gerekli hale gelmiştir.milin dönmesiyle cıkıs subapları acılıp pistonun yakıtın fazlasnıı ordan atması gerekmez mi???
Konu batuhann80 tarafından (16/01/2009 Saat 12:58 ) değiştirilmiştir.
benim araçta marş konusunda problem war araç soğukken marşa basıyorum gösterge ışıkları yanıyor yağ ışıgı geç yanıyor tekrar sönüyor marşa basıyorum marş alıyor fakat araç çalışmıyor motora direkt takviye yaptık çalıştırdık sonra bujidendir deyip değiştirdik bugn gine aynı sorun tekrarladı motor yağına bakayım dedim fakat benzin kokusu geliyordu yağdan sorunu bulamadık hala araç kapıda yatıyor
harun motor yağına benzin karışması çok nadir görülen bir olaydır
başlıca sebebi yanma odasına doldurulan hava yakıt karışımının pistonun hareketiyle
ateşlemeden veya yazılımsal veya buji den kaynaklanan bir sorun nedeniyle yakılamazsa yanma odasında biriken benzini egsozdan dışarı atamamasıyla birlikte oluşan basınçla sekmanların arasından kartere basmasıyla gerçekleşir
aracınızın zor çalıştığını yazmışsınız bu da anlattığım hadiseye işaret ediyor
muhtemelen silindirlerinizden birinde ya yazılımdan ya ecu dan ya bujiden yada buji kablolarından dolayı tam yanma meydana gelmiyor olması büyük ihtimal
aracınızı tekrar servise götürüp bu durumu bir an önce hallettirin aracınız çalışsa bile bu şekilde kullanmaya çalışmayın benzin karışan yağın yağlama özelliği bozulacağından
motorunuzada telafisi mümkün olmıycak zararlar verebilirisiniz
iyi akşamlar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
harun ben burdan ne desem boş
görüp incelemek lazım ortada bir sorun olduğu kesin
ben bildiğimi anlatmaya çalıştım sana
eğer yağa benzin karışıyorsa motorunda tam yanma meydana gelmiyor
biriken yakıt eksoz subapından atılamadığı için segman ların arsından kartere iniyor bu sorunun başka türlü meydana gelme olasılığı yok
aracın benziniyle yağının temas edebileceği başka bir yer yok
kısaca ya yanmada problem var yada pistondaki yakıt segmanında
yarın bi göster bakalım ne diyecekler bizlerlede paylaşırsan tecrübe etmiş oluruz saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Evet sonunda bulundu problem motor kısmında kibrit kutusu kadar bir parça değişti oksitlenme yapmış 20tl ye değiştim (200tl istediler benzin pompası dediler ama değilmiş) tabi kolay olmadı bulmak araç benzinde çalışmıyordu ilginçtir aracı direkt gazda çalıştıra biliyormuşuz meğer ...gazda marşa basıp çalıştırdık anlıyacağınız sonra usta usta doaşarak bulduk sorunu fikrini bizimle paylaştığın için teşekkürler çoşkun...saygılar
linea,grande puntolarda bildiğim kadarıyla sonda lamba diye bir olay var.pistonlarda yanmamış benzin oldugunu beyine bildiriyor.bunun sonda lamba soketi direksiyon tarafında ön gögüste.
oh be neredeyse motor bitti diyecektik. Arızanın elektronik kaynaklı olduğu besbelliydi. yakıt yağ toz duman olmuş ortalık.
Gezgin Gp.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri