Bu olay dışında bir önerinde bulunuyum, servisle ilgili şikayetlerini direk tofaş yapın hatta ingilizceniz varsa italyaya mail atın çok daha etkli oluyor yaşadım ve gördüm
Printable View
Bu olay dışında bir önerinde bulunuyum, servisle ilgili şikayetlerini direk tofaş yapın hatta ingilizceniz varsa italyaya mail atın çok daha etkli oluyor yaşadım ve gördüm
geçmiş olsun çok kötü bir durum. sonuçları merakla beklioruz.
buarada nagihan hanım konuyla alakasız ama lütfen artık bir fiat çalışanı olduğunuzu itiraf edin biz burda fiat çalışanlarını yemiyoruz :) aramızda olmanızdan da mutluyuz. gerçekten bilgilendiriyorsunuz bizi.
bi yakınım fiatta çalışıyor falan demeyin gene ne olur kurduğunuz cümlelerden herşayden belli yani lütfen :)
Arkadaşlar Hepinize Tek Tek teşekkür ederim..
Öncelikle şuna açıklık getiriyim,
aracı yetkili servisine niye götürmedim?
daha önce sağ camın açılıp kapanmaması, kaybolan anahtarımın yerine gelen anahtarın okutulması (aktif hale sokulması) ve araç içindeki gıcırtı sesi ile ilgili servise en az 5 kez gitmeme rağmen çözüm alamadım
cam için bir eleman verdiler 1saatten fazla bekledikten sonra, yaptı servisten cıktım tekrar bozuldu,
anahtar için her gitmem de bilgisayarlarının bosuk olduğunu söylediler 1 saat sonra gel yarın gel veyz aracı bırak yarın al gibi tepkilerle karşılaştım,
gıcırtı sesinin yerini bulamadılar kendim test ettim yerini gösterdim siprey yağ gibi birşeyle klima altındaki (göstergelerin altında) süngerli bir metal kısım var oraya sıktılar hiç alakasız bir çözüm yolu idi 1 kaç km gittikten sonra tekrar başladı ( zaten gıcırtı sesinin geldiği yer orasıymış ama nedeni vidalaarın gevşemesi, ve daha sonrasında dayanamayıp kırılması imi neden , olay başıma gelince ortaya çıktı çünkü dünden beri yani aracın bu tamirinden sonra herhangi bir ses kalmadı)
Şimdi bunları yaşamış biri olarak ve servisin daha önceki işlemlerde aman sizi bakımdan sonra merkesden ararsalar iyi şeyler söleyin prim alamıyoruz gibi bir samimi talep te bulunup işçilikte samimiyeti unutmalarından sonra ben oraya neden gideyim ki ...
belki üç beş kuruşluk masraftan kurtaracaktım , kendi hatalarını ücretsiz halledeceklerdi ama güvenmediğim bir doktorun eline sırf para vermiyecem diye neden canımı (okadar değerli olan) , aracımı emanet ediyimki.....
Cevap bekliyorum gelince sizlerle paylaşacam
bu arada aracın tamirinden sonra birmota uğradım ve ustaya bi fırçada ben çektim (kendi üslubumla) usta çocuklara sorarım böyle bir ihmal yapmış olabilirler gibi bi ibare kullandı, bize gelseydiniz masraf etmezdiniz falan dedi tabi bende neden onlara gelmedimi ve niye artık gelmiyecemi güzelce anlattım...
onlarada fazla kızamıyorum ama yinede hayati önem taşıyan bir olayda hata insanı aşırı sinirlendirebiliyor...
o gün servise uğradım ve gerekeni söyledim...
aracı yaptırdığım tamirci, yine oradan birmottan yeni ayrılmış kendi dükkanını açmış bir usta idi orjinal parça kullanan fakat yetki olayının bilemiyorum onu ptsi öğrencem, güvenilir bir ustaya yaptırdım , dedimya derdim masraflar değil derdim güven ve hizmet...
gıcırtı sesi ile ilgili servise aracı gösterdim bulamadıkları gibi benim gösterdiğim sesin geldiği yere müdaleleri komik oldu.. sesin gelme nedeni ustaya göre klimanın araç içinde kalan boruların ısınma sonucu yakınında bulunan döşeme ve sünger gibi malzemelerle sürtünmesi sonucu çıkan ses miş onuda yağ sıkarak :) hallolacağını düşündü ...
öncelikle nagihan hanıma teşekkür ediyorum sanırım birmot ta çalışıyorsunuz (mailim ulaştığını bildiğinize göre)
aynı sevise niye gitmediğimi yukardaki msjımda söyledim ..
ilginize tşkrlr
şehir içindeydim araç taki durumu farkettiğimde
kütür kütür bir sesle irkildim 2-3 metre gitmeden durdum ve altına eğilim baktım, kuş pisliği gibi kalın bir yağ o an damladı (gres yağı dedikleri cinsten) yağ sol aks başındaki körüğün, motorun aşşağı doğru kayması sonucu yırtılmasından dolayı olmuş...Allahtan diğer bağlantı borular kablolar falan, onlar zarar görmeden farkettim... neyse aracı stop edip bir arkadaşın aracılığıyle tanıdık servisi çağırdım daha sonrası malumunuz...
insan hatası normal birşey, sonuçları üzücü olmayacaksa, hoşgörü sınırımız içerisinde çözüm yolu bulanabilir...
Baskı balata değişiindeki işlemin nasıl yapıldığını bilemiyorum ama aracın motoru şasi ye bağlayan somunların ikisinde oluşabilecek kırılma ve yerinden çıkma sorunu kesinlikle kullanıcıya yüklenemez.. Ne olabilir ki veya ne yapmışımdır da o sıumların biri kırıp diğerini hiç sıkılmamaış gibi yukarıda sallanır vaziyete getirebilirim ? aracın altını bir yere vursam izi olur, elime ingiliz anahtarı alıp somunları gevşetsem, diyecem... okadar yeteneğim olsa zaten servise gitmem kendim onarırım aracı...Alıntı:
....belkide serviste işlem tam anlamıyla yapılmıştır ve sonrasında baska bir problem aksetmiştir....
servisteki elemanların yeteneğini daha önce gördüm en ufak bir sesin kaynağını bile spreyle komik bir biçimde çözmeye çalışmalarından ve 30bin km de iken (aracın henüz garantisi bitmemişken) arabanın sağ camının açılmadığını 30bin bakımı sırasında yapılması talep etiğim formda "değişsecek ibaresi" kullanılmasına rağmen değiştirilmeyi bırak araç 54bin km de hala yapılmamış olmasından yeteneklerini gayet net gördüm...
neyse nghn hanım lafım kesinlikle size değil ltfn yanlış anlamayın biraz sinirliyim, ilgili kişilerden yeterince ilgi görmediğimden kaynaklanıyor ...
Kahretsin bendeki bu insan sevgisine... yoksa arkadaşımızın dediği gibi yıkardım servisi başlarına (gerçi serviste yeni tadilattan geçti yazık olacak ama) ;)
moralim aracın bozulmasından dolayı bozulsada bu sayede iyi bir usta buldum ve aracımdaki tümsesler kesildi ohh dedim, tesselli oldum :)
bu arada ustaya sadece işçilik 40 ytl verdim
birde yağ değiştirdim,
hava filtresini değiştirdim
ve bir kaç ufak tefek şeyle beraber... toplam 140 ytl verdim
Haa 40 ytl lik bir arıza için mi bu kadar bağırıyon demeyin sakın :)
kesin olan bişey varki servisten servise çok buyuk farklar var..hepsinin en iyi derecede olması gerekirken synı standartı yakalaması gerekirken..arkadaşımızın yaşadaığı duruma bakın..budurumun bence tek bir sorumlusu var osa servisin işini tam olarak yapmaması..ne yazıkkıbu durum fiat servislerin de oldukça sık oluyor.
çok geçmiş olsun allah korumuş çok daha kotusu olabilirdi
Bu tür mekanik arızalarda sigorta şirketlerinin verdiği assistance hizmetinden faydalanamazsınız. Assistance hizmetinden faydalanmak için aracınızın ya bir kazaya karışmış olması yada en az iki lastiğinin patlamış olma şartı aranır. Aksi taktirde çekici ücreti müşreiye yansıtılır.
İşin püf noktası bu zaten :) önceki bir mesajımda bu olaydan bahsetmiştim. eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız aracınız ÜCRETSİZ olarak en yakın lastik tamiri yapılan anlaşmalı servise kadar çekilir.İstediğiniz yere gitmek için poliçenizde size sunulan farklı bir teminat ile mümkün olacaktır. Kiralık araç teminatı yada ulaşım masraflarını karşılanması teminatı.
çok g. olsun
allah büyüğünden esirgesin
Nasıl faydalandığınız konusunda aydınlatırmısınız. Teknik olarak olmaması gerekiyor.
g.olsun kardeş
teknik falan anlamam da aracın önceki sahibisigorta acentesi arkadaşımdı , onu aradım o da bana kaskodan faydalanabileceğimi söyledi (çekici yardımı konusunda) bende onun aradığı merkesden, telefon gelmesini bekledim gerisi tel görüşmesi ve çekicinin gelip istediğim yere kadar aracı çekmesinden ibaret...
fatura falan gelmeyeceğini söylediler... beni ilgilendiren de bu kısımdı zaten ;)
Bence servis insan hata yapar diyerek bu işten çıkamaMALI. İnsan hayatı ile ilgili bir hata yapılabilirmi. Her şeyden önce emniyet düşünülmeli .
"bunu serviste tekrar başka bir sorun için gittiğimde dile getirdim.. "
Ayrıca bunun için bi kere daha servise gidilmiş. Gerek kalmaması gerek ama gitmek sormak zorunda bırakılmışsınız ve gene amatörce bi cevap.
Devletimiz de kanunların insana verdiği değer bu sanırım. Başka bir ülkede Mc Donalds firması kahvesine sıcak yazmadığı için ceza alıyor , belki uçuk bir örnek ama insan hayatının değeri ortada.
Ayrıca ben insanların kendi meslekleri içinde büyük hatalar yapabileceğine inanmıyorum. Bu şekilde hatalar yapılsa hergün bir uçak düşer, her gün bir gemi karaya oturur...
Bence firma çalışanlarıda öz eleştiri yapsınlar...
Başınıza gelen olaya çok üzüldüm,araçlarımızla en değerli varlıklarımız eşimizi ,çoluğumuzu çocuğumuzu taşıyoruz.Böyle gaflet olmaz.Açıklaması da yok.38 yaşındayım ve 20 senedir araç kullanıyorum.Geçen bunca yıl içersinde ,6 aydır şu forum sitesinde okuduğum ve paylaştığım sorunları malesef ne duymuş ne de şahit olmuştum.
ucuz atlatmıssınız bununla gecmis olsun diyelim
Kim ne derse desin. Fiat büyük bir marka ancak Türkiye'ye gelen her büyük marka gibi o da burda istediği kalitede hizmet veremiyor. Yazıların bütününü bilemiyorum ancak çok net olan şey; gerek Birmot tarafının gerekse sizlerin kaçırdığı; arkadaşımız gıcırtı sesleriyle Birmot servise gitmiş olması ancak bir şekilde sorun çözülmeden geri yollanmış olmasıdır. Gerekli tetkik vs. nin yapılmadığı çok net. İşte bu noktada sorun kalifiye eleman değil, o eleman dünyanın en iyi servis elemanı olsa dahi kurum olarak "mükemmeliyetçilik", "müşteri memnuniyeti", "insan hayatının üzerinde bir değer yoktur." ilkelerinin bu insana verilmemiş olmasıdır. Bu malesef Koç Holding'in ağır aksak ve bürokrosilere boğulmuş gıcırtılı çalışma yapısındandır. Sevgili servis elemanımızın da araçtaki bu gıcırtının son derece hayati önem taşıyan bir durum olacağını öngörememesi de bundandsır sanırım.
Özetle Fiat çok iyi bir marka olmasına karşın burda Koç Holding bünyesinde Ziraat Bankası ya da Vergi Dairesi dinamiğinde bir marka olmaktan kurtulamamıştır.
Bizler aksi bir durum görene kadar da öyle devam edecek gibi görünüyor.
Bu olay tamamen benim çok değerli bir deneyimime benziyor;
4 sen önce evimden çıktım ve yürüyerek Mc Donald's ın önünden geçerken canım portakal suyu çekti. Girdim ve bir portakal suyu rica ettim. Ordaki genç de parayı alıp fişimi ve portakal suyumu verdi. Ben ordan çıktım ve yürümeye başladım. Amacım yürürken portakal suyumu içmekti. Ancak bir yudum aldıktan sonra kusarcasına patladım. İğrenç sıcak leş gibi tatta bir portakal suyuydu. Hemen koşarak geri döndüm. Ve ciddi sinirlenmiş bir şekilde yüksek sesle bozuk olduğunu söyledim. Verilen cevap şu;
Aaaaa evt beyfendi haklısınız çünkü portokal suyu makinemiz bozuk!
İŞTE BUDUR DEMEK İSTEDİĞİM!!!!
arkadaşlar şikayet mektubumu (mail) yazalı (19-06-2008)
yaklaşık 3 hafta oldu hala bi ses soluk yok,
acaba aracın ruhsatı benim üzerime kayıtlı değil bu sebep olabilirmi,
yoksa fiat tofaş (birmot) bu tür sorunlara cvp vermiyormu?..
ille tüketici haklarına, avukata mı başvurmalıyız
bu konuda deneyimi olan-lar yardımcı olursa sevirinim...
bildiğin doğru, sigorta acentesi arkadaşım da öyle diyor..
Bu sorun 2. mailimden sonra merkz ve akbinde samsun birmottan yetkililerin beni tel ile aramaları ile çözüldü...
Herhangi bir talepim olup olmadığını sordular... BEn hiç bir talep te bulunmadım saha dikatli olmalarını söyledim...
Sanırım biraz fazla iyi niyetli davrandım ..