Şimdi ben olayı tam anlayamadım. Araç 30000 Km demi. Bu araç hiç kullanılmamışmı. Siz araçın sesinde anormal bir durum hissediyormusunuz.
Cümleten selamın aleyküm arkadaşlar.
Haftasonu Ero Servis Erhan Usta'ya gittim forumdaki arkadaşlar bilir aracımın yıllık bakımı için, 2011 model evo 30bin de daha. Standart bakım, yağlama filtreler değişecek diye gittim. Demesin mi zincirler değişmesi gerek ses yapıyor, zamanı gelmiş diye, ben şok.
Abi nasıl olur dedim daha 30 binde ses yok şıkırtı yok. Dedi ki: -Ya 5 yıl ya da 120 bin. Ama böyle de olabiliyor diye neyse abi daha zamanlı geliyim diye oradan ayrıldım.
Bosch Car Servis var bizim orada, oraya gittim. Ustaya gösterdim, usta aracımın iyi olduğunu sadece yağlamanın yeterli olacağını söyledi. İçime sinsin diye bir farklı ustaya daha götürdüm o da Bosch'daki usta ile aynı şeyi söyledi. Ben de klasik bakımımı orada yaptırdım.
Şimdi sorum şu: Erhan usta nasıl böyle birşey dedi? Yani buradaki arkdaşların methi üzerine oraya gittim, ya da usta nın gördüğü gerçektende böle istisna olabilecek durum olabilir mi ? Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Saygılar.
Şimdi ben olayı tam anlayamadım. Araç 30000 Km demi. Bu araç hiç kullanılmamışmı. Siz araçın sesinde anormal bir durum hissediyormusunuz.
aynen hocam 30 binde,sadece h.snu ve tatillerde kullanıyoruz aracımızı.gayet bakımlı arac yani öyle sesi,tıkırtısı ws.yok.
Yağlama derken?Zincir yağlanıyormu arkadaşlar.
=) yok hocam yanlıs oldu,ben yıllık yağlama bakımına götürdüm aracı(yağı+filtrleri değiştirmeye)usta dediki onlar olucak artı aracın zinciri değişcek![]()
Herhangi bir ses duyulmuyorsa neden değişssin bende anlamadım..!!!Daha araç 30 binde,fazla kullanmadıgınızı ve bakımlı oldugunu söylemişsiniz..Enteresan...
aynen hocam,bende değiştrmedim ama aklıma takıldı art niyetli yapılan bişey mi yoksa gercekten aradada olsa böyle bişii oluyorda biz mi bilmiyorz,bilmiyosakta öğrenelim diye sordum ama cevaplara göre arkdaslarda benim gibi düşünüyor.
Hocam bence sıkıntı yok siz aracınıza gönül rahatlığı ile binmeye devam edin. 30000 km olan bir aracın zinciri birde az kaullanılan bir araçta bence değişmesine gerek yok. Ne zaman ses yaparsa o zaman bakarsınız ama 15000 km kadar çok rahat gider.
aynen öle hocam,diğer ustalar böyle kullanırsan 90-100 bin sonra yaptırısın dediler.arada bir 'finf finf' diye ses geliyor sağıkken ve nadiren oda ya soğuktandır diyorum yda ufak ufak diğer kayısın değişim zamanı geliyo.
Bir süre daha idare eder ama Erhan usta olması gerekeni söylemiş..
Erhan ustayla zerre alakam yok tanımam etmem bir kere dahi yanına gitmişliğim yok ama üretici firma bile belli bir km'de ya da 5 yılda bir değişmesi gerektiğini belirtmiş halen daha neyi zorluyoruz ki?
Örnek vermek gerekirse çocuğunuzun karnı çok ağırıyor, yat dinlen bi süre birşey olmaz diyerek hastaneye götürmüyoruz.. Sonra bi bakıyoruzki apandistmiş ve patlıyor çok daha büyük sıkıntılara yol açıyor
Trigerde bunun gibi birşey, aracın canı.. biraz paradan kaçacaz diye riske atmanın faydası olacağını zannetmiyorumılda
he belki 2 yıl bu triger ile yola devam etseniz hiç birşey olmayacak, belkide yarın zincir kopacak.. görmediğiniz ne durumda olduğunu bilmediğiniz birşey için tahminlerle yürümek bence hiç mantıklı değil
nacizane tavsiyemi söyledim son karar tabiki sizin
aracınızı sorunsuz kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
╔═════╗ ╔╗
║╔════╝ ║║
║╚════╗ ║║
║╔═══╗║ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚═════╝ ╚╝
teşekkürler hocam açıklamanız için ama bende aşırı tedbirli ve temkinliyim bende zaten 5yıl diye değişmeyi düşünüyodum arastırdıklarım ve çğredndiklerim neticesinde evo ların zincirli olduğunu ve kayıslar gibi 5 sene olunca muhakkak değil 120 bin civarı değişimi yapıldığını ögrendim.ve ögrendiklerimi paylastım daha doğrusu varsa arkadaslar yazsın bizde ögrenelim =)
GPuntolarda 160.000 veya 5 yıl diyor yetkili servis..Sanayi ustalarımıza göre para tuzağı.
Benim sorduklarımın çoğu ses yapana kadar ömürlük dediler.
Hocam şöyle bir durum var. Aracınız 2006-2007-2008 model olsaydı km de 100000 den fazla olsaydı metal yorgunluğunu düşünerek değiştirin derdim. Ama şimdi siz düşünün buaracın trigeri zincir. Kayış gibi durduğu yerde çürüyecek bir durumu yok. Zaten araça binilmemiş metal yorgunluğunda yok. Şimdi ses yapmıyorsa ben neden değiştireyim. Aracınız 5 sene içinde ortalama yıllık 20000 km yapsaydı zaten km 100000 olurdu. Bu durumda metal yorgunluğu devreye girebilirdi. Ama sizin aracınız 30000 km nerdeyse 0 ayarında bir araç. Bence değişim gibi bir şeye girmek pek mantıklı değil. Tabiki tercihte sizin.
yorumlarınıza aynen katılıyorum arkdaslar,bende sizin gibi düşünerek değiştirmedim ki ustalarda aynı seyı söylediler zaten sesi ws.değişir belli eder dediler.su asamada 8 yas ve yada 100bin km(artık hangisi önce olursa)ozaman değiştrmek grek.
Aracınız benzinli model ise aracınızın triger seti değişme süresi ustanızın dediği gibi 5 yıl yada 120.000 Km'dir.Aracınızın 30.000 Km'de olduğunu söylüyorsunuz.Aracınız daha düşük kilometredede olabilirdi ama kauçuk malzemeden üretilmiş kayışın ömrü bellidir.Dışarıdan sağlam gözükse bile kendi yoğunluğunu oluşturan karbon bağlar ekonomik ömrünü tamamlayınca çözülür.Size verilen kullanım süreleri belli testler sonucu belirlenmiştir.Yüksek hızlarda motorunuz risk altında yol alır.Triger kayışı sıyırmasının ekonomik karşılığı triger seti bedelinin katlarca fazlasını cebinizden çıkarır ve motorunuzun orjinalliği gider.Tabiiki karar sizin !
Öncelikle şunu bir netleştirelim kayış mı zincir mi?
Zincir multijetlerde olur ve değişim periyodu daha uzundur. Nitekim kayışa göre daha sağlamdır.
Kayış ise ustan doğruyu söylemiş. Çoğu usta gerek yok devam et der ama bir gün uzun yolda ailenle seyahat ederken kayışın koptuğunu ve açabileceği hasarı bir düşünün...
Ben 2011 model (2010 trafiğe çıkışlı) 46bindeki gpuntonun kayış takımını geçtiğimiz yaz değiştirttim. Parçalarını Ankara servisinden orjinal olarak aldım. Almışken devir daimi de aldık. 80 lira işçilik ile sanayide ustama değiştirttim. Maliyet 305 lira. Verdiği kafa rahatlığı paha biçilemez![]()
zincir arkdaslar,arac multijet.
Sanayideki genel kabul zincir ses yapana kadar binilir. Kolay kolay kopmaz lakin koptugu da olmustur. Firmalar ise stanadart belirlemek zorundadır. her fima da kayıs ve zindir farklı kmlerde degisir. ornegin kimi oplelerde 60 bin de kayıs degisir yahut ta 5 yıldır. kiminde 90 bindir. 120 bin e kadar cıktıgı gorulmustur. KAyıs olanlar riske atmasın derim
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri