Selamlar Herkeslere, inşallah ileride faydalanacak arkadaşlar çıkar.
Geçen sen bu tarihte Araca yapılanlar.
KM:60000km
1-LPG Takıldı
2-Bujiler Takıldı (NGK ZKR7A-10, yani orjinal buji)
3-Petronas 5w40 3lt yağ kondu.
4-Tüm filtreler değişti
Bugün:
KM:77000km
1-Yağ olayı
*Karterden 1-1.5lt yağ boşaldı!!
*Bujilerde sadece hafif küllenme var, zerre yağ yok!
****Peki bu yağ nereye kayboldu??? Derken 5w40'ın artık LPG li aracıma uygun olmadığı kanısına vardımç
Ama malzemeleri önceden aldığım için yine 3lt 5w40 koydum Bunu daha sık kontrol edip daha erken değiştireceğim. Elimdeki 5w40 bitince. Direkt Magnatec 10W40'a geçeceğim... Tavsitem bu yönde olacak.
2-Buji Olayı
Bujilerde sadece hafif küllenme var, daha 15BIN km gideceği kanısındayım. Ama ben LPG bujilerine geçiş yaptım.
Bosch Iridyum LPG bujisi taktım 15*4=60TL'ye gebze bosch servisten temin ettim. Siğer servislerde 72-90TL arası değişirken burdan 60'a almak süper oldu. (YR 6 KI 332 S) 0 242 140 514
Bazı yerlede değişim dahil 120-130 TL gibi fiyatlar telaffuz ediliyor.
İsteyene kargolarım.
60TL+12TL kargo, 20TL'de taktırması :~90TL
Bariz bir şekilde düşük devirlerde ve aracın gidişinde değişimi hissettim, inşallah yakıtta da düşüş olur.
Bunlar da aracımıza uygub bosch bujiler, ben en üsttekini taktım, tavsiye ederim.
Spark plug, Iridium CNG/LPG-Gas (YR 6 KI 332 S) 0 242 140 514 (0.7mm aralıklı iridyum ince uçlu buji)
Spark plug, CNG/LPG-Gas (YR 6 DES) 0 242 140 519 (0.7mm aralıklı normal buji,LPG için aralık düşürülmüş)
Spark plug (YR 7 DC+) 0 242 135 515 (1.0mm aralıklı normal benzin bujisi)
3-Şanzıman yağı:
Dualogic aracım için Tutella CS Speed kullanılır yazıyor, ama litresi 50TL
Sonra araştırdım, teknik dökümanını buldum. Standart 75W yağmış kendisi.
Sonra piyasadaki 75W yağların akışkanlık parametreleri ile karşılaştırdım ve Tutella CS Speed e bire bir uyan bu yağı buldum.
Castrol Syntrans FE 75W. (litresi çoğu yerde 30TL iken bir sitede 20TL'ye buldum.)
2lt yağ kullandım, 1.5 lt yazsa da kitapçıkta, 1.7-1.8 lt kadar yağ aldı şanzıman.
Aracın sesi azaldı resmen, sanırım şanzıman da gürültü yapıyormuş.
4-Motor kulağı:
1.4 Fireları sert kullananların kornik sorunudur. Koptu kopacak hale gelmiş.
Ayağınuzu gazdan çektiğinizde motorda oluşan vuruntunun temel kaynağı motor ya da şanzıman kulağı.
Değiştirdim ve 10 numara oldu.
Orjinali de Yan sanyi Rapro'su da aynı gidiyor dendi, orjinali 130TL; rapro 55TL
Madem aynı sürede bozulacak, uygun olanını aldım bende.
Toplamda:
Yağ 5w40 45TL
Y.Filtresi 8TL
Hava 10TL
Polen 15TL
Şanzıman yağı 2*1lt =2*20TL+5TL kargo=45TL Castrol Syntrans FE 75W
şanzıman takozu 55TL
Araç 10 numara oldu. Sesi gidişi değişti, yağ gibi akıyo sanki yolda, hiç mekanik aksam sesi kalmadı sanki.
170TL parça parası ile araç süper değişti.
Bahçelievler- İlkyuvada Ustam, genelde çok yoğun oluyor ama ustanız yoksa güvenilir yer yönlendirebilirim.
Faydalı paylaşımınız için teşekkürler.
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
Güzel paylaşım teşekkürler.
Abi iridyum buji zarar verebiliyo motora diyorlar.
Birde şanzıman yağını kaç binde değiştireyim. Aracım 11000 de.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Valla ben 77BIN'de değişmiş oldum. Aracı 44BIN'de aldım ama daha önce değiştiğini sanmıyorum. Ona rağmen usta çıkan yağı çok beğendi. Çünkü şanzıman yağı değişimini hep 80-100BIN'de yaptıkları için çamur gibi çıkıyor. Benimki nispeten sarıydı.
Hemen önümdeki Kangoo'nun şanzıman yağını birlikte değiştirdik, gerçekten simsiyah ve çok tortuluydu.
KAÇ BİNDE SORUSNUN CEVABINA GELİRSEK:
Kitapçıkta:
2007 Kitapçık:
--Hiçbir bilgi yok
2009 Kitapçık:
--Sadece 60BIN'de bir seviye kontrolu yazıyor.
Fiat Bakım Tablosu:
Manuellerde:
20BIN'de bir kontrol
100BIN/3Yılda bir değişim
Dualogiclerde:
20BIN'de bir kontrol
40BIN/2Yılda bşr değişim yazıyor.
Ustalar:
80-100BIN'de değişmeli diyor, seneye bakmaksızın.
Ben 6. Yılında 77BIN'de değişmiş oldum. Önceki sahibi 40BIN'de değişti mi değişmedi mi bilemiyorum....
--------------------------------------------------------------------------------------------------
İridyum zararlı olsa Tjetlerde vs kullanılmazdı sanırım
Platinyum_Iridyumun espirisi öncelikle uzun ömürlü olması. Asıl olay 0.7mm aralık olayında.
Hatta LPG'liler için ateşleme sistemi açısından faydalı olduğu bile söyleniyor, bobinlere ve şarja düşen yükün azaldığını anlatıyorlar.
Yukarda BOsch'un LPG bujileri 2 tane.
Iridyum olan 30BIN km
Normal olan 15BIN km ömrü var. Ateşleme konsunda çok fark olacağını sanmıyorum, ama iridyumun daha uzun ömürlü olacağı kesin.
Konu celenlee tarafından (20/07/2014 Saat 12:23 ) değiştirilmiştir.
celenlee araçlarımız aynı..Benim ki de lpg li ve şu an 60.000 km de,Ağustos ayında yağ ve filtre değiştireceğim.Dün yağına baktım en son petronas 5-40 koymuştuk 250-300 ml kadar bir eksiltme olmuş.En son 40.000 de değiştirmiştim.
Bu arada yağ ve filtreleri bir arada alacağım uygun fiyatlı bir yer biliyorsanız söylerseniz sevinirim..Bu sefer yetkili servise gitmeyeceğim.En olmadı hepsiburada veya kliksa dan castrol 5-40 alıp sanayiden de filtreleri temin etmeyi düşünüyorum..
Selam furkan bey bnde check transmission uyarısı ile karsılaştım bukonuda bilgin varmı acaba işimden dolayı her zaman siteye giremiorum eger arayabilirseniz çok memnun olurum beni anlıorsunuzdur şimdiden teşekkurler. 0544 2132122
Bu uyarıları ara ara veriryor, kendiliğinden sönüyor ama yakınlarınızda kablosu olan bir arkadaş varsa bakmakta yarar var.
Debriyaj ısınınca da hata verir
Vites geçişi yapamayınca da,
Robot basıncını artıramayınca da verir,
Sensörle ilgili bir hata olunca da..
Görmekte fayda var
Bana yakınsanız uğrayın en azından bakmış oluruz.
19:00'dan sonra gebzedeyim..
Mesai saatlerinde de çoğu zaman Hisarüstündeyim.
Aracınız yeni ama bendeki yazılım eski olabilir, en son yıl olarak hangi araçlara bakabiliyor net bilmiyorum. Bakamama ihtimalimiz de var yani.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri