Baski balata problemi gibi , ucu bi çözüm olarak size parfum oneririm
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Selamlar,
Daha önce de bu sorun ile alakalı olarak foruma yazmıştım. Ardından servise gidip derdimi anlattım. Polen filtresi kirli olduğu ve kapağı da kırık olduğu için değiştirdiler. Koku hafifledi ama halen devam ediyor.
Yalnız bu süre içerisinde şunu farkettim, aracın deviri yükselince ve bir süre bu şekilde gidince bu koku iyice belirgin oluyor. Misal 3000 devire çıkıyor bazen gerektiği durumlarda ve koku belirginleşiyor. Arabanın sıcaklığı ya da hızından bağımsız gibi geldi bana. Normal bir devirde 100 km hızla giderken sorun yok ama atıyorum vites kaç olursa olsun devir bir şekilde bir sebeple yükselince belli belirsiz olan bu koku birden içeri doluveriyor. Yanık kablo plastik kokusu da değil daha farklı bir yanık kokusu. Aracı elbette bir servise götüreceğim ama bundan önce yeterli bilgi alırsam ustayı da bilgilendirebilirim diye düşünüyorum.
Kız arkadaşım arabaya binmiyor bu yüzden abi bir çözüm bulmam gerekiyor
Aracım Grande Punto Fire Active 77hp ve 2006 yılında 75000 km de.
Teşekkürler
Baski balata problemi gibi , ucu bi çözüm olarak size parfum oneririm
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Peki balatanın kokusu değişkenlik gösterir mi ? Yani meyilli bir yolda trafikte dur kalk yapıyorsam bir müddet sonra balatalar ısıdan kokuyorlar ama daha çok yanmış plastik gibi kokuyorlar. Pek çok arabada benzer bir koku yayıyorlar aslında sanırım. Ama bu koku abi o kokudan farklı. Ama koku farklı durumlarda değişkenlik gösterebilir diyorsan baskı balata olma olasılığı da var haklısın.
Yani zorlanma derecesine göre değişiyor şiddeti.temel bazda aynı koku.Bence debriyajınıza ve baskı balatanıza baktırın.koku yayacak seviyedeyse zaten görülür bi sıkıntı vardır.Egzosunuza da baktırın, poşet yapıştıysa eğer temizletmeden hayatta gitmez.Baskı balata kontrolü,egzos kontrolü,Fan kontrolü...İş bitince de airclim klima bombasıyla havalandırma temizliği ....
C2105 cihazımdan gönderildi
Aracınızın iç havayı sirküle eden düğmeye basın ve o şekilde deneyin sistem kaplı devreyken olmaması lazım.Servisler polen filitre kapağı klipsi zayıf olduğu zaman taktıkları halde havalandırmanızın devrini maksimum açtığınız zaman tırnaktan kurtuluyor.Bu da dışarıdaki ne kadar koku varsa aracınıza girmesine sebep oluyor.Polen kapağının doğru oturup oturmadığını kontrol ettirin.Debriyaj balatası sıkışık trafikte bolca dur kalk ve özellikle rampa yollarada yaparsanız kokar.Kokusu gerçekten kötüdür.Son olarak aracınızda Lpg olmadığını görüyorum.Manifol contanız kaçırıyor olabilir kötü kokuya sebep olur.Deneyerek bulacaksınız.Kolay gelsin.
Öneriler için teşekkürler. Debriyajı kullanma sıklığımdan bağımsız gerçekleştiğini söyleyebilirim. Yani arabanın hasbelkader devrinin yükseldiği her anda oldukça belirgin hale geliyor. Dur kalk ile gelen debriyaj kokusu zaten berbat bir koku ve ev arkadaşımın 2013 golfü bile dayanamayıp o kokuyu salabiliyor istanbul trafiğinde.
Polen filtresi ve kapağını usta sağolsun değiştirdi. İlk aklımıza gelen yer orasıydı zaten. Kapağın klipsi kırıktı ama kokunun nedeni değil sadece arabada daha rahat yayılmasının nedeniymiş gibi geldi bana orası.
Klimayı soğuk çalıştırdığımda hiç bir koku gelmiyor gayet temiz çalışıyor. Ama kışın klima haricinde çalışan -şu an adını anımsayamadığım o sistem- arabayı motor ısısı ile ısıtan sistemi açtığımda koku 1 ise 3 e çıkıyor. O sıcak hava nereden dolaşıp geliyor bilmiyorum ama geldiği yerlerden birinde bu koku var.
Arabadan inip kaputu açtım çok kez ama motordan gelmiyor koku. Dışarı çıkar çıkmaz arabadan koku çarpıyor hafiften ama nereden olduğunu kestiremedim.
Şimdilerde aklımda manifol contası var sizin dediğiniz gibi. Farklı modellerde bu sorunla karşılaşılmış. Hatta bazen manifold çatlağından kaynaklanmış.
Bu sorun zaten ilk aldığımda yoktu. Bir gün akşam araba ile beşiktaşa gidelim dedik ve o gün farkettik. Ondan öncesinde yoktu.
Garip...anlam veremiyorum. Denemek lazım gerçekten de..
merhaba benzer bi koku vardı eski aracımda lpg regülatörüne giden sıcak su hortumunda iğne ucu kadar bi delik açılmış motora eksoza vs sıcak yerlere damlıyo yada sızıyodu ve kışın sıcağı açtığımda sanki kedi köpek ölmüş gibi koku geliyordu taaa ki hortum deliği büyüyüp arabanın altına damlar hale gelince durumu çözdüm sıcak antifirizli suymuş meğer sizin araçtada buna benzer sorun olmuş olabilir 2. bir ihtimalde araç içindeki kalerüfer peteğinde ufak bir sızıntı var ise sıcağı açtığınızda doğal olarak torpido içinde bulunan peteğe rsdyatörde dolaşan sıcak su geleceğinden bi sızıntı yada akıntı varsa neden olabilir antifirizli su
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
Egsoza damlama nedeniyle de olabileceğini söylüyorlar o da bir olasılık. Kaloriferi açmadan da abi bu kokuyu alıyorum ama kaloriferi açtığımda koku daha da yoğunlaşıyor. Devir yükseldiğinde artıyor ve kaloriferi açınca daha da artıyor.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri