Çok geçmiş olsun, ben de böyle bir durumdan çok korktuğum için pompacının başında bekliyorum muhakkak.
Çok geçmiş olsun, ben de böyle bir durumdan çok korktuğum için pompacının başında bekliyorum muhakkak.
geçmiş olsun. çalışmadıysa sıkıntı yok
Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...
Geçmiş olsun inşallah araçta sorun oluşturmamıştır bu durum, ben sizin yerinizde olsam işletme müdüründen ikame araç alırdım.
Kaskonun karşılamamasından banane müşteri memnuniyeti için vermeleri lazım bence...
dizel motora sahip otomobilde arızaya sebebiyet verebilecek hadise.
dizel yakıtı ile benzinin araçlardaki yanmaları farklı biçimde gerçekleşir. dizel otomobillerdeki yanma sistemi ile son zamanlarda üretilen karbüratörsüz (yani enjeksiyonlu) benzinli motorlarda çalışma ilkesi pistondaki sıkışmış havaya yakıt enjekte etmek olmakla beraber motorinin parlaması (yani yanması) benzine göre daha zordur (dip notta açıklaması var) ve dolayısıyla dizel motorlarda havanın pistonda daha çok sıkıştırılarak p*v=n*r*t ilkesi uyarınca daha fazla ısıtılması gerekir. buraya kadarki noktada "tamam işte; benzin koyarsak yanma daha kolay olacağından sakıncası olmamalı" diyebilirsiniz lakin durum öyle işlemez. dizel motorların muadili benzinli motorlara göre devri daha düşüktür ve yakıt pompası daha az yakıt verecek şekilde ayarlanmıştır. üstelik benzin yakıtının özgül ağırlığı motorine göre daha düşüktür; dolayısıyla havanın içerisinde anlık olarak homojene yakın dağılması dakikada 800 devirle çalışan bir otomobilde neredeyse imkânsızdır (bunun deneyini dakikada 1000 devir altında çalışan benzinli otomobilinizde yapın; motor darbeli çalışmaya başlar ve araba zangır zangır sallanır. oysa ki dizel motoru dakikada 500 devire düşürseniz dahi paşa paşa çalışır-bu örnekler binek otomobillerdeki motorlar için geçerlidir-).
yani dizel motoru benzin ile çalıştırmak isterseniz o muazzam sıkıştırma oranına sahip dizel motorda patlama olmayacaktır, aniden benzin ile karşı karşıya gelen araçta devir tamamlanmadığından pistonlar krank milini anlık olarak fazlasıyla zorlayacaktır ve krank milinin hasar görmesi büyük olasılıktır.
kimi zaman dizel yakıta benzin katıldığı görülebilir. bu, oranlı yapılması gereken bir iştir. örneğin, 40 litre motorine 3~4 litre benzin katılırsa bunun motora tek faydası yanmayı çok çok az kolaylaştırmasıdır, ekstrası soğuk havalarda yakıtın donma noktasını düşürmesidir. lâkin yeni nesil motorinlerden sonra bu tür bir maceraya girmenin de anlamı kalmamıştır.
eğer dizel motorlu bir arabanın deposuna benzin doldurursanız bilin ki depoda benzin üste çıkacak, motorin dibe çökecektir. yani, depoda oluşmuş o gudik karışımı çekmeniz için depoda mevcut kalan motorinin gidebileceği kadar mesafe cebinizde bonustur. ben yine de kontağı dahi çevirmemenizi ve derhal depoyu temizletmenizi öneririm.
ayrıca adam motoru yaparken depo kapağına "motorin" diye yazmış; benzin koymanın veya depoya işemenin ne mantığı var ki...
dip not: benzinin buharının dahi olduğu bir ortamda sigara içerseniz havaya uçarsınız. oysa ki yere dökülen dizel yakıtının üzerine sigaranın külünü serpseniz dahi alev alması yüksek bir olasılık değildir. bu kontrollü deney neticesinde eğer sağ kalırsanız görebilirsiniz ki benzin daha parlayıcı bir yakıt türüdür.
geçmiş olsun
(alıntı=itü sözlük)
Bugün eksper gelmiş parçalar sökülüyor bakalım ne olacak inşa motora bi hasar vermemiştir yapılanları paylasacam
Mazot pompası filitreler katalitik konvektor basınç pompası enjektorler depo borular sokulmuş pompa Bosch firmasına yollanmış rapor bekleniyormuş servisin işlem listesini gördüm 13.500 gibi bi rakam gözüme çarptı sormadım nedir diye yanliz motora bakmışlar basınçları normalmiş bi sıkıntı yok diyorlar bide hersey bittikten sonra çalıştırılip motor isindiktan sonra degerler olculecekmis bakalım ne olacak abide ordaydi ona ve ilgilenen Konya yolu servis müdürü herzaman destegini gördüğüm Sedat ustaya teşekkür ediyorum
Konu mfgunes tarafından (26/12/2012 Saat 19:26 ) değiştirilmiştir.
Hocam aynısı puntoda benim basıma da geldi biz araçta benzin var motoru çalıştırdığımız için hasar vardı isin kötü yani parçalar değişik servislere yollanıyor yeni parça bekleniyor yaklaşık 2 ay aracsiz kalmıştık fatura 8.000 tl çıktı indirim yaptılar 7.000 tl ödendi benzinlik 5000 tl karşıladı bizde 2000 tl cepten verdik gecmis olsun sıkıntılı bir donem bekliyor sizi
keriz herif ya. İnşallah çözülür hocam.
İns bakalım pompa onarım görebilirmiş bende kabul etmedim yenisini istedim bakalım yarın ne yapacagiz
abi ordayasa eğer gönlünüzü ferah tutun,kendi aracı gibi bakar
Bende iki kere söylüyorum abi eurodizel değil mi diye ve pompacının başında bekliyorum fişimi alıyorum kapılarımı kilitliyorum ve ödemek için içeriye gidiyorumSatış danışmanı arkadaşımında başına gelen olay: Adama dizel araba satmış sonra adam bunu arıyor ve araba çalışmıyor tekliyor diyor, abi stop et bekle demiş. Daha sonra benzin koydum ben buna diyince 15.000 TL masraf çıkmış. Yani gördüğünüz 13.500 TL gerçekten servise girecek!! paradır
![]()
Pompacı arkadaş yanlış yapmış olabilir ama bayii baya sıkştırır şimdi onu bence olan yine ona olur gibime geliyor..hocam araç ne durumda şu anda?
Ben hiç cepten bişey vermeyi düşünmüyorum öyle ismi olur pompa ici değişmiş benim araçtaki basınç pompası ayriymis ici tek parça tamamen değişiyormuş diğer puntolatinki parça parça değişiyormuş bunun hepsi değişti katalitik konvektor değişecek bugün ona karar vermişler ayın 4 falan gelir yurt disından fiatta sayım varmış enjektorler de değişti boru yakıt filitresi şimdi katalitik konvektor bekleniyor gelsin arabayı çalıştırılip deponun içindeki mazot pompasına bakacaklarımis gerekirse oda degisecek
Oyle sacma seymi olur cebinizden para cikmasini birakin ustune para alacaksiniz
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Banada saçma geldi para isteyecek olsalar bastan her ne gerekirse yapacak derlermiydi Yada servis öncelikle derdi kabul ediyosk yapilirdi
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri