Arkadaslar, unik06'nin farkli bir konu basliginda Ankara Umitkoy'de bulunan Agacli Teknik servisi hakkindaki meraki uzerine, basimdan gecen bir olumsuz tecrubeyi paylasmak istedim.
2006'nin ilk ceyreginde, garantisi olmayan tipo aracimin kayis setini yetkili FIAT servisi disinda bir ozel serviste degistirttim. Kayis seti tekrar toplandiktan sonra, aracin klima kayisindan ses ve rezonans durumu hasil oldu. Nedeni ise ozel servisin elinde kayisi gerdirecek ozel aparat olmamasi ve klima kayisinin gevsek kalmasi, diger yandan triger kayisinin da olmasi gerekenden daha gergin olmasiyla kayisin fazla gerginliginden kaynakli sesler vs..
Ancak ben bu durumu ozel serviste ayarlatip cozemeyince Ankara Umitkoy'deki Agacli FIAT servisine gittim. Servisin teknik muduru Hasan Huseyin Bey'e olayi izah ettim. Orada bulunan motor ustasi (ismini hatirlamiyorum ancak iki usta vardi, benimle ilgilenen zayif kisa boylu olandi), 1 saat boyunca arabadaki sesleri dinletmeme ragmen sesi duyamadi. En sonunda komple motor indirmeyi teklif etti. Adami azarlayinca bu sefer trigeri tekrar degistirmek icin israr etti. Müdür Hasan Bey'e de olayi izah edemeyince, kendisi de tekrar trigerde israr etti, ben de adamlara trigeri degistirmelerini kabul ettigimi ancak ses kesilmezse kendilerinin sorumlu olacagini ifade ettim. Tabi ki trigeri degistirdiler ancak ses kesilmedi, klima kayisini yine germediler, adamlara sesleri tekrar dinlettirdim. Hiç bir ses gelmedigini -gelmesine ragmen- ama eger sesin kaynagi ogrenmek istersek motoru indirmemiz gerektigi soylediler. Ben de baktim bunlar yolunacak kaz ariyorlar. Yaptiklari is icin adamlarla pazarlik yaptim. Toplam 180 lira istediler, ben 110 liraya pesin baglayip yakami kurtardim. Adamlarla ugrasmamis olmam hala icimde kalmistir ancak islerim dolayisiyla ugrasacak vakit bulamadigimdan kaynadi gitti. Arkasindan GP'mi tabiki o bayiden almadim ancak bana GP'mi satan Üstün Oto Ankara bayisi de imalat hatali (klima,döseme) bir GP satarak tam 1 aylik vaktimi calmis oldu. Arabayi ucuza almis gibi oldum ama bana cok pahaliya patlamistir kendisi. Siz siz olun aracinizi sakin servise birakip cekip gitmeyin, mutlaka basinda durun!
Konu Muhendis06 tarafından (11/03/2007 Saat 07:29 ) değiştirilmiştir. Sebep: imla
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Abi iyi de iş güç ne yaparsın mecbur--geçen gün benim ön ızgara için oradaydım herifler hayvan gibi basıyor stabilizede.Aniden dönünce yakaladım danaları...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
servıs konusunda su anda hıc bı derdım yok rahatım ıstedıgım gıbı basında durabılıyorum arabanın ınsana huzur verıyor gecen zamanın hıc onemı yok ama sadece cumartesıler.... gercı aracımıda bırakabılıyorum ıcım rahat...
ben bir defa servise biraktım giderken yıkatmıştım geldiğimde her yanının çamur içinde olduğunu gördüm malum stabilize yolda kullanıldığı belli..
birde serviste araçların başında durmamıza izin vermiyorlar
ankara kartaş da böyle bir uygulama var diğer servisleri bilmiyorum..
kesinlikle katılıyorum bence araçlarımızı bırakıp gitmemeliyiz..
ben bir defa yaptım o hatayı bir dahada yapmayı düşünmüyorum..
GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi
Bugün telefon geldi kardeşim,gelin parçamızı değiştirelim diyerekten.Yarın Ankara ya gideceğim sanırım birkaç gün gecikecek,sana haber veririm gelişmeleri.Servisdeki Punto sahibi bayan arkadaş da o gün aynı problemi yaşamış.
Yaa Hocam sanki öğütlemiş gibi bende de aynısı oldu bugün demezmi? Onun araçda yapılacak bakalım nasıl olacak...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
Hadi hayırlısı bakalım; ben bu aralar vergi iade fişlerine boğuldum! Bitsin de, götüreceğim bir ara!8O
Arkadaslar, zaman darligi konusunda size katiliyorum. Ben de haftanin 6 gunu, kimi zamanlar ise 7 gunu calisan bir insanim. Haftaici izin alip disari cikmam, hele hele aracin bakimi icin saatlerce izin almam imkansiz.
Ancak, kendim de otomotiv isinin direkt bagrinda bir arkadasiniz olarak ve simdiye kadarki tecrubelerimle, kesinlikle aracin basindan ayrilmamanizi ve hatta hatta serviste test suruslerine cikilirken dahi soforlere tek basina teslim etmemenizi oneriyorum.
Bir cogumuzun buna ne vakti ne sabri olmayabilir. Fakat vakit yaratmak zorundayiz. Cunku servislerde daha once de bahsettigim gibi, piyasadaki en kalitesiz elemanlar asgari ucretle calistiriliyorlar. Adamin umurunda olmaz musterinin aracina itina gostermek veya zarar gelmemesi icin caba sarfetmek vs... Hatta aksine, sanki musterinin aracina zorla bakiyorlarmis da, yaptiklari is onlara zul geliyormus gibi dusunuyorlar. Buna fazla itirazim yok, neticede insan psikolojisi... Kendim is hayatinda bir duzine isci calistiriyorum, cesit cesit adamin her birinin suyuna gitmek imkansiz. Hele servislerde kim kime dum duma.
Hic dusundunuz mu servislerde neden aracinizin basinda durmaniza izin verilmez diye? Servisler bu konuda can guvenligi palavrasina siginirlar. Sanki musteri atölyeye girdi de tepesine araba mi dusecek? Aksina atölyede dogrudan calisan iscilerin can guvenligi sorgulanmali, once calisanlar icin onlem alinmalidir. Ama calisan iscileri de kimse sallamaz, onlar nasilsa bir sekilde calisirlar. Ancak, gunun birinde isten anlayan bir musteri cikti mi, gidip aracinin basinda dikildi mi, iscinin her isi yanlis yaptigini gordu mu, o zaman musterinin salterler atmaya baslar arkadaslar. Hem para veriyor musteri, hem basinda dikiliyor, hem de yanlis isi yapilmasina seyirci mi kalacak? Dolayisiyla, bir muddet sonra musteriyle basedemeyen yetkili servis camiasi, bu olayi yasaklayip arac basina musteriyi almamaktadir.
Araba kimin? Servisin mi? Araba benim arabam. Bakimin parasini ben oduyorum. Tekrar binecek olan benim. O zaman ne yapildigini da bilmek ve gormek isterim. Araciniza caninizi emanet ediyorsunuz. Yapilan yanlis isi bile bile, neden gidip can pazarina cikasiniz? Canimizi sokakta mi bulduk? Neden arabamizi servise sokup da uzerinden parçalarini çaldiralim? Neden aracimizin arizali bir yeri tamir edilirken, saglam bir sistemin sabote edilmesini kabullenelim? Iste ulkemizde bircok markayi kepaze eden yetkili servis anlayisi budur arkadaslar. Maalesef toplum olarak cogunlukla sahtekarlik agirlikli davranislar on plana ciktigi icin, hicbir isimiz dogru yurumuyor.
Kusura bakmayin biraz uzun yazdim ama bu goruslerim kesinlikle bir marka veya bayiyi hedef almak icin degildir, dusuncelerimi faydali olmasi icin paylasmak istedim, umarim anlatmak istediklerimi dogru anlatabilmisimdir.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri