şaka yaptım abi zaten.ben biliyom ole bşi demiceni.modem için yarın msj atcam.
Printable View
şaka yaptım abi zaten.ben biliyom ole bşi demiceni.modem için yarın msj atcam.
bugün ankara konya yolu kartaşla görüştüm 20.000 km bakımı masrafını sordum 1.3 90 için. ön balataların değişme ihtimali war dediler değişirse 430 ciwarı, değişmezse 300 ciwarı dediler.
değişenler :
-yağ
-yağ filtresi
-hawa filtresi
-polen filtresi
-mazot filtresi
-duruma göre ön fren balataları
tek çekim ödemelerde işçilikten yüzde 10, parçadan yüzde 5 düşüyorlar.
buarada buna sewinecek arkadaşlar wardır : ELFRENİ BALATASI GP'LARDA AYRI BİR BALATA DEĞİL. ARKA TAMBURLARDA.. YANİ EL FRENİNİ ÇEK ÇEK BİTMEZ :D
geçen hafta z.kuyu birmot ta 20000 km bakımı yapıldı 303 YTL tuttu. fren balataları fiatlarda 20000 de bir değişiyormuş bu bilgiyide kendilerinden aldım
Dün KArtaş'ta 5000 bakımı yaptırdım.
GP'ye 1 litre yağ eklemişler. 18,49 lira para aldılar.
1 litre yağ için çok değil mi bu para..
Neden yapılıyor bu yağlar..
Balatalar konusunda uyanik olalim arkadaslar. On fren disklerinin balatalarinin temas yuzeyinde asinma isaret gostergesi gibi bir kanal vardir. Balata asinma yuzeyi bu kanalla sifirlaninca balara bitmis demektir. Ornegin 6 mm asinma kalinligi olan balatalari, musteriyi kandirip 2-3 mm asininca degistiriyorlar. Bir de frenler tutmaz yoksa deyip duygu somurusu yapiyorlar. Balatayi sokturun, eger asinma yuzeyi sifirlanmamissa degistirmeyin. !!! 1 mm yuzey bile sizi normal bir kullanimda 5 000 km goturur.
Umarim faydali olur.
eğer göstergede balata aşınmış uyarısı varsa buda bizim takibimiz açısından önemlidir ve hemen balata değişimine gitmek gerekir.
el freninde sistem zaten arka balatalara bağlıdır hep.
Tempra/tipo serisinde de vardi balata asinma gostergesi ve onde tek diske sensorle entegreydi. GP lerde de benzerdir diye tahmin ediyorum. Balata asinma gostergemiz var ise, Buna gore de degistirilebilir balatalar. Bu asinma gostergeleri basit bir sensorle calisir. Bahsettigimiz asinma yuzeyine ayni duzlemde denk gelecek sekilde onde tek poyraya sensor takilir ve bu sensor asinma yuzeyi emniyet limitine geldiginde diske temas ederek elektriksel devreyi tamamlar, ardindan gostergede uyari isigi yanar ki siz de balata kalinliginin yetersiz hale geldigini anlarsiniz. Ancak sahtekar servisler ne yapar, musteri bu olaya uyanmasin diye, ilk bakimda bu sensoru yerinden sokerek bosta birakirlar. Haliyle, arabayi aldigindan beri kullanan surucu, hayati boyunca bu gostergenin yandigini gormediginden, servis ne zaman der ise o zaman degistirir balatalarini....:deal:
ya ben bu servislerden heşeyi beklerim bunu derim bunu bilirim bukadar...
Evet abi bu konuda kesinlikle katılıyorum.
Kaç tane taksiciden durdum ben. Arabayı ilk aldıkları zaman bir kere yanmış balata ışığı sonrada bir daha hiç yanmamış :D
Vala sensörü iptal ettiklerini anlarsam ortalığı karştrrım ben...Bizim göstergeler var ama çalışıyomu bi araştırım o zaman
Sensorun iptal edilip edilmedigini anlamak zor degil aslinda. Ancak araci lifte kaldirip bakmak lazim iyice. Eger bir sensor varsa, yeri disk yuzeyine denk gelecek bolgede ve aracin motor bolgesine bakan ic tarafta poyraya giren bir sensordur. Ancak bunu ABS sensoruyle karistirmamak lazim. ABS sensoru her iki poyrada da vardir, ancak asinma sensoru bir tanesinde vardir. Ben elimdeki teknik kataloglara bakayim, birseyler bulurum belki...
arkadaslar bu sensorun fotosunu koyabilirmisnsiz
360 ytl tutan 20000 bakımında ekstra rot balans ayarı ve motor temizliği yapılmış. ikisi yaklaşık 50 ytl. Bu arada bakımı Birmot-Yenimahalle'de yaptırdım. Cevap biraz geç oldu ama faturayı yeni bulabildim :)
Benim 10.000 bakımı yeni yapıldı. 1,3 75 Hp 100 YTL. tuttu. Yağ,yağ filtresi,hava filtresi değişti.
Direksiyondan gelen ses için direksiyon milini yağladılar. Arka kapı kolları ve torpido gözü genelde açılmıyordu onları ayarladılar.
Bozuyük Otomotivde yaptırdım. İlgi ve alakadan memnum kaldım. Umarım sorunlarım tekrar etmez. Daha önce kötü deneyimler yaşadığım Eskişehir Birmot'a gitmemek için Bozuyük'e götürdüm. Eskişehir fiyat olarak 115 civarı dedi.
Bölgedeki arkadaşlara tavsiye ederim. Araç kabulde isminin Semih olduğunu hatırladığım genç arkadaş ve içerideki ustabaşı çok ilgililer....
Benim 1.3 90 HP GP' min 10 000 km. bakımı tam olarak 86,00 YTL. tuttu...
Yapılanlar: Hawa Filtresi değiştirildi, Yağ Filtresi we Yağ değiştirildi, bunlar her 10-30-50-70 binde standart olarak yapılacakmış! Esas bakımlar 20-40-60-80 binlerdeymiş ( kitapçık da öyle diyo ) 20 000 yaklaşıyor bu arada göreceğiz :)
Serwis: Erkay ( Mahmutbey )
benim ki 1,3 75 bg 10 000 gittiğimde 80 felan verdim yanlız birmot bayi indirimi yapılmış bana bayisi olduğumuz içinmiş
ben 5 ay önce samtaş ta 10000km bakımını 70 ytl ye yaptırdım yağ ve hava filtresi değişti.
haftaya 20000 e gidicem 230 standart dedi balatalar filan değişirse fiyat artar dedi.
10.000 bakım 118 ytl,20.000 periyodik bakım 351 ytl bursa birmot multijet balatalar degısmedı yag,yag fıltresı,hava fıltresı,mazot fıltresı,polen fıltresı,perıyodık bakım ucretı toplam 351 ytl mazot fıltresı baslı basınca zaten 105 ytl gıbı işcilik dersek oda 88 ytl zaten gerıye bısı kalmıyor olması gerekenler
Nasil Standart Fiyat Veriyorlar Anlamadim..hadi Işçilik Standarttir Ama Yedek Parça Konusunda Bunu Yapamazlar..belki Senin G.p.nun ön Balatalari Iyi,değişmeyecek Yada Yakit Filitresi Değişmeyecek(yaklaşik 85 Ytl Civarinda Zaten) Nasi Olcak O Zaman..haydeee..anlamadim Valla.
dizeller her 10.000 km de bir yağ,yağ filitresi ve hava filitresi değişir.. yaklaşık 100-120 arasına fiyat değişikliği olur..her 20.000 km de bir ise genel bakıma girer..tüm filitreler,fren sistemi ve ön takım kontrol edilir..ön balatalar değiştiği taktirde 350-400 ytlyi bile bulabilir çünkü gplerin sadece yakıt filitresi 85-90 ytl civarındadır;düşünün artık:( ama tabiki kesin fiyat belirtmek yanlış olur,çünkü yedek parçada değişen parçalar her araçta farklıdır..Benzinliler ise sadece her 20.000 de bir bakıma girer..
arkadaşım anlamadığın konuyu bende anlamadım:)açıklarsan bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım.verdıgım fıyatları yedek parcacı olan arkadasımın programındanda ınceledık yedek parca olarak fıyatlar servısle aynı hıc degısıklık yok yanı servıs artı bır kar oranı koymuyor ama sehırlere gore degısebılır gordugum takıp ettıgım kadarda zaten herkes farklı fıyatlar yazmıs ama asagı yukarı aynı sayılır.
Ben 11500de bakım yaptırdım hava filtresinide gözümün önünde değiştirdiler. Malesef servis ücretlerinin hepsine zam geldiği için 89ytl ye Bursa Birmotta yaptırdım. 1 ay önce yaptırsaydım 82ytl tutacakmış.
Birde bizim şirkette doblo var yağ değişimlerini 12500de bir bakımlarını ise 25000de bir yaptırıyoruz servise bunun bi zararı olup olmayacağını sordum bana bu motorlar aslında 30000de bir bakıma girmesi lazım ama bakma Türkiye şartlarında bakım aralıklarını kısa tutuyolar dedi.
arkadaslar bişey sorcam katalogda 20 bin bakımı diye yazıyo ama fiat diyoki 1 sene dolunca 20 bin yapmadıysan gel diyo bunu agızdan soyluyo yani gitmezsek guya garanti olecek peki bu katalogda yazıyomu
Ben alırken satış danışmanı arkadaş,20.000 i ne zaman yaparsan o zaman gel demişti.
Üzerine basa basa sordum ve aynı yanıtı almıştım...
Türkiye'deki bakim araliklarinin cok kisa oldugunu ben yazmistim daha once forumda. Dizelin yag degisimi ingilizce kitapcikta 30000 km iken ülkemiz icin 10000 km öneriliyor mesela.
Eger aracinizi tozlu olmayan yollarda ve eurodiesel yakit ile kullaniyorsaniz, 30000 km ye kadar yagda problem yasanmamasi beklenir.
Ancak bunu hicbir servise anlatamadigimiz icin, her 10000 km'de yag degistirmezsek, garantiyi iptal ediyorlar.
Benzer durum yakit filtreleri icin de gecerli...
%100 emin değilim ama yağ periyodunu sonuçta yağ üreticileri ürünün niteliğine göre belirliyo. fiat selena kullandığı için bu markanın periyotlarıa bağlı kalmak zorunda sonuçta.
bakımlarda katkı gibi bir şeyler koyan varmı acaba