Bunlar ısını gorur buyuk bır ıhtımal
Arkadaşlar benim aracım şu anda 59100 km de ve haliyle 60000 bakımı gelmiş oldu.Fakat 60000 bakımını yaptırmadan önce kafama takılan bazı sorular var.Mesela 60000 bakımında neler değişmesi gerekiyor?Bu bakımı yaptırmak için ille km nin 60000 olması mı gerekiyor.59100 km de olduğu için km dolmadan bakıma sokmamda bir sakınca var mıdır?(yol bilgisayarında servis uyarısı açısından)
Bir de 60000 bakımı için ortalama ne kadar masraf gider acaba?Bugün maraştaki servisi arayıp sordum.Telefondaki bayan 60000 bakımında v kayışı vs birçok parça değişiyor ortalama 700-800 lira gider dedi.Fakat ben o bayanın çok da işi bildiğini sanmıyorum.Çünkü sitede bakım yaptıran arkadaşların söylediklerine bakılırsa bu kadar para gitmemesi lazım.Bu kadar para giderse sanayide yaptırayım diyorum.
Bunlar ısını gorur buyuk bır ıhtımal
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
700-800 TL civarı fiyat çekiyor servisler. gerçektende o fiyata bakım yapılıyor. sanayide ya da tanıdık bir ustada 250 TL ye halledersiniz belki daha da az. starjet 60bin bakım başlığında yazılarım mevcut.
serviste değişmemesi gerekneleri de değiştiriyorlar. mesela en basitinden hidrolikler. fren ve direksiyon hidroliklerini değiştiriyorlar. fakat bunların değişip değişmeyecek olması bazı ölçümlerle anlaşılabiliyor. dışarıda bir usta bunların derecesini ölçüp ona göre değişim yapılacak der ama yetkili servis buna bakmadan değiştirir. fren hidroliği 10 TL fiyatı var. bunu servis 20 TLden aşağı yazmaz bence. işçilik hariç. zaten bakım işçiliği en az 100 TL servislerde.
Aracım full yetkili servis bakımlı oldığundan yetkili servise gitmek istiyordum bende ama kaskoya 400 TL verip bakımına 750 TL vermek bana mantıksız geldi. hatta ne olursa olsun 750 TLye bakım mı olur bu bir rezilliktir aldatmacadır soygununun adıdır.
Tanıdığım usta geldi aklıma en sonunda. Telefon açtım. bu fiyatın 1/4üne işlem yapacağını söyledi. Yetkili servis soygununu böylece atlatmış oldum.
Konu HasanAliz tarafından (02/02/2011 Saat 23:14 ) değiştirilmiştir.
Doğru söylüyorsunuz aslında hocam.Dışarıda yaptırmak serviste yaptırmaktan kat kat daha karlı.Yalnız bu 60000 bakımında servislerde aracın kullanma klavuzunda yazan herşey tek tek kontrol edilip değişmesi gereken varsa değiştiriliyor değil mi?Fakat sanayideki usta bu değişmesi gereken parçaları doğru bilebilir mi acaba?
2.si diyelim ki ön fren balata ya da disk değişimi gerekiyor.Abs sistemi olduğu için sanayideki usta bu parçaları sorunsuz takıp doğru ayar yapabilir mi?
3.sü Triger kayışı değişiminde bildiğim kadarıyla sente ayarı da var.Eğer triger kayışı değişimi yapılırsa bu ayarı sanayideki ustalara güvenerek yaptırabilirmiyiz?(Sonuçta punto gibi araçların trigerini aparatı olmadan her servis yapamaz değil mi?)
4.sü parça değiştirilirken sanayideki ustalar servistekiler gibi hangi marka parçanın takılacağını doğru bilirler mi?
Evet hocam kusura bakmayın biraz sorularım fazla ama ben de garantim olmadığı için sanayide yaptırmak daha uygun olcağı kanısndayım fakat yukarıda saydığım nedenlerden dolayı kafam karışıyor.Bu konularda yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Bende bakıma soktum aracı tam 50000 de ustanın yanındaydık
Castrol edge 70 tl
RW balata kablolu 35 tl
NGK buji 50 tl
hava-yağ- polen filt 20tl
Ustama 20 tl
toplam 195 tl
Ustanın akşama düğünü vardı o nedenle ayrıntılı bakım ve temizlik yapamadık, hepsini değiştirip şöyle bir motoru dinledik. Sanayi tanıdık olunca uygun oldu bayaa. Şöyle bi baktım bunları serviste yapsaydık 410 tl falan tutacakmış yaa
Benim kaskoda 380 tl -2006-anadolu-%60 hasarsızlık-Kamu indirimi%25
aracınız kaç model ? eğer yaşı gelmediyse 60 binde triger değişmez.
kitaba göre 20 ve 40 bin bakımlarında farklı olarak 60 binde alternatör kayışı değişiyor ayrıca fren hidroliğinin de değişmesi gerekiyor. ben bu ikisini 80 binde değiştirmiştim bir sakınca yaratmadı , 60 binde iken alternatör kayışı sapasağlamdı. alternatör kayışı malzeme olarak ucuz ama işcilik fazla alınıyor.
Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ
motor yağı yağ hava polen filtresini değiştiğini düşünrsek frenlerine kadar bakıldıında tutucak rakam toplam 150 tl dir
buji gerekirse orjinali 50 tl ön fren balatası 40 tl opar v kayışı orjinal dayco ya da continental 15 tl hepsi değişse 255 tl tutar
sorduğunuz sorular ustadan ustaya değişir.
benim size tavsiye edebileceğim bir yer var. onlar herşeyi yetkili servis gibi yapıyorlar.
0212 637 71 64 Bülent bey ya da Mustafa ustayla görüşebilirsiniz. kendileri yetkili servisten ayrılıp kendi özel servislerini açtılar. bizzat tanırım kendilerini.
tüm bakım için 40 - 50 Tl arası işçilik alıyorlar
Konu HasanAliz tarafından (03/02/2011 Saat 11:29 ) değiştirilmiştir.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri