1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Yanlış bilinenlerin doğruları

  1. #1
    anvil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Mesajlar
    0
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1348

    Teknik Konu Yanlış bilinenlerin doğruları

    YANLIS BILINENLERIN DOGRULARI

    - Usta surucu, dustugu problemden kazasiz siyrilmayi bilir!

    Yanlis! Cunku usta surucu probleme girmeyen surucudur. Karsisina cikabilecek her turlu tehlikeyi onceden gorebilir, ona gore tedbirini onceden alir. Problemlerle ugrasmaz.

    - Otobanda tamam ama, sehir icinde emniyet kemeri takilmayabilir!

    Yanlis! Emniyet kemeri hayat kurtaran en onemli guvenlik gerecidir. 50 km/s hizda meydana gelen bir carpismada otonun icindekiler emniyet kemeri takmadiklari takdirde, 4 katli bir binadan asagi dusmeyle esit sok yasar.

    - Arkada oturanlar icin emniyet kemeri takmak gereksizdir!

    Yanlis! Motorlu araclar bir yere carptiginda hemen durur, ancak icindeki yolcular ayni hizla bir yere carpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanlarin da yasam haklarini kullanmalari ve emniyet kemerlerini takmalari gerekir. Her ne kadar henuz kanunen zorunlu olmasa da, yolcularin guvenligi icin gelistirilmis olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarir. Kazalarda en cok zarari emniyet kemeri bagli olmayan yolcular gormektedir.

    - Lastik havalarini dusuk tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur !

    Yanlis! Lastik havalarinin, aracin fabrika degerinin altinda olmamasi gerekir. Hatta yuke ve yolcu sayisina gore artirilmalidir. Cunku hava basinci dusuk lastigin tabani yere yayilarak daha iyi tutunma saglamaz. Aksine tabanin ortasi yukari kalkar ve yol ile temasi kesilir. Havasi dusuk lastiklerin yalniz omuz kisimlari yere basar. Lastik hava basinci dusukken; kayma hareketleri cok daha dusuk hizlarda baslar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha gec cevap alinir. Belki daha konforlu surus yaparsiniz ama, konforlu sekilde yoldan cikabilir, konforlu sekilde carpabilirsiniz!

    - Sicak havada, lastigin isinmasini dengelemek icin lastik havalari indirilir!

    Yanlis! Lastigin isinmasinin en buyuk nedeni havanin sicak olmasi degil, lastik hava basincinin dusuk olmasi nedeniyle lastik yanaklarinin daha fazla esnemesidir.

    - Yagmurda inik lastik daha az kayar!

    Yanlis! Hava basinci dusuk lastikte su bosaltma kanallari kapandigi icin yagmur suyunu cok daha az bosaltir. Hatta bosaltamaz ve su uzerine cikma ve su yastigi uzerinde kayma (aquaplanning) cok daha dusuk hizlarda baslar.

    - Direksiyon saate gore 10'u ceyrek gece tutulur!

    Yanlis! Direksiyon saate gore 9'u ceyrek gece (9.15) tutulur . Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yone esit miktarda direksiyonu cevirebileceginiz tek pozisyondur.

    - Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!

    Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir. Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri goturme kuvveti yok edilir.

    - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene gore cok daha kisa mesafede durdurur!

    Yanlis! ABS fren sistemi olan bir arac tekerleklerin kizaklamasini onler ve fren sirasinda manevra yapilabilmesini saglar. Ancak, daha kisa mesafede durdurmaz, daha guvenli sekilde fren yapilmasini saglar .

    - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalini pompalayarak daha kisa mesafede durulabilir!

    Yanlis! Pompalamak icin ayak fren pedali uzerinden her cekildiginde, aracin ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Dogrusu; panik frende fren pedali uzerindeki basinci azaltarak lastigin donmesini saglamaktir. Ancak ayak fren pedalindan kaldirilmamali ve fren yapmaya devam edilmelidir.

    - Dortlu ikaz (flasor) tunele girince yakilir!

    Yanlis! Dortlu ikaz sadece trafige tehlike yarattiginiz durumlarda yakilir. Yani olasi bir kaza veya ariza halinde. Tunelde kisa farlarin acik olmasi yeterlidir.

    - Gunduz kisa farlari yakmak trafiktekilerin gozunu alir!

    Yanlis! Gunduz kisa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kisilere kendinizi daha erken gostermenizi saglar. Gece yakilan kisa farlar gozumuzu daha cok alir. Sadece kapali ve yagisli havalarda degil, gunesli havalarda ve hizli yol kesimlerinde de kisa farlarin acilmasi kendi surus guvenliginiz icin onemlidir.

    - Cocuklari uyarmak icin korna calinir!

    Yanlis! Cocuklari uyarmak icin korna calinmaz! Korna onlarin panige kapilip beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol acar. En iyisi iyice yavaslamak ve gerekirse durmaktir.

    - Yogun siste en iyi gitme yontemi dortlu ikazlari yakmaktir!

    Yanlis! Yogun siste en iyi gitme yontemi hic gitmemektir. Cunku siste daha iyi goren surucu yoktur, daha cok risk alan surucu vardir. Gorus mesafesi yeterliyse siste sari camli gozlukler kullanmak, sis lambalarini ve kisa farlari yakmak, silecekleri calistirmak, yerin kayganlastigini dikkate almak, takip mesafesini artirmak ve sollama yapmamak daha guvenli yol almaniza yardimci olur.

    Unutmayin!

    Hayatiniz boyunca olumlu bir trafik kazasi gecirme olasiliginiz % 33' tur. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lutfen, trafikte arac kullanmanin bir yasam isi oldugunu hicbir zaman aklinizdan cikarmayin.

    Alıntıdır.

  2. Bu mesajı için 7 kişi anvil'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Doğru yanlış...
    elbruz tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1169
    Son Mesaj: 04/04/2014, 19:49
  2. yanlış mı yaptım!!!
    ecosi26 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 05/09/2011, 07:38
  3. Motor yağım yanlış mı?
    kurt_107 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 22/02/2011, 11:01
  4. Yanlış anladı :))))
    alpimmm tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 06/02/2011, 16:37
  5. yanlış sipariş! :(
    fatihhhh tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 30/03/2007, 14:58

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com