6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Merak edenlere kış lastiği uygulaması resmi yazısı

  1. #1
    Sinan UZUN
    Yüksek Lisans sinanuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    439
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    yok
    Edilen teşekkür: 89

    Standart Merak edenlere kış lastiği uygulaması resmi yazısı

    Resmi gazetede yayınlanan metin aynen şöyle ;


    YÖNETMELİK

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
    ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE
    BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; insan ve eşya taşımak amacıyla ülkemiz karayollarında seyreden ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tescil edilmiş olan motorlu ve motorsuz araçlar ile yabancı plakalı araçların yüklenmesine ilişkin ölçü ve usuller ile tartı ve boyut ölçüm toleranslarını belirlemektir.
    Kapsam
    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; insan ve eşya taşımak amacıyla ülkemiz karayollarında seyreden ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tescil edilmiş olan motorlu ve motorsuz araçlar ile yabancı plakalı araçların yüklenmesine ilişkin ölçü ve usuller ile tartı ve boyut ölçüm toleranslarına ilişkin usul ve esasları kapsar.
    Dayanak
    MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 8 inci ve 65 inci maddeleri ile 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci, 7 nci, 28 inci ve 34 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
    a) Azami ağırlık: Aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığını,
    b) Azami dingil ağırlığı: Araçların karayolu yapılarından güvenle ve yapıya zarar vermeden geçebilmeleri için saptanan dingil ağırlığını,
    c) Azami genişlik: Aracın boylamasına düzlemine paralel ve bu düzlemin her iki tarafında araca teğet olan ve aracın geri görüş aynası (aynaları) hariç olmak üzere aracın yan taraflara doğru çıkan bütün sabit aksamı kapsayan iki düzlem arasındaki azami mesafeyi,
    ç) Azami uzunluk: Aracın boylamasına düzlemine dik ve aracın sırasıyla önüne ve arkasına teğet olan ve aracın bütün aksamı ve özellikle aracın önünden ve arkasından dışarı doğru çıkan bütün sabit aksamını (tamponlar, çamurluklar ve benzeri) kapsayan iki düşey düzlem arasındaki azami mesafeyi,
    d) Azami yükseklik: Aracın üzerinde bulunduğu düzlem ile buna paralel aracın en uç üst kesimine teğet düzlem arasındaki azami mesafeyi,
    e) Bakanlık: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığını,
    f) Boyut ölçüm toleransı: Boyut ölçümü yapan alet ve cihazların gerçek boyutlara nazaran ölçüm esnasında santimetre cinsinden gösterdiği sapma miktarını,
    g) Dingil ağırlığı: Araçlarda aynı dingile bağlı tekerleklerden karayolu yapısına aktarılan ağırlığı,
    ğ) Gabari: Araçların, yüklü veya yüksüz olarak karayolunda güvenli seyirlerini temin amacı ile uzunluk, genişlik ve yüksekliklerini belirleyen ölçüleri,
    h) Gönderen: Eşyayı bir yerden başka bir yere nakletmek amacıyla taşımacıya teslim eden gerçek veya tüzel kişiyi,
    ı) İşleten: Denetlenen araç 11/6/2009 tarihli ve 27255 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği kapsamında bir yetki belgesine kayıtlı ise yetki belgesi sahibi olan; kayıtlı değilse araç sahibi olan veya mülkiyeti muhafaza kaydıyla satışta alıcı sıfatıyla sicilde kayıtlı görülen veya aracın uzun süreli kiralama, ariyet veya rehni gibi hallerde kiracı, ariyet veya rehin alan gerçek veya tüzel kişiyi veya başka bir kişinin aracını kendi hesabına ve tehlikesi kendisine ait olmak üzere işlettiği ve araç üzerinde fiili tasarrufu bulunduğu ispat eden kişiyi,
    i) Tartı toleransı: Tartı yapan alet ve cihazların gerçek ağırlığa nazaran tartım esnasında kilogram cinsinden gösterdiği sapma miktarını,
    j) Taşıma sınırı: Bir aracın güvenle taşıyabileceği, en çok yük ağırlığı veya yolcu ve hizmetli sayısını,
    ifade eder.
    İKİNCİ BÖLÜM
    Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller
    Araçların ağırlık ve boyut ölçüleri
    MADDE 5 – (1) Karayollarında seyreden araçların yüklü ve yüksüz olarak uyacakları boyutların ve bu araçların karayolu yapısına zarar vermeden güvenle seyredebilecekleri ağırlıkların aşağıda belirtilen şartlara uygun olması zorunludur.

    a) Azami genişlik

    Araçların azami genişliği
    2,55 metre
    Frigorifik taşıtların yalnız frigorifik yapılarında
    2,60 metre
    Belediyelere ait troleybüsler
    2,65 metre

    b) Azami yükseklik
    Araçların azami yüksekliği
    4,00 metre

    c) Azami uzunluk

    Otobüs dışındaki motorlu araçlarda
    12,00 metre
    Römorklarda
    12,00 metre
    İki dingilli otobüslerde
    13,50 metre
    İkiden çok dingilli otobüslerde
    15,00 metre
    Yarı römorklu araçlarda
    16,50 metre
    Mafsallı (Körüklü) otobüslerde
    18,75 metre
    Römorklu otobüslerde
    18,75 metre
    İki römorklu katarlarda
    22,00 metre

    ç) Azami ağırlıklar
    1) Dingil ve dingil grubu ağırlıkları

    Dingil ağırlığı en çok;
    Tahriksiz tek dingilde
    10 ton
    Tahrikli tek dingilde
    11,5 ton


    İki dingilli motorlu araçlarda aks grubu ağırlığı en çok;
    Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)
    11,5 ton
    Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m)
    16 ton
    Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)
    18 ton
    Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.8 m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) (Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onay Yönetmeliği veya Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmeliğinde belirtilen şartlarla)
    19 ton
    İki dingilli römork ve yarı römorklarda aks grubu ağırlığı en çok;
    Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m)
    11 ton
    Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m)
    16 ton
    Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m)
    18 ton
    Dingiller arası mesafe 1.8 m veya daha büyük ise (1.8 m ≤ d)
    20 ton
    Üç dingilli aks grubu ağırlığı en çok;

    Dingiller arası mesafe 1.3 m veya daha az ise ( d ≤ 1.3 m)
    21 ton
    Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.4 m arası ise (1.3 m < d ≤ 1.4 m)
    24 ton


    2) Toplam ağırlıklar

    İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda
    18 ton
    Üç dingilli motorlu araçlarda (Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.*)
    25 ton
    (26 ton*)
    Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde
    28 ton
    Dört dingilli motorlu araçlarda
    32 ton
    Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda
    36 ton
    Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda
    38 ton
    Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda
    40 ton
    40 ft. boyutunda ISO Konteyner taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlarda
    44 ton


    (2) Araçların imal tarihine bakılmaksızın yukarıda belirtilen boyutlar ve ağırlıklar uygulanır.
    (3) Karayolundan başka bir ulaşım imkânının olmadığı, zorunlu ve istisnai hallerde; bölünemeyen özel yüklerin Karayolları Trafik Yönetmeliğinde belirtilen şartlarla taşınması zorunludur.
    (4) Uluslararası yük ve yolcu taşımacılığına ilişkin konulardaki ikili ve çok taraflı anlaşma hükümleri ile savaş hali, sıkıyönetim, olağanüstü hal ve doğal afet durumlarında uygulanacak hükümler saklıdır.
    Araçların yüklenmesine ilişkin usuller
    MADDE 6 – (1) Karayollarında seyreden araçların yüklenmesine ilişkin ölçü ve usuller aşağıda belirtilmiştir.
    a) Taşıma sınırı üstünde yolcu taşınamaz.
    b) Taşıtların tescil belgelerinde belirtilen azami yüklü ağırlıklar aşılamaz, bu ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yükleme yapılamaz.
    c) Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapılamaz.
    ç) Tehlikeli ve zararlı maddeler, gerekli izin ve tedbirler alınmadan taşınamaz.
    d) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyalar gerekli izin alınmadan taşınamaz.
    e) Gabari dışı yük yüklenemez, taşınan yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirilemez.
    f) Karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yükleme yapılamaz.
    g) Her çeşit yolda ve yolun her eğiminde, aracın ve yükün dengesini bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yükleme yapılamaz.
    ğ) Sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yükleme yapılamaz.
    h) Aracın boyunu önden 1 metre, arkadan 2 metre aşacak, kasanın sağ ve sol yanından taşacak şekilde yükleme yapılamaz.
    ı) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçlar çekilemez.
    i) Ağırlık ve boyut kontrol mahallerinde işaret, ışık, ses veya görevlilerin dur ikazına uyulması zorunludur.
    j) Yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların her yılın 1 aralık ile 1 nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmaları zorunludur. Hava şartlarının gerektirmesi halinde söz konusu tarih aralığındaki süre Bakanlıkça 1 ay artırılabilir.
    (2) Birinci fıkranın (a), (b), (c), (ç), (d), (e), (f), (g), (ğ), (h), (ı) ve (i) bentlerinde belirtilen kurallara uymayanlar hakkında; 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 114 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen personel tarafından aynı Kanunun 65 inci maddesinde belirtilen miktarlarda trafik idari para cezası karar tutanakları düzenlenir.
    (3) Birinci fıkranın (j) bendine uymayan araçları denetlemeye, Bakanlığın yetkilendirdiği Bakanlık personeli ile 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendi çerçevesinde Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığının sınır kapılarındaki birimleri ve belediyelerin denetim birimleri yetkilidir.
    (4) Birinci fıkranın (j) bendine uymayan aracın işletenine 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinin Bakanlığa verdiği yetki çerçevesinde 500 Türk Lirası tutarında üçüncü fıkrada belirtilen görevlilerce idari para cezası karar tutanağı düzenlenir ve bu araçların lastiklerini uygun hale getirebilecekleri en yakın yerleşim birimine kadar gitmelerine denetimle görevli olanlar tarafından izin verilir.
    (5) Birinci fıkrada sayılan kurallara uymayanlar hakkında ikinci fıkrada belirtilen idari para cezaları uygulandıktan sonra bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir.
    (6) Azami yüklü ağırlığın % 20'den fazla aşılması halinde fazla yük, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine uygun hale getirilmeden aracın yola devam etmesine denetimle görevli olanlar tarafından izin verilmez.
    (7) İşleten ile gönderenin aynı olması halinde 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasına uymayan işleten ve gönderen için uygulanacak idari para cezalarının toplamı uygulanır.
    (8) Gönderenin birden fazla olması veya tespit edilememesi halinde 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasına uymayan işleten ve gönderen için uygulanacak idari para cezalarının toplamı işletene uygulanır.
    (9) Uluslararası taşımalarda yabancı plakalı araçların birinci fıkrada belirtilen kuralları ihlal etmeleri halinde; aracın işleteni aynı zamanda gönderen kabul edilerek idari para cezası karar tutanağı buna göre düzenlenir ve verilen idari para cezalarının ilgili mercilere ödenmesi sağlandıktan sonra bu araçların yola devam etmelerine izin verilir.
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Tolerans Uygulamaları
    Tartı toleransı uygulaması
    MADDE 7 – (1) Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir.
    (2) 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır.
    (3) Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan maddelerin seçilecek stok sahalarına taşınması ile zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak taşımalarla sınırlı olmak üzere, araçların karayolu üzerinde 1 kilometreden fazla seyretmemesi ve hızlarının 60 km/s’den fazla olmaması şartıyla, azami yüklü ağırlıkları en fazla % 15 oranında aşılabilir.
    Boyut ölçüm toleransı uygulaması
    MADDE 8 – (1) Boyut ölçüm toleransı; en çok araçların 5 inci maddede belirlenen boyutlarının % 2’si olarak kabul edilir.
    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Yürürlük ve Yürütme
    Yürürlük
    MADDE 9 – (1) Bu Yönetmelik 12/11/2012 tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme
    MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür




    Madde 6 j bendinde
    j) Yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların her yılın 1 aralık ile 1 nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmaları zorunludur. Hava şartlarının gerektirmesi halinde söz konusu tarih aralığındaki süre Bakanlıkça 1 ay artırılabilir. Denmekte.
    Konu sinanuzun tarafından (14/11/2012 Saat 10:20 ) değiştirilmiştir. Sebep: .

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    ömer kabak
    Seat Leon stylance punt0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/11/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    893
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 142

    Standart

    yani ticari amacla kullanılan araclarda zorunlu anladıgım kadari ile dimi ?

  4. #3
    Yalçın OYNARGÜL
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. coll34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.396
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 417

    Standart

    ömer sanada zorunlu

  5. #4
    Sinan UZUN
    Yüksek Lisans sinanuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    439
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    yok
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı punt0 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani ticari amacla kullanılan araclarda zorunlu anladıgım kadari ile dimi ?
    üste yolcu taşıyan diyor ruhsata bakıyorum ruhsatta kullanım amacı kısmında Yolcu nakli - Hususi ibaresi tam oalrak nasıl algılamalıyız net birşey diyemiyorum.

  6. #5
    ömer kabak
    Seat Leon stylance punt0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/11/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    893
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 142

    Standart

    Alıntı coll34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ömer sanada zorunlu
    way arkadas ya yok abi kıs boyunca arabayı bırakırım kapının önüne calıstırmam ya

  7. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Şimdilik evet, yük-yolcu taşıyan, şehirlerarası çalışan taşıtlar için zorunlu...

Benzer Konular

  1. 95 lik evonun nasıl gittiğini merak edenlere ?
    akca37 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 23/02/2012, 15:38
  2. Kış lastiği markaları, Kış lastiği fiyatları
    fraust tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27/12/2010, 13:52
  3. Grande Punto Ampülleri Merak edenlere;
    uLTRa GP tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 28/07/2008, 21:44
  4. Ümraniye'de seyir edenlere..
    The_Cakhal tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 15/11/2007, 11:17
  5. Merak edenlere 4 Cikisli Egzost
    Morkoyun tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 27/03/2007, 15:55

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com