1- Hesap istedikten sonra kredi kartınızı verdiniz.
2- Garson POS cihazıyla geldi ve şifrenizi girmenizi istedi.
3- Şifrenizi girdiniz.
4- Garson işlemi başlattı.
5- 10 sn sonra size "Bakiyeniz yetersiz veya hatlarda problem var" uyarısı aldığını iletti ve tekrar deneyelim dedi.
6- İşlemi iptal etti ve slibi yırttı attı. Sonra yeniden işlemi başlattı.
7- Şifrenizi tekrar girdiniz ve ödeme sorunsuzca gerçekleşti.
Bütün bunlar masum görünüyor aslında ve her gün başımıza gelebilir, hatalı girebilirsiniz şifrenizi, garson yanlış girebilir vs. olağan şeylerbunlar ama atladığınız önemli bir nokta var.
Garson size rakamın yazılı olduğu POS cihazını getirip şifrenizi girmenizi istediğinde POS'un enter tuşuna basmazsa ve POS'un ekranına bakmadan şifre girerseniz yazdığı rakamın yanına şifrenizi yazmaya başlıyorsunuz.
Şayet o noktada dikkatli değilseniz, dalmışsanız, muhabbetin ortasındaysanız vs. fark etmeyebilirsiniz.
Mesela 36,75YTL'lik bir yemek yediniz, Garson POS'un enter'ına basmayınca şifreniz 1234 ise bu tutar 36.751.234 YTL oluyor ve kredi kartı bakiye yetersiz diyor.
O sırada el çabukluğu ile yanlış slibi yırtıp alan Garson şifrenize kolaylıkla sahip olabiliyor.
Zaten hesabı ödemek için kredi kartınızı ilk verdiğinizde ise kredi kartı numarası ve arkadaki CCV numarasını çoktan not etmiş olabilir.
Basit bir yanlış anlaşılma ile birlikte kredi kartı bilginiz bir başkasının eline kolaylıkla geçebiliyor eğer dikkatsizseniz, içtiyseniz ve çakır keyifseniz vs. vs.
Ve garson'un bu numaradan her zaman "Kusura bakmayın yanlış girdik herhalde" diyerek masumca sıyrılma ihtimali var.
Amman Dikkat! Bu tip işlemle karşılaştıktan sonra ilk yırtılan slibi alın. (Bende var bi tane şimdi şifrem yazıyor üzerinde...)
Ve pek tabi şifrenizi değiştirin.
Ali Kemal YASAN, Mali Hizmetler Uzmanı
Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü
Eticaret yöneticisi olarak çalışmaktayım günde en aşağı 50 adet sipariş almaktaım bu siparişlerin hepsi kredi kartıyla taksitli ve tek çekim olarak gerçekleşmekte oranlara baktığım zaman kapıda ödeme ve havale seçen neredeyse hiç yok bile artık bu tarz şeyler önemsizleşmeye başladı
Kredi kartı kullanıcıları dakik sms ler ve arama ayarlarını yaptırmalı bence örnek olarak
benim kredi kartımdan 20 tl ve üstü alışverişlerde poslar veya çekimlerde bana sms gelmesini istedim ve 100 Tl üzeri nakit avanslarda beni arayıp onay alınmasını istedim bankadan testlerimi yaptım sıkıntı yok kafam rahat artık.
bir problem teşkil ettiğinde müşterilerimiz 24 saat içinde o an elinde kredi kartının çalındığını ihbar ederse son ödemeler sigorta güvencesi altında problem olmuyor nakit avans ve bank kartsa dediğiniz gibi garsonlar köşe olabilir kredi kartı madurlarını kurtarmak amaçlı cok calısma yapıldı bsk bünyesinde bilginize.
cok yararlı bir bilgi tesekkürler..
paylaşım için teşekkürler baya yararlı
çok teşekkürler
peki limit yeterliyse ne oluyo?
2008 grande 2011 evopunto kardeşliği
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri