burada tutulan tutanakta bir oynama var
her ne şekilde olursa olsun emniyet şeridinde ilerlerken bir araca çarparsanız
hele ki arkadan çarpma gerçekleşirse suçlu duruma düşersiniz
bu olayda tutanak ne şekilde tutulmuş
servis şöförü aracım arızalandı emniyet şeridine girdimmi demiş yada arkadan çarptığı bariz şekilde raporda yazılmamışmı


bek internette sizin olaya benzeyen bir kaza bilirkişi raporu buldum oku istersen faydalı olabilir
birde mutlaka kaza tespit tutanağını isteyip inceleyin tutanağın ne şekilde tutulduğu babanızın kusur derecesini direk olarak etkiliyor kanaatindeyim

Tanımlamalar; A-Şehiriçi çalışan minibüs, B-Şehiriçi çalışan minibüs, C-Ticari kamyonet, D-Müvekkil, E- D-100 Karayolu üzerinde bulunan ve altında durak olan köprü

Olay; İstanbul ili D-100 karayolu yanındaki yanyolda çalışma olması sebebiyle trafiğe kapalıdır, tüm araçlar D-100 karayolunu kullanmaktadır. Müvekkil ise A’da yolcu olarak bulunmaktadır. A; normalde yan yolda kendisi için ayrılmış olan E köprüsü altındaki yolcu indirme-bindirme yerini kullanamadığı için D-100 karayolunda aynı köprünün altında emniyet şeridinde durakladıktan sonra, köprünün 7 metre ilerisinde ve yine emniyet şeridinde yolcu almak için durakladığı sırada E köprüsünün altında emniyet şeridinde aynı amaçla duraklayan B'ye arkadan C'nin çarpması sonucu B'de müvekkilin içinde olduğu A'ya çarpmış ve müvekkil yaralanmıştır.

Yapılan yargılama da kusur bilirkişisi raporunda; yan yolun kapalı olması sebebiyle kaza anında B'nin mecburen D-100 karayolu üzerinde emniyet şeridinde E köprüsü altında, A'nın ise yine mecburen E Köprüsünün biraz ilerisinde emniyet şeridinde durakladığından bahisle kusursuz olduğunu; ve C'nin 2918 s.y. nın m. 52/c ve m. 82 4 nolu sıra kaideleri mucibince %100 kusurlu olduğunu beyan etmiştir.