Türkiye SAAB'a talip oldu
Türkiye’nin, uzun süreden beri ciddi maddi sıkıntılarla mücadele eden İsveç merkezli otomobil markası SAAB’ı satın almak istediği belirtildi.
İsveç basını, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin İsveç Sanayi Bakanlığıyla görüşmelere başladığını yazdı. Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Ancak Cihan Haber Ajansı'nın ulaştığı Türk büyükelçiliği kaynakları, bu yöndeki haberleri doğrulamaktan kaçındı.
Bir süredir içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayan SAAB, iflas başvurusunda bulundu. İflas başvurusunun ardından gözler muhtemel alıcılara çevrildi. Uzun süreden beri SAAB ile ilgilenen Çin merkezli Zhejiang Youngman Lotus Automobile şirketinin, SAAB'ın önceki sahibi General Motors'un sunulan bütün önerileri geri çevirmesiyle saf dışı kaldığı belirtiliyor.
Çinli Zhejiang Youngman Lotus'un saf dışı kalmasından sonra gözler Türkiye'ye çevrilmiş durumda. İsveç Devlet Televizyonu SVT ve bazı basın organları, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin şirketi satın almak için SAAB ve İsveç Sanayi Bakanlığı ile görüşmelere başladığını iddia etti.
General Motors geçen yıl SAAB'ı 74 milyon dolar nakit, 326 milyon değerinde imtiyazlı GM hissesi karşılığında Hollanda merkezli 'Swedish Automobile' firmasına satmıştı. Swedish Aotomobile yaptığı bütün çalışmalara rağmen SAAB'ı iflastan kurtaramadı. SAAB geçen yıl sadece 30 bin araç satabildi.
TÜRKİYE, KENDİ MARKASININ PEŞİNDE
Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Türkiye'nin otomotiv sektörüne büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Holmqwist, "Türkiye, Avrupa'nın güçlü bir otomotiv üreticisi olmak için bu sektöre yatırım yapmak istiyor." dedi. Türkiye'de birçok otomotiv fabrikası olduğunu belirten; ancak bir Türk otomotiv markası olmadığına değinen Holmqwist "Kendi otomotiv markasına sahip olmak isteyen Türkiye, SAAB'ı satın alarak bu amacına ulaşmak istiyor" şeklinde konuştu.
SAAB'ın CEO'su Muller, iflas nedeniyle SAAB'ın eski sahibi Amerikan General Motors'u suçlarken "GM, iflasa gitmemek için yaptığımız bütün önerileri geri çevirdi." dedi. Muller, GM'nin bu tutumu nedeniyle Çinli Zhejlang Youngman Lotus Automobile şirketinin SAAB'ın yeniden organize olması için aktarmayı vaat ettiği finansal kaynağı geri çektiğini de sözlerine ekledi. GM'nin yapılan önerilere onay vermemesindeki en önemli sebebin, Çinli otomotiv üreticilerinin teknoloji lisanslarına ulaşması korkusu olduğu belirtiliyor. Muller ayrıca iflas başvurusu yaptıkları halde hala karamsar olmadığını ve SAAB ile ilgilenen başka şirketlerin olduğunu söyledi. Muller, iflastan kurtulmanın tek yolunun elinde SAAB'ın lisans haklarını elinde bulunduran GM ile yapılacak bir anlaşma olduğunu da vurguladı.
SAAB'ın iflas başvurusu yaklaşık 3 bin 500 kişinin işsiz kalması anlamına geliyor. Bu kişilerin çoğu SAAB'ın Trollhattan şehrindeki fabrikasında çalışıyordu. Uzmanlar yüksek iş gücü maliyeti dikkate alındığında SAAB'ı her kim alırsa alsın, üretimin bundan sonra İsveç'te devam etmesinin mümkün olmadığını belirtiyor.
inşallah hayırlısı![]()
aslında mantık olarak gm ile anlaşıp opel'in izmir fabrikasını güncelleyip üretim yapılabilir.
Saab'ı almak ne kadar faydalı olur bilmiyorum. Yerli otomobil üretmekteki amaç eğer düşük fiyatlı araçları tüketici ile buluşturmaksa, İsveç'ten Türkiye'ye nakliye, gümrük vergileri ve başka bir çok maliyet kalemi yüzünden araçların yurda geliş fiyatları istenilen düzeylere düşmeyecektir. İstediğiniz kadar yurtdışında firma sahibi olun, mallar ser dolaşımda olmadığı sürece ülkeye girişlerde vergiden muaf olmayacaktır. Ancak ve ancak işletme bazlı vergi muafiyeti çıkartılmalı ki ürünler yurda ser bir şekilde girebilsin. Bu durumda Türkiye'deki yerleşik otomobil üreticileri nasıl bir tepki gösterir kestirmek çok güç değil. Ayrıca yerli otomobil üretimindeki asıl amaçlardan bir tanesi de otomotiv yan sanayi üretimini de arkasına alarak düşük fiyat elde etme çabasıdır ki bu durumda bu da hayata geçirilemeyecektir. Bir önceki Oğuzhan'ın söylediği İsveç'teki Saab'ı almaktan daha mantıklı ve rasyonel bir tercih olacaktır düşüncesindeyim.
Güzel bir haber ama Türkiye ye satmazlar diye düşünüyorum.Ne olursa olsun alınmalı bence.
iyi iyi alıp ismini ŞAHAB yaparız
satmayan markayı alıp ne yapacaklar acaba... sadece iflas ı geciktirirler... sen elindeki telekomu şeker fabrikalarını sat.. sonra isveçten batık markayı al... olacak iş değil...
Şimdi Saab satılıyor yanılmıyorsam geçen sene de opel satılıyordu.Bazı forumlarda birçok kişi niye bu markayı türkiye almıyor diyordu.Eee alsan ne olacak ki.Bu seferde zarar eden batan firmayı niye alıyor diye eleştirecekler.Bu insanoğlunu nasıl memmun edeceksin ki?Bırakın onu da çinliler alsın birkaç sene sonra da adamlar firmayı aldı nereye getirdi diye övünürüz burda.
açıkcası sıfırdan marka yaratıp insanlara kendini kabul ettirmektense , köklü bir firma ile yapmak istenenler yapılabilir. bizde gene yerli isim olur. marka bilinirliği açısından da saab olarak yurtdışı ithali yapılabilir. iflas eden firmanın güvenilirliği ne kadar olur diyenlerde olacaktır elbet ama gm'de şu anda ip üstünde dengede durmaya çalışan cambaz gibi. ama modelleri satılıyor. tabi hepsi teorik olarak fikir, uygulamada ne olur bilinmez
bence gereksiz...kendi markamızı oluşturmalıyız...
Keyif BMW'Dir...
Bu konu altta linki olan forum sitesinde tartışlıyor.Forumun büyük bir bölümü türkiyenin almasını istiyor.Çoğunluk ne derse o olur
Cevap: Türkiye SAAB'a talip...!!!!!
zaten satışı olmayan bi marka çok riskli olur...
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
Yalnız şöyle söyleniyor genelde, üretilecek olan aracın Türkiye pazarında bir sorunu olmaz fakat iş yabancı ülkelere bu markayı kabul ettirmek. Dolayısıyla Saab gibi, adı söylendiğinde bile güven hissi veren bir marka ile devam etmek daha kolay olacaktır. Söylenenler yanlış demiyorum, aslında bir açıdan haklısınız, sıfırdan bir marka yaratıp bunu Almanya, İsveç, Fransa gibi otomobil devlerinin anavatanları olan ülkelere kabul ettirmek gerçekten çok çok güzel olurdu. Fakat maalesef bunu gerçekleştirebilmek gerçekten zor, yani bence alınırsa gerçekten iyi işler yapılabilir Saab'la....
burada satın alma amacı teknoloji lisanslarına ulaşmak hazır kurulmuş bir tesisi alıp yeni projelerle yepyeni araçlar üretmekse kabul... ama alıp aynı saab ı üretmeye devam edeceksek bırakın iflas etsin... biz bulaşmayalım... zaten satmıyor... biz üretince hiç satmaz... avrupada çinli muamelesi görür...
inşallah ülkemize gelir hatta izmirde üretilir
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri