bp nin sahibini görmeyi çok isterdim
arkadaşlar 2 gün önce bizim bürodan(tepeden) fullpetteki kuyruğu fotoladım. ama tam karşısında ki bp ye dikkat edin
bp nin sahibini görmeyi çok isterdim
3 gün oldu açılalı yalanım yok ve abartım yok bp de gerçekten müşteri hiç yok sabahtan akşama kadar sinek avlıyorlar.
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
zuhaha BP ali kaptana dönmüş
TSİ Jetta.
ooo kac l1rak1 f1aytlar ?
Hadi Abisi .)
bu gene iyi beylikdüzü beykenttekinin açılışını görseydiniz beykentten e-5e kadar sıra vardı abartısız 1-1.5 km vardır
ısparta da yok
TSİ Jetta.
Bizim burda USPET var. Mazot 2.97 tl
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
fullpet opetin biliyosunuz dimi arkadaşlar...
valla araştırmadım sadece duyduğum serhatım... Belkide yanlış duymuşumdur... Bi araştırmak lazım...
Türkiye, Avustralya ve Kanada’da bakliyat işleme tesisleri bulunan Arbel Grubu, şimdi de akaryakıt dağıtımına giriyor. 10 şirket birden kuran Arbel, Fulpet markasıyla 3 yıl içinde 100 istasyon açacak...
1980 yılında Mersin’de kurulan ve ardından Kanada’da büyüyen Arbel Grubu, şimdi de akaryakıt sektörüne giriyor. Bakliyat ve makarna sektöründe 1 milyar dolara yakın cirosu bulunan Arbel, akaryakıt dağıtım sektörüne hızlı giriş yapabilmek için ilk etapta toplam 3 milyon dolar sermayeli 10 şirket birden kurdu. “Arspet Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.” unvanıyla kurulan şirketin markası ise Fulpet olacak. Arbel Grubu bu yoldaki ilk adımı, nisan ayında Mersin merkezli ve 3 istasyonu bulunan Fulpet’i satın alarak atmış...
Arbel Grubu’nun başında Mahmut Arslan var. Kendisi Kanada ile Türkiye arasında mekik dokuduğu için ulaşmak pek mümkün olmuyor. Arslan’ın akaryakıt dağıtımı işine girerek BP, Shell, Petrol Ofisi gibi devlerle rekabete hazırlandığını duyunca hemen arayıp bilgi almak istiyoruz. Ancak bu konularda şirketin CEO’sunun yetkili olduğunu belirterek, bizi aynı zamanda kardeşi olan Hüseyin Arslan’a yönlendiriyor. Hüseyin Aslan da grubun akaryakıt sektörüne giriş öyküsünü şöyle anlatıyor:
“Biz ailecek gıdacı olarak biliniriz. Ancak uzun süredir enerji sektörü ne yönelik arayışlarımız vardı. ‘HES (hidroelektrik santrali) mi yoksa RES (rüzgar enerjisi santrali) mi olsun’ diye tartışırken akaryakıt dağıtımına girmeye karar verdik. Bu sektöre giriş kararımızda, akaryakıt dağıtım piyasasının oturması etkili oldu.
Eylül ayında akaryakıt dağıtımında kartlar yeniden karılacak. Rekabet Kurulu sözleşmelere sınır getirdi. 5 yıl sonunda akaryakıt istasyonları bağlı bulunduğu şirketlerden ayrılma hakkı elde ediyor. Daha önce X şirket istasyon kurarken 1 milyon dolar veriyor ve başka ürün veya şirketle çalışmayı engelliyordu. Bu sözleşmeler artık tarih olacak. Türkiye’de halen 13 bine yakın istasyon var ve eylül ayında bunların yüzde 70’i ser kalacak. İstedikleri markayı seçebilecekler. Bir istasyonun günlük ortalama satışı 3 bin litre. Bu nedenle birçok istasyon kapanmak zorunda kalacak. İstasyon sayısında azalma, günlük istasyon başına satışta ise artış olacak. İşte bu alanda potansiyel olduğunu gördük ve istasyon satın alarak dağıtımda büyüme kararı aldık. Kurduğumuz 10 şirket de bu sektörle ilgili. Eylül ayından itibaren istasyonlarımızı kurmaya başlayacağız.”
MARKA FULPET OLACAK
Arbel Grubu, şirketi kurarken marka için de kararını vermiş. Mersin merkezli Fulpet şirketini satın aldıklarını açıklayan Hüseyin Arslan, yeni istasyonlarda da bu markayı kullanacaklarını söylüyor: “Eylül ayından itibaren yollarda Fulpet istasyonlarını daha çok göreceksiniz. 3 yıl içinde İstanbul, Marmara, Ege ve İç Anadolu’da 100 istasyon açmayı hedefliyoruz.”
1 milyar dolarlık dev
Kamuoyu, Arbel’i daha çok reklamlarından aşina olduğu Arbella Makarna’yla tanıyor. Oysa grup, bakliyat sektöründe dünya çapında önemli bir aktör konumunda. Mersin’in yanı sıra Kanada ve Avustralya’da da bakliyat işleme tesisleri var. Grup bünyesinde 2 bine yakın insan çalışıyor. Hüseyin Arslan, Arbel’in faaliyetleriyle ilgili şu bilgileri veriyor:
“Yurtdışındaki şirketlerimizi halka açtık. Ardından da Türkiye’dekilerle onları birleştirdik. Bu birleşme sonrasında Türkiye’deki şirketlerimiz de halka açık konuma geldi. Hisselerimiz Kanada Borsası’nda işlem görüyor. Yurtdışındaki şirketlerde yüzde 32 payımız var. Yönetim bizde. Yıllık ciromuz 1 milyar dolara yaklaştı. Türkiye’de gıda dışında bir de Ar Factoring şirketimiz var. Yani finans sektöründe de hizmet veriyoruz. Bu şirketimizi de yılbaşında kurduk.”
Alıntıdır...
bu da benim dediğim abi
Rekabet Kurulu ve Türk Patent Enstitüsü'nden onay alan Opet-Sunpet birleşme süreci, EPDK'dan gelen son vizeyle tamamlanmış oldu. Birleşme ile 622 adet Sunpet ve 849 adet Opet akaryakıt bayii, tek çatı altında toplanacak.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu'nun (EPDK), 28 akaryakıt dağıtım şirketine, lisansı olmayan bayilere akaryakıt ikmali yaptıkları gerekçesiyle kestiği 1.67 milyar YTL idari para cezası sektörde birleşmeleri beraberinde getirdi.
Rus Lokuil'in M-Oil Bölünmez Petrolcülük'ün 200 bayiini transfer etmesine yönelik girişiminin ardından Opet Petrolcülük AŞ ve Opet Dış Ticaret Nakliyat ve Akaryakıt AŞ (Sunpet) resmen birleşti. Geçtiğimiz haftalarda EPDK, Opet ve Sunpet'in birleşmesine onay verdi. Böylece Opet Dış Ticaret Nakliyat ve Akaryakıt AŞ (Sunpet) kendisini feshederek, Opet Petrolcülük AŞ'ye geçti. 622 akaryakıt bayii bulunan Sunpet, 849 Opet Petrolcülük AŞ bayii ile birleşmiş oldu.
Diğer yandan Opet ve Sunpet'in birleşmesine Rekabet Kurulu ve Türk Patent Enstitüsü (TPE) de onay verdi. Opet Petrolcülük AŞ daha önce Opet Dış Ticaret Nakliyat ve Akaryakıt AŞ ile birleşmesinin rekabete aykırı olup olmadığını incelemesi için Rekabet Kurulu'na, tek şirket altında farklı markaların uygun olup olmadığını ise Türk Patent Enstitüsü'ne sormuştu. İki kurumdan da onay alan Sunpet-Opet birleşmesi EPDK'nın da izniyle tamamlanmış oldu.
Öte yandan 2006 yılı ocak-haziran döneminde akaryakıt pazarının oluşturduğu büyüklüğün toplam tüketimin aynı kalmasına karşın yüzde 21 oranında artarak 20 milyar dolara çıktığı belirtildi. Bu rakamın eylül sonu itibariyle de 30 milyar dolara yaklaştığı kaydedildi.
alıntıdır...
Evet serhat dediğin doğruymuş... Ben yanlış biliyomuşum.. Pardon...
Ankarada istanbul yolunda görüyorum. Lukoilde eurodizel 3.20 TL. internet sitesinde 3.30 gösteriyor.Kullanan varmı hiç lukoili. valla opetin yakıt güvence müvence demiyecem ordan alacağım bu gidişle.
Lukoil de kurşunsuz 3.80 galiba..
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri