Trafik literatüründe 30 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir.
Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır.
Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir
Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.
Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar. Ancak araç kullanırken görme Açısı hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı 30 dereceye düşer.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Bu durumda hızlı gitmemeliyiz bilgiler için teşekkürler![]()
Bence bu durumda aracı hiç hareket ettirmemek lazımEn güvenlisi bu...
O zaman ben bu yaz ölümden dönmüşüm demek.
Tatilde İzmir'e gittiğimizde bir akşam da arkadaşın Audi A5'iyle otobandan Çeşmeye gitmiştik.
Hayatımda ilk kez 220 km/sa gördüm. Açı falan kalmamış demek ki...
![]()
teşekkrler güzel paylaşım ..![]()
bilinçsiz hız felakettir
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
Desene abi bizde açı falan kalmıyo![]()
Sıfırlıyoz herşeyii ( Açıyı,yakıtı,Limitlerii)
katılıyorum ama yinede yoluna göre basan basr insan başına gelemeden anlamaz
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri