Ayağınızı gaz pedalından çekin. Kesinlikle frene dokunmayın. Kayma anı frenden dolayı meydana gelmiş ise Ayağınızı fren pedalından çekin. Debriyaja basmayın ve direksiyonu çok hafif bir şekilde tutun.
Direksiyonu aracın arka kısmının kaydığı yöne doğru çevirin. Aracın arkası sağa doğru savrulmuş ise direksiyonu sağa doğru çevirin. Direksiyonu çok fazla turda kaymanın olduğu tarafa doğru çevirmekte iyi değildir. Araç bu kez ters yöne savrulabilir. Bu yüzden direksiyondaki hareketler kontrollü ve yumuşak olmalıdır.Önden Çekişlilerde:Önden çekişli araçlarda kaymaya aracın çok hızlı ve ani gazlamalarla -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat yükseltilmesiyle meydana gelir.
Bu durumda:
Debriyaj ve fren pedallarından uzak durun (Dokunmayın).
Aracın direksiyonunu dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin ve sert hareketlerden sakının.
Aracı durdurmaya çalışmayın, gaz pedalına yavasça basıp çekerek aracın öne olan ivmesini kontrol altına alın.Dört tekerlek Çekişlilerde dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir. Kaygan zemin üzerinde ani fren aracın tekerleklerinin kilitlenmesine ve aracın kilitlenmesine neden olur.
Kontrol altına alabilmek için:
Fren pedalından ayağınızı çekin, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın.
Debriyaj pedalına dokunmayın.
Direksiyon hakimiyetini tekrar ele aldığınızda, direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin.
Frenleri yavaş bir biçimde pompalayarak aracın durmasını sağlayın
geniş bir yol yada bu iş için yapılmış bir parkura girip aracın hangi hızda kaydığını, o anda direksiyon fren gaz tepkisini, aracını hızlı ve sert kullanan herkesin öğrenmesi lazım bence..
evet böyle bir deneyim için size (auto drom ) adlı tesisis önerebilirim biraz fiyatı yüksek ama verdikleri eğitim ve sürüş destek programıyla tecrübe edinmiş oluyorsunuz
ben şirkette çalışan her şöförü 3 günlük eğitim için gönderiyorum
anasının karnından şoför mü doğmuş derler bazı yerlerde.. o kadar olmasa da yapmadığım şey kalmamıştır.. auto drom a eğlence için gidebilirim..![]()
yukarıdaki yazdığın mesaja istinaden öneride bulundum
yanlış anlama
ayrıca auto drom tesisi bir eğlence merkezi olarak değil otomobil federasyonu destekli eğitim amaçlı kurulmuş bir tesistir
buraya çeşitli firmalar şöförlerini gönderir eğitime tabi tutarlar
benim 35 şöförüm buradan onay raporu almadan direksiyona çıkamaz
mesajı seni yönlendirmek için yazmadım
kendini eğitmişsin ne güzel kazasız belasız sürüşler
adam gibi kullanırsan aracın kaymaz; kesinlikle katılıyorum.
Ben de arada lastiklerimi ve frenlerimi denemek için etrafı dikkatlice kontrol ettikten sonra bir iki sert manevra yaparım virajlarda. Dediğim gibi önümü arkamı iyi kontrol ederim, yaptığım hareketlerden benden başka kimsenin haberi olmaz.
Böylelikle arabamın farklı yol ve hava şartlarında neler yapabileceğini ve yapamayacağını bilirim.
yanlış anlaşılma söz konusu değil Ümit bey, öyle bir yeri öğrendiğim iyi oldu.. teşekkür ederim..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri