5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Wankel Motoru

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Wankel Motor Otosan Dizayn ve Geliştirme Bölümünde Klod Nahum’un başkanlığında çalışan yetenekli mühendis grubu, boyutları küçük olmasına karşın 107 HP güç üreten bir Wankel motor geliştirdiler.
    "Klod Nahum, Dr. Kemal Ateşmen, Mithat Kuleli, Attila Salepçioğlu, Ahmet Ülgen ve Erol Batur İstanbul 4. Levent'te bir eve yerleştiler. Çünkü bu çalışmaların Otosan'da yapılması istenmiyordu. Wankel motor bu evde üretildi ve Anadol üstünde denendi. Bilgisayarın parmakla gösterildiği bu dönemde, ekip tüm hesap ve testleri Boğaziçi Üniversitesi ve Ankara Bağkur'un "punch-card"lı bilgisayarlarını kullanarak geliştirdi ve patent alındı. Ekipte 6 mühendisin dışında bir sekreter ve bir de odacı vardı. Toplam 5 Wankel motor yapıldı. Anadol motoru 48-54 HP gücündeyken, Wankel motorlu Anadol 107 HP üretiyordu. Her gün birkaç kez Levent-Sarıyer arası gidip geliniyordu. Bu testleri Otosan Kalite Kontrol Müdürü Hüseyin Bektaş yapıyordu. Başka bir güzergaha izin yoktu. Motor bozulur, yolda kalır ve bu duyulur diye Otosan'dakilerin ödü kopuyordu. Anadol, bu sessiz ve güçlü motorla BMW'leri bile geçiyordu. 10.000 km testi başarıyla tamamlandı. Ama petrol krizi ile birlikte kimse bu motoru geliştirme riskini üstlenmek istemedi. Türkiye'de herkesin ödü patladı. Türk mühendislerine güvenilmiyordu. 'Aman neme lazım' denildi ve devam edilmedi." (Klod Nahum ve Hüseyin Bektaş anıları/"Anadol'un Hikayesi"nden alınmıştır)
    Ancak 1970'li yılların ortalarında geliştirilmeye başlanan bu motor, yüksek araştırma geliştirme masrafları ve Wankel motorunun bilinen ve o dönem çözülemeyen problemleri ve bu motor için düşünülen Anadol modelinin üretiminden vazgeçilmesi nedeniyle hiçbir zaman kullanılamamıştır.
    Wankel motorun geliştirilmesinden vazgeçilmesinin bir başka nedeni olarak da, Ford Motor Company'nin Wankel Firması ile sürdürdüğü satın alma görüşmelerinin olumsuz sonuçlanması nedeniyle, Ford'un bu motorla ilgili çalışmaların sonlandırılmasını istediği ve Otosan'ın da bu nedenle Wankel motor çalışmalarını sonlandırdığı ifade edilmektedir.
    Bugün, geliştirilen bu motorlardan biri Rahmi Koç Müzesi’nde, bir diğeri de İsviçre Cenevre'de klasik otomobillerin sergilendiği özel bir müzede sergilenmektedir. kaynak link https://www.anadol.org/index.php?opt...id=106&lang=tr
    Konu ocean_1919 tarafından (05/03/2009 Saat 01:59 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 2 kişi ocean_1919'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Far yükseklik motoru
    sadece_erhan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 02/12/2014, 16:07
  2. City motoru mu? Akü mü?
    Ziyaretci035 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/11/2011, 01:53
  3. Wankel tipi motor geliştirmeyi durduruyor
    krm1983 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 15/08/2011, 20:29
  4. Direksiyon Motoru - (Airbag Motoru)
    Cantona tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 15/11/2010, 11:47
  5. 1,3 litrelik cimri motora 231 hp. veren hırçın motor - Wankel
    imdesign tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 22/07/2010, 19:44

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Wankel Motoru Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com